Spring naar bijdragen

schepping vs evolutie deel 4633


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Ik weet wat lijden is, en dat de wereld bloed uit duizenden wonden.

Allee naar mijn wereldbeeld is de ellende door de mens de wereld ingekomen 

God heeft de oplossing bedacht door zijn eigen straf te dragen dus geen enkel en zonde...oorzaak van de ellende, wordt door de vingers gezien.

Elke keer als jij zondigt moet je weer eens zon plaatje opzoeken met daarnaast het kruis.

 

Last how werkt dat mechanisme dan? God stelt een soort natuurwet in die automatisch kinderen met nare ziektes treft als iemand zondigt? En wie heeft alle details, de symptomen, de ongeneesbarheid, de pijn etc ingesteld? God dan dus? Hij is toch de schepper van alles? Mensen hebben toch die ziekten ontworpen in een lab oid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,9k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niet elk gesprek hoeft gevoerd te worden. Een discussie is alleen mogelijk wanneer iets van het onderwerp bekend is bij elk van de partijen en een afspraak gemaakt kan worden over de betekenis van beg

Vermeend bewijs dus. Het probleem met de wetenschap zit em niet in de ratio, maar in de emotie. Conformistisch van aard als de mens is, zwicht ze voor de druk van de meerderheid. En de populaire opini

Welke kennis en welke wijsheid is door het christendom vernietigd? Specificeer dit alsjeblieft zodat ik het ook kan volgen. Anders blijft het allemaal zo vaag. 

Posted Images

4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Last how werkt dat mechanisme dan? God stelt een soort natuurwet in die automatisch kinderen met nare ziektes treft als iemand zondigt? En wie heeft alle details, de symptomen, de ongeneesbarheid, de pijn etc ingesteld? God dan dus? Hij is toch de schepper van alles? Mensen hebben toch die ziekten ontworpen in een lab oid?

Lees genesis, trouwens pijn is geen kwaad... er zijn mensen die geen pijn voelen en hebben er gigantische problemen mee.

Pijn geeft aan dat er iets mis is alleen sinds de zondeval is alles uit balans gebracht.

Nee er is geen natuurwet die iemand straft als ie zondigt

God is de schepper van het perfectie, 

Alleen door mens zijn toedoen is alles imperfect uit balans gebracht

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Last how werkt dat mechanisme dan? God stelt een soort natuurwet in die automatisch kinderen met nare ziektes treft als iemand zondigt? En wie heeft alle details, de symptomen, de ongeneesbarheid, de pijn etc ingesteld? God dan dus? Hij is toch de schepper van alles? Mensen hebben toch die ziekten ontworpen in een lab oid?

Ziektes en lijden zijn niet het gevolg van een natuurwet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is maar wat voor waarde je hecht aan dit leven op deze aarde.

Ik stel voo

 

a. dat je je mening verkondigt in het ziekenhuis waar bovenstaand kindje lag weg te rotten van de pijn. 

b. dat je jezelf nog een keer hier meldt mocht je zelf onverhoeds een dergelijke nare ziekte oplopen en permanent vertoeven in een land waar adequate pijnbestrijding niet voorhande is.

Verder hecht ik héél veel waarde aan dit leven en deze wereld. Zou jij ook moeten doen. God stierf er zelfs voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

Verder hecht ik héél veel waarde aan dit leven en deze wereld. Zou jij ook moeten doen. God stierf er zelfs voor.

En daar zit em dus het verschil in overtuiging. God stierf niet voor dit leven, maar voor een beter leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Lees genesis, trouwens pijn is geen kwaad... er zijn mensen die geen pijn voelen en hebben er gigantische problemen mee.

Pijn geeft aan dat er iets mis is alleen sinds de zondeval is alles uit balans gebracht.

Nee er is geen natuurwet die iemand straft als ie zondigt

Kun je wellicht wat direct op mijn vragen antwoorden? Wie heeft de ziekte ontworpen, alle gruwelijke details, de pijn, de ongeneesbarheid, t feit dat t voornamelijk kinderen treft etc? 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

En daar zit em dus het verschil in overtuiging. God stierf niet voor dit leven, maar voor een beter leven.

Dat staat er toch echt niet. 'God had de wereld zo lief dat...' enz

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Ik stel voo

 

a. dat je je mening verkondigt in het ziekenhuis waar bovenstaand kindje lag weg te rotten van de pijn. 

b. dat je jezelf nog een keer hier meldt mocht je zelf onverhoeds een dergelijke nare ziekte oplopen en permanent vertoeven in een land waar adequate pijnbestrijding niet voorhande is.

Verder hecht ik héél veel waarde aan dit leven en deze wereld. Zou jij ook moeten doen. God stierf er zelfs voor.

Ik stel voor dat je zon ziekenhuis bezoekt en dan gaat nadenken over de gevolgen van de zonde die wij veroorzaakt hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Ik stel voor dat je zon ziekenhuis bezoekt en dan gaat nadenken over de gevolgen van de zonde die wij veroorzaakt hebben

 

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Ik stel voor dat je zon ziekenhuis bezoekt en dan gaat nadenken over de gevolgen van de zonde die wij veroorzaakt hebben

Ik stel voor dat jij eens een kinderoncologie afdeling bezoekt en je dan eens afvraagt welke God dat laat gebeuren vanwege de zonden van volwassenen.

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Ziektes zijn het gevolg van onbelans

Kun je wellicht mijn vragen niet ontwijken? Kun je niet gewoon even een antwoord geven? Voor de 3e keer nu: wie heeft de extreme pijn, de ongeneesbarheid, de doelgroep zijnde jonge kinderen etc bedacht en ingesteld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik stel voor dat jij eens een kinderoncologie afdeling bezoekt en je dan eens afvraagt welke God dat laat gebeuren vanwege de zonden van volwassenen.

Mochten wij ooit in de hemel komen zullen we wel 10keer nadenken voor we weer iets stoms doen denk je niet ?

Wij zullen de getuigen zijn van God dat hij waarheid spreekt wanneer er weer iemand gewaarschuwd wordt om niet te eten van die boom

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

Ah je denkvermogen laat t weer eens afweten. Ik vind je dan nog aandoenlijker als je met fysiek geweld dreigt. Dit is gewoon ehm... lachwekkend. En niet op een humoristische manier.

Ik heb hier nog wel een zuigspeentje liggen. Achtergelaten door de eeneiige tweeling van me broertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Wij zijn de God aangesteld als de oversten van de schepping zie genesis 

Zie het als 1 koning oorlog maakt zijn ook de kinderen de dupe, wij zijn die koningen.

Kun. Je. De. Vraag. Beantwoorden? Mijn hemel, wat is dit voor gekontdraai? Wie heeft de ziekte gemaakt, de parameters verzonnen en ingesteld? Wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Kun. Je. De. Vraag. Beantwoorden? Mijn hemel, wat is dit voor gekontdraai? Wie heeft de ziekte gemaakt, de parameters verzonnen en ingesteld? Wie?

Ziektes zijn niet gemaakt de parameters zijn in onbalans gebracht door ons koningen.. waardoor ziekte onstaat

God is de perfecte parameter die hebben we aan de kant geschoven

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb het kind niet ziek gemaakt. Ook al hebben zijn ouders ik weet niet wat gedaan.

Zie jij daar dan een reden in om een kind hier mee op te zadelen ?

Het kind zit opgezadeld met de gevolgen van de zondeval. Ik kan dit kind een oplossing aanbieden om hiervan voor eeuwig verlost te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid