Spring naar bijdragen

Vaccineren of niet?


Aanbevolen berichten

 

54 minuten geleden zei antoon:

Ik heb je al uitgelegd dat er verkeerde maatregelen waren, waardoor er onnodige besmettingen plaatsvonden in verpleeghuizen en zelfs ziekenhuizen, waardoor er automatisch ook meer griep moet zijn maar niet geregistreerd wordt,

Nee, dat heb je niet uitgelegd. Je praat over buiten rondlopen, vitamine D opdoen, kamers luchten, gezond leven en dat soort zaken. Dat mag voor iemands persoonlijke gezondheid misschien goed zijn maar heeft niks met het verspreiden van een virus te maken. Dat doe je door afstand te houden, contacten te beperken, mondkapjes te dragen en hygiëne te betrachten. 

Verder beschuldig je hier weer ziekenhuizen ervan dat er iets niet geregistreerd wordt terwijl ik je al heb uitgelegd dat dit praktisch onmogelijk is zoals het voor jou praktisch onmogelijk is mijn redenatie inhoudelijk te weerleggen. 

19 minuten geleden zei antoon:

Discuseren moet je op basis van logica en wat je om je heen ziet,

Die logica is ver te zoeken bij de wappies en wat je om je heen ziet is veel te beperkt. Want jij ziet alleen je straat en je WTG clubje en wat familie zoals de meeste mensen en de wereld is vele malen groter dan dat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Banden worden niet door God geschapen, en daar houdt de wetenschap geen rekening mee.  In de bijbel worden wij vergeleken als klei in de hand van de pottenbakker. Veel orthodoxe gelovigen geloven

Vaccins die efficiënt zijn vereisen geen vaccinatie van anderen om jezelf (of andersom) te beschermen. Je vaccineert enkel voor jezelf en nooit voor de ander. Corona is een virus dat via de lucht vers

Wat nu des informatie is of althans zo beschouwd kan in de toekomst juiste info blijken en ook andersom censuur ervan kan weleens een teken van onmacht blijken. Ik ben hier heel nuchter in en er zijn

Posted Images

23 minuten geleden zei antoon:

 

Discuseren moet je op basis van logica en wat je om je heen ziet, Corona is niet heel veel erger dan een  zwaardere griep, doden cijfer, IC vol, het zijn beelden die er meer geweest zijn, alleen nu wordt het opgeklopt en in de media angst gezaaid, ik heb ook verschillende mensen naar het ziekenhuis zien gaan en echt niet deze verhalen gehoord, denk ook aan Trump en die regeerder in Engeland, echt geen indianenverhalen. Er zullen uitzonderingen zijn, dat is ook met griep, er gaan jongeren dood net zo met griep.

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt mbt Corona en de cijfers. Een bepaald deel vd mensen( ouderen of met onderliggende klachten of overgewicht) die kunnen idd ernstig ziek worden of overlijden. De meeste mensen zullen niet overlijden aan of extreem ziek worden van dit virus.

Dat blijkt ook uit de cijfers. We moeten met name voorzichtig zijn bij bepaalde groepen mensen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog ik geef het met jou op, jij wil leven in een eigen denksysteem, ik heb genoeg uitgelegd, je leest niet of wil het niet lezen , helaas enkele trip naar de geneerlijst, ik heb geen uitgesproken weerstand tegen jou, door je denkbeelden met Chronologie werd ik genoopt nog verder onderzoek te doen  en mijn theorie vaak zien als bevestigend, daarvoor dank maar het kan ook weleens te vermoeiend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

@Mullog ik geef het met jou op, jij wil leven in een eigen denksysteem, ik heb genoeg uitgelegd, je leest niet of wil het niet lezen , helaas enkele trip naar de geneerlijst, ik heb geen uitgesproken weerstand tegen jou, door je denkbeelden met Chronologie werd ik genoopt nog verder onderzoek te doen  en mijn theorie vaak zien als bevestigend, daarvoor dank maar het kan ook weleens te vermoeiend worden.

Graag gedaan, dat met die chronologie. Maar het feit dat jij daar je theorie bevestigd in hebt gezien verklaard voor een deel ook wel waarom inhoudelijk je geen enkel weerwoord hebt. Valt me ook een beetje tegen van je. Ik zie WTG toch echt met de voet tussen de deur, niet bij de minste tegenslag op weg naar het volgende adres😇

2 uur geleden zei Dannyr:

Dat blijkt ook uit de cijfers.

Welke cijfers baseer jij je op?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Graag gedaan, dat met die chronologie. Maar het feit dat jij daar je theorie bevestigd in hebt gezien verklaard voor een deel ook wel waarom inhoudelijk je geen enkel weerwoord hebt. Valt me ook een beetje tegen van je. Ik zie WTG toch echt met de voet tussen de deur, niet bij de minste tegenslag op weg naar het volgende adres😇

Welke cijfers baseer jij je op?

Zal ze voor je opzoeken. Maar blijkt al dat de meeste mensen milde klachten krijgen en slechts een klein percentage heel ernstig ziek wordt over overlijd.

Zal eens spitten maar zag oa al Nieuwsitems waaruit blijkt dat het aantal hele ernstig zieke patiënten er COVID een minderheid is in vergelijking met mensen die er heel erg ziek van worden of overlijden.

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5108796/coronavirus-covid-19-ziekteverloop-milde-klachten-corona-update

 

Tijd geleden had ik ook COVID opgelopen omdat ik door mijn werk in de zorg helaas meer risico loop en niet thuis kan werken.

Degene van wie ik het kreeg overleed( cliënt was al een stuk ouder met onderliggende klachten) en ik had hele lichte verkoudheidsklachten en was na een week al weer ervan af. En dat is wel hoe het bij de meeste mensen verloopt(80%) las ik ergens. Maar ben het artikel kwijt met de cijfers dus ik Ga even kijken of ik het weer omhoog kan krijgen.

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mullog je wordt knap vervelend met je gedram, ik lees niet wat jij schrijft, op een zin na, die mij opvalt en ik weet alweer genoeg, met chronologie had jij totaal geen normaal tegenargument en je kon het elders ook niet verkrijgen, dus ga je in de trol modus, in Corona verdiep jij je ook niet, of het moet zijn dat je je alleen maar dom houdt en je dat in werkelijkheid niet ben, iedere keer vraag je naar de bekende weg, een weg die je kan weten als je zelf onbevooroordeeld onderzoek doet, het boeit mij verder niet zo, het moge je goed gaan. 

Benieuwd hoelang Fundi het met jou volhoudt

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dannyr:

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt mbt Corona en de cijfers. Een bepaald deel vd mensen( ouderen of met onderliggende klachten of overgewicht) die kunnen idd ernstig ziek worden of overlijden. De meeste mensen zullen niet overlijden aan of extreem ziek worden van dit virus.

Dat blijkt ook uit de cijfers. We moeten met name voorzichtig zijn bij bepaalde groepen mensen.

 

En of, ik heb 2 vrienden die broers van elkaar zijn. Hun vader is kwetsbaar vanwege een niertransplantatie dat hij gehad heeft en nu is hij inderdaad doodziek van de Covid-19 geworden en ligt al 4 weken op de ic, wordt in slaap gehouden en kan nog steeds niet zelfstandig ademen. Als dat binnen nu 2 weken niet verbeterd, zouden organen het kunnen gaan begeven en wordt het mogelijk een aflopende zaak. Hij is net een paar jaar met pensioen. Dit gun je niemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei antoon:

Mullog je wordt knap vervelend met je gedram, ik lees niet wat jij schrijft, op een zin na, die mij opvalt en ik weet alweer genoeg, met chronologie had jij totaal geen normaal tegenargument en je kon het elders ook niet verkrijgen, dus ga je in de trol modus, in Corona verdiep jij je ook niet, of het moet zijn dat je je alleen maar dom houdt en je dat in werkelijkheid niet ben, iedere keer vraag je naar de bekende weg, een weg die je kan weten als je zelf onbevooroordeeld onderzoek doet, het boeit mij verder niet zo, het moge je goed gaan. 

Benieuwd hoelang Fundi het met jou volhoudt

Je reageert meestal gewoon niet meer als iemand iets weerlegd, respect voor mullog dat hij keer op keer probeert tot je door te dringen. Tevergeefs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is a dersom  @uest je leest niet goed of je wil trollen, ik word dit een beetje zat, of vertel eens wat wordt weerlegt of waar ben ik fout, is de griep niet voor het tweede jaar verdwenen, dat moet een reden hebben, je kan onmogelijk van de maatregelen spreken die zijn in ieder land verschillend met dezelfde resultaten, goed of slecht of een wisseling, een kind kan zien dat er meer aan de hand is, wat dat is dat laat ik open.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei antoon:

Het is a dersom  @uest je leest niet goed of je wil trollen, ik word dit een beetje zat, of vertel eens wat wordt weerlegt of waar ben ik fout

Begin eens met je bewering dat griep opeens niet meer voorkomt, als je daar een tegenargument op krijgt dan horen we je niet meer en ga je verder met tegen jezelf praten. Dat is trouwens geen covid symptoom, maar meer een ouderdoms kwaaltje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Als  ik een dom tegenargument krijg , ga ik daar niet opin, snap je dat, of snap je dat niet. Ik zal het nog maar een keer opdreunen, het kan onmogelijk aan de maatregelen leggen wat Mullog schreef, de griep is overal verdwenen, het enigste redelijke argument is dat er gerommeld is hoe stuitend dat voor enkelen ook is, overigens begrijp ik de weerstand, ik zal inbinden bij een normaal tegenargument, dat hoor ik graag, geloof mij op mijn woord, ik begrijp de weerzin, want het houdt in dat er belangrijke mensen misschien niet te vertrouwen zijn, daar kan je overheen stappen, dat vergt moed, je wereld hoeft niet in elkaar te storten, ieder mens heeft iets corrupts, overigens kan het ook aan de drukte liggen en nog onwetendheid betreffend Corona, in ieder geval klopt het gewoon niet, men zou dat nu moeten toegeven en de oorzaak zoeken, dan wordt het geloofwaardig.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

 

Als  ik een dom tegenargument krijg , ga ik daar niet opin, snap je dat, of snap je dat niet. Ik zal het nog maar een keer opdreunen, het kan onmogelijk aan de maatregelen leggen wat Mullog schreef, de griep is overal verdwenen, het enigste redelijke argument is dat er gerommeld is hoe stuitend dat voor enkelen ook is, overigens begrijp ik de weerstand, ik zal inbinden bij een normaal tegenargument, dat hoor ik graag, geloof mij op mijn woord, ik begrijp de weerzin, want het houdt in dat er belangrijke mensen misschien niet te vertrouwen zijn, daar kan je overheen stappen, dat vergt moed, je wereld hoeft niet in elkaar te storten, ieder mens heeft iets corrupts, overigens kan het ook aan de drukte liggen en nog onwetendheid betreffend Corona, in ieder geval klopt het gewoon niet, men zou dat nu moeten toegeven en de oorzaak zoeken, dan wordt het geloofwaardig.

Val jij ff door de mand 🙈

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Het is a dersom  @uest je leest niet goed of je wil trollen, ik word dit een beetje zat, of vertel eens wat wordt weerlegt of waar ben ik fout, is de griep niet voor het tweede jaar verdwenen, dat moet een reden hebben, je kan onmogelijk van de maatregelen spreken die zijn in ieder land verschillend met dezelfde resultaten, goed of slecht of een wisseling, een kind kan zien dat er meer aan de hand is, wat dat is dat laat ik open.

Ik weerlegde het volgende

6 uur geleden zei Mullog:
7 uur geleden zei antoon:

Ik heb je al uitgelegd dat er verkeerde maatregelen waren, waardoor er onnodige besmettingen plaatsvonden in verpleeghuizen en zelfs ziekenhuizen, waardoor er automatisch ook meer griep moet zijn maar niet geregistreerd wordt,

Nee, dat heb je niet uitgelegd. Je praat over buiten rondlopen, vitamine D opdoen, kamers luchten, gezond leven en dat soort zaken. Dat mag voor iemands persoonlijke gezondheid misschien goed zijn maar heeft niks met het verspreiden van een virus te maken. Dat doe je door afstand te houden, contacten te beperken, mondkapjes te dragen en hygiëne te betrachten. 

Dat er in andere landen andere maatregelen worden genomen maakt niet uit. Alle maatregelen zijn er namelijk op gericht om contacten te vermijden. En het doet er dan niet toe welke mix van avondklok, winkelsluitingen, school sluitingen, bezoekregelingen precies gebruikt wordt. Als het aantal contacten terugloopt dan loopt het aantal besmettingen terug. Hoe moeilijk kan het zijn?

P.S. ik dacht dat ik onder de negeerknop zat.

1 uur geleden zei antoon:

Als  ik een dom tegenargument krijg , ga ik daar niet opin, snap je dat, of snap je dat niet.

Dat snap ik niet. Ik doe dat continue in de hoop dat de persoon met wie ik in gesprek ben er iets van opsteekt. Jij ontneemt mij de mogelijkheid om mijn fouten te zien.

1 uur geleden zei antoon:

de griep is overal verdwenen,

Dat is niet het geval en als je wilt weten waarom er minder griep is lees dan de griepalert.nl eens (erop klikken) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is niet zo het is en al helemaal niet overtuigend, gewoon onnozel Mullog, moet ik nu lachen of huilen, ineens 2 jaar geen griep maar wel Corona, je maakt je belachelijk.

en dan de contact momenten miljarden met demonstraties en ook  mensen opgehokt in ruimtes waar het virus zijn gang kan gaan, je argumenten zijn loos

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei antoon:

Dat is niet zo het is en al helemaal niet overtuigend, gewoon onnozel Mullog, moet ik nu lachen of huilen, ineens 2 jaar geen griep maar wel Corona, 

Tsja, en dan valt er niet aan te ontkomen en komt de term wappies om de hoek. Mensen die informatie die niet aan hun verwachting voldoet niet willen of kunnen accepteren en daarom volharden in hun waan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je maakt je belachelijk en je enigste verweer is zielig op de mens spelen, zo verschrikkelijk eigenwijs heb het weinig meegemaakt. Je maakt jezelf op die manier een Wappie. Maar nu reageer ik echt niet meer, ga maar verder spelen het speelkwartier is nog niet om.

verder heb ik nergens een waan wat ik schrijf kan ik onderbouwen met alles wat je waarneemt,  maar jij wilt willens en wetens je oogkleppen ophouden. Het moge je goedgaan. Verder is het ronduit zielig @Quest om het op ouderdoms kwaaltje te gooien, heb je echt niets beters, natuurlijk kunnen er van mij inhoudelijke fouten zijn ook hier maar dat heeft iedereen in ieder topic ik let op wat juist is en daar werk ik mee, gewoon ophouden met die vertoning, is overigens een vriendelijk verzoek.

Griep ontstaat net als Corona in muffe afgesloten ruimte en daar is niet veel aan gedaan.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei antoon:

verder heb ik nergens een waan wat ik schrijf kan ik onderbouwen met alles wat je waarneemt,

Ik vraag mij dan af waarom je, als je alles kunt onderbouwen, dat niet gewoon doet.

33 minuten geleden zei antoon:

Griep ontstaat net als Corona in muffe afgesloten ruimte en daar is niet veel aan gedaan

Je hebt echt geen idee waar jet het over hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Mullog:

Jij hebt mij anders nog steeds niet uitgelegd waarom PEG dat in veel cosmetica zit, in zetpillen zit, in veel andere medicijnen zit opeens een allergische reactie zou veroorzaken als er 1 ml (= milliliter) vaccin wordt ingespoten. Kijk, de kans dat je in de Sahara tegen een boom aanrijdt is praktisch nul, maar het kan natuurlijk altijd, zie de Acacia van Ténéré (op klikken). En op een of andere manier lijk jij dat niet te begrijpen. 

Ik weet niet of er meer neveneffecten zijn. Maar je hebt gelijk dat uiteindelijk de tijd zal leren wat beter is. 

Jij schrapt de hele msm als bron. En dat doe je niet op basis van feiten of inhoud maar op basis van.... ja van wat eigenlijk? 

Het stond allemaal in dat artikel jongeman. Scroll door naar “toothpaste and shampoo” 

PEGs were long thought to be biologically inert, but a growing body of evidence suggests they are not. As much as 72% of people have at least some antibodies against PEGs, according to a 2016 study led by Samuel Lai, a pharmaco-engineer at the University of North Carolina, Chapel Hill, presumably as a result of exposure to cosmetics and pharmaceuticals. About 7% have a level that may be high enough to predispose them to anaphylactic reactions, he found. Other studies have also found antibodies against PEG, but at lower levels.

“Some companies have dropped PEGylated products from their pipeline as a result,” Lai says. But he notes that the safety record of many PEGylated drugs has persuaded others that “concerns about anti-PEG antibodies are overstated.”

Szebeni says the mechanism behind PEG-conjugated anaphylaxis is relatively unknown because it does not involve immunoglobulin E (IgE), the antibody type that causes classical allergic reactions. (That’s why he prefers to call them “anaphylactoid” reactions.) Instead, PEG triggers two other classes of antibodies, immunoglobulin M (IgM) and immunoglobulin G (IgG), involved in a branch of the body’s innate immunity called the complement system, which Szebeni has spent decades studying in a pig model he developed.

https://www.sciencemag.org/news/2020/12/suspicions-grow-nanoparticles-pfizer-s-covid-19-vaccine-trigger-rare-allergic-reactions

Daarom dat ik u opriep uw tekst daarover nog eens te vergelijken met die tekst van sciencemag. Mensen met reeds een hoog aantal antistoffen tegen PEG lopen vermoedelijk verhoogd risico op anafylactische schok. Het gevaarte zit hem dus in de aanwezigheid van antistoffen tegen PEG -uit producten die jij oa benoemde- waardoor het lichaam op die PEG gaat over reageren. Daar is meer onderzoek naar nodig, maar als ge denkt die mannen te kunnen bijstaan in hun onderzoek; stuurt ze een mailtje lol.

Er zijn meer anafylactische reacties dan traditionele vaccins en sommige artsen vermoeden dat PEG de dader is.  Het blijft me verbazen dat je van heel die waslijst daarover struikelt. We bespraken enkele weken geleden de neveneffecten op basis van cijfers uit VAERS. Maar omdat ze via artsenvoorvrijheid voorgekauwd werden schoten coronafoben op de bron. Nu weet je dat niet meer? 6 zware anafylactische reacties per >250K mensen met het mRNA covid vaccin. Bij een klassiek vaccin is dat 1 per miljoen. Bovenstaande bron (sciencemag) weergeeft die cijfers ook in de link.

Anaphylactic reactions can occur with any vaccine, but are usually extremely rare—about one per 1 million doses. As of 19 December, the United States had seen six cases of anaphylaxis among 272,001 people who received the COVID-19 vaccine, according to a recent presentation by Thomas Clark of the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC);

Als je dan zelf al zei dat sciencemag een valide bron is, wat melk je dan dat ik geen msm meer lees of kijk? Ik lees trouwens meer dan alleen artsenvoorvrijheid hoor. Maar als we dan toch censuur willen handhaven, doe dat dan op de context en niet op gefabriceerde tegenstrijdigheden omdat ge via dokter google iets anders denkt samen te vatten.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Opponenten gegroet,  gezond  leven is een ding en dat kan persoonlijk zijn, niet iedereen is daarmee bezig alhoewel het gewoon de basis is van een veilige afweer tegen het virus je immuungestel dat gesterkt wordt is daartoe in staat.

mondkapjes is symbool politiek en afstand houden is gewoon niet bewezen dat het helpt, dacht iemand dat bij de demonstraties wereldwijd dat er altijd afstand gehouden wordt, natuurlijk niet, er moeten onderhand miljarden momenten van dicht contact geweest zijn toch hoor je niet van besmettingen, besmettingen komen voor in tehuizen en instellingen daar vallen ook de meeste doden, buiten speelt misschien wel een rol maar wel een  bescheiden, tragisch maar hoe simpel kan het wel niet zijn als de bewoners en personeel alert is en ramen openzet als nodig en er geen mensen verblijven in de kou, dit kan veel geld en veel doden uitsparen, zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen.

En juist mede daarom begrijp ik dat mensen naar het plein gaan en demonstreren, gewoon om de maatregelen van de regering die weinig of niets toevoegen maar wel de economie om zeep kunnen helpen, in Belgie is alleen in de nacht een avondklok en winkels zijn open, de cijfers van land tot land verschillen ook niet, ook niet met strenge maatregelen tegenover landen die mild zijn, het virus is niet politiek gebonden, dus om hen demostrantenWappies  te noemen geeft men van onderbuikgevoelens  en weigerachtigheid om de materie te onderzoeken weer, is dit allemaal maar moeilijk te begrijpen, ik dacht het toch echt niet.

Ook dat mensen gaan denken dat er complot achter zit is nu onderhand wel te begrijpen, ikzelf hou de vraag open gewoon omdat er eerst meer info los moet komen maar dat is mijn mening.

Voor  hen die complot op voorhand afwijzen is de vraag waarom de media vaak eenzijdig nieuws geeft, er klopt gewoon iets niet om zoveel hectische draconische besluiten te nemen om een uit de hand gelopen griep, want zo heel veel  verschil is er niet met grote griepgolven die we gehad hebben, maar het leven ging gewoon door. Kort en goed er lijkt echt wel iets meer aan de hand te zijn.

Wappies kunnen achteraf weleens veel gelijk krijgen, verder verkijkt men zich misschien op mijn wereld die is groter dan alleen JG. ondanks mijn pensioen sta ik nog midden in het leven met bijbanen en mensen die ik ontmoet, ik weet daardoor drommels goed wat er aan de hand is en wat er leeft.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Ik vraag mij dan af waarom je, als je alles kunt onderbouwen, dat niet gewoon doet.

Je hebt echt geen idee waar jet het over hebt.

Hij zal aerosolen bedoelen :)

11 uur geleden zei Mullog:

 

Nee, dat heb je niet uitgelegd. Je praat over buiten rondlopen, vitamine D opdoen, kamers luchten, gezond leven en dat soort zaken. Dat mag voor iemands persoonlijke gezondheid misschien goed zijn maar heeft niks met het verspreiden van een virus te maken. Dat doe je door afstand te houden, contacten te beperken, mondkapjes te dragen en hygiëne te betrachten. 

Verder beschuldig je hier weer ziekenhuizen ervan dat er iets niet geregistreerd wordt terwijl ik je al heb uitgelegd dat dit praktisch onmogelijk is zoals het voor jou praktisch onmogelijk is mijn redenatie inhoudelijk te weerleggen. 

Die logica is ver te zoeken bij de wappies en wat je om je heen ziet is veel te beperkt. Want jij ziet alleen je straat en je WTG clubje en wat familie zoals de meeste mensen en de wereld is vele malen groter dan dat. 

Niet met het verspreiden, wel hoe weerbaar je ertegen bent. Daarom dat zwaarlijvigen, ouderen en verzwakte immuunsystemen het het zwaarst te verduren hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei antoon:

Grote uitbraken trouwens ook kleinere vinden daar  plaats waar het virus zich kan goed verspreiden dat weet iedereen en dat is in hoofdzaak afgesloten ruimten zoals in een tehuis kan plaatsvinden, is het duidelijk genoeg, dankuwel dan. 

Maar om zich te kunnen verspreiden moet een virus eerst ergens komen. En als dat door maatregelen niet of veel minder het geval is zijn er ook minder uitbraken. Als er 100 mensen in een tehuis zitten waar bij wijze van spreke geen raam en geen deur open gaat dan komt een virus daar niet binnen en is er geen uitbraak, van niks niet.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Daarom dat ik u opriep uw tekst daarover nog eens te vergelijken met die tekst van sciencemag. Mensen met reeds een hoog aantal antistoffen tegen PEG lopen vermoedelijk verhoogd risico op anafylactische schok.

En dat krijgt die vrouw dan van dat virus spuitje en niet van die ladingen mascara die ze dagelijks op haar gezicht smeert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt het moet ergens vandaan komen, maar je kan een tehuis niet geheel isoleren, leveranciers, personeel en misschien vergeet ik nog iets kan niet voor 100 procent geweerd worden, daarom ieder geval de nadruk leggen op ventilatie om erger te voorkomen.

mijn indruk is dat er in het begin met te weinig klem  op gewezen is, bewoners zelf staan vaak ook niet te springen om een raam open te zetten, ik heb met tehuizen te maken gehad, men zucht bij ieder zuchtje wind. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Maar om zich te kunnen verspreiden moet een virus eerst ergens komen. En als dat door maatregelen niet of veel minder het geval is zijn er ook minder uitbraken. Als er 100 mensen in een tehuis zitten waar bij wijze van spreke geen raam en geen deur open gaat dan komt een virus daar niet binnen en is er geen uitbraak, van niks niet.

En dat krijgt die vrouw dan van dat virus spuitje en niet van die ladingen mascara die ze dagelijks op haar gezicht smeert?

Je hebt het dus nog steeds niet begrepen. Door mascara te smeren (en andere blootstelling aan PEG) gaat het lichaam daar antistoffen tegen aanmaken. Eens ze dan PEG in de spier inspuiten en dat komt in de bloedbaan slaan die reeds aanwezige antistoffen tegen PEG vermoedelijk op hol.

PEGs are also used in everyday products such as toothpaste and shampoo as thickeners, solvents, softeners, and moisture carriers, and they’ve been used as a laxative for decades. An increasing number of biopharmaceuticals include PEGylated compounds as well.

PEGs were long thought to be biologically inert, but a growing body of evidence suggests they are not. As much as 72% of people have at least some antibodies against PEGs, according to a 2016 study led by Samuel Lai, a pharmaco-engineer at the University of North Carolina, Chapel Hill, presumably as a result of exposure to cosmetics and pharmaceuticals. About 7% have a level that may be high enough to predispose them to anaphylactic reactions, he found. Other studies have also found antibodies against PEG, but at lower levels.

https://www.sciencemag.org/news/2020/12/suspicions-grow-nanoparticles-pfizer-s-covid-19-vaccine-trigger-rare-allergic-reactions

In het Engels noemen ze dat een “immune response”.  Dus het is niet zozeer het goedje dat de reactie veroorzaakt, maar antistoffen tegen eerdere blootstelling.

 

1 uur geleden zei antoon:

Inderdaad dat bedoel ik, overigens schreef ik dat all eerder, nee ik zeg niet dat ik een expert ben, ook heb ik er geen hogeschool voor doorlopen, maar ik gebruik logica die mij gegeven is. 

Ik zie dat je ingelezen bent ;) 

Zolang we weten wat er bedoeld wordt en daar context in te vinden is, hoeven we geen expert te zijn. Vandaag is de burger hoe dan ook een beter viroloog dan die omkoopbare Babylonische lobbyhoeren op onze tv. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid