Spring naar bijdragen

Meeste Nederlanders niet religieus


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volledig uit zijn context gerukte onderbouwing van je verklaring. De slangen die daar aangehaald worden slaan op de slangen die de Israëlieten destijds lastig vielen in de woestijn. (Exodus 17:7)

Nee hoor, zie vers 6:
6 En deze dingen zijn gebeurd als voorbeelden voor ons, opdat wij niet zouden verlangen naar kwade dingen,  zoals ook zij verlangd hebben.

De voorbeelden uit de woestijn door G'd aangehaald in Zijn onfeilbaar Woord in de Schrift, zijn dus bedoeld als waarschuwingen voor christenen toen en heden en in toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Veel mensen zoeken het ook elders, zoals alternatieve geneeswijzen en spirituele clubjes zoals bij ons het Westlicht.  

Je zegt daarna zeg je waarmee je opeens een aantal criteria formuleert waaraan je moet voldoen om lid te worden van de club. Dat is op zich al raar als je beweert dat God het bepaald.

3 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee hoor, zie vers 6:
6 En deze dingen zijn gebeurd als voorbeelden voor ons, opdat wij niet zouden verlangen naar kwade dingen,  zoals ook zij verlangd hebben.

De voorbeelden uit de woestijn door G'd aangehaald in Zijn onfeilbaar Woord in de Schrift, zijn dus bedoeld als waarschuwingen voor christenen toen en heden en in toekomst.

Het heeft niets van doen met de wonderen die jij aanhaalt. Overigens alweer een topic dat verziekt dreigt te worden door ofttopic wonderen geneuzel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Boom altijd te herkennen aan de vruchten die het voortbrengt.
Schrift getrouw zijn.
Intens gebedsleven.

Ik heb hier twee problemen mee:

  1. Dit is wat jij vindt of verzint. Er is geen enkele manier om te bepalen of dit juist is en of jij een oprechte christen bent
  2. Er zijn vele christenen die aan die criteria zullen voldoen, of vinden dat ze er aan voldoen, en waarvan de beleving van het christenzijn haaks op elkaar staat als je er naar kijkt

Dat gif is natuurlijk onzin maar het toont wel aan dat er geen objectief criterium is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het heeft niets van doen met de wonderen die jij aanhaalt. Overigens alweer een topic dat verziekt dreigt te worden door ofttopic wonderen geneuzel?

Het laat zien dat we wanneer we WEL vertrouwen op G'd, Yeshua en het feilloze Woord in de Schrift, wonderen kunnen verwachten.
Zelfs slangen zullen christenen niet bijten als deze zijn ingezet om et evangelie te dwarsbomen, tenzij men er Christus mee verzoekt dus.

TIP !

In plaats van wonderen stug ontkennen en anderen proberen het vertrouwen in Yeshua en de Schrift te schaden,
Onderzoek de Schrift naar de voorwaarden die zijn gesteld aan gebedsverhoor en mogen ervaren van wonderen.
Doe vervolgens een zelfonderzoek om te zien vanwege welke vand eze redenen jij ook niet kunt delen in deze beloften.

2 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb hier twee problemen mee:

  1. Dit is wat jij vindt of verzint. Er is geen enkele manier om te bepalen of dit juist is en of jij een oprechte christen bent
  2. Er zijn vele christenen die aan die criteria zullen voldoen, of vinden dat ze er aan voldoen, en waarvan de beleving van het christenzijn haaks op elkaar staat als je er naar kijkt

Dat gif is natuurlijk onzin maar het toont wel aan dat er geen objectief criterium is.

Niet mijn mening, in de Schrift zijn voldoende aanwijzingen te vinden, maar helaas is Schrift getrouw zijn als christen een uitsteverde soort.
Vinden dat je eraan voldoet .......... leuk, dat zegt niks, G'd bepaalt uiteindelijk.
We kunnen het herkennen in onze levens aan de zegeningen van G'd of het wegblijven ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kelderworm:

Zelfs man en vrouw trouwen voor G'd zou iedere christen (moeten) kunnen doen en kan dat dus doen, eveneens GEEN kerk, geen voorganger geen functionaris voor nodig.

Een huwelijk voor G'd is tussen de beide eerparen en G'd waar verder geen mens iets mee te maken heeft.

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Ik vind het fijn om mijn geloof te vieren met anderen. Bovendien is Gods Geest daar aanwezig. Je kan elkaar aanmoedigen en op elkaar letten. Nee, ik vind dit geen goede raad.

2 uur geleden zei Bonjour:

Gif laten drinken. Echte christenen kunnen daartegen.

Is een onechte tekst die later is toegevoegd. 

9 minuten geleden zei Mullog:

Dit is wat jij vindt of verzint. Er is geen enkele manier om te bepalen of dit juist is en of jij een oprechte christen bent

Dat kan geen mens. Je kan een bepaalde overtuiging hebben, die misschien niet klopt, maar toch kan je oprecht zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kelderworm:

Niet mijn mening, in de Schrift zijn voldoende aanwijzingen te vinden, maar helaas is Schrift getrouw zijn als christen een uitsteverde soort.

Ik vraag mij wel eens af of christenen als jij weleens twijfel hebben of dat jullie zo overtuigd zijn van je eigen gelijk dat daar geen plaats meer voor is.  

7 minuten geleden zei sjako:

 

13 minuten geleden zei Mullog:

Dit is wat jij vindt of verzint. Er is geen enkele manier om te bepalen of dit juist is en of jij een oprechte christen bent

Dat kan geen mens. Je kan een bepaalde overtuiging hebben, die misschien niet klopt, maar toch kan je oprecht zijn. 

Dat is een probleem op het moment dat je zaken als handoplegging en dopen gaat doen. Want als iemand oprecht overtuigd is van zijn eigen christen zijn en dat gaat doen en het blijkt dat hij, weliswaar oprecht, een hele foute variant van het christendom bezigt (waar we bij het laatste oordeel achter komen) dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Daar gaat het hierom.

@Kelderworm beweert dat God bepaald of je een ware christen bent, iets waar ik geen argument tegen heb, en verzint daar achteraan een aantal criteria waaraan je moet voldoen en die door een oprechte christen moeten worden uitgevoerd. En dan is het einde zoek omdat je niet weet of de criteria kloppen en je niet kunt vaststellen of iemand een oprechte christen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Dat is een probleem op het moment dat je zaken als handoplegging en dopen gaat doen. Want als iemand oprecht overtuigd is van zijn eigen christen zijn en dat gaat doen en het blijkt dat hij, weliswaar oprecht, een hele foute variant van het christendom bezigt (waar we bij het laatste oordeel achter komen) dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Daar gaat het hierom.

Ik denk persoonlijk dat God hier een oordeel over velt, dat moeten wij niet doen. Als je tegen beter weten in toch die foute variant bezigt is het een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kelderworm:

Het laat zien dat we wanneer we WEL vertrouwen op G'd, Yeshua en het feilloze Woord in de Schrift, wonderen kunnen verwachten.
Zelfs slangen zullen christenen niet bijten als deze zijn ingezet om et evangelie te dwarsbomen, tenzij men er Christus mee verzoekt dus.

TIP !

In plaats van wonderen stug ontkennen en anderen proberen het vertrouwen in Yeshua en de Schrift te schaden,
Onderzoek de Schrift naar de voorwaarden die zijn gesteld aan gebedsverhoor en mogen ervaren van wonderen.
Doe vervolgens een zelfonderzoek om te zien vanwege welke vand eze redenen jij ook niet kunt delen in deze beloften.

Tip:

Probeer geen onzin te verkopen wat mij aangaat. Ik ontken nergens de God van wonderen. IK ontken jullie wonderen...

Als er nu voorwaarden aan gebedsverhoring verbonden zijn, aan welke voorwaarden voldeed Jezus dan niet zodat Zijn gebed ook niet verhoord werd op de Olijfberg? Bad Jezus te ongelovig tot God toen Hij vroeg of deze drinkbeker voorbij mocht gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei sjako:
4 uur geleden zei Kelderworm:

elfs man en vrouw trouwen voor G'd zou iedere christen (moeten) kunnen doen en kan dat dus doen, eveneens GEEN kerk, geen voorganger geen functionaris voor nodig.

Een huwelijk voor G'd is tussen de beide eerparen en G'd waar verder geen mens iets mee te maken heeft.

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Ik vind het fijn om mijn geloof te vieren met anderen. Bovendien is Gods Geest daar aanwezig. Je kan elkaar aanmoedigen en op elkaar letten. Nee, ik vind dit geen goede raad.

Ik schrijf niet dat het mijn voorkeur heeft, ik schrijf dat het kan omdat je geen kerkelijke instantie nodig hebt.


Het kan van pas komen wanneer man en vrouw graag willen trouwen maar niet voor de overheid willen trouwen, maar alleen voor G'd.
Door bemoeienis van de aardse overheid is dit officieel niet toegestaan, daar men aardse wet volgend eerst voor de aardse wet moet trouwen en dan pas voor G'd.
Wanneer een paartje eerst voor G'd wil trouwen als meest belangrijk en daarna pas voor de aardse wet, of helemaal niet voor de aardse wet, omdat dit nergens toe leidt, dan kan het een oplossing zijn.

Daarbij zet Yeshua dat waar 2 of meer samenkomen in Zijn Naam Hij er ook zal zijn, ook daarvoor heb je dus geen kerkinstantie nodig.

55 minuten geleden zei sjako:

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Ik vind het fijn om mijn geloof te vieren met anderen. Bovendien is Gods Geest daar aanwezig. Je kan elkaar aanmoedigen en op elkaar letten. Nee, ik vind dit geen goede raad. 

Is een onechte tekst die later is toegevoegd.  

Dat kan geen mens. Je kan een bepaalde overtuiging hebben, die misschien niet klopt, maar toch kan je oprecht zijn. 

Nee men maakt dat ervan, omdat men denkt dat het niet in de praktijk te brengen is tgv lauw geloof.

50 minuten geleden zei Mullog:

@Kelderworm beweert dat God bepaald of je een ware christen bent, iets waar ik geen argument tegen heb, en verzint daar achteraan een aantal criteria waaraan je moet voldoen en die door een oprechte christen moeten worden uitgevoerd. En dan is het einde zoek omdat je niet weet of de criteria kloppen en je niet kunt vaststellen of iemand een oprechte christen is.

Ik verzin niets, laat de Schrift als feilloos Woord van G'd je bewijs maar zijn.

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tip:

Probeer geen onzin te verkopen wat mij aangaat. Ik ontken nergens de God van wonderen. IK ontken jullie wonderen...

Als er nu voorwaarden aan gebedsverhoring verbonden zijn, aan welke voorwaarden voldeed Jezus dan niet zodat Zijn gebed ook niet verhoord werd op de Olijfberg? Bad Jezus te ongelovig tot God toen Hij vroeg of deze drinkbeker voorbij mocht gaan?

Dit bewijst een gering inzicht in het evangelie helaas, het is de basis ervan:

En hoe luidde dat gebed van Yeshua dan?

 39 En nadat Hij iets verder gegaan was, wierp Hij Zich met het gezicht ter aarde en bad:  Mijn Vader, als het mogelijk is, laat deze  drinkbeker aan Mij voorbijgaan.  Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.
Mattheus 26

Yeshua geeft ZIjn voorkeur weer in het gebed, maar zegt ook vader uw Wil geschied, niet Mijn Wil.
Daar is waar veel christenen in gebed ook fout gaan, ze bidden alleen vanuit hun wil en verzuimen de Wil van G'd.

De grote les in gebed is niet bidden wat we willen, maar te bidden of het G'd Zijn Wil mag zijn/worden hetgeen wij graag willen.

Yeshua geeft elders aan Zelf ZIjn leven te hebben afgelegd om het Zelf weer op te nemen, zoals G'd het wil.
Ook geeft Hij herhaaldelijk aan dat Hij moet lijden op de manier dat gebeurde, om te vervullen wat in de Schrift staat daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kelderworm:

Dit bewijst een gering inzicht in het evangelie helaas, het is de basis ervan:

En hoe luidde dat gebed van Yeshua dan?

 39 En nadat Hij iets verder gegaan was, wierp Hij Zich met het gezicht ter aarde en bad:  Mijn Vader, als het mogelijk is, laat deze  drinkbeker aan Mij voorbijgaan.  Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.
Mattheus 26

Yeshua geeft ZIjn voorkeur weer in het gebed, maar zegt ook vader uw Wil geschied, niet Mijn Wil.
Daar is waar veel christenen in gebed ook fout gaan, ze bidden alleen vanuit hun wil en verzuimen de Wil van G'd.

De grote les in gebed is niet bidden wat we willen, maar te bidden of het G'd Zijn Wil mag zijn/worden hetgeen wij graag willen.

Yeshua geeft elders aan Zelf ZIjn leven te hebben afgelegd om het Zelf weer op te nemen, zoals G'd het wil.
Ook geeft Hij herhaaldelijk aan dat Hij moet lijden op de manier dat gebeurde, om te vervullen wat in de Schrift staat daarover.

En dan een ander beschuldigen van een gering begrip. Eerst aan komen zetten met voorwaarden van dit en dat en zus en zo. Uiteindelijk wijs ik jou er op dat de enige voorwaarde is dat God bepaald wat Hij doet. En niet jij met al je voorwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei sjako:

Ik denk persoonlijk dat God hier een oordeel over velt, dat moeten wij niet doen. Als je tegen beter weten in toch die foute variant bezigt is het een ander verhaal.

Klopt G'd oordeelt daarover maar zal in DIT leven wel Zijn Zegen niet geven. DAT is een herkenningspunt.
Ieder christen kan zelf toetsen in de Schrift en aan zijn Zegeningen in het leven of het wegblijven ervan, of deze goed in het christendom staat.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En dan een ander beschuldigen van een gering begrip. Eerst aan komen zetten met voorwaarden van dit en dat en zus en zo. Uiteindelijk wijs ik jou er op dat de enige voorwaarde is dat God bepaald wat Hij doet. En niet jij met al je voorwaarden. 

Niet mijn voorwaarden, maar zoals G'd ze aan ons heeft gegeven in de Schrift.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kelderworm:

Klopt G'd oordeelt daarover maar zal in DIT leven wel Zijn Zegen niet geven. DAT is een herkenningspunt.
Ieder christen kan zelf toetsen in de Schrift en aan zijn Zegeningen in het leven of het wegblijven ervan, of deze goed in het christendom staat.

Wat is jou definitie van een goed christen? Wanneer zou deze moeten vinden dat zijn leven aangenaam is of niet? Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wat is jou definitie van een goed christen? Wanneer zou deze moeten vinden dat zijn leven aangenaam is of niet? Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?

Ik bepaal voor niemand of ie een goed christen is, ik kan niet in het hart kijken. Alleen G'd kan dat.
De definitie van een goed christen staat verspreid over het NT, dus ik zou zeggen ga ik gebed en duik in G'd Zijn onfeilbaar Woord.

Wel pas ik voor mijzelf de waarschuwing toe van wolven tussen de kudde. En wanneer ik wolven meen te herkennen vermijd ik deze in mijn leven.
En waaraan deze wolven zijn te herkennen staat ook duidelijk in de Schrift.
G'd Zijn advies is zelfs om met zulken niet om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik bepaal voor niemand of ie een goed christen is, ik kan niet in het hart kijken. Alleen G'd kan dat.
De definitie van een goed christen staat verspreid over het NT, dus ik zou zeggen ga ik gebed en duik in G'd Zijn onfeilbaar Woord.

Wel pas ik voor mijzelf de waarschuwing toe van wolven tussen de kudde. En wanneer ik wolven meen te herkennen vermijd ik deze in mijn leven.
En waaraan deze wolven zijn te herkennen staat ook duidelijk in de Schrift.
G'd Zijn advies is zelfs om met zulken niet om te gaan.

Als ik een wolf tegen kom dan trek ik het liefst de .308 Beetje apart dat jij voor niemand bepaald wat deze is, maar wel kan bepalen of iemand een wolf is... Als iemand een wolf is zal je de definitie van een christen toch op orde moeten hebben. Anders ga jij geen onderscheid maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Het kan van pas komen wanneer man en vrouw graag willen trouwen maar niet voor de overheid willen trouwen, maar alleen voor G'd.
Door bemoeienis van de aardse overheid is dit officieel niet toegestaan, daar men aardse wet volgend eerst voor de aardse wet moet trouwen en dan pas voor G'd.
Wanneer een paartje eerst voor G'd wil trouwen als meest belangrijk en daarna pas voor de aardse wet, of helemaal niet voor de aardse wet, omdat dit nergens toe leidt, dan kan het een oplossing zijn.

Ben het daar toch niet mee eens. Je bent pas getrouwd als je voor de wet trouwt. Je moet gehoorzaam zijn aan de overheid, Gods dienares. Het is waar dat de overheid in een relatieve positie tov van God staat. Als de overheid iets vraagt wat tegen de wet van God ingaat doen we dat niet. Maar trouwen lijkt me daar niet bij te horen. Als de ene helft een ander idee heeft over het geloof dan is het het beste elkaar hierin vrij te laten. Het beste is natuurlijk om te trouwen in de Heer. 

1 uur geleden zei Kelderworm:

Nee men maakt dat ervan, omdat men denkt dat het niet in de praktijk te brengen is tgv lauw geloof.

Hoe breng jij het in de praktijk? Wij als Jehovah's Getuigen gaan naar de mensen toe zoals een Christen wordt opgedragen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ben het daar toch niet mee eens. Je bent pas getrouwd als je voor de wet trouwt. Je moet gehoorzaam zijn aan de overheid, Gods dienares.

Wel fijn om te vernemen dat dit nu ineens wel zo is. En wat is de houdbaarheidsdatum van deze knieval voor de overheid? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wel fijn om te vernemen dat dit nu ineens wel zo is. En wat is de houdbaarheidsdatum van deze knieval voor de overheid? 

Je moet goed lezen. De overheid heeft het zwaard gekregen. Er moet een vorm van bestuur zijn. In Jezus tijd waren dat de Romeinen. Maar er zal geen Christen zijn die in het bestuur gaat zitten van die overheid. De overheid staat in een relatieve positie tov God. Het deelnemen aan een regering is een Christen niet toegestaan omdat die geen deel van de wereld mag zijn. Waarom mag dat niet? Omdat de eigenlijke regeerder van deze wereld satan zelf is. Hij heeft tijdelijk vrij spel totdat hij gebonden wordt. Maar bij gebrek aan beter moeten we het met de wereldse regeringen doen. Daarom doen we ook niets wat tegen Gods wet ingaat ook al zegt de overheid dat het moet. Maar we betalen netjes onze belasting, houden ons aan de verkeersregels etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ben het daar toch niet mee eens. Je bent pas getrouwd als je voor de wet trouwt. Je moet gehoorzaam zijn aan de overheid, Gods dienares. Het is waar dat de overheid in een relatieve positie tov van God staat. Als de overheid iets vraagt wat tegen de wet van God ingaat doen we dat niet. Maar trouwen lijkt me daar niet bij te horen. Als de ene helft een ander idee heeft over het geloof dan is het het beste elkaar hierin vrij te laten. Het beste is natuurlijk om te trouwen in de Heer. 

Hoe breng jij het in de praktijk? Wij als Jehovah's Getuigen gaan naar de mensen toe zoals een Christen wordt opgedragen. 

Hoezo is de aardse wet van belang? Als je maar voor G'd trouwt toch?
Sterker nog, neem 2 mannen of vrouwen die voor een kerkgenootschap kunnen huwen, dan nog is dat geen huwelijk geaccepteerd door G'd.
Dus trouwen voor de aardse wet en trouwen voor een kerkgenootschap zegt weinig op zich.

Wanneer een stel voor G'd maar trouw belooft aan elkaar met G'd als Getuige, zodat Hij het huwelijk kan zegenen.
De aardse wet huwelijk en die voor G'd hoeft elkaar niet te bijten overigens, dan kan het. Al blijft het vreemd dat G'd op de 2e plaats wordt gezet NA de aardse wet.

Maar wanneer het elkaar wel bijt en officiele kerkgenootschappen werken niet mee zonder aards huwelijks voltrekking, dan kan je deze gelukkig eveneens links laten liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Je moet goed lezen. De overheid heeft het zwaard gekregen. Er moet een vorm van bestuur zijn. In Jezus tijd waren dat de Romeinen. Maar er zal geen Christen zijn die in het bestuur gaat zitten van die overheid. De overheid staat in een relatieve positie tov God. Het deelnemen aan een regering is een Christen niet toegestaan omdat die geen deel van de wereld mag zijn. Waarom mag dat niet? Omdat de eigenlijke regeerder van deze wereld satan zelf is. Hij heeft tijdelijk vrij spel totdat hij gebonden wordt. Maar bij gebrek aan beter moeten we het met de wereldse regeringen doen. Daarom doen we ook niets wat tegen Gods wet ingaat ook al zegt de overheid dat het moet. Maar we betalen netjes onze belasting, houden ons aan de verkeersregels etc.

https://wol.jw.org/nl/wol/s/r18/lp-o?q=overheid

https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/dagblad-trouw-nieuwe-strategie-jehova-getuigen/

Creatief boekhouden is in mijn optiek ook ontduiken. Jullie zijn gewoon een bedrijf met religie als dekmantel. En als je de regels dan toch zo hoog hebt zitten, waarom doen jullie dan niet gewoon aangifte in geval van misbruik? Daar is de overheid toch ook duidelijk in? Verplicht aangifte doen gaat namelijk op in geval van verkrachting.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kelderworm:

Hoezo is de aardse wet van belang? Als je maar voor G'd trouwt toch?

Omdat God wilt dat we aan de aardse overheid gehoorzaam zijn.

7 minuten geleden zei Kelderworm:

Sterker nog, neem 2 mannen of vrouwen die voor een kerkgenootschap kunnen huwen, dan nog is dat geen huwelijk geaccepteerd door G'd.

Het wordt anders genoeg gedaan tegenwoordig. 

7 minuten geleden zei Kelderworm:

De aardse wet huwelijk en die voor G'd hoeft elkaar niet te bijten overigens, dan kan het. Al blijft het vreemd dat G'd op de 2e plaats wordt gezet NA de aardse wet.

Je mag gerust eerst voor God trouwen, maar daarna zal je toch echt voor de wet moeten trouwen, anders ben je niet getrouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Hoe breng jij het in de praktijk? Wij als Jehovah's Getuigen gaan naar de mensen toe zoals een Christen wordt opgedragen. 

Dat jij Jehova Getuige bent had ik inderdaad aan het soort vertaling van de Schrift dat je gebruikt herkend. Wel eerlijk dat je ervoor uitkomt, dat gebeurd ook vaak anders.
Wat ik van Jehove Getuigen vind op basis van de Schrift laat ik even in het midden hier.

Het langs de deur gaan vind ik erg opdringerig. De wijze waarop dat veelal gebeurd maakt dat het een erg slechte naam heeft gekregen.
Christelijke kerken zouden wel flyers door de bus kunnen doen met een uitnodiging ergens in hun kerk gebouw bijvoorbeeld of een buurthuis. Om daar vervolgens het Woord van G'd te laten klinken. Christelijke kerken zouden meer samen kunnen optrekken buiten de kerk en dingen ondernemen en daarin dan herkenbaar zijn als christenen op een manier die ongelovigen aanspreekt. Ook een voorbeeld zijn in het dagelijkse leven door bijvoorbeeld voor en na het eten (ook publiekelijk) te bidden voor het eten en erna. Bij velen is daarvoor schroom, terwijl yeshua zegt, wie zich voor Mij schaamt, Ik schaam Mij voor hen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Creatief boekhouden is in mijn optiek ook ontduiken. Jullie zijn gewoon een bedrijf. En als je de regels dan toch zo hoog hebt zitten, waarom doen jullie dan niet gewoon aangifte in geval van misbruik? Daar is de overheid toch ook duidelijk in? Verplicht aangifte doen gaat namelijk op in geval van verkrachting.

Hebben we het al vaker over gehad, dit wordt ook gedaan. Er wordt aanbevolen aangifte te doen, maar dat lijkt me geen taak voor de ouderlingen, maar meer voor het slachtoffer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Hebben we het al vaker over gehad, dit wordt ook gedaan. Er wordt aanbevolen aangifte te doen, maar dat lijkt me geen taak voor de ouderlingen, maar meer voor het slachtoffer.

Walgelijk man.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid