Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Thinkfree:

Je mist de boodschap juist omdat we God de rug toegekeerd hebben we ellende

De oplossing ligt in het erkennen van je schepper en hij zal de oplossing te zijner tijd geven 

Nee, dat was niet de boodschap in het filmpje. Die eerste regel zat er niet bij.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

3 minuten geleden zei Appie B:

Ja, die move was redelijk voorspelbaar. 

Klopt ik heb het ook al meerdere keren medegedeeld. Discussies over geloof en evolutie zijn non-discussies want geloof is niet het domein van de wetenschap en wetenschap niet het domein van het geloof.

Discussies met atheïsten zijn eveneens zinloos. Mensen zijn met een reden atheïst; er bestaat bij hen geen twijfel anders waren ze wel agnost. Dus meer dan het beleefd uitwisselen van argumenten en standpunten wordt het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Appie B:

e boodschap is duidelijk. Niet iedereen gelooft in God, dus daarom moeten baby's en kinderen lijden, terwijl God er wel iets aan kan doen. Fijne God. 

 

3 minuten geleden zei Appie B:

Ik geloof niet in God. Dus kan ik hem ook niet de schuld geven. 

Hmmm ?? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee precies... maar je geeft hem wel de schuld van alle ellende 

Maar wie geeft jou al het goede dan ?

 

Je mist de boodschap. Iets wat niet bestaat kun je ook niet de schuld geven van alle ellende. Het werkt andersom:
Jij bent degene die in jouw god gelooft.  

En dit vind jij een mooie boodschap binnen de manier waarop jij gelooft.
Kleine kinderen hebben botkanker omdat ze niet bij God komen?
Baby's sterven van de honger omdat ze niet bij God komen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:
16 minuten geleden zei Appie B:

e boodschap is duidelijk. Niet iedereen gelooft in God, dus daarom moeten baby's en kinderen lijden, terwijl God er wel iets aan kan doen. Fijne God. 

 

9 minuten geleden zei Appie B:

Ik geloof niet in God. Dus kan ik hem ook niet de schuld geven. 

Hmmm ?? 

Blijkbaar valt het kwartje niet. Hij wil alleen maar aangeven dat de redenering dat babys en kinderen lijden omdat niet iedereen in God gelooft, niet klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Lastig hè!?

In tegenstelling tot jou kan ik me wél inleven in bepaalde ideeën en vragen (hypothetisch!) van anderen. Ik ga dus uit van jouw boodschap (filmpje) en jouw wereldbeeld. Dan is dit de conclusie. 

Conclusie vanuit jou wereldbeeld of de mijne ?

Dus jij bepaald mijn wereldbeeld ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Mooie boodschap aan alle atheïsten (moeite waard om eff te kijken )

Ong.. 3 minuutjes

Heeft God dan Persoonlijk Cancrum Oris, lepra, leukemie, en andere extreem nare aandoeningen in een laboratorium in elkaar geknutseld? Hoe stel ik het me voor dat dit soort hele, hele nare ziekten er zijn als gevolg van t t feit dat 'de mens niet naar God komt'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Vanuit jouw wereldbeeld. Die ik niet bepaal, maar die jij geeft door het filmpje te posten. 

Misschien is dit forum niet voor jou. Het is volgens mij allemaal iets te moeilijk voor je. 

Ik geef jou mijn wereldbeeld niet doormiddel van een filmpje 

Ik geef een boodschap waar een ieder zijn wereldbeeld aan kan koppelen alleen jammer dat jij de jouwe aan mij opdringt.

Ps: sorry dat ik niet aan zijn koninklijke hoogheid kan voldoen :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Heeft God dan Persoonlijk Cancrum Oris, lepra, leukemie, en andere extreem nare aandoeningen in een laboratorium in elkaar geknutseld? Hoe stel ik het me voor dat dit soort hele, hele nare ziekten er zijn als gevolg van t t feit dat 'de mens niet naar God komt'?

Nee ziektes zijn een teken van imperfectie... God is perfectie 

Wij zijn imperfect zonder God.

Alhoewel de perfectie is naar beneden gekomen om voor onze imperfectie te betalen... En eenmaal voorgoed oplossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee ziektes zijn een teken van imperfectie... God is perfectie 

Wij zijn imperfect zonder God.

Alhoewel de perfectie is naar beneden gekomen om voor onze imperfectie te betalen... En eenmaal voorgoed oplossen.

Ah oke/ Wel eens een kind van 2 jaar gezien dat aan Cancrum Oris lijdt?

Abn3VyICEAArByi.jpg

 

Dat komt meestal niet meer goed. Sterven jong. Die kinderen lijden dus door onze God? Want Hij stelt tocjh alles in? Enneh, je 'gelooft' niet in evolitie toch? Zijn al die extreem nare virii, bacteria dan dus door God geboetseerd en losgelaten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Appie B:

Beetje jammer Willempie. Kun je onderbouwen waarom ik een dictator en/of een trol zou zijn?

Het spijt me. Ik doelde niet op jou persoonlijk. Jij bent geen dictator en ook geen trol. Ik doelde op een aantal andere personen die alle discussies lopen te verzieken hier, en dat zijn anti-theïsten en ook mensen die zich uitgeven voor christenen. Die kun je beter negeren. Dan krijgen ze er op den duur vanzelf genoeg van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ah oke/ Wel eens een kind van 2 jaar gezien dat aan Cancrum Oris lijdt?

Abn3VyICEAArByi.jpg

 

Dat komt meestal niet meer goed. Sterven jong. Die kinderen lijden dus door onze God? Want Hij stelt tocjh alles in? Enneh, je 'gelooft' niet in evolitie toch? Zijn al die extreem nare virii, bacteria dan dus door God geboetseerd en losgelaten?

Ik weet wat lijden is, en dat de wereld bloed uit duizenden wonden.

Allee naar mijn wereldbeeld is de ellende door de mens de wereld ingekomen 

God heeft de oplossing bedacht door zijn eigen straf te dragen dus geen enkele zonde...oorzaak van de ellende, wordt door de vingers gezien.

Elke keer als jij zondigt moet je weer eens zon plaatje opzoeken met daarnaast het kruis.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ah oke/ Wel eens een kind van 2 jaar gezien dat aan Cancrum Oris lijdt?

Dat komt meestal niet meer goed. Sterven jong. Die kinderen lijden dus door onze God? Want Hij stelt tocjh alles in? Enneh, je 'gelooft' niet in evolitie toch? Zijn al die extreem nare virii, bacteria dan dus door God geboetseerd en losgelaten?

Het is maar wat voor waarde je hecht aan dit leven op deze aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid