Spring naar bijdragen

Meeste Nederlanders niet religieus


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veel mensen zoeken het ook elders, zoals alternatieve geneeswijzen en spirituele clubjes zoals bij ons het Westlicht.  

Je zegt daarna zeg je waarmee je opeens een aantal criteria formuleert waaraan je moet voldoen om lid te worden van de club. Dat is op zich al raar als je beweert dat God het bepaald.

7 minuten geleden zei Gaitema:

Best, die zijn niet in de statistieken meegenomen. Het is jou nog niet gelukt de bijbel van kaft tot kaft na te leven. Ik zal mijn statistieken over jouw ontwikkeling bijhouden.

1. Is nog niet uit hoe het hoofd bedekt moet worden door vrouwen. Ik hou het wel bij.

2. Vrouwen moeten zwijgen in de gemeente

3. Ik vermoed tegen evangelische liederen, dus dat wordt psalmen en gezangen zingen. Mag Johannes de Heer?

4. Is dol op bijbelstudies

5. Geloofd in wonderen, maar wil er niets over horen. Heeft er geen ervaringen mee.

6. Hij denkt dat hij vol is van de Heilige Geest en meent volop door God gezegend te zijn.

7. Geloofd niet dat een God van wonderen mensen door allerlei soorten van ellende laat gaan.

8. Geloofd dat Israël het volk van God is en op de tweede plaats christenen uitsluitend door genade. 

9. Geloofd dat joden Godslasteraars zijn.

10. Geloofd dat je enkel en uitsluitend door geloof in Jezus gered wordt en liefde daarin geen rol speelt. Behalve dan de joden. 

11. Geloofd in de vrije wil om voor Jezus te kiezen.

12. Sluit bij een kerk aan, als die voldoet aan zijn maatstaven van wat christelijk is of niet.

13. Geloofd niet dat Jezus zich laat zien aan mensen en zich laat horen door een verstaanbare stem.

14. Geloofd niet dat mensen naar de hemel gaan, maar in het dodenrijk komen. De abrahamsschoot en de gevangenis als uithoeken in dit dodenrijk.

15. Geloofd in de eeuwig durende kwellende Gehenna.

16. Geloofd in de opname der gelovigen als Jezus komt?

17. Geloofd dat Michael Jezus is.

18. De deutericanonieke boeken horen niet bij de bijbel.

19. Zoekt de strijd op in discussie om "Gods Licht" aan de man te brengen. Harde woorden ziet hij daarbij als noodzakelijk kwaad.

20. Heeft nog geen volgelingen.

 

Ik ben benieuwd hoe het verder met je zal gaan.

Het interesseert niemand wat jij bijhoudt over het denken van anderen. Hou het bij het onderwerp. 

En hij gelooft is met een t.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het interesseert niemand wat jij bijhoudt over het denken van anderen. Hou het bij het onderwerp. 

En hij gelooft is met een t.

Waarom is geloofd met een t?

Mijn Nederlands is niet mijn goedste vak. Ik ben niet voor niks een tukker. 

Ik houd voor mij zelf altijd bij hoe anderen denken. Hoort bij mijn gave die ik heb. De gave om mij sterk aan te passen aan mensen. Is ooit uit testen gebleken. Ik heb erg de neiging om mensen die mij proberen te ondermijnen met hun eigen wapens te bestrijden. Om een spiegel te zijn.

Ik houd echter ook rekening met de topicstarters wens (Dat ben ik) en dat van de moderator (Trajecto).

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik houd voor mij zelf altijd bij hoe anderen denken. Hoort bij mijn gave die ik heb. De gave om mij sterk aan te passen aan mensen. Is ooit uit testen gebleken. Ik heb erg de neiging om mensen die mij proberen te ondermijnen met hun eigen wapens te bestrijden. Om een spiegel te zijn.

Spiegelen noemt men dat. Ik vrees echter dat je spiegelen verward met deflecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Spiegelen noemt men dat. Ik vrees echter dat je spiegelen verward met deflecteren.

Grote jongen. Vind jij jou zelf erg goed? Ben je een super fundamentalist? Een soort Super Apostel. Spider-Man der christenen? Ben je een leraar? Evangelist of apostel? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Ik houd voor mij zelf altijd bij hoe anderen denken. Hoort bij mijn gave die ik heb. De gave om mij sterk aan te passen aan mensen. Is ooit uit testen gebleken.

Je moest eens weten hoe eng dit klinkt. Ooit, eens op een ander forum, was je mijn favoriet. Nu word ik XXXX [een beetje verdrietig] van je.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat maar. On topic maar weer ?

5 minuten geleden zei Tomega:

Je moest eens weten hoe eng dit klinkt. Ooit, eens op een ander forum, was je mijn favoriet. Nu word ik bang van je.

Sorry ?

In mijn ogen ben je een wijs man met een diep vertrouwen op Jezus. Het blijkt dat kinderen van ouders die een echtscheiding achter de rug hebben dwars door de buitenkant van mensen heen kijken. Ze zijn diepzinnig. Ik ben een kleinkind van gescheiden ouders.

Ook mensen die hooggevoelig zijn hebben die eigenschap. 

Daarbij behoef ik geen fans. Dat zou van mij een afgod maken.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Werkwoorden vervoegen is 3e klas basisschool. 

Hij = 3e persoon enkelvoud, stam + t.

Gaan we nu echt terug naar het topic of blijf je bezig met trollen?

 

Trollen? Dat is onder andere jouw taak. Ik reflecteer de trollen en ga net zo lang door, tot ze een ban krijgen. Trollen zijn in mijn ogen de handen van de antichrist. 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Kun je gelijk punt 20 schrappen van je lijst.

Dat doe ik, als je punt 20 niet meer toe past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Het blijkt dat kinderen van ouders die een echtscheiding achter de rug hebben dwars door de buitenkant van mensen heen kijken.

Datzelfde heeft vanuit mijn beleving gezien niets met gescheiden ouders te maken maar met het zien van de diepste roerselen van de mens en hoe die in onredelijkheid naar buiten komen. En wat je als gave nodig hebt, is dat je erdoor diep wordt geraakt, zodat het bouwstenen vormt voor hoe je luistert en kijkt en een gesprek of een situatie beoordeelt.
Iets heel anders is dat alle ouders het probleem hebben dat hun kinderen dwars door hun heen kijken. Ze kunnen zich niet mooier voordoen dan ze zijn, want de kinderen voelen haarfijn aan wat in hun geest of hart zit, aangezien die kinderen dezelfde geestelijke/hartelijke pre-condities hebben en bovendien hun ouders ook kennen van hun zwakke onbewaakte momenten. Ze 'voelen' meer dan ze horen en zien.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Werkwoorden vervoegen is 3e klas basisschool. 

Hij = 3e persoon enkelvoud, stam + t.

 

Zegt me niks. Ik heb de 3de klas op de basisschool niet gehad. Ik heb altijd moeite gehad met grammatica en er een hekel aan gehad.

6 minuten geleden zei Tomega:

Datzelfde heeft vanuit mijn beleving gezien niets met gescheiden ouders te maken maar met het zien van de diepste roerselen van de mens en hoe die in onredelijkheid naar buiten komen. En wat je als gave nodig hebt, is dat je erdoor diep wordt geraakt, zodat het bouwstenen vormen voor hoe je luistert en kijkten een gesprek of een situatie beoordeelt.
Iets heel anders is data lle ouders het probleem hebben dat hun kinderen dwars door hun heen kijken. Ze kunnen zich niet mooier voordoen dan ze zijn, want de kinderen voelen haarfijn aan wat in hun geest of hart zit, aangezien die kinderen dezelfde geestelijke/hartelijke pre-condities hebben en bovendien hun ouders ook kennen van hun zwakke onbewaakte momenten. Ze 'voelen' meer dan ze horen en zien.

Klopt. Als kind was ik ook al heel kritisch. Ik begreep pestkoppen op school nooit en zag een groot gevaar in wat ze anderen aandeden.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de definities ter voorkoming van domme uitspraken.

Ik zwijg hier verder over. Trol maar verder de komende tijd. Ik houd je in de gaten.?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Klopt. Als kind was ik ook al heel kritisch. Ik begreep pestkoppen op school nooit en zag een groot gevaar in wat ze anderen aandeden.

Gaitema, ik vind je geen vervelende kerel. Maar je gedrag bij tijd en wijle des te meer. Sec genomen verschil jij weinig van een pestkop i.m.o. Je maakt gebruik van dezelfde wapens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Als kind was ik ook al heel kritisch.

Stel je nu eens voor dat God jou zou willen beschermen tegen pesten. Wat zou dan Zijn advies zijn aan jou? Ik denk dat je het prima weet, maar je past het maar mondjesmaat (of helemaal niet) toe; lijkt het wel.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Tomega:

Stel je nu eens voor dat God jou zou willen beschermen tegen pesten. Wat zou dan Zijn advies zijn aan jou? Ik denk dat je het prima weet, maar je past het maar mondjesmaat (of helemaal niet) toe; lijkt het wel.

Ik denk wel eens dat Hij wil dat ik dit forum verlaat, aangezien Hij hier door lieden wordt tegen gewerkt. Het heeft weinig nut om op dit forum te zitten als christen. 

Op elk christelijk forum wil satan graag de boel kapen en de Heilige Geest krachteloos maken.

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gaitema, ik vind je geen vervelende kerel. Maar je gedrag bij tijd en wijle des te meer. Sec genomen verschil jij weinig van een pestkop i.m.o. Je maakt gebruik van dezelfde wapens.

Jouw wapens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Jouw wapens?

Mijn knuisten staan bij de politie geregistreerd als wapen. Het is zelfs zo dat de politie zelf niet meer ingrijpt als er gedonder is waar ik bij betrokken ben, maar dan wordt de hond ingezet. Dat scheelt ze dan zes mankrachten volgens hun. Ik heb ze gezegd dat ook een hond kloten heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn knuisten staan bij de politie geregistreerd als wapen. Het is zelfs zo dat de politie zelf niet meer ingrijpt als er gedonder is waar ik bij betrokken ben, maar dan wordt de hond ingezet. Dat scheelt ze dan zes mankrachten volgens hun. Ik heb ze gezegd dat ook een hond kloten heeft.

Kloten voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kelderworm:

Er is voor mij een verschil tussen christenvervolging en Jsekte vervolging.....
Verder ga ik dat niet uitdiepen hier, dat zou in een JG topic kunnen bijvoorbeeld.
Maar naar de letter van de Schrft (niet die aangepaste van de JG dus aan hun JG-leer) valt het terecht onder de noemer sekte.

Och, dat zeiden ze van de eerste Christenen ook. Dus maakt geen indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid