Spring naar bijdragen

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei antoon:

Kunnen we niet een beetje dimmen, het enigste wat ik doe is bijbel uitleggingen geven,  ik zie ook niet op mijn computer dat dat niet mag, ik zocht en zie ook niet dat de geloofsbelijdenis niet ter discussie staat hier. kan iemand de goede link geven. 

wat ik wel zie hier in:In dit subforum kunnen alle vragen over kerkleer en dogmatiek uitgewerkt worden. 

dat lijkt mij dus wat ik doe, het is belangrijk om te weten welk dogma wel en welk dogma niet ter zake doende is Jezus ging ook in discussie met tegenstanders of belangstellenden. 

Wat je doet is onchristelijke leer promoten in het christelijke geloofs deel. Dat is ongewenst, altijd al zo geweest en daar ben je ook vaak genoeg op aangesproken. Hier de schijnheilige uithangen maakt dus geen indruk. 

2 uur geleden zei antoon:

Kortom wat hij leert en wat in de schrift staat dient uitgangspunt te zijn, en zeker de verzen in het juiste verband zien

De christelijke leer zoals die ook in de bijbel te vinden is is het uitgangspunt in dit forumonderdeel. Wil je jouw heidendom bespreken dan doe je dat maar in het forumonderdeel levensbeschouwing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 516
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op H

Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. (Rom.10:13) Wat is toch die naam van de Heer die wij zouden moeten aanroepen om zalig te worden? Zo zij u allen ke

Maar misschien was het wel helemaal niet de bedoeling van onder meer Paulus om zo scherp onderscheid te maken tussen Heer en Jehovah. Misschien was het voor hem wel heel natuurlijk om zowel Jezus als

18 minuten geleden zei thom:

Als iedereen volgens bepaalde stellingen zou reageren, wordt het hier een dooie boel.

Stellingen zijn er rondom een bouwwerk.

Het bouwwerk zelf is in wezen het onderwerp, maar wordt vaak niet gezien of behandeld. Laat staan dat er daaraan gewerkt wordt.

Je kan onchristelijke leer gerust bespreken in het levensbeschouwings deel. En binnen het christendom zijn er vele vele dingen te bespreken. Dat Jezus Christus niet God de Zoon is is er daar echter geen van. 

Dit forum, en met name dit forumonderdeel heft een duidelijke doelstelling. Diendoelstelling wordt door mensen als Antoon keer op keer teniet gedaan met onchristelijke en godslasterlijke uitspraken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei WdG:

Echter, de basis is en blijft de Drie-ene God. Zonder die basis geen Christelijk gesprek.

Je blaast heel hoog van de toren over iets wat je zelf niet eens begrijpt. Want indien je het niet kunt uitleggen en vragen erover beantwoorden begrijp je het zelf niet. Het is ook niet erg om het niet ten volle te kunnen begrijpen maar laat het dan een mysterie zijn. Laat het aan God. Voor nu is het voor ons voldoende om God's geschenk aan te nemen en te geloven in zijn Zoon die Hij voor ons opgeofferd heeft en vooral ook weer opgewekt zodat wij zekerheid mogen hebben door God gered te zijn. En die zekerheid verkrijgen we door de Heilige Geest die in ons woont. Wat daar bovenuit gaat is theologie bedrijven.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Je blaast heel hoog van de toren over iets wat je zelf niet eens begrijpt. Want indien je het niet kunt uitleggen en vragen erover beantwoorden begrijp je het zelf niet. Het is ook niet erg om het niet ten volle te kunnen begrijpen maar laat het dan een mysterie zijn. Laat het aan God. Voor nu is het voor ons voldoende om God's geschenk aan te nemen en te geloven in zijn Zoon die Hij voor ons opgeofferd heeft en vooral ook weer opgewekt zodat wij zekerheid mogen hebben door God gered te zijn. 

Vind je? Wat is een mysterie? Jezus is God! Voor mij is dat geen mysterie. Voor vele anderen ook niet. Als jij dit werkelijk een mysterie noemt, kan je zelfs de moslims een handreiking doen. Misschien is "hun god" ook wel onderdeel van het mysterie? Heel duidelijk, Willempie: iemand die Jezus niet als Verlosser EN God aanvaardt, gelooft niet in de ware Jezus, zo eenvoudig is dat. Er is niks mysterieus, geheimzinnig of onbegrijpelijk aan. Ik blijf deze Waarheid verkondigen: Jezus is de Zoon van God en God de Zoon!

Overigens, Willempie: jij kunt natuurlijk niet bepalen of ik iets wel of niet begrijp. Mijn verzoek in deze is voor jezelf te spreken. Akkoord? Nogmaals: Jezus is de Zoon van God en God de Zoon!

8 minuten geleden zei Willempie:

Die reactie schept inderdaad twijfel.

Meer dan twijfel. Het is on-Christelijk! Ik blijf daarom herhalen: Jezus is de Zoon van God en God de Zoon! Je mag dat "hoog van de toren blazen" noemen. Je kunt het ook simpel aanvaarden, of je het begrijpt of niet. Juist het gegeven dat sommigen het niet begrijpen is een voedingsbodem voor allerlei dwalingen, zoals het wegzetten van Jezus als een geschapen wezen, een engel, een profeet, een "goed mens".

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Vind je? Wat is een mysterie? Jezus is God! Voor mij is dat geen mysterie. Voor vele anderen ook niet. Als jij dit werkelijk een mysterie noemt, kan je zelfs de moslims een handreiking doen. Misschien is "hun god" ook wel onderdeel van het mysterie? Heel duidelijk, Willempie: iemand die Jezus niet als Verlosser EN God aanvaardt, gelooft niet in de ware Jezus, zo eenvoudig is dat. Er is niks mysterieus, geheimzinnig of onbegrijpelijk aan. Ik blijf deze Waarheid verkondigen: Jezus is de Zoon van God en God de Zoon!

Overigens, Willempie: jij kunt natuurlijk niet bepalen of ik iets wel of niet begrijp. Mijn verzoek in deze is voor jezelf te spreken. Akkoord? Nogmaals: Jezus is de Zoon van God en God de Zoon!

Dat je het zelf niet begrijpt blijkt doordat je steeds hetzelfde mantra blijft herhalen en niet ingaat op inhoudelijke vragen. Is Maria de moeder van God? Is een zoon zijn vader?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Dat je het zelf niet begrijpt blijkt doordat je steeds hetzelfde mantra blijft herhalen en niet ingaat op inhoudelijke vragen. Is Maria de moeder van God?

Het is een, om nu maar eens de termen van de Jehovah's getuigen te gebruiken, een strikvraag. Stel iemand dwaalt en verkondigt dat Jezus NIET God is, maar wel de Zoon van God is, een geschapen wezen. Is Maria dan de moeder van de Zoon van God? De vraag is dus totaal onzinnig. Je kunt zelf het antwoord geven, Willempie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Het is een, om nu maar eens de termen van de Jehovah's getuigen te gebruiken, een strikvraag. Stel iemand dwaalt en verkondigt dat Jezus NIET God is, maar wel de Zoon van God is, een geschapen wezen. Is Maria dan de moeder van de Zoon van God? De vraag is dus totaal onzinnig. Je kunt zelf het antwoord geven, Willempie!

Geloven dat Jezus de Zoon van God is, is volkomen Bijbels hoor. En daar jij aangeeft het zo goed te begrijpen, zou je me toch wel antwoord kunnen geven op eenvoudige vragen? Nee? Laat ik je dan iets anders vragen waar je wel antwoord op kunt geven.

Toen Jezus aan zijn discipelen vroeg wat de mensen over Hem dachten, en daarna wat de discipelen zelf dachten, wat antwoordde Petrus toen? En wat zei Jezus daarover?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het eens met Rom.9:5.

Ik benader deze waarheid als volgt:

Stel je voor mijn naam is Fritsie.

Dan is ook mijn hand de hand van Fritsie, mijn hand en ik zijn namelijk één en dezelfde.                                             Dan staat er van de hand van God:    'Ziet, de hand des HEEREN is niet verkort, dat zij niet zou kunnen verlossen' (Jes.59:1) Dat wel zeggen: de Heilige Geest kan ons van iedere zonde afhelpen en van iedere gebondenheid verlossen!

Vervolgens hoort iemand mijn stem. Ook dat ben ik. Mijn woorden kunnen alleen door mij worden voortgebracht.

Nu staat er in Joh.1:14a                          'En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd'.           Gods Woord is God Zelf en werd vlees in Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:
22 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee, wel de moeder van de mens Jezus. Niet van zijn Goddelijke natuur.

Aangezien Jezus waarachtig mens en waarachtig God is.

God uit God, vlees uit vlees

Zo moeilijk is het dus niet om die vraag te beantwoorden. :)

Dat houdt dus in waarachtig mens en waarachtig God

Jezus is als God nooit geboren altijd al geweest het vleselijke lichaam moest geboren worden het ondersteunt de Tweenaturenleer compleet.

God uit God in der eeuwigheid

Vlees uit vlees doormiddel van maria

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Geloven dat Jezus de Zoon van God is, is volkomen Bijbels hoor. En daar jij aangeeft het zo goed te begrijpen, zou je me toch wel antwoord kunnen geven op eenvoudige vragen?

Ik kan de vraag zeker beantwoorden, maar, ik weet welke kant dit op gaat. Die kant ga ik NIET op. Voor de duidelijkheid: als iemand stelt dat Maria de moeder van God is, op basis van het gegeven dat Jezus God is, heb ik daar geen moeite mee. Jezus is Mens EN God. Maria is de moeder van de Mens Jezus, en in dat opzicht zou je kunnen stellen dat zij de moeder van God is. Verder niet interessant.

8 minuten geleden zei Fritsie:

Ben het eens met Rom.9:5.

Ik benader deze waarheid als volgt:

Stel je voor mijn naam is Fritsie.

Dan is ook mijn hand de hand van Fritsie, mijn hand en ik zijn namelijk één en dezelfde.                                             Dan staat er van de hand van God:    'Ziet, de hand des HEEREN is niet verkort, dat zij niet zou kunnen verlossen' (Jes.59:1) Dat wel zeggen: de Heilige Geest kan ons van iedere zonde afhelpen en van iedere gebondenheid verlossen!

Vervolgens hoort iemand mijn stem. Ook dat ben ik. Mijn woorden kunnen alleen door mij worden voortgebracht.

Nu staat er in Joh.1:14a                          'En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd'.           Gods Woord is God Zelf en werd vlees in Jezus Christus.

Logisch

3 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is als God nooit geboren altijd al geweest het vleselijke lichaam moest geboren worden het ondersteunt de Tweenaturenleer compleet.

En ook dit klopt. En nu kunnen we in gesprek gaan over dit soort zaken, echter, met als basis: Jezus is God! Iedereen die dit ontkent, gelooft niet in de ware Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Ik kan de vraag zeker beantwoorden, maar, ik weet welke kant dit op gaat. Die kant ga ik NIET op. Voor de duidelijkheid: als iemand stelt dat Maria de moeder van God is, op basis van het gegeven dat Jezus God is, heb ik daar geen moeite mee. Jezus is Mens EN God. Maria is de moeder van de Mens Jezus, en in dat opzicht zou je kunnen stellen dat zij de moeder van God is. Verder niet interessant.

Verder niet interessant? Hmm.. En die andere vraag die ik je stelde? Ook niet interessant? Of bevestigt het antwoord daarop jouw "zekerheid" niet?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Het ondergraaft volledig de doelstellingen van dit forum.

Doelstelling is niet het promoten van de drieëenheid, maar praten over zijn of haar beweegredenen waarom men iets geloofd. Als er geen discussie mogelijk is, dan gaat het forum zijn hele doelstelling inderdaad voorbij. Het geen kerk, maar een discussie platform.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Doelstelling is niet het promoten van de drieëenheid, maar praten over zijn of haar beweegredenen waarom men iets geloofd. Als er geen discussie mogelijk is, dan gaat het forum zijn hele doelstelling inderdaad voorbij. Het geen kerk, maar een discussie platform.

Mooi gezegd. Hier sta ik volledig achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei WdG:

Het is een, om nu maar eens de termen van de Jehovah's getuigen te gebruiken, een strikvraag. Stel iemand dwaalt en verkondigt dat Jezus NIET God is, maar wel de Zoon van God is, een geschapen wezen. Is Maria dan de moeder van de Zoon van God? De vraag is dus totaal onzinnig. Je kunt zelf het antwoord geven, Willempie!

Wat ik constateer is dat je maar wat roeptoeterd en hetzelf niet eens begrijpt. Door je mantra telkens in vette letters te zetten hoop je indruk te maken. Het enige wat je ermee bereikt is irritatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Wat ik constateer is dat je maar wat roeptoeterd en hetzelf niet eens begrijpt. Door je mantra telkens in vette letters te zetten hoop je indruk te maken. Het enige wat je ermee bereikt is irritatie. 

En de indruk scheppen dat je voornamelijk bezig bent jezelf te overtuigen. Dat is geen geloof.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Doelstelling is niet het promoten van de drieëenheid, maar praten over zijn of haar beweegredenen waarom men iets geloofd. Als er geen discussie mogelijk is, dan gaat het forum zijn hele doelstelling inderdaad voorbij. Het geen kerk, maar een discussie platform.

Citeer even voor mij de doelstelling van dit forum. En specifiek dit forumonderdeel. 

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid