Spring naar bijdragen

Zelfs niet in geval van verkrachting en incest!


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Nicky O:

God beslist over leven en dood, Hij stelt het leven heilig en het gezin bovenaan de samenleving. Vind jij dan dat kinderen goed af zijn met een moeder die niet thuis is? Wat is er mis met het aanrecht? Waar moet ik anders een maaltijd klaarmaken voor mijn gezin?

Och.. waar gaat het toch heen...?

Christus ontferm U. Jezus ontferm U.

 

Elke kritiek hierop verzuipt in de eigen modder. God zendt Zijn boodschap zo duidelijk uit, in de muziek, de literatuur en alle andere menselijke kunsten. Hoe kun je hier blind voor blijven? Is het gewoon onwil?                              

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu begrijp ik je beter inderdaad en kan ik me ook wel voorstellen dat je in die context wat cynisch naar dergelijke protesten kijkt. Ik vermoed alleen wel dat die cijfers de sterfte van ongeboren kind

Verschillende staten in de VS zijn nu in het nieuws door het introduceren van zeer zware anti-abortus maatregelen. Het doel lijkt duidelijk te zijn: de zaak voor het hoge gerechtshof te brengen, waarv

4 minuten geleden zei Willempie:

Elke kritiek hierop verzuipt in de eigen modder. God zendt Zijn boodschap zo duidelijk uit, in de muziek, de literatuur en alle andere menselijke kunsten. Hoe kun je hier blind voor blijven? Is het gewoon onwil? 

Geen onwil, maar realisme.
Degenen die de muziek vertolken, de boeken schrijven en de kunst creeeren , het zijn allemaal mensen.
Afhankelijk van de plek op aarde waar ze wonen, dragen hun ze hun eigen religie daarbij uit.
Soms zijn dat christenen, soms zijn het moslims, soms zijn het oelieboeliefoelie gelovigen.
Dat jij hier in het westen veel wordt geconfronteerd met christenen, zegt niets over hun gelijk.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Degenen die de muziek vertolken, de boeken schrijven en de kunst creeeren , het zijn allemaal mensen.

Het lichaam van een mens die in Jezus gelooft is een tempel voor God:

Want als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal Hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door Zijn Geest, die in u leeft. Romeinen 8:11

De Geest, Jezus, God zelf.

Beste Dat Beloof Ik.. luister nog maar eens naar Erbarme Dich. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Nicky O:

Juist juist juist!

Als we nu eens 1 Lichaam vormden wij Christenen, dan werden we ook minder voor gek verklaard..

Wat stel je voor? Voor de abortusklinieken acties voeren? 

Ik vind wel dat we overal waar we onze stem verkondigen echt wel den boze mogen aanspreken en bekend maken hoe ziek gevorderd het is. We zijn niet gek, we hebben gewoon een groot Voorbeeld die ons het inzicht in leven gaf. Het is waanzin dat mensen zich laten opdraaien door een media die niet anders gedaan heeft dan doden veroorzaken door de geschiedenis. Het is tijd de vuist in eendracht op tafel te slaan en genoeg te roepen. Niet enkel christenen, maar iedereen. Een kind tot 24w kunnen aborteren, waar zijn we mee bezig zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Nicky O:

Het lichaam van een mens die in Jezus gelooft is een tempel voor God:

Want als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal Hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door Zijn Geest, die in u leeft. Romeinen 8:11

De Geest, Jezus, God zelf.

Beste Dat Beloof Ik.. luister nog maar eens naar Erbarme Dich. 

En zo kan een Indiër net zo verrukt luisteren naar een uitvoering van Dhrupad in Sultala.

Het zegt niets over de God van de verrukte luisteraar en zendt al helemaal geen boodschap van die  god uit. Van de componist ja, maar dat is wat anders. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Nicky O:

Van alles waarover je waakt, waak vooral over je hart,
het is de bron van je leven.

Spreuken 4:23 

Aha, bijbeltekst smijten. Dat kan ik ook.

Onderzoekt uzelven, of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven.

(2 Korinthiers 13:5) 

Kun je ook inhoudelijk reageren op wat ik schreef ?

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

En zo kan een Indiër net zo verrukt luisteren naar een uitvoering van Dhrupad in Sultala.

Het zegt niets over de God van de verrukte luisteraar en zendt al helemaal geen boodschap van die  god uit. Van de componist ja, maar dat is wat anders. 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Een kind tot 24w kunnen aborteren, waar zijn we mee bezig zeg.

Je verbaast me keer op keer:

  • Je bent tegen abortus maar je vindt het wel toegestaan als het hartje nog niet klopt. Volgens mij heb je een foetus zodra de conceptie heeft plaatsgevonden. Wat als iemand een abortus aan het plegen is en het hartje begint net te kloppen? Om een of andere reden vind je dat hartje belangrijk maar het is mij niet duidelijk waarom. Waarom vermeld je hierboven niet dat je het tot 8 weken wel best vindt?
  • Je gaat te keer tegen de RKK zoals je vroeger tegen de moslims tekeer ging. Waarom is dat opeens?
  • Je plaatst verschrikkelijke foto's die volgens mij door anti-abortus activisten met minachting voor de foetus geconstrueerd moeten zijn. Ik zie een abortusarts geen muntjes bij een foetus leggen en dan foto's gaan maken. Wat zijn dan voor mensen die dat doen? En dan geef je ook nog eens geen antwoord op mijn vraag hoe het kan dat twee armpjes een munt omarmen die net zo groot is als de hele foetus op die leeftijd;
  • Je zegt dat er wegen genoeg zij om baby's te adopteren maar als ik met de aantallen kom dan blijf je stil en moeten ze maar gevoerd worden en van pampers voorzien. Alsof ze dieren in een dierentuin zijn.

Je toont een hoop emotie maar ergens ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Ik denk, ik doe het maar eens een keer direct want als ik het in de derde persoon doe voel je je ook aangesproken :-)

 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Mullog:

Je verbaast me keer op keer:

  • Je bent tegen abortus maar je vindt het wel toegestaan als het hartje nog niet klopt. Volgens mij heb je een foetus zodra de conceptie heeft plaatsgevonden. Wat als iemand een abortus aan het plegen is en het hartje begint net te kloppen? Om een of andere reden vind je dat hartje belangrijk maar het is mij niet duidelijk waarom. Waarom vermeld je hierboven niet dat je het tot 8 weken wel best vindt?
  • Je gaat te keer tegen de RKK zoals je vroeger tegen de moslims tekeer ging. Waarom is dat opeens?
  • Je plaatst verschrikkelijke foto's die volgens mij door anti-abortus activisten met minachting voor de foetus geconstrueerd moeten zijn. Ik zie een abortusarts geen muntjes bij een foetus leggen en dan foto's gaan maken. Wat zijn dan voor mensen die dat doen? En dan geef je ook nog eens geen antwoord op mijn vraag hoe het kan dat twee armpjes een munt omarmen die net zo groot is als de hele foetus op die leeftijd;
  • Je zegt dat er wegen genoeg zij om baby's te adopteren maar als ik met de aantallen kom dan blijf je stil en moeten ze maar gevoerd worden en van pampers voorzien. Alsof ze dieren in een dierentuin zijn.

Je toont een hoop emotie maar ergens ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Ik denk, ik doe het maar eens een keer direct want als ik het in de derde persoon doe voel je je ook aangesproken :-)

 

Echt, welk onderwijs krijgen jullie daar? Zoek het verschil eens op tussen embryo en foetus. Maar dat is het argument niet. Als je op uw achterlijke logica redeneert mag een mens niet eens ejaculeren. Natuurlijk verbaas ik u dan :D

Liever zou ik het graag volledig voorkomen, maar onze wereld is niet perfect dus we kunnen de schade maar beter beperken. 6 tot 8 weken is ruim voldoende, en eigenlijk teveel. De ethiek is best: hartslag = geen abortus. Dat jij geen emotie kunt tonen in deze discussie maakt u eigenlijk ongeschikt deel te nemen. Ik heb u eigenlijk weinig concreet weten zijn in quasi ieder topic. Trollen denken snel dat het rond hen draait en mensen die analyses belangrijk achten. Niet dus, althans ik niet.

Wat jij denkt boeit mij niet, ik ben van begin tot einde van dezelfde mening. Wie het normaal vindt dat men tot 24w kan aborteren is gewoon ziek in het hoofd. Ik mag dan ook wel gestoord zijn, ik vind de procedure van een abortus zieker. Alles uit elkaar rukken en knippen.... maar misschien moet ik toch van mening veranderen. Abortus maximum tot 2 weken na de bevruchting.

Citaat

De bevruchte eicel van een mens wordt van 0 tot 2 weken een zygote genoemd, van 2 tot 8 weken een embryo en van 9 tot 38 weken een foetus.[bron]

10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Geen onwil, maar realisme.
Degenen die de muziek vertolken, de boeken schrijven en de kunst creeeren , het zijn allemaal mensen.
Afhankelijk van de plek op aarde waar ze wonen, dragen hun ze hun eigen religie daarbij uit.
Soms zijn dat christenen, soms zijn het moslims, soms zijn het oelieboeliefoelie gelovigen.
Dat jij hier in het westen veel wordt geconfronteerd met christenen, zegt niets over hun gelijk.

Maar uw antwoord blijft uit :(

Vind jij een abortus tot 24w (zonder medische complicaties) ethisch verantwoord of mag het best minder lang aanslepen? Voor wie geen rekenknobbel is: dat zijn 6 maanden he.

bewerkt door Fundamenteel
Bijvoegingen
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Echt, welk onderwijs krijgen jullie daar? Zoek het verschil eens op tussen embryo en foetus. Maar dat is het argument niet. Als je op uw achterlijke logica redeneert mag een mens niet eens ejaculeren. Natuurlijk verbaas ik u dan :D

Liever zou ik het graag volledig voorkomen, maar onze wereld is niet perfect dus we kunnen de schade maar beter beperken. 6 tot 8 weken is ruim voldoende, en eigenlijk teveel. De ethiek is best: hartslag = geen abortus. Dat jij geen emotie kunt tonen in deze discussie maakt u eigenlijk ongeschikt deel te nemen. Ik heb u eigenlijk weinig concreet weten zijn in quasi ieder topic. Trollen denken snel dat het rond hen draait en mensen die analyses belangrijk achten. Niet dus, althans ik niet.

Wat jij denkt boeit mij niet, ik ben van begin tot einde van dezelfde mening. Wie het normaal vindt dat men tot 24w kan aborteren is gewoon ziek in het hoofd. Ik mag dan ook wel gestoord zijn, ik vind de procedure van een abortus zieker. Alles uit elkaar rukken en knippen.... maar misschien moet ik toch van mening veranderen. Abortus maximum tot 2 weken na de bevruchting.

Maar uw antwoord blijft uit :(

Vind jij een abortus tot 24w (zonder medische complicaties) ethisch verantwoord of mag het best minder lang aanslepen? Voor wie geen rekenknobbel is: dat zijn 6 maanden he.

Levensgevaarlijk zulke beweringen waarmee je zelf laat zien geen reken knobbel te hebben. Een half jaar is 26 weken. Er gaan 52 weken in een jaar.

De fout die je deze keer maakt: een maand is geen 4 weken, maar 4 weken en een paar dagen.

Succes met het ontwikkelen van je reken vaardigheden.

PS: welk onderwijs krijgen jullie daar?!

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kun je ook inhoudelijk reageren op wat ik schreef ?

Dit onderwerp vraagt niet alleen een verstandelijke gedachtengang. God is heel duidelijk in de Schrift, Zijn woord is voor mij alles-bepalend, dit wordt nog eens benadrukt door de Geest die in mij leeft. De Geest die mij duidelijk een overweldigend verdriet bezorgt zodra ik ook maar denk aan nieuw leven in de moederschoot, dat om een of andere reden beëindigd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Nicky O:

Dit onderwerp vraagt niet alleen een verstandelijke gedachtengang. God is heel duidelijk in de Schrift, Zijn woord is voor mij alles-bepalend, dit wordt nog eens benadrukt door de Geest die in mij leeft. De Geest die mij duidelijk een overweldigend verdriet bezorgt zodra ik ook maar denk aan nieuw leven in de moederschoot, dat om een of andere reden beëindigd wordt.

Dat is inderdaad vervelend als je in aanmerking neemt dat 90% van de bevruchte eitjes zonder ingrijpen van mensen toch afvalt. Wie is daar dan verantwoordelijk voor? 

Maar goed,  ons misschien toch maar beter concentreren op het onderwerp. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Mullog:

Prima, maar je ontwijkt de vragen. 

Neen dat bent u. Ik ben niet pro abortus waardoor men tot een half jaar lang kan aborteren in uw land. 

20 uur geleden zei Dat beloof ik:

De fout die je deze keer maakt: een maand is geen 4 weken, maar 4 weken en een paar dagen.

Succes met het ontwikkelen van je reken vaardigheden.

PS: welk onderwijs krijgen jullie daar?!

24 : 4 = 6. Maar goed, als we gaan kommaneuken is een half jaar meer doordat wij even en oneven maanden hebben. Dan nog is die baby zeer bewust en zal die het zeker opmerken wanneer een dokter hem/haat aan stukken rijt. Een maand is normaliter wanneer de maand rond de aarde ging. Een maand duurt 28 tot 31 dagen in onze kalender, maar is niet niet daadwerkelijk zo hoor. Moet ik nu de synodische, draconitische of siderische maanden bij halen om verder onnozel te doen? 

Wij leren in de lagere school begrijpend lezen, dt regels in in het middelbaar kregen wij biologie. Daar spreken ze niet van een foetus vlak na conceptie maar een zygote, dan wordt dat een embryo en dan pas een foetus. Argumenteren dat een abortus voor de hartslag ethisch hetzelfde als binnen 24w is klopt mijn inziens niet. Maar ik ben dan ook oprecht geïnteresseerd in de discussie en niet mijn gelijk. 

Ook jij ontwijkt de vraag.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
16 uur geleden zei Mullog:

Prima, maar je ontwijkt de vragen. 

Neen dat bent u. Ik ben niet pro abortus waardoor men tot een half jaar lang kan aborteren in uw land. 

Het hoeft niet hoor. Als U er tegen bent, dan doet U dat toch niet. Dat is vrijheid: anderen niet dwingen om volgens je eigen normen te leven. Dat is wat men deze weken in de USA tracht te doen. Terwijl het hooggerechtshof daar toch in de 70-er jaren al duidelijk over was: vrouwen hebben het recht op abortus.

 

1 uur geleden zei Fundamenteel:
20 uur geleden zei Dat beloof ik:

De fout die je deze keer maakt: een maand is geen 4 weken, maar 4 weken en een paar dagen.

Succes met het ontwikkelen van je reken vaardigheden.

PS: welk onderwijs krijgen jullie daar?!

24 : 4 = 6. Maar goed, als we gaan kommaneuken

Ik ben niet aan het kommaneuken, meneer 'draaien en keren zoals het mij zelf goed uitkomt'.

U beweerde niet dat 24:6=6. U beweerde dat een 6 maanden bestaan uit 24 weken. En dat klopt niet. U zat er naast. U poneerde een stelling die niet klopt. U zei iets dat niet waar is. 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

ls we gaan kommaneuken is een half jaar meer doordat wij even en oneven maanden hebben. Dan nog is die baby zeer bewust en zal die het zeker opmerken wanneer een dokter hem/haat aan stukken rijt. Een maand is normaliter wanneer de maand rond de aarde ging. Een maand duurt 28 tot 31 dagen in onze kalender, maar is niet niet daadwerkelijk zo hoor. Moet ik nu de synodische, draconitische of siderische maanden bij halen om verder onnozel te doen? 

Nee hoor, inzien dat je er naast zat is voldoende.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Daar spreken ze niet van een foetus vlak na conceptie maar een zygote, dan wordt dat een embryo en dan pas een foetus. Argumenteren dat een abortus voor de hartslag ethisch hetzelfde als binnen 24w is klopt mijn inziens niet.

  Het is een groeiproces, daar zitten geen schotten in.  Dit zijn slechts de benamingen die wij mensen aan delen van het proces geven.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar ik ben dan ook oprecht geïnteresseerd in de discussie en niet mijn gelijk.

Maar om aan die discussie deel te kunnen nemen zul je toch willen weten of je gelijk hebt of niet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het hoeft niet hoor. Als U er tegen bent, dan doet U dat toch niet. Dat is vrijheid: anderen niet dwingen om volgens je eigen normen te leven. Dat is wat men deze weken in de USA tracht te doen. Terwijl het hooggerechtshof daar toch in de 70-er jaren al duidelijk over was: vrouwen hebben het recht op abortus.

 

Ik ben niet aan het kommaneuken, meneer 'draaien en keren zoals het mij zelf goed uitkomt'.

U beweerde niet dat 24:6=6. U beweerde dat een 6 maanden bestaan uit 24 weken. En dat klopt niet. U zat er naast. U poneerde een stelling die niet klopt. U zei iets dat niet waar is. 

Nee hoor, inzien dat je er naast zat is voldoende.

  Het is een groeiproces, daar zitten geen schotten in.  Dit zijn slechts de benamingen die wij mensen aan delen van het proces geven.

Maar om aan die discussie deel te kunnen nemen zul je toch willen weten of je gelijk hebt of niet ?

Het gelijk hangt niet af of 24w wel of geen zes maanden zijn. Nemen we 27/28/29 dagen per maand zoals dat effectief gebeurt is die 6 maand zeker niet overdreven. Jij merkt al die dingen wel op, maar vraag ik mensen concreet te worden; dan krijg ik lappen tekst van narcisten die denken dat het rond hen draait en niet dat kind die vermoord wordt.

Het recht tot abortus blijft men behouden, ook in Alabama. Kunnen we dan aub de focus van de discussie daar naartoe brengen? Tot wanneer is een abortus ethisch verantwoord? En dan kan je gaan melken “ jamaar vanaf het zaadje er in zit hebben we een kind”. Maar dat zou je niet verwachten van atheïsten die de ET aanhangen. Daarvan verwacht ik op zijn minst dat ze het verschil tussen een zygote en embryo kennen en daar ethisch onderscheid in kunnen maken. 

Dus: is 24w teveel of niet? 

 

bewerkt door Fundamenteel
Eigenlijk 29 ik zal het maar zeggen voor men kommaneukt
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kunnen we dan aub de focus van de discussie daar naartoe brengen? Tot wanneer is een abortus ethisch verantwoord?

Dat is niet het onderwerp van deze discussie. 

Op 16-5-2019 om 22:02 zei The Black Mathematician:

Ik open dit topic niet met de intentie om abortus te bediscussiëren. Ik ben meer geïnteresseerd in de standpunten van de tegenstanders van abortus omtrent deze uitzonderingen. Of van de voorstanders van abortus wat hun gedachte zijn over de intenties van de uitzonderingen.

Dit wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet het onderwerp van deze discussie. 

Dit wel.

Erh daar draait het toch om?

Er is reeds weerlegd dat wat de msm voorkauwde overroepen is. Abortus is niet verboden, maar beperkt in tijd. Mijn standpunt was die foto van een geaborteerde baby na 24w en vraag me daarbij af of onze landen zich niet beter zouden spiegelen aan Alabama? Mij lijkt dat ethischer dan je te spiegelen aan de msm.

Je kan dan verder trollen of gewoon antwoorden. 

Is 24w teveel of niet? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Erh daar draait het toch om?

Er is reeds weerlegd dat wat de msm voorkauwde overroepen is. Abortus is niet verboden, maar beperkt in tijd. Mijn standpunt was die foto van een geaborteerde baby na 24w en vraag me daarbij af of onze landen zich niet beter zouden spiegelen aan Alabama? Mij lijkt dat ethischer dan je te spiegelen aan de msm.

Je kan dan verder trollen of gewoon antwoorden. 

Is 24w teveel of niet? 

 

24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet het onderwerp van deze discussie. 

Op 16-5-2019 om 22:02 zei The Black Mathematician:

Ik open dit topic niet met de intentie om abortus te bediscussiëren. Ik ben meer geïnteresseerd in de standpunten van de tegenstanders van abortus omtrent deze uitzonderingen. Of van de voorstanders van abortus wat hun gedachte zijn over de intenties van de uitzonderingen.

Dit wel

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof iker is geen uitzondering, dat wordt gebruikt door de media om jullie te misleiden.

Abortus mocht altijd met incest en verkrachting. Men heeft gewoon de duur in tijd beperkt. Dus mag nog steeds onder die voorwaarden, alleen is er geen uitzondering om dat te laten aanslepen.

Frappant hoe hypocriet jullie zijn.  @Mullogdie zegt dat ik me door emotie laat leiden terwijl de msm op emotie inspeelt. Ik weiger me door die geveinsde emoties te laten leiden. En jij die elders constant off topic gaat maar het nu gebruikt een vraag te omzeilen. Zeer laag en kinderachtig. Moet ik dan het 10000ste topic over abortus openen zodat je daar wel zou antwoorden misschien? Huichelaar!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik abortus erg.  En als mijn dochters zwanger zouden zijn en abortus willen zou ik ze vragen " mogen wij het kind opvoeden"? Als ze toch abortus zouden willen dan is het hun keuze, zoals het de keuze van anderen is. Ik mag me er niet mee bemoeien maar er wel iets van vinden. Het mag via de wet al is die in Nederland m.i te ruim. Want de vraag -misschien is deze hier al langsgekomen- heeft een foetus van 23 weken al pijn is niet geheel uit de lucht gegrepen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2006/04/15/abortuszeer-11113825-a81490

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Persoonlijk vind ik abortus erg.  En als mijn dochters zwanger zouden zijn en abortus willen zou ik ze vragen " mogen wij het kind opvoeden"? Als ze toch abortus zouden willen dan is het hun keuze, zoals het de keuze van anderen is. Ik mag me er niet mee bemoeien maar er wel iets van vinden. Het mag via de wet al is die in Nederland m.i te ruim. Want de vraag -misschien is deze hier al langsgekomen- heeft een foetus van 23 weken al pijn is niet geheel uit de lucht gegrepen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2006/04/15/abortuszeer-11113825-a81490

Wij mogen ons best moeien bij nalatigheid waardoor doden vallen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-5-2019 om 20:47 zei Nicky O:

God beslist over leven en dood, Hij stelt het leven heilig en het gezin bovenaan de samenleving. Vind jij dan dat kinderen goed af zijn met een moeder die niet thuis is? Wat is er mis met het aanrecht? Waar moet ik anders een maaltijd klaarmaken voor mijn gezin?

Och.. waar gaat het toch heen...?

Christus ontferm U. Jezus ontferm U.

 

Elke kritiek hierop verzuipt in de eigen modder. God zendt Zijn boodschap zo duidelijk uit, in de muziek, de literatuur en alle andere menselijke kunsten. Hoe kun je hier blind voor blijven? Is het gewoon onwil?                              

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3669939/kleinste-baby-ter-wereld-245-gram-uit-ziekenhuis

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is vrijheid: anderen niet dwingen om volgens je eigen normen te leven.

Ik vraag me af hoe het met je geweten gesteld is? Als ik je zo volg, dan wals je bijna zonder emotie overal dwars overheen... Het klopt dat we altijd de keuze hebben, maar het is de bedoeling dat we de juiste keuzes maken.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid