Spring naar bijdragen

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah


Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei sjako:

Het is niet fictief. Het is het natuurlijke Israël + de Kerk. Maar de staat Israël zoals die nu bestaat geloof ik niet dat dit Gods volk is. Het gaat om een overblijfsel (de stam minus de afvallige Joden). Er zijn immers takken afgebroken. Hij wil jij dit geheel dan noemen? Dat er nog een overblijfsel is puur genade (onverdiende goedheid noemen wij dat) van God. 

Je hebt gewoon de joden en de christenen. De joden hebben een speciale rol en zij vormen Israël.

Geen geestelijk Israël. Het gehele volk Israël zal zalig worden, het staat er letterlijk. Ook wordt uitgelegd waarom het zo gaat.

Het overblijfsel is het volgende knutselwerk. De afgebroken takken hebben een functie. Bijbels gezien zou je heel blij moeten zijn dat de joden Jezus niet als Messias zien. Juist daardoor is de deur voor jou open gegaan. Als dank schop je ze eruit. 

Je bent niet bereid de bijbel te lezen, maar ziet alleen je eigen persoonlijke overtuiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 516
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op H

Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. (Rom.10:13) Wat is toch die naam van de Heer die wij zouden moeten aanroepen om zalig te worden? Zo zij u allen ke

Maar misschien was het wel helemaal niet de bedoeling van onder meer Paulus om zo scherp onderscheid te maken tussen Heer en Jehovah. Misschien was het voor hem wel heel natuurlijk om zowel Jezus als

23 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat denken mensen al 2000 jaar niet en al 2000 jaar hebben ze het mis. Er is aan deze tijd helemaal niets unieks wat niet eerder is voorgekomen in de afgelopen 2000 jaar wat maakt dat het nu plots 5 voor 12 is.

Wat ik toch wel uniek vind is dat God zijn volk weer bijeen aan het verzamelen is. En ook dat het nog bestaat trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei HJW:

Je hebt gewoon de joden en de christenen.

Dat is dus niet waar. Als je een boom hebt waar je nieuwe takken opënt, dan heb je een nieuwe boom. Die takken gebruiken de sapstroom uit de hoofdstam. Paulus geeft duidelijk aan dat er geen onderscheid meer is tussen Joden en Christenen. 

1 uur geleden zei HJW:

Je bent niet bereid de bijbel te lezen, maar ziet alleen je eigen persoonlijke overtuiging.

Jij dringt meer je overtuiging op. Ik probeer te discussiëren. Het ligt allemaal een heel stuk subtieler. Jezus zei duidelijk dat het Koninkrijk wordt weggenomen en aan een volk wordt gegeven wat wel vrucht draagt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is dus niet waar. Als je een boom hebt waar je nieuwe takken opënt, dan heb je een nieuwe boom. Die takken gebruiken de sapstroom uit de hoofdstam. Paulus geeft duidelijk aan dat er geen onderscheid meer is tussen Joden en Christenen. 

Hij maakt er wel verschil tussen, zie de Romeinenbrief. JIJ wilt er geen verschil tussen maken, dat is wat anders.

1 uur geleden zei sjako:

Jij dringt meer je overtuiging op. Ik probeer te discussiëren. Het ligt allemaal een heel stuk subtieler. Jezus zei duidelijk dat het Koninkrijk wordt weggenomen en aan een volk wordt gegeven wat wel vrucht draagt. 

Ik dring mijn overtuiging niet op, want ik volg de bijbel niet. Het is helemaal niet mijn overtuiging die ik hier uitleg, ik geloof er niets van. Maar het is wel wat de bijbel leert. Ik laat je slechts zien dat jij de bijbel ook niet volgt.

De woorden die Jezus vermeend gezegd zou hebben is een weergave van de polemiek die er heerste.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:
2 uur geleden zei sjako:

Dat denk ik niet.

Dat denken mensen al 2000 jaar niet en al 2000 jaar hebben ze het mis. Er is aan deze tijd helemaal niets unieks wat niet eerder is voorgekomen in de afgelopen 2000 jaar wat maakt dat het nu plots 5 voor 12 is.

Dat kan alleen het klimaat zijn, dat is het enige waarvan je zou kunnen verwachten dat het op afzienbare termijn voor veel vervelend gedoe kan gaan zorgen. Maar hoe erg het ook zou kunnen worden, het zal niet het einde van de wereld betekenen. Onze planeet en het leven heeft al veel klimaatveranderingen doorstaan. Daar komt volgens mij nog bij dat de vermeende eindtijd voorspellingen uit de bijbel niet het klimaat als oorzaak of middel voor de eindtijd noemen.

Als je naar de oorlogsslachtoffer statistiek kijkt dan is het aantal doden per 100.000 mensen in de statistiek gedaald van 23 in 1950 naar 2,1 in 2016 (en ligt het volgens mij nu op 1,5, maar dat weet ik niet zeker). Het aantal mensen met honger is al jaren dalende (alhoewel er in 2017 een stijging heeft plaatsgevonden). En het aantal slachtoffers van terreur staat in geen verhouding tot het aantal verkeersslachtoffers, wat je de indruk zou kunnen geven dat de duivels als een Ford-T is begonnen.

 

1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei sjako:

Paulus geeft duidelijk aan dat er geen onderscheid meer is tussen Joden en Christenen. 

En ook niet tussen mannen en vrouwen! ?

Mag ik uit die smiley concluderen dat jij van het type bent; Een vrouw heeft maar één recht en dat is de aanrecht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mullog:

Mag ik uit die smiley concluderen dat jij van het type bent; Een vrouw heeft maar één recht en dat is de aanrecht?

Het was niet als een smiley bedoeld maar als een teken van verbijstering dat niet begrepen wordt dat gelijkwaardigheid (waar Paulus het over heeft) niet hetzelfde is als gelijksoortigheid (waar Paulus het uiteraard niet over heeft).

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Mullog:

het zal niet het einde van de wereld betekenen

Wij hebben het dan ook niet over het einde van de wereld, maar van het tijdperk. 

1 uur geleden zei HJW:

Hij maakt er wel verschil tussen, zie de Romeinenbrief. JIJ wilt er geen verschil tussen maken, dat is wat anders.

Als je een perenboom hebt en je ent daar appelboomtakken op is het dan nog een perenboom of een appelboom? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Als je een perenboom hebt en je ent daar appelboomtakken op is het dan nog een perenboom of een appelboom? 

Dan is het nog steeds een perenboom, met een paar appelboom takken. En de appelboomtakken blijven appelboomtakken en worden geen perenboomtakken. Dat zouden ze pas worden als er peren aan zouden gaan groeien, maar dat gaat niet gebeuren. En @HJW heeft gelijk. Waar haal je het vandaan?

15 minuten geleden zei sjako:

Wij hebben het dan ook niet over het einde van de wereld, maar van het tijdperk. 

Ook goed, maar dat verandert niets aan mijn betoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Mullog:

Dan is het nog steeds een perenboom, met een paar appelboom takken. En de appelboomtakken blijven appelboomtakken en worden geen perenboomtakken. Dat zouden ze pas worden als er peren aan zouden gaan groeien, maar dat gaat niet gebeuren.

De appelboomtakken worden dus uiteindelijk dor hout dat je kunt weggooien. Dat maakt het wel een mooie metafoor voor de JG zelf. Na meer dan 100 jaar van voorspellingen over het einde van de wereld (of het tijdperk zoals ze het nu noemen) mogen we toch wel concluderen dat het enten van die appelboomtak op de perenboom niet helemaal gelukt is. 

bewerkt door Hobble-Frank
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Waar haal je dat vandaan? Appels en peren kun je onderling prima enten.

Dat wist ik niet, ik dacht dat de takken dood zouden gaan. Zo leer ik nog eens wat over fruit telen. Het is totaal off-topic maar uit nieuwsgierigheid ... groeien er dan uiteindelijk toch niet peren aan de appelboomtakken of dragen ze nooit vrucht?

bewerkt door Hobble-Frank
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Dat wist ik niet, ik dacht dat de takken dood zouden gaan. Zo leer ik nog eens wat over fruit telen. Het is totaal off-topic maar uit nieuwsgierigheid ... groeien er dan uiteindelijk toch niet peren aan de appelboomtakken of dragen ze nooit vrucht?

Ze dragen de vruchten van de boom waar ze van zijn. Appeltakken krijgen appels en perentakken krijgen peren. De takken veranderen niet van soort ze gaan alleen van de sapstroom van de boom gebruik maken. Je kunt ook niet alles op alles enten. De vuistregel is dat de planten tot dezelfde familie moeten behoren maar is soms is dat niet voldoende en moeten de planten uit hetzelfde geslacht komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Ze dragen de vruchten van de boom waar ze van zijn. Appeltakken krijgen appels en perentakken krijgen peren. De takken veranderen niet van soort ze gaan alleen van de sapstroom van de boom gebruik maken. Je kunt ook niet alles op alles enten. De vuistregel is dat de planten tot dezelfde familie moeten behoren maar is soms is dat niet voldoende en moeten de planten uit hetzelfde geslacht komen.

Ok, dat is het antwoord dat ik wilde horen. Die appels worden geen peren, maar de stam blijft een perenboom. Maar het boompje als geheel wordt een soort hybride boom. Die takken vergroeien met de stam en eigenlijk wordt het een nieuw soort boompje. Dan ga ik nu naar Galaten 3:7

Jullie weten dus dat juist degenen die geloof hebben zonen van Abraham zijn.  8 Het Schriftgedeelte voorzag dat God heidenen rechtvaardig zou verklaren door geloof en heeft daarom vooraf aan Abraham het goede nieuws bekendgemaakt, namelijk: ‘Via jou zullen alle volken gezegend worden.’

Degenen die geloof hebben zijn de Christenen. Vers 8 haalt Genesis 12:3 aan. Via Abraham zouden alle volken gezegend worden. Niet enkel Israël. Via Jezus loskopoffer is dat verwezenlijkt (vers 13). We zijn dus ook zonen van Abraham dus erfgenamen van de belofte aan Abraham.

Galaten 3:9 zegt die gelooft heeft in Jezus samen met Abraham wordt gezegend. We worden dus één volk. We worden toch geen peren of bijbels gezegd Joden? Toch worden we gezegend en worden profetieën op ons toegepast. 

Gaan we naar Romeinen 9:27 

Bovendien roept Jesaja over Israël uit: ‘Al zou het aantal Israëlieten als het zand aan de zee zijn, alleen het overblijfsel zal worden gered.  28 Want Jehovah zal op aarde een afrekening houden, volledig en zonder uitstel.’  29 En zoals Jesaja voorspelde: ‘Als Jehovah van de legermachten geen nageslacht van ons had overgelaten, zouden we net als Sodom zijn geworden en op Gomorra hebben geleken

Alleen een overblijfsel zal worden gered. 

Vers 30 Wat wil dat dan zeggen? Dat heidenen, hoewel ze niet naar rechtvaardigheid streefden, toch rechtvaardigheid hebben bereikt, de rechtvaardigheid die voortkomt uit geloof.

De heidenen hebben rechtvaardigheid bereikt. Hoe, door Jood te worden? Nee, om onderdeel te worden van het geestelijke Israël . Die appel wordt dus geen peer, maar gaat onderdeel uitmaken van het nieuwe boompje. 

Verder spreekt Romeinen 9 voor zich verder.

De gelovigen zijn het Israël van God en daar horen ook het overblijfsel van het natuurlijke Israël bij en de Christen. Schapen van verschillende kooien worden één kudde. Johannes 10:16

En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn. Ook die moet ik bij elkaar brengen. Ze zullen naar mijn stem luisteren, en ze zullen één kudde onder één herder worden.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Ok, dat is het antwoord dat ik wilde horen. Die appels worden geen peren, maar de stam blijft een perenboom. Maar het boompje als geheel wordt een soort hybride boom. Die takken vergroeien met de stam en eigenlijk wordt het een nieuw soort boompje. Dan ga ik nu naar Galaten 3:7

Jullie weten dus dat juist degenen die geloof hebben zonen van Abraham zijn.  8 Het Schriftgedeelte voorzag dat God heidenen rechtvaardig zou verklaren door geloof en heeft daarom vooraf aan Abraham het goede nieuws bekendgemaakt, namelijk: ‘Via jou zullen alle volken gezegend worden.’

Degenen die geloof hebben zijn de Christenen. Vers 8 haalt Genesis 12:3 aan. Via Abraham zouden alle volken gezegend worden. Niet enkel Israël. Via Jezus loskopoffer is dat verwezenlijkt (vers 13). We zijn dus ook zonen van Abraham dus erfgenamen van de belofte aan Abraham.

Galaten 3:9 zegt die gelooft heeft in Jezus samen met Abraham wordt gezegend. We worden dus één volk. We worden toch geen peren of bijbels gezegd Joden? Toch worden we gezegend en worden profetieën op ons toegepast. 

Gaan we naar Romeinen 9:27 

Bovendien roept Jesaja over Israël uit: ‘Al zou het aantal Israëlieten als het zand aan de zee zijn, alleen het overblijfsel zal worden gered.  28 Want Jehovah zal op aarde een afrekening houden, volledig en zonder uitstel.’  29 En zoals Jesaja voorspelde: ‘Als Jehovah van de legermachten geen nageslacht van ons had overgelaten, zouden we net als Sodom zijn geworden en op Gomorra hebben geleken

Alleen een overblijfsel zal worden gered. 

Vers 30 Wat wil dat dan zeggen? Dat heidenen, hoewel ze niet naar rechtvaardigheid streefden, toch rechtvaardigheid hebben bereikt, de rechtvaardigheid die voortkomt uit geloof.

De heidenen hebben rechtvaardigheid bereikt. Hoe, door Jood te worden? Nee, om onderdeel te worden van het geestelijke Israël . Die appel wordt dus geen peer, maar gaat onderdeel uitmaken van het nieuwe boompje. 

Verder spreekt Romeinen 9 voor zich verder.

De gelovigen zijn het Israël van God en daar horen ook het overblijfsel van het natuurlijke Israël bij en de Christen. Schapen van verschillende kooien worden één kudde. Johannes 10:16

En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn. Ook die moet ik bij elkaar brengen. Ze zullen naar mijn stem luisteren, en ze zullen één kudde onder één herder worden.  

 

Allemaal prachtig maar de JG's zijn niet het nieuwe Israël. En dat is nu juist wel wat het WTG leert, net zoals alle andere rare sektes trouwens. Dat hebben ze gemeen. Alle mooie beloften voor Israël gelden henzelf maar alle minder prettige voorspellingen gelden dan uiteraard wel weer voor Israël. Dat dan wel weer. Voor mij onbegrijpelijke logica. Het betreft dan ook valse leringen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ok, dat is het antwoord dat ik wilde horen. Die appels worden geen peren, maar de stam blijft een perenboom. Maar het boompje als geheel wordt een soort hybride boom. Die takken vergroeien met de stam en eigenlijk wordt het een nieuw soort boompje. Dan ga ik nu naar Galaten 3:7

Het is en blijft een perenboom. De kern verandert niet en blijft dus joods. Het is geen nieuwe boom geworden, maar het is en blijft een joodse boom. Jij mag er als appel bijhangen, maar niet aan de boom knagen. Je bent te gast in de perenboom en je basis blijft joods. Je wordt met joods sap gevoed. Daar leef je van en daar bloei je van.

Het is geen nieuwe boom. Het is een perenboom met appels die, zoals jij het doet, parasiteren. Die leven ten koste van de gastheer. 

1 uur geleden zei sjako:

Jullie weten dus dat juist degenen die geloof hebben zonen van Abraham zijn.  8 Het Schriftgedeelte voorzag dat God heidenen rechtvaardig zou verklaren door geloof en heeft daarom vooraf aan Abraham het goede nieuws bekendgemaakt, namelijk: ‘Via jou zullen alle volken gezegend worden.’

Wederom schiet je kennis vreselijk tekort. Je hebt geen idee wat deze tekst inhoudt.

1 uur geleden zei sjako:

De gelovigen zijn het Israël van God en daar horen ook het overblijfsel van het natuurlijke Israël bij en de Christen. Schapen van verschillende kooien worden één kudde. Johannes 10:16

Nee, dat geeft aan dat je parasiteert. Er staat nergens in de bijbel wat jij hier beweert. Alleen met een bewust verkeerde vertaling. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Nee, dat zijn alle Christenen vanaf de eerste eeuw plus overblijfsel natuurlijk Israël.

Israël is en blijft gewoon Israël. Maar ik ben erg blij dat je het nu over alle christenen hebt, aangenomen dat je daar niet de JG's mee bedoelt. Christenen zijn mensen die Jezus liefhebben en die bevinden zich in allerlei verschillende denominaties, ook wel binnen de JG´s. Kan je het hiermee eens zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei HJW:

Het is en blijft een perenboom. De kern verandert niet en blijft dus joods. Het is geen nieuwe boom geworden, maar het is en blijft een joodse boom. Jij mag er als appel bijhangen, maar niet aan de boom knagen. Je bent te gast in de perenboom en je basis blijft joods. Je wordt met joods sap gevoed. Daar leef je van en daar bloei je van.

Het is geen nieuwe boom. Het is een perenboom met appels die, zoals jij het doet, parasiteren. Die leven ten koste van de gastheer. 

Zeker, de kern is en blijft Joods. We worden Joods gevoed en we mogen Jehovah, die in eerste instantie alleen God van de Joden was onze God noemen (was allang in Genesis geprofeteerd doordat gezegd werd dat door Abrahams zaad alle volken gered zouden worden). Maar het neemt niet weg dat we fysiek verbonden zijn met de stam, één geheel, één kudde, één orgaan, geen twee gescheiden aparte volken. Het Christelijke volk woont niet in één land, maar zijn toch één volk, één met het Joodse overblijfsel.

3 minuten geleden zei Willempie:

Israël is en blijft gewoon Israël

Ik geef het op. Paulus haalt zelfs Jesaja aan dat het om een overblijfsel gaat, zie mijn verhaal. Als je stug blijft volhouden dat het over heel Israël gaat.... tja. Romeinen 9:27

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ok, dat is het antwoord dat ik wilde horen. Die appels worden geen peren, maar de stam blijft een perenboom. Maar het boompje als geheel wordt een soort hybride boom. Die takken vergroeien met de stam en eigenlijk wordt het een nieuw soort boompje.

Volstrekte onzin. Het is een perenboom met een paar geente appeltakken. Het is helemaal geen hybrideboom. Ga eens wat aan je biologie doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Christenen zijn mensen die Jezus liefhebben en die bevinden zich in allerlei verschillende denominaties, ook wel binnen de JG´s. Kan je het hiermee eens zijn?

Ik denk dat er veel oprechte Christenen in verschillende denominaties zitten. Alleen niet alle denominaties zijn ok. Dan heb ik het over de leiders. Ze kunnen ook niet allemaal de waarheid hebben logischerwijs. Laten we maar aan God overlaten hoe we straks geoordeeld worden.

1 minuut geleden zei Mullog:

Volstrekte onzin. Het is een perenboom met een paar geente appeltakken. Het is helemaal geen hybrideboom. Ga eens wat aan je biologie doen. 

Niet echt een hybride, maar wel een aan elkaar gegroeid geheel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ik denk dat er veel oprechte Christenen in verschillende denominaties zitten. Alleen niet alle denominaties zijn ok. Ze kunnen ook niet allemaal de waarheid hebben logischerwijs. Laten we maar aan God overlaten hoe we straks geoordeeld worden.

Hier kan ik wel mee instemmen. Maar leg me eens uit waarom het WTG alle contacten en samenwerking met andere denominaties blokkeert. Ik weet dat jij daar niet voor verantwoordelijk bent maar je onderwerpt je wel aan het beleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Zeker, de kern is en blijft Joods. We worden Joods gevoed en we mogen Jehovah, die in eerste instantie alleen God van de Joden was onze God noemen (was allang in Genesis geprofeteerd doordat gezegd werd dat door Abrahams zaad alle volken gered zouden worden). Maar het neemt niet weg dat we fysiek verbonden zijn met de stam, één geheel, één kudde, één orgaan, geen twee gescheiden aparte volken. Het Christelijke volk woont niet in één land, maar zijn toch één volk, één met het Joodse overblijfsel.

Daarmee heb je je dus aangesloten bij het joodse geloof. Daar ben jij een gast. Het blijft een perenboom. Bescheidenheid past. Geen joods overblijfsel, het gehele joodse volk. Romeinen 11 is daar helder over.

21 minuten geleden zei sjako:

Ik geef het op. Paulus haalt zelfs Jesaja aan dat het om een overblijfsel gaat, zie mijn verhaal. Als je stug blijft volhouden dat het over heel Israël gaat.... tja. Romeinen 9:27

Romeinen 11 is helder en die past in de gehele lijn van de bijbel.

 

15 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat er veel oprechte Christenen in verschillende denominaties zitten. Alleen niet alle denominaties zijn ok. Ze kunnen ook niet allemaal de waarheid hebben logischerwijs. Laten we maar aan God overlaten hoe we straks geoordeeld worden.

Helemaal mee eens. Er zijn ongetwijfeld oprechte gelovigen bij de JG en daar schaar ik jou ook onder. De denominatie is echter niet ok. De waarheid zit daar niet. Laat het inderdaad maar aan God over. En als je het aan God over laat, is de opmerking van het overblijfsel niet meer relevant, want dan ga je toch al weer het voor God invullen.

 

Citaat

Niet echt een hybride, maar wel een aan elkaar gegroeid geheel.

Met het joodse geloof als basis en niet het christendom. Waarbij God eeuwige trouw heeft beloofd aan het gehele volk Israël, symbolisch verwoord met de 1.000 geslachten.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid