Spring naar bijdragen

Appen met andere vrouwen


Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Ik zit met een vraag. Mijn man heeft via Messenger contact met andere vrouwen. Hij is zanger en krijgt daardoor aandacht van andere vrouwen. Wij praten daar regelmatig over samen. Hij geeft aan dat hij het leuk vind om die andere vrouwen een compliment te geven zodat zij een fijne dag hebben. Daarbij geeft hij ook aan verder geen behoefte te hebben aan verder contact maar dat het puur is om gezellig te babbelen. Ik ben niet jaloers van karakter en laat hem vrij in wat hij wil doen. Als iets niet goed voelt bij mij geef ik dat aan bij hem en dan is het aan hem wat hij er mee wil doen. Ik leg hem niets op. Wat ik verwacht is dat hij trouw en eerlijk blijft. Wat er ook op ons pad komt. 

Nu merk ik de laatste tijd dat hij dagelijks met deze vrouwen appt. Hij gaat met zijn telefoon naar bed. Ik zie hem nog vaak online terwijl ik beneden zit. Ik krijg er een onbehagelijk gevoel van en als ik hem dit aangeef dan zegt hij dat ik me nergens druk om hoef te maken en dat hij alles wat hij in een vrouw wil bij mij vind. Die andere kunnen niet aan mij tippen, zegt hij. ( alsof ik in een competentie zit, zo voelt dat als hij dat zo zegt). 

wat moet ik hier van vinden? Hoe ga ik hier op een goede manier mee om?

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Huulkje:

Hallo lieve mensen,

Ik zit met een vraag. Mijn man heeft via Messenger contact met andere vrouwen. Hij is zanger en krijgt daardoor aandacht van andere vrouwen. Wij praten daar regelmatig over samen. Hij geeft aan dat hij het leuk vind om die andere vrouwen een compliment te geven zodat zij een fijne dag hebben. Daarbij geeft hij ook aan verder geen behoefte te hebben aan verder contact maar dat het puur is om gezellig te babbelen. Ik ben niet jaloers van karakter en laat hem vrij in wat hij wil doen. Als iets niet goed voelt bij mij geef ik dat aan bij hem en dan is het aan hem wat hij er mee wil doen. Ik leg hem niets op. Wat ik verwacht is dat hij trouw en eerlijk blijft. Wat er ook op ons pad komt. 

Nu merk ik de laatste tijd dat hij dagelijks met deze vrouwen appt. Hij gaat met zijn telefoon naar bed. Ik zie hem nog vaak online terwijl ik beneden zit. Ik krijg er een onbehagelijk gevoel van en als ik hem dit aangeef dan zegt hij dat ik me nergens druk om hoef te maken en dat hij alles wat hij in een vrouw wil bij mij vind. Die andere kunnen niet aan mij tippen, zegt hij. ( alsof ik in een competentie zit, zo voelt dat als hij dat zo zegt). 

wat moet ik hier van vinden? Hoe ga ik hier op een goede manier mee om?

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

Hallo Huulkje,

Heb jij de mogelijkheid om hetzelfde te doen en zo ja; zou je dat ook leuk vinden? En hoe denk je dan dat je man zou reageren? Zou hij het prima vinden of misschien toch ook een onbehaaglijk gevoel krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Huulkje,

Leg hem gewoon uit dat hij door de vele tijd die hij aan hen besteed,  het gevoel krijgt dat hij je verwaarloost. 

Hij zegt dit te doen om andere vrouwen een fijne dag te bezorgen. Hier besteedt hij zodanig veel tijd aan dat jij er een rot gevoel aan over houdt. Dat kan nooit zijn bedoeling zijn en hij zal dat dus anders moeten doen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik draai al een tijdje mee op deze wereld, zelden zie ik een huwelijk waar alles goed gaat, nu zeg ik dat ik misschien bevooroordeeld ben, ik kan de problemen van mannen heel goed begrijpen en van vrouwen veel minder of helemaal niet, in ieder geval snap ik dat je je op een tweede plan voelt. Vraag je eens af heeft hij een reden om dat te doen en kan daar een oplossing voor worden gevonden, is het eenzaamheid of een vlucht uit de eenzaamheid, in een huwelijk kan een man en waarschijnlijk ook een vrouw zich wel eens eenzamer voelen dan een alleenstaande. Geloof je in God dan kan lezen uit de schrift je misschien bemoedigen, bedenk dat je niet alleen staat, als je op een feest over een kwaal begint mentaal of fysiek dan blijkt altijd dat er meer mensen zijn die dat ervaren.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei antoon:

Ik draai al een tijdje mee op deze wereld, zelden zie ik een huwelijk waar alles goed gaat, nu zeg ik dat ik misschien bevooroordeeld ben, ik kan de problemen van mannen heel goed begrijpen en van vrouwen veel minder of helemaal niet, in ieder geval snap ik dat je je op een tweede plan voelt. Vraag je eens af heeft hij een reden om dat te doen en kan daar een oplossing voor worden gevonden, is het eenzaamheid of een vlucht uit de eenzaamheid, in een huwelijk kan een man en waarschijnlijk ook een vrouw zich wel eens eenzamer voelen dan een alleenstaande. Geloof je in God dan kan lezen uit de schrift je misschien bemoedigen, bedenk dat je niet alleen staat, als je op een feest over een kwaal begint mentaal of fysiek dan blijkt altijd dat er meer mensen zijn die dat ervaren.

 

Wat schandalig om de vrouw gelijk de schuld te geven en daarnaast geen enkele oplossing te bieden.
Deze 2 mensen moeten met elkaar in gesprek, en het moet zeker niet zo zijn dat één van de twee op zijn of haar eigen houtje iets gaat ondernemen.
Bovendien weet jij niet veel van feestjes, aangezien jij je eigen verjaardag niet eens mag vieren.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geef niemand de schuld, ik denk dat je bevooroordeeld leest. De problemen van vrouwen zijn net zo erg als bij mannen, alleen bij de laatste heb ik meer ervaring. Ik zeg dat het delen van gevoelens met andere mensen bij samengaan, dat kan een feest zijn of iets anders het gevoel geeft dat je niet alleen staat.

De schrift geeft ook vertroostende passages als je schuld hebt, maar ook als je geen schuld hebt. Bij mij tenminste wel.

en natuurlijk is een gesprek urgent, maar de topic opener geeft mij het gevoel dat zij dat gedaan heeft en nog doet

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Huulkje:

Hallo lieve mensen,

Ik zit met een vraag. Mijn man heeft via Messenger contact met andere vrouwen. Hij is zanger en krijgt daardoor aandacht van andere vrouwen. Wij praten daar regelmatig over samen. Hij geeft aan dat hij het leuk vind om die andere vrouwen een compliment te geven zodat zij een fijne dag hebben. Daarbij geeft hij ook aan verder geen behoefte te hebben aan verder contact maar dat het puur is om gezellig te babbelen. Ik ben niet jaloers van karakter en laat hem vrij in wat hij wil doen. Als iets niet goed voelt bij mij geef ik dat aan bij hem en dan is het aan hem wat hij er mee wil doen. Ik leg hem niets op. Wat ik verwacht is dat hij trouw en eerlijk blijft. Wat er ook op ons pad komt. 

Nu merk ik de laatste tijd dat hij dagelijks met deze vrouwen appt. Hij gaat met zijn telefoon naar bed. Ik zie hem nog vaak online terwijl ik beneden zit. Ik krijg er een onbehagelijk gevoel van en als ik hem dit aangeef dan zegt hij dat ik me nergens druk om hoef te maken en dat hij alles wat hij in een vrouw wil bij mij vind. Die andere kunnen niet aan mij tippen, zegt hij. ( alsof ik in een competentie zit, zo voelt dat als hij dat zo zegt). 

wat moet ik hier van vinden? Hoe ga ik hier op een goede manier mee om?

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

Als het klopt wat je zegt, is het duidelijk dat hij zijn eigen genoegens en die van andere vrouwen interessanter vindt dan jou. En jou min of meer als vanzelfsprekend beschouwt. Misschien heeft hij dat zelf niet door, dus daarover moet je maar eens een serieus gesprek voeren (zonder direct vergaande verwijten te maken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

56 minuten geleden zei Desid:

Als het klopt wat je zegt, is het duidelijk dat hij zijn eigen genoegens en die van andere vrouwen interessanter vindt dan jou.

Ik lees nergens dat hij door zijn contacten met andere vrouwen minder met Huulkje praat. 

Verder lees ik ook niet dat Huulkje het wel in orde vindt als hij veel met andere mannen zou appen.  Dus wat is het probleem? Dat moet je heel helder hebben voor je de discussie aangaat.

Is het probleem dat je angst hebt dat er een relatie uit zal ontstaan? Of is je probleem dat je minder aandacht van je man hebt? Of misschien dat hij met anderen dingen bespreekt die hij met jou niet bespreekt? En wat is daar dan weer het probleem van? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Huulkje:

Hij gaat met zijn telefoon naar bed. Ik zie hem nog vaak online terwijl ik beneden zit.

Hij gaat hier echt te ver. Het klinkt mij niet fijn in de oren. Waarom heeft hij het nodig om aandacht te krijgen van andere vrouwen? Heb je hem dit gevraagd?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Huulkje,

Ik begrijp jouw onbehagelijk gevoel. En ik zou tegen mijn man zeggen; " kun je dat invoelen''? Soms is het niet verkeerd om naast je partner vrienden/vriendinnen te hebben waar je mee appt of mailt. Er kunnen andere mensen zijn waar je zaken mee deelt waar je partner geen belangstelling voor heeft, niets mis mee lijkt me.

Ooit leerde ik op Freethinker een oude wijze man kennen waar ik vaak mee mail; we delen muziek en hij heeft een intens leven achter de rug. Mijn man leest soms een stukje van de mail en we betrekken onze partners in de gesprekken. Niets stiekems, we hoeven elkaar niet te zien, maar ik geef veel om hem. Het is waardevol en er is niets mis mee. Dus contacten naast je partner kan, maar de manier waarop lijkt me belangrijker.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Lobke.

Het gaat inderdaad ook niet om met wie hij contact heeft, het gaat mij meer om de manier waarop. Ik houd van openheid en communicatie en zeker ook in elkaar vrijheid geven. 

Soms zoek ik in mensen om mij heen die dezelfde waarde en normen hebben waarmee ik kan reflecteren. De meeste mensen in mijn omgeving veroordelen te snel. Daar heb ik niks aan. Soms zoek ik bevestigingbij andere dat deze vrijheid prima is zolang het maar open en eerlijk gaat. Dat ben ik met je eens.

 

Groetjes, huulkje 

bewerkt door Huulkje
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Huulkje:

Bedankt voor je reactie Lobke.

Het gaat inderdaad ook niet om met wie hij contact heeft, het gaat mij meer om de manier waarop. Ik houd van openheid en communicatie en zeker ook in elkaar vrijheid geven. 

Soms zoek ik in mensen om mij heen die dezelfde waarde en normen hebben waarmee ik kan reflecteren. De meeste mensen in mijn omgeving veroordelen te snel. Daar heb ik niks aan. Soms zoek ik bevestigingbij andere dat deze vrijheid prima is zolang het maar open en eerlijk gaat. Dat ben ik met je eens.

 

Groetjes, huulkje 

Maar is hij wel open en eerlijk?
Waarom gaat hij met zijn telefoon naar boven en laat jou alleen achter beneden?
Als hij niets te verbergen heeft is dat niet nodig.
Een zanger die gewoon onschuldig appt met zijn fans, zou niets te verbergen moeten hebben.
Ik vermoed dat hij dat wel heeft. En jij vermoedt dat ook want anders stelde je de vraag hier niet.
Als je voor open en eerlijke communicatie bent, zeg dat dan ook gewoon tegen hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-3-2019 om 22:32 zei Huulkje:

wat moet ik hier van vinden? Hoe ga ik hier op een goede manier mee om?

Ik vind dat je in een gezonde relatie helemaal geen geheimen hebt voor elkaar (buiten verrassingen voor bijvoorbeeld je verjaardag natuurlijk). Als je echt niet geïnteresseerd bent in bepaalde dingen moet hij natuurlijk niet constant alles zeggen. Maar hij mag niets verborgen houden dat binnen je relatie verteld hoort te worden, en als jij iets wilt weten over wat hij bezig is, zou hij gewoon eerlijk antwoord moeten geven en geen geheimen moeten hebben. Mag je zijn gesprekken met die vrouwen lezen? Als hij niets te verbergen heeft zou dat toch moeten kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op ‎7‎-‎3‎-‎2019 om 22:32 zei Huulkje:

Ik zit met een vraag.

Je kunt het beste naar je vent gaan met je vraag

Wat een ontroerend voorbeeld van naastenliefde, inleving en oplossend denkvermogen. [Sarcasmemodus: uit]
Dit is geen voorbeeld van hoe we met elkaar op moeten gaan.
Ik denk dat je Huulkje excuses schuldig bent voor deze onbeschofte en discriminerende opmerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op 7-3-2019 om 22:32 zei Huulkje:

Ik zit met een vraag.

Je kunt het beste naar je vent gaan met je vraag.

Kaasjeskruid komt iewat bot over, maar hij heeft wel gelijk. Wij kennen jouw, en je man niet. En wat er allemaal omheen speelt. 

Je zal de confrontatie met hem aan moeten gaan en eerlijk tegen hem vertellen hoe jij je voelt in het diepst van je hart.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt het beste naar je vent gaan met je vraag.

modbreak Trajecto: Dat gaat zo niet. Op zo'n wijze Huulkjes vraag "afdoen" -- met dat zinnetje -- is plomp.

Wie ben jij om mij te vertellen hoe ik moet reageren? Heb ik nu weer een waarschuwingspunt te pakken oid? Wat is je bedoeling met je opmerking? Ik loop toch ook niet te klagen dat ik het onprettig vindt om tegen andermans vuile was aan te moeten kijken? Want dat is het gewoon in mijn optiek: shoppen. Erg onprettig gedrag en vandaar mijn doorverwijzen naar waar het probleem hoort: onder vier ogen bij haar vent.

Overigens zal het mij niets verbazen als dit weer een stunt is van eoa grappige atheïst die gewoon iets aan het veinzen is om herrie te schoppen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat een christelijke vrouw zo haar vuile was in het openbaar ophangt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Noem ons old fashioned, maar dat doen wij echt wel alleen als het nodig is. Wij sturen wel met andere mensen, maar niet om een sociaal praatje te slaan. Tenzij dat dan mensen van onszelfde geslacht zijn. Op dat vlak ben ik heel conservatief ingesteld en mijn partner ook. Vroeger waren wij daar heel wat losser in, maar we gaan toch maar “het gevaar” niet meer opzoeken. 

Ik heb al vrienden gewoon laten vallen omdat die te close met mijn partner werden. Simpel. Meeste mensen sturen niet zomaar elke dagen berichten, dan is daar een zekere interesse aanwezig. Als levenspartner vind ik dat je het recht hebt de ander daarop aan te spreken en uw gevoelens te repliceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid