Spring naar bijdragen

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei sjako:

Niet echt een hybride, maar wel een aan elkaar gegroeid geheel.

Hoezo een geheel. Die appeltakken parasiteren op de perenboom. Die kan er niks aan doen maar denk je dat die blij is dat zijn kostbaar verworven energie in appels gestoken wordt? Een perenboom wil peren maken om zich voort te planten, die wil geen appels maken om appelbomen te maken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 516
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op H

Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. (Rom.10:13) Wat is toch die naam van de Heer die wij zouden moeten aanroepen om zalig te worden? Zo zij u allen ke

Maar misschien was het wel helemaal niet de bedoeling van onder meer Paulus om zo scherp onderscheid te maken tussen Heer en Jehovah. Misschien was het voor hem wel heel natuurlijk om zowel Jezus als

12 uur geleden zei HJW:

Romeinen 11 is helder en die past in de gehele lijn van de bijbel.

Dat zal wel, maar Romeinen 9 ook. Hoe past dat dan bij elkaar?

12 uur geleden zei Mullog:

Hoezo een geheel. Die appeltakken parasiteren op de perenboom. Die kan er niks aan doen maar denk je dat die blij is dat zijn kostbaar verworven energie in appels gestoken wordt? Een perenboom wil peren maken om zich voort te planten, die wil geen appels maken om appelbomen te maken.  

Het is geen biologieboek de Bijbel. Enten vergroeien met de hoofdstam, worden één geheel. Volgens mij is dat wat Paulus bedoelt. 

12 uur geleden zei HJW:

De denominatie is echter niet ok.

Daar ben ik vanzelfsprekend niet mee eens. 

12 uur geleden zei HJW:

Met het joodse geloof als basis en niet het christendom. Waarbij God eeuwige trouw heeft beloofd aan het gehele volk Israël, symbolisch verwoord met de 1.000 geslachten.

Het Christelijk geloof heeft het Joodse geloof toch als basis? De Christenen ontvangen, volgens mij, doordat het nu één geheel is nu ook de beloften die aan het Joodse volk zijn gedaan en in het bijzonder aan Abraham. Zo komen Christenen straks ook in het Duizend Jarig Rijk op aarde (want aan Abraham werd land beloofd, wat het Koninkrijk van God blijkt te zijn, maar niet de hemel).

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Dat zal wel, maar Romeinen 9 ook. Hoe past dat dan bij elkaar?

Dat heb ik inmiddels al twee keer volledig uitgelegd.

 

9 minuten geleden zei sjako:

Het is geen biologieboek de Bijbel. Enten vergroeien met de hoofdstam, worden één geheel. Volgens mij is dat wat Paulus bedoelt. 

Eerst een biologisch voorbeeld geven, daarop doorgaan en als je het verhaal niet blijkt te deugen moet de biologie maar weer losgelaten worden. Niet bepaald sterk.

En nee, ze vergroeien dus niet tot één geheel. Of Paulus heeft dat zo niet bedoeld of hij snapt er ook niets van.

Perenboom blijft perenboom met de appels als gasten. En als de gasten ten koste van de gastheer willen groeien dan noemen we ze parasieten.

Overigens gaat de vergelijking nog meer mank. Jodendom en christendom zijn twee verschillende godsdiensten en die zijn op geen enkele wijze vergroeid.

13 minuten geleden zei sjako:

Daar ben ik vanzelfsprekend niet mee eens. 

Dat lijkt mij zeer logisch. Maar het is een onvermijdelijke conclusie. Als ik zo de gedachten bekijk en het opzettelijk onjuist vertalen van een tekst ten faveure van de eigen theologie, dan zal daar de kennis en de waarheid niet te vinden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het is geen biologieboek de Bijbel. Enten vergroeien met de hoofdstam, worden één geheel. Volgens mij is dat wat Paulus bedoelt. 

Ongetwijfeld zal hij dat bedoeld hebben. Maar biologisch gezien is dat onzin. Dat kun je hem en zijn tijdgenoten niet kwalijk nemen. Ze hadden alleen, in vergelijking met nu, beperkte praktische kennis van biologie. Het zou nog 1600 jaar duren voordat mensen erachter kwamen dat we met zijn allen uit cellen bestaan, 1850 jaar voor we achter evolutie kwamen en 1950 jaar voordat we een begin begonnen te maken met begrijpen hoe erfelijkheid werkt.

Wat ik jou kwalijk neem is dat je met al die beschikbare kennis een betoog op deze manier begint, daarbij negerend wat we inmiddels allemaal weten.

16 uur geleden zei sjako:
19 uur geleden zei Mullog:

Ze dragen de vruchten van de boom waar ze van zijn. Appeltakken krijgen appels en perentakken krijgen peren. De takken veranderen niet van soort ze gaan alleen van de sapstroom van de boom gebruik maken. Je kunt ook niet alles op alles enten. De vuistregel is dat de planten tot dezelfde familie moeten behoren maar is soms is dat niet voldoende en moeten de planten uit hetzelfde geslacht komen.

Ok, dat is het antwoord dat ik wilde horen. Die appels worden geen peren, maar de stam blijft een perenboom. Maar het boompje als geheel wordt een soort hybride boom. Die takken vergroeien met de stam en eigenlijk wordt het een nieuw soort boompje. Dan ga ik nu naar Galaten 3:7

En als de bijbel geen biologie boek is, is het impliciet geen wetenschappelijk boek. Het kan maar gezegd zijn dat je dat hier beweert :)

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Ja, natuurlijk gaat mijn verhaal nog op. Maar het is voor jou moeilijk te accepteren omdat je zelf zegt dat je geen Christen bent.

Je vergelijking is aan alle kanten onderuit geschoffeld. Je verhaal is dus gewoon weg. Moeilijk voor jou om te accepteren, omdat daarmee je theologie ondermijnd wordt.

Als het wel zou kloppen, zou dat voor mij helemaal geen probleem zijn en zou ik gewoon zeggen dat dat in de bijbel staat. Ik heb je pas geleden nog aangegeven dat ik niet geloof in de lijn van de bijbel, maar dat dat wel is wat de bijbel leert. Ik hoef niet verplicht op een bepaalde leer uit te komen en kan dus onbevooroordeeld kijken. Dit in tegenstelling tot jou. Dus je argument is onzin.

Er is dus geen sprake van een nieuwe boom. Het is en blijft een perenboom met gasten danwel parasieten. Aan jou de keuze tussen die twee. Voorlopig gedraag je je als een parasiet, maar misschien verander je nog.

Daarnaast zijn het jodendom en christendom twee compleet verschillende godsdiensten. Die los staan van elkaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-4-2018 om 00:40 zei Olorin:

Eigenlijk heeft het wel iets absurds om de naam van de almachtige God op een Hebreeuwse manier (die geen Jood kent en zal uitspreken) uit te spreken, terwijl de openbaring van die naam een statement is. 

In mystieke tradities echter, zoals ook in de Kabbalah, is de juiste uitspraak van een heilige naam van God juist heel belangrijk omdat deze resoneert in het bewustzijn van de 'hoorder" (horen kan ook intern gebeuren zonder geluid) en daar de ideatie van de betekenis versterkt en verdiept. Bij een meer exoterische godsdienstbeoefenig waar bijgelovige ideeen belangrijker zijn, is het uiteraard niet van belang omdat je daar zo'n naam nooit op die speciale mystieke of esoterische manier gaat gebruiken.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Fijn dat je Christenen als parasieten ziet. ?

Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat je de keuze hebt. Je kunt je als gast opstellen of je kunt parasiteren. Keuze.

Je komt zelf met de vermeende symbiose en dan is dit een logisch vervolg.

Als je de vergelijking doortrekt en dan bekijkt wat parasiteren is: de gast leeft ten koste van de gastheer.

Als dat is wat je doet, dan ben je in je eigen biologische vergelijking een parasiet.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei zendeling:

Waarom vind je dat fijn Sjako?

Cynisch bedoeld. Dat vind ik juist niet fijn. Vandaar dat huil emoticon.

3 uur geleden zei HJW:

Als je de vergelijking doortrekt en dan bekijkt wat parasiteren is: de gast leeft ten koste van de gastheer.

Bovendien is het flauwekul dat een ent een parasiet is. Hij leeft van wel van de hoofdplant maar niet ten koste van die hoofdplant. Een parasiet lieft ten koste van de gastheer. De hoofdplant heeft er niks van te leiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

Bovendien is het flauwekul dat een ent een parasiet is. Hij leeft van wel van de hoofdplant maar niet ten koste van die hoofdplant. Een parasiet lieft ten koste van de gastheer. De hoofdplant heeft er niks van te leiden. 

Dat ligt er aan. Als jij als christen je bij de joodse hoofdstam aansluit en vervolgens tracht de hoofdstam uit te hollen en te overwoekeren met jouw ideeen, dan gaat het wel degelijk ten koste van de gastheer. Het is overigens "lijden" en niet "leiden".

Kijk naar de geschiedenis en zie hoe de hoofdplant heeft geleden. Jouw gedachte bijvoorbeeld dat het joodse volk niet meer het uitverkoren volk is en dat het een geestelijk Israel betreft zijn aanvallen op de hoofdplant. Je gedraagt je niet meer als gast. De opzettelijk verkeerd vertaalde tekst van Galaten......dat is een aanval op de hoofdplant. En tracht het te overwoekeren.

De uitspraken van Antoon dat het volk heeft afgedaan en dat God niet meer de God van de joden is, is een aanval op de hoofdplant.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW:

Kijk naar de geschiedenis en zie hoe de hoofdplant heeft geleden

Daar heb je gelijk in. Dat was enorm schandalig en ernstig. Maar waren dat wel echte Christenen die dat deden? Echte Christenen zullen andere volken of mensen nooit wat aandoen. Dat gaat tegen alles wat Jezus leerde in. Zelfs toen Hij werd gevangen genomen genas Hij het oor van de soldaat. Doe je zwaard weg, want wie het zwaard hanteerd zal door het zwaard vergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Daar heb je gelijk in. Dat was enorm schandalig en ernstig. Maar waren dat wel echte Christenen die dat deden? Echte Christenen zullen andere volken of mensen nooit wat aandoen. Dat gaat tegen alles wat Jezus leerde in. Zelfs toen Hij werd gevangen genomen genas Hij het oor van de soldaat. Doe je zwaard weg, want wie het zwaard hanteerd zal door het zwaard vergaan.

De plaats van de joden in willen nemen is ook schandalig ?

Toen Israël in de eerste eeuw de Messias verwierp, verwierp Jehovah die natie.

Of wat dacht je van:

 „Bij zijn aankomst” in 1918 om de „slaaf” te inspecteren, trof Christus een met de geest gezalfd overblijfsel van getrouwe discipelen aan, die sinds 1879 door middel van De Wachttoren en andere Bijbelse publicaties geestelijk ’voedsel te rechter tijd’ hadden verschaft. Hij erkende hen als zijn collectieve werktuig, of „slaaf”, en in 1919 vertrouwde hij hun het beheer toe over al zijn aardse bezittingen.

Geen aanval op de hoofdplant ???

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei HJW:

Jouw gedachte bijvoorbeeld dat het joodse volk niet meer het uitverkoren volk is 

Dat zeg ik dus niet, het Israël Gods is het natuurlijke Israël met afgebroken takken, dus een overblijfsel plus de Christelijke gemeente. En het Israël Gods is dus nu het uitverkoren volk. God laat dus Zijn volk niet in de steek. Het Joodse stelsel zoals het in Jezus tijd bestond bestaat nu niet meer. Ze hebben geen tempel meer en geen enkele Jood weet nog uit welke stam hij komt. Jezus voorspelde dat al. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

De plaats van de joden in willen nemen is ook schandalig ?

Ho dat hebben de Christenen nooit zelf toegeëigend maar dat is door God zo bepaald. En dat is zeker niet schandalig, want zo kan de hele wereld gered worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ho dat hebben de Christenen nooit zelf toegeëigend maar dat is door God zo bepaald. En dat is zeker niet schandalig, want zo kan de hele wereld gered worden.

God voor het karretje spannen. Dat maakt het alleen maar erger. De JG's achten zich de enige getrouwe slaaf. Oftewel: weg met die hele stam. God heeft de JG's uitgekozen om Zijn aardse bezittingen te beheren ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW:

Geen aanval op de hoofdplant ???

Nee, want Christus is op dat en ook dit moment de enige weg tot redding. De Joden vervulden hun eigenlijke toewijzing niet. Zij hadden de Messias moeten accepteren. Nu zal het Joodse overblijfsel gered worden door de Christenen. Wie weet komt er een moment dat de Joden het wel gaan inzien dat Jezus de Messias was.

6 minuten geleden zei HJW:

God heeft de JG's uitgekozen om Zijn aardse bezittingen te beheren ?

De katholieken zeggen dat de Paus met het Vaticaan het is. Precies hetzelfde. 

Mattheus 24:45 zegt het ook Wie is echt de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over zijn huisknechten is aangesteld om hun op het juiste moment hun voedsel te geven?  46 Gelukkig is die slaaf als hij daarmee bezig is wanneer zijn meester komt!  47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over al zijn bezittingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Nee, want Christus is op dat en ook dit moment de enige weg tot redding. De Joden vervulden hun eigenlijke toewijzing niet. Zij hadden de Messias moeten accepteren. Nu zal het Joodse overblijfsel gered worden door de Christenen. Wie weet komt er een moment dat de Joden het wel gaan inzien dat Jezus de Messias was.

Een overblijfsel is heel iets anders dan een stam. Je haalt je eigen verhaal compleet onderuit. En nadat de joden aan de kant geschoven zijn, hebben jullie ook de andere christenen aan de kant geschoven en zijn jullie de enige getrouwe slaaf, die Zijn aardse bezittingen in beheer hebben gekregen.

Wat je hier maar blijft verkondigen is onbijbels. Paulus stelt letterlijk dat geheel het volk Israel zalig zal zijn. Maar wederom: de bijbel is niet leidend, maar jouw persoonlijke overtuiging.  De christenen redden de joden ? En toch geen aanval op de hoofdplant ? Je draait de bijbel 180 graden om. De joden redden de heidenen door Jezus niet te aanvaarden. Dat is wat er staat. Ze moesten dus niet de messias aanvaarden. Juist doordat ze het niet gedaan hebben is de deur voor jou open gegaan. En als dank roof je de boel leeg.

Heel even had je iets wat op respect leek voor het jodendom, maar dat blijkt dus een show te zijn geweest. 

Je geeft aan dat het aan God is om te oordelen. Maar toch kun je het niet laten. Je oordeelt alvast, met de bijbel als wapen.

En je maakt God tot leugenaar.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Nee, want Christus is op dat en ook dit moment de enige weg tot redding. De Joden vervulden hun eigenlijke toewijzing niet. Zij hadden de Messias moeten accepteren.

De katholieken zeggen dat de Paus met het Vaticaan het is. Precies hetzelfde. 

Mattheus 24:45 zegt het ook Wie is echt de getrouwe en beleidvolle slaaf

Als een katholiek zich zo opstelt, dan komt daar voor mij dezelfde conclusie uit.

Je bent nu trouwens wel je eigen geloof aan het opdringen. Dat was toch niet de bedoeling ?

Maar de katholieken maken geen onderdeel uit van de christelijke gemeente want zij geloven in de drie-eenheid en zijn daarmee een valse religie ?

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

Bovendien is het flauwekul dat een ent een parasiet is. Hij leeft van wel van de hoofdplant maar niet ten koste van die hoofdplant. Een parasiet lieft ten koste van de gastheer. De hoofdplant heeft er niks van te leiden. 

Opeens ben je wel bioloog? Eerder zij je dit, en misschien had je het daarbij moeten laten

Op 21-6-2018 om 12:06 zei sjako:

Ben ook geen bioloog, sorry. Ik bekeek de tekst door de ogen van Paulus.

Verder verkondig je nog meer onzin

16 uur geleden zei sjako:

Echte Christenen zullen andere volken of mensen nooit wat aandoen. Dat gaat tegen alles wat Jezus leerde in.

Ik denk aan de Bartholomeusnacht om maar eens een willekeurig van de eindeloze reeks voorbeelden te noemen. Maar ja, dat waren natuurlijk geen echte christenen, hoewel ze daar zelf wel anders over gedacht zullen hebben. 

En zegt Jezus zelf niet ook dingen als "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." en "Wie niet voor mij is, is tegen mij" en dat soort spul? Wat zich makkelijk laat vertalen naar "" timmer er maar op los". 

modbreak Trajecto: We verwachten in Credible dat je positieve belangstelling heb voor geloven en je post hier in het gedeelte Geloof waar de regels wat strenger zijn dan in het gedeelte Levensbeschouwing. Wat je nu doet is slordig citeren van fragmenten van verzen uit de Bijbel, niet letten op de context en concluderen dat Jezus zijn volgelingen aanspoorde er maar eens op los te gaan timmeren.

Dat gaat niet en zeker niet in het gedeelte Geloof in het subforum Theologie.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Mullog:

En zegt Jezus zelf niet ook dingen als "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." en "Wie niet voor mij is, is tegen mij" en dat soort spul? Wat zich makkelijk laat vertalen naar "" timmer er maar op los". 

Ik denk dat deze aantijging niet hoort op een Christelijk forum. Schandalig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid