Spring naar bijdragen

Aanslag in Utrecht


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij was Kaasjeskruid daar sarcastisch jegens WdG en was het dus geen serieuze opmerking van hem. Wat de nabestaanden van deze verschrikkelijke aanval betreft: ook zij kunnen ervaren wat S

Want christenen worden nooit ziek, krijgen geen ongelukken of gaan nooit dood? ?

Toen ik nog kerkte bij de VEG was daar een voorganger die veel godsvertrouwen had ( hebben ze heus niet allemaal) . Hij vertelde dat hij ging vliegen een paar dagen na 9/11. Er heerste veel spanning o

2 minuten geleden zei WdG:

Dat is waar. Anderzijds weet je net zo goed als ik dat deze wereld op zijn einde loopt, met alle vreselijke gevolgen van dien.

Behalve voor christenen natuurlijk. Geen onheil zal ze overkomen! Het zijn dan ook vast geen christenen die daar doodgeschoten zijn of in het ziekenhuis liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Behalve voor christenen natuurlijk. Geen onheil zal ze overkomen! Het zijn dan ook vast geen christenen die daar doodgeschoten zijn of in het ziekenhuis liggen.

Ik denk juist dat met name Christenen het doelwit zullen zijn van vervolging. Maar mij maakt het niet uit of het Christenen zijn of niet. Het blijft even verschrikkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ik denk juist dat met name Christenen het doelwit zullen zijn van vervolging. Maar mij maakt het niet uit of het Christenen zijn of niet. Het blijft even verschrikkelijk.

Ja, heb uw vijanden lief kan een ware beproeving zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn deelnemingen Nederland. Goed werk een crisisziekenhuis te openen. Hier werden nabestaanden opgedragen de media te volgen nieuws over hun geliefden te vernemen vlak na een aanslag. Er was een hongerstaking nodig de nabestaanden onder aandacht te brengen. Verzekeringen deden moeilijk en noem maar op. 

Oh wacht ik vergeet dat er een Mohammed onder aandacht kwam die daarin zijn vrouw verloor en een jihad van liefde predikte. Er is een straat in jihadparadijs naar een moslim slachtoffer genoemd met een referentie naar de bloedige aanslag. Geen woord over de daders, 100 jaar later weet niemand nog dat het islamterrorisme betrof. Noch bezocht de politiek en de monarch 1 autochtoon slachtoffer maar gingen ze wel op iftar en namen ze de islam constant in bescherming.

En daar in Nederland haalde die terrorist zijn haat wellicht uit de prediken van Erdogan.

we staan aan het begin van een lange strijd, c’est la guerre! Be ready!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎18‎-‎3‎-‎2019 om 15:26 zei Kaasjeskruid:
Op ‎18‎-‎3‎-‎2019 om 15:23 zei WdG:

Dat is waar. Anderzijds weet je net zo goed als ik dat deze wereld op zijn einde loopt, met alle vreselijke gevolgen van dien.

Behalve voor christenen natuurlijk. Geen onheil zal ze overkomen! Het zijn dan ook vast geen christenen die daar doodgeschoten zijn of in het ziekenhuis liggen.

Want christenen worden nooit ziek, krijgen geen ongelukken of gaan nooit dood? ?

bewerkt door Appie B
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎18‎-‎3‎-‎2019 om 15:10 zei sjako:

Liefde verslaat het kwade. Ondertussen bekend dat er 3 doden en 9 gewonden zijn

Hoe kan iemand die nadenkt zoiets opschrijven. 3 doden en dan komen met een zin als 'liefde verslaat het kwade'. De kinderen van de doodgeschoten vader zullen daar anders over denken.
Maar je wordt overtroffen door :

Op ‎18‎-‎3‎-‎2019 om 15:26 zei Kaasjeskruid:

Behalve voor christenen natuurlijk. Geen onheil zal ze overkomen!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hoe kan iemand die nadenkt zoiets opschrijven. 3 doden en dan komen met een zin als 'liefde verslaat het kwade'. De kinderen van de doodgeschoten vader zullen daar anders over denken.
Maar je wordt overtroffen door :

Volgens mij was Kaasjeskruid daar sarcastisch jegens WdG en was het dus geen serieuze opmerking van hem.

Wat de nabestaanden van deze verschrikkelijke aanval betreft: ook zij kunnen ervaren wat Sjako zegt, als maar genoeg mensen troostend en helpend om hen heenstaan. Ze hebben in elk geval het Nederlandse volk achter zich staan, dat met bloemleggingen, condoleances en steunbetuigingen liefdevol van zich laat horen.
Nu ervaren ze natuurlijk een verschrikkelijk, peilloos verdriet en woede dat niet snel over zal gaan. Maar daar zal het niet bij blijven. Uiteindelijk, na een voor ieder verschillende tijd, kunnen de wonden (min of meer) helen en zal de angst en woede afnemen.
Het kwade wint dan slechts wanneer men levenslang verbitterd of overmatig angstig zou blijven, zodat men het leven niet meer oppakt en alles door een zwarte, cynische blik zou blijven waarnemen. En dat is iets wat niet hoeft te gebeuren, hoe groot het verdriet en de woede nu ook is.

De liefde verslaat inderdaad het kwade. Ook in dit geval. Dat betekent niet dat het kwade nooit kan toeslaan, maar wel dat zij nooit het laatste woord zal hebben.
We moeten daarvoor zelf ook hard werken inderdaad en om de slachtoffers heenstaan met onze gedachten, gebeden, troost en hulp, maar als we ons op het goede blijven richten, dan kan geen terrorist of massamoordenaar ons afhouden van die weg.
Dat is wat wordt bedoeld met de overwinnende liefde: het kwaad is sterk, héél sterk, maar nooit sterk genoeg om ons definitief kapot te maken. Het leven, het goede vindt altijd haar weg. Soms in de vorm van een oplaaiend vuur, soms in de vorm van een klein, nauwelijks zichtbaar vlammetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hoe kan iemand die nadenkt zoiets opschrijven. 3 doden en dan komen met een zin als 'liefde verslaat het kwade'. De kinderen van de doodgeschoten vader zullen daar anders over denken.
Maar je wordt overtroffen door :

Ik bedoel daarmee dat je potentiële daders het beste met liefde op andere gedachten kan zetten. Ik bedoel niet dat je nog liefde moet opbrengen voor dat beest die zo'n daad heeft gepleegd. Verder kan ik me goed vinden in wat @Robert Frans heeft gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik bedoel niet dat je nog liefde moet opbrengen voor dat beest die zo'n daad heeft gepleegd.

Hmmm, een paar berichten terug klonk je toch anders, tenzij ik je schrijven verkeerd interpreteer. Heb uw vijanden lief klinkt het uit de mond van Jezus.

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen; Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. (Mat.5:43-45, SV)

Nu lijkt mij de dader daar een rasecht voorbeeld van. Of hebben jullie dat ook aangepast in jullie bijbeltje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 18-3-2019 om 15:10 zei sjako:

Liefde verslaat het kwade. Ondertussen bekend dat er 3 doden en 9 gewonden zijn

Hoe kan iemand die nadenkt zoiets opschrijven. 3 doden en dan komen met een zin als 'liefde verslaat het kwade'. De kinderen van de doodgeschoten vader zullen daar anders over denken.

Het is wel waar. Maar niet in een corrupte maatschappij waar de wet niet wordt geassocieerd met liefde; waar met onnodig kwaad.
Terwijl onrecht tolereren liefde wordt genoemd, en ook het niet bestraffen wordt liefde genoemd.
En ook vergeving van wie geen berouw toont, en zich niet aan de wet en gezag onderwerpt, wordt liefde genoemd.
Maar het is allemaal liefdeloosheid. Want voor willens willen breken met de liefde, is geen vergeving.

Citaat

„Natuurlijk gaat er dan door je heen: ’Als ik anders had beslist, dan was dit niet gebeurd’”, zegt de rechter. Er was volgens hem echter geen enkele aanwijzing dat de man die tot nu toe alleen is veroordeeld voor winkeldiefstal, een inbraak en wapenbezit, tot zoiets in staat zou zijn.

Hier zie je het probleem van de Nederlandse liefde. Inbreuk op wet en have en lichaam van mensen wordt getolereerd uit liefde. Maar dat is liefdeloos. Beoordeeld wordt risico en zo min mogelijk gedoe. En dat een normloze, geen liefde en respect toont voor wet en systeem, wordt totaal genegeerd. Dat is liefdeloosheid. Dat is gebrek aan liefde voor de norm, en en een gebrek aan respect voor de rol van de wet in de maatschappij.
Het is de laatste stuiptrekking en nawee van een christelijke samenleving, die beter af was geweest als zij niet christelijk was. Want het christelijke gehalte corrumpeert het zuivere denken tot liefdeloze liefde waarin kleine criminaliteit wordt getolereerd in liefde, en de normatieve boodschap aan de samenleving is: de wet is geen instrument van liefde, dus laten we de wet niet teveel inzetten.

Maar liefde heeft een andere norm: het breken van de wet is een aanslag op de vrede in de samenleving. Strengere (consequenter) wetten en strikter (consequenter) politieoptreden is noodzakelijk, daar waar gezag en norm tanende zijn. Wie juist op dat punt slapheid toont, die corrumpeert ook het goede dat er nog was. 

Op 18-3-2019 om 15:10 zei sjako:

Liefde verslaat het kwade. 

Dat is waar. Want de wet is liefde. Dat is dus geen vergeving zonder strafoplegging, maar striktere wetten en bestraffing. Zelfs het spugen naar een politieman en het niet aanspreken van ouderen met u, is reden voor bestraffing. En pas als het gezag is hersteld, komt er ruimte voor die corrupte liefde die Nederland beheerst. Want dat het intrinsiek liefdeloosheid is maakt dan niet meer uit. Want immers, de maatschappij had die liefde zelf al. Maar dat is dan ook een maatschappij waarin een politiefluitje zelfs een inbreker tot stilstand brengt en een 'Bobby' geen ander wapen heeft dan een gummyknuppel. 

Op 18-3-2019 om 15:10 zei sjako:

Liefde verslaat het kwade. 

Liefde is:
1. de wet liefhebben, dus respect voor de norm eisen
2. prioriteit voor bestraffing van eenieder die een wet breekt
3. opvoeding van wie de wet negeert, door gezagsdragers immuniteit te verlenen
4. handhaving van de wet, want zonder handhaving creëert een wet uitsluitend overtreders
5. strikte discriminatie van criminelen die hun rechten verspelen, t.o.v. burgers in vol burgerrecht
6. berouw leidt tot bekering, maar niet tot strafvermindering, want die corrumpeert
7. opleiding in de gevangenis tot een beroep die dienstbaarheid belichaamt, en nooit gezag krijgt

En liefde is dan dat je bij een werkend systeem, ook geen haat en wrok en vergeldingsdrang meer hoeft te hebben,
want de wet neemt die last over, en geeft ruimte voor oprecht mededogen.
En liefdeloosheid zit in de mens, en die maakt er dan weer een politiestaat van.

Maar de ware liefdeloosheid die we hier zien, is dat de maatschappij maatregelen eist, terwijl het systeem niet samenhangend is.
En dan komen striktere wetten, waar vervolgens de gewone burgers de dupe van zijn,
omdat op grond van burgerrechten de criminelen worden beschermd (en zelfstandig optreden van het gezag totaal wordt gefrustreerd),
en daarnaast op grond van logica brave burgers minder wet- en gezagmijdend gedrag vertonen,
en al helemaal niet voor een opgelegde straf weglopen.

De prijs voor tolerantie t.a.v. criminaliteit en gezagsloosheid,
betalen de gewone burgers. Dat is liefdeloos.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het grappige is dat ik nog niet weet wat beter is om dit soort geweld te voorkomen. Betere geestelijke zorg (ook in gevangenis wezen) of een verandering in het integratiebeleid. Vraag is waarom politici doen alsof ze heel zeker weten dat ze daar een antwoord op hebben.

Op 18-3-2019 om 15:34 zei sjako:

Ik denk juist dat met name Christenen het doelwit zullen zijn van vervolging.

Met de verdeling van gelovigen en niet-gelovigen Nederland, zullen voornamelijk niet-gelovigen slachtoffer zijn van dit soort aanslagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bonjour:

Betere geestelijke zorg (ook in gevangenis wezen) of een verandering in het integratiebeleid.

Dat heeft niet met integratie te maken, maar met buitenland-beleid.
In plaats van asiel te verlenen aan oorlogshaarden en alle oorlogen op de wereld naar hier te importeren,
zou er asielbeleid moeten komen voor de armste landen, waar al 20 jaar geen oorlog is geweest.
Niet het kwade belonen, maar het goede. Niet de kwaadaardige culturen in naieve domheid binnenhalen,
maar die culturen die al op weg zijn naar vrede.

Zoals het nu is is er een strenge selectie: het slechtste en sterkste wordt het eerst toegelaten.
Want een gewone welwillende verzetloze burger is geen bedreiging voor de eigen staat en haar militante revolutonairen.
Integratie komt pas daarna: hoe zet je twee aartsvijanden naast elkaar in vrede?
Door een wet die eist dat ze elkaar liefde bewijzen: de arabier en de jood,
en de hutu's en de tutsi's, en soenieten en shi'ieten.
Als die hun zwaarden tot ploegscharen maken,
dan heb je wat nieuws.

En als je dat naief vindt, waarom behandel je ze dan net als je eigen burgers?
Waarom discrimineer je niet? Denk na: dat doet de wet ook !

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik nog kerkte bij de VEG was daar een voorganger die veel godsvertrouwen had ( hebben ze heus niet allemaal) . Hij vertelde dat hij ging vliegen een paar dagen na 9/11. Er heerste veel spanning onder de mensen en ze keken argwanend naar iedere donker getinte medereiziger. Hij zei tegen zijn collega " hoe dan ook we komen altijd thuis''. Is het niet hier `naar beneden wijzend` dan wel daar `naar boven wijzend`, hij had een ongekunselt Godsvertrouwen, zoiets als Corrie ten Boom. Geen schriftgeleerden, geen haatzaaiers maar voorzichzelf een Godsvertrouwen en daar is mi niets verkeerd aan. Niet "mij overkomt niets" maar "ik weet mij geborgen". 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe voorkom je dat geweld nu? Door het te benoemen en het de oorlog te verklaren natuurlijk.

Iedere Erdogan sympathisant en moslimextremist/fundamentalist eruit flikkeren en Rutte wegstemmen. Wat anders?

Niet bemoeien met politieke aangelegenheden en de EHBO kist tevoorschijn halen als de dader gewond raakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid