Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is. Geen speculatie of wensdenken, maar gewoon een feit.

Een feit omdat het sterk staat, het staat sterk in de absolute waarheid en dat is de bijbel.

De “moderne wetenschap” kan wel zeggen dat de aarde rond is, maar we weten natuurlijk allemaal wel dat dat een frauderende vergissingsbende is.

Nu we in het laatste uur van de eindtijd zitten is het van belang ons te richten op de waarheid. Het wordt tijd dat atheisten en religiehaters als @Dat beloof ik, @Hitchens, @Bonjour en die anderen zich niet langer laten misleiden en hun strijd tegen de religie staken. Want die strijd brengt hen geen heil.

 

De bijbel is de absolute waarheid en de enige autoriteit. Als de wetendschap dingen beweert die in strijd zijn met de bijbel, dan moeten we vasthouden aan de bijbel, de enige waarheid !!

 

En de bijbel is duidelijk, de aarde is plat !!

De aarde staat immers op zuilen en heeft hoeken. @Thinkfree heeft aangetoond dat we de bijbel letterlijk moeten lezen en dat is van belang.

De aarde staat op zuilen, en dat kan niet met een bol. Heeft iemand van jullie ooit wel eens een bol gezien met hoeken ? Nee toch. De aarde is geen bol, dat is de absolute waarheid. God is geen leugenaar.

 

Nou zullen er natuurlijk weer religiebestrijders zijn die denken handig te zijn en de bijbel aan willen vallen door te zeggen dat de bijbel dan tegenstrijdig is. Want er staat ook dat de aarde in het niets hangt. Maar de bijbel kent natuurlijk helemaal geen tegenstrijdigheden. @Kaasjeskruid heeft bewezen in het topic over Judas dat er sprake zal zijn van aanvullende informatie.

En dat is hier natuurlijk ook het geval. De aarde staat op zuilen, heeft hoeken. Die zuilen hangen dan vervolgens in het niets. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

Jaha….nu staan die atheisten mooi met hun mond vol tanden.

 

En dan nog @Flash Gordon die de gelovigen voor kleuters uitmaakt omdat ze niet nadenken. Nou, er wordt wel degelijk logisch nagedacht.

Neem maar eens een bol, een grote bol. En dan zouden op die bol mensen aan de onderkant lopen ? Weet je wat er dan gebeurt ? Nee, ze vallen er niet af, maar ze lopen wel op hun kop en dan gaat al het bloed naar je hoofd en word je duizelig. Ze lopen niet op hun kop !

Kijk maar naar detv programma’s over Australie. Mensen lopen daar gewoon rechtop hoor. En dan kan niet op een bol, maar dat kan alleen op een platte aarde. Kan die Flash wel denken dat ie zo intelligent is, maar dit is gewoon logisch nadenken !!

 

En Jezus gaat landen op een plek waar iedereen hem kan zien. Jezus is geen leugenaar. En kan iedereen hem zien op een bol.  Duh…..tuurlijk niet. Dus is de aarde niet bol.

Gewoon feiten en nadenken.

 

Laten we ons niet langer misleiden door de frauderende wetenschap. De bijbel is waar, God liegt niet en dus is het een FEIT dat de aarde plat is.

 

 

PS

Er zal vast een TR komen, maar dit is geen trolgedrag. Wat ik hier doe is niets anders dan aantonen dat de wijze van argumenteren van de orthodoxen alhier tot absurde conclusies leidt.

En ik geef weer met welke eindeloze reeks aan non-argumenten de verhalen gelardeerd worden.

Het is ook niet beledigend, ik doe namelijk niets anders dan wat er hier meer gebeurt.

Ik toon hiermee aan dat de wijze van argumenteren niet deugt. En dat doe ik door in de huid te kruipen van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Deze hele thread was niet gestart om te bewijzen dat de aarde plat was, maar dat onze manier van argumenteren niet goed was. Dit deed hij met humor. Iets wat deze forum best kan gebruiken, als je he

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is. Geen speculatie of wensdenken, maar gewoon een feit. Een feit omdat het sterk staat,

En hoe leg jij het volgende vers uit? Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en b

28 minuten geleden zei HJW:

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is. Geen speculatie of wensdenken, maar gewoon een feit.

Een feit omdat het sterk staat, het staat sterk in de absolute waarheid en dat is de bijbel.

De “moderne wetenschap” kan wel zeggen dat de aarde rond is, maar we weten natuurlijk allemaal wel dat dat een frauderende vergissingsbende is.

Nu we in het laatste uur van de eindtijd zitten is het van belang ons te richten op de waarheid. Het wordt tijd dat atheisten en religiehaters als @Dat beloof ik, @Hitchens, @Bonjour en die anderen zich niet langer laten misleiden en hun strijd tegen de religie staken. Want die strijd brengt hen geen heil.

 

De bijbel is de absolute waarheid en de enige autoriteit. Als de wetendschap dingen beweert die in strijd zijn met de bijbel, dan moeten we vasthouden aan de bijbel, de enige waarheid !!

 

En de bijbel is duidelijk, de aarde is plat !!

De aarde staat immers op zuilen en heeft hoeken. @Thinkfree heeft aangetoond dat we de bijbel letterlijk moeten lezen en dat is van belang.

De aarde staat op zuilen, en dat kan niet met een bol. Heeft iemand van jullie ooit wel eens een bol gezien met hoeken ? Nee toch. De aarde is geen bol, dat is de absolute waarheid. God is geen leugenaar.

 

Nou zullen er natuurlijk weer religiebestrijders zijn die denken handig te zijn en de bijbel aan willen vallen door te zeggen dat de bijbel dan tegenstrijdig is. Want er staat ook dat de aarde in het niets hangt. Maar de bijbel kent natuurlijk helemaal geen tegenstrijdigheden. @Kaasjeskruid heeft bewezen in het topic over Judas dat er sprake zal zijn van aanvullende informatie.

En dat is hier natuurlijk ook het geval. De aarde staat op zuilen, heeft hoeken. Die zuilen hangen dan vervolgens in het niets. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

Jaha….nu staan die atheisten mooi met hun mond vol tanden.

 

En dan nog @Flash Gordon die de gelovigen voor kleuters uitmaakt omdat ze niet nadenken. Nou, er wordt wel degelijk logisch nagedacht.

Neem maar eens een bol, een grote bol. En dan zouden op die bol mensen aan de onderkant lopen ? Weet je wat er dan gebeurt ? Nee, ze vallen er niet af, maar ze lopen wel op hun kop en dan gaat al het bloed naar je hoofd en word je duizelig. Ze lopen niet op hun kop !

Kijk maar naar detv programma’s over Australie. Mensen lopen daar gewoon rechtop hoor. En dan kan niet op een bol, maar dat kan alleen op een platte aarde. Kan die Flash wel denken dat ie zo intelligent is, maar dit is gewoon logisch nadenken !!

 

En Jezus gaat landen op een plek waar iedereen hem kan zien. Jezus is geen leugenaar. En kan iedereen hem zien op een bol.  Duh…..tuurlijk niet. Dus is de aarde niet bol.

Gewoon feiten en nadenken.

 

Laten we ons niet langer misleiden door de frauderende wetenschap. De bijbel is waar, God liegt niet en dus is het een FEIT dat de aarde plat is.

 

 

PS

Er zal vast een TR komen, maar dit is geen trolgedrag. Wat ik hier doe is niets anders dan aantonen dat de wijze van argumenteren van de orthodoxen alhier tot absurde conclusies leidt.

En ik geef weer met welke eindeloze reeks aan non-argumenten de verhalen gelardeerd worden.

Het is ook niet beledigend, ik doe namelijk niets anders dan wat er hier meer gebeurt.

Ik toon hiermee aan dat de wijze van argumenteren niet deugt. En dat doe ik door in de huid te kruipen van.

Haha.
Je weet dat de aarde tijdelijk is en wat tijdelijk is veranderlijk.
Dus wie weet misschien is de aarde de ene keer wel plat en de andere keer wel een bol. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is. Geen speculatie of wensdenken, maar gewoon een feit.

Een feit omdat het sterk staat, het staat sterk in de absolute waarheid en dat is de bijbel.

De “moderne wetenschap” kan wel zeggen dat de aarde rond is, maar we weten natuurlijk allemaal wel dat dat een frauderende vergissingsbende is.

Nu we in het laatste uur van de eindtijd zitten is het van belang ons te richten op de waarheid. Het wordt tijd dat atheisten en religiehaters als @Dat beloof ik, @Hitchens, @Bonjour en die anderen zich niet langer laten misleiden en hun strijd tegen de religie staken. Want die strijd brengt hen geen heil.

 

De bijbel is de absolute waarheid en de enige autoriteit. Als de wetendschap dingen beweert die in strijd zijn met de bijbel, dan moeten we vasthouden aan de bijbel, de enige waarheid !!

 

En de bijbel is duidelijk, de aarde is plat !!

De aarde staat immers op zuilen en heeft hoeken. @Thinkfree heeft aangetoond dat we de bijbel letterlijk moeten lezen en dat is van belang.

De aarde staat op zuilen, en dat kan niet met een bol. Heeft iemand van jullie ooit wel eens een bol gezien met hoeken ? Nee toch. De aarde is geen bol, dat is de absolute waarheid. God is geen leugenaar.

 

Nou zullen er natuurlijk weer religiebestrijders zijn die denken handig te zijn en de bijbel aan willen vallen door te zeggen dat de bijbel dan tegenstrijdig is. Want er staat ook dat de aarde in het niets hangt. Maar de bijbel kent natuurlijk helemaal geen tegenstrijdigheden. @Kaasjeskruid heeft bewezen in het topic over Judas dat er sprake zal zijn van aanvullende informatie.

En dat is hier natuurlijk ook het geval. De aarde staat op zuilen, heeft hoeken. Die zuilen hangen dan vervolgens in het niets. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

Jaha….nu staan die atheisten mooi met hun mond vol tanden.

 

En dan nog @Flash Gordon die de gelovigen voor kleuters uitmaakt omdat ze niet nadenken. Nou, er wordt wel degelijk logisch nagedacht.

Neem maar eens een bol, een grote bol. En dan zouden op die bol mensen aan de onderkant lopen ? Weet je wat er dan gebeurt ? Nee, ze vallen er niet af, maar ze lopen wel op hun kop en dan gaat al het bloed naar je hoofd en word je duizelig. Ze lopen niet op hun kop !

Kijk maar naar detv programma’s over Australie. Mensen lopen daar gewoon rechtop hoor. En dan kan niet op een bol, maar dat kan alleen op een platte aarde. Kan die Flash wel denken dat ie zo intelligent is, maar dit is gewoon logisch nadenken !!

 

En Jezus gaat landen op een plek waar iedereen hem kan zien. Jezus is geen leugenaar. En kan iedereen hem zien op een bol.  Duh…..tuurlijk niet. Dus is de aarde niet bol.

Gewoon feiten en nadenken.

 

Laten we ons niet langer misleiden door de frauderende wetenschap. De bijbel is waar, God liegt niet en dus is het een FEIT dat de aarde plat is.

 

 

PS

Er zal vast een TR komen, maar dit is geen trolgedrag. Wat ik hier doe is niets anders dan aantonen dat de wijze van argumenteren van de orthodoxen alhier tot absurde conclusies leidt.

En ik geef weer met welke eindeloze reeks aan non-argumenten de verhalen gelardeerd worden.

Het is ook niet beledigend, ik doe namelijk niets anders dan wat er hier meer gebeurt.

Ik toon hiermee aan dat de wijze van argumenteren niet deugt. En dat doe ik door in de huid te kruipen van.

Als je tijd hebt, kan John Lennox je hier mogelijk wat bij helpen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ja, dan komen we toch weer terug bij een bewering van Einstein, waarin hij, zoals beweerd wordt volgens elders hier ergens in een videofragment, dat hij twijfelde of  de maan wel echt bestond wanneer hij niet keek. Ws het zelfde dan met de aarde? op het moment we kjken dat hij rond is en wanneer we niet kijken vierkant..
T'is alsof de duivel ermee speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW:

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is.

De bijbel is waar, God liegt niet en dus is het een FEIT dat de aarde plat is.

En hoe leg jij het volgende vers uit?

Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen; (Jes.40:22)

Kijk, dat jij kloten hebt zo plat als een dubbeltje, is mij onderhand wel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe leg jij het volgende vers uit?

Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen; (Jes.40:22)

Dat is aanvullende informatie......

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Maar ja, dan komen we toch weer terug bij een bewering van Einstein, waarin hij, zoals beweerd wordt volgens elders hier ergens in een videofragment, dat hij twijfelde of  de maan wel echt bestond wanneer hij niet keek. Ws het zelfde dan met de aarde? op het moment we kjken dat hij rond is en wanneer we niet kijken vierkant..
T'is alsof de duivel ermee speelt.

Duivel in een doosje en soms.... in een bolletje. Of is het op het bolletje?  :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe leg jij het volgende vers uit?

Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen; (Jes.40:22)

Kijk, dat jij kloten hebt zo plat als een dubbeltje, is mij onderhand wel duidelijk.

Misschien dat zijn dominee, die hij zegt te hebben gesproken en binnenkort weer zou spreken, hem nog duidelijk kan maken dat tot geloof komen zonder inkeer en berouw onmogelijk is.  Maar ik denk eerder dat hij de dominee even gaat vertellen hoe achterlijk zijn geloof is. Hopelijk doet de dominee nog een beetje aan timemanagement:E

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe leg jij het volgende vers uit?

Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen; (Jes.40:22)

Kijk, dat jij kloten hebt zo plat als een dubbeltje, is mij onderhand wel duidelijk.

Dat zegt toch niets? Juist uit de regel daarna blijkt, als je die juist interpreteert, dat dit hele stuk figuurlijk is bedoeld. Er is niet echt een dun doek over de hemelen gespannen. Van bovenaf gezien lijkt de aarde op een kloot, maar dan 2 dimensionaal. Dat lijkt me wel duidelijk, hoe kan men die boodschap nu missen ?

 

Hing bij jullie op school dan niet een wereldkaart. Wel, was die plat of niet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Misschien dat zijn dominee, die hij zegt te hebben gesproken en binnenkort weer zou spreken, hem nog duidelijk kan maken dat tot geloof komen zonder inkeer en berouw onmogelijk is.  Maar ik denk eerder dat hij de dominee even gaat vertellen hoe achterlijk zijn geloof is.

Helaas voor jou......

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hing bij jullie op school dan niet een wereldkaart. Wel, was die plat of niet ?

Hoe verklaar je de wereldbol dan, die wij in de klas hadden staan? 
Zoals ik al eerder zei he... Veranderlijk. :P

1 minuut geleden zei Mcmadtasty:

Bol doosje......_:)_

Maar zit het duiveltje er in of op?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid