Spring naar bijdragen

Gods voorzienigheid is willekeur?


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En in zwaren strijd zijnde, bad Hij te ernstiger. En zijn zweet werd gelijk grote droppelen bloeds, die op de aarde afliepen. (Luk.22:44)

Hier staat niet dat Hij bloeddruppels zweette, maar dat zijn zweet als grote bloeddruppels (dus op bloed gelijkend) op de aarde vielen. Wat mij betreft ligt hier de nadruk op de grootte van de druppels en niet op de kleur. Wel eens bloed zien druppelen? Ik wel en die druppels zijn veel groter dan van water.

Dank je. Weer wat geleerd :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 629
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God

Ik denk dat het één van de grootste vraagtekens is omtrent God. Afhankelijk welke definitie je hanteert van God. Grijpt Hij of Zij actief in? Deelt Hij gunsten en straffen uit? Ik kreeg laatst in chri

Er staat nog meer over deze kwestie in de Bijbel: En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

2 uur geleden zei Willempie:

Dat ben ik helemaal met je eens en het was ook geenszins mijn bedoeling dat zo voor te stellen. Ik ben een ex-militair en weet dat een gebrek aan angst niet normaal is. Zelf ken ik echter geen echte angst, zelfs niet onder schot, maar ik beschouw dat als een afwijking van mij, alhoewel ik ook rationeel kan beredeneren dat angst je verlamt en niet helpt. Het is normaal om angst te kennen en de kunst die te overwinnen. Het is, denk ik, ook normaal om geen angst te hebben als je volledig op God vertrouwt en weet dat alles in Zijn hand is. Indien het zo is dat Jezus met alle menselijke "problemen" vertrouwd was zal het wel zo zijn dat hij ook zijn angsten heeft moeten overwinnen. Het spijt me als ik een andere indruk heb gewekt. Ik leer ook nog elke dag. En ik blijf zeggen dat er altijd minstens twee kanten aan een zaak zitten. ;) Maar er staat wel 365 keer in de Bijbel dat we niet bang moeten zijn.

Ik heb wel eens een pistool op me gericht gehad mes op mijn keel etc, niet echt heel erg bang toen. Wel bang voor invasieve medische handelingen. Panisch welhaast. ;) Zo zit iedereen anders in elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Was je zwaar depressief toen je Thorgrem bedreigde? Zag je geen uitweg?

Is een depressie een legitieme oorzaak om jezelf van kant te maken?

6 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik heb wel eens een pistool op me gericht gehad mes op mijn keel etc, niet echt heel erg bang toen.

Nee, natuurlijk niet. Want je denkt: schiet mij maar dood, dat wil ik immers toch.

7 minuten geleden zei Gaitema:

Dank je. Weer wat geleerd :)

Geen probleem man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dolce Vita:

Mystic, heb jij zelf nooit gescholden en nooit gedreigd?  Het is niet juist doch mensen maken fouten. Jezus schold en dreigde (ja dat ook) ook wel eens. Hij maakte mensen uit voor adderengebroed, voor duivelskinderen, en dreigde mensen met verdoemenis cq buitenste duisternis. 

 

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God voor. Uit ontzag voor Hem durf ik dat niet zo te stellen

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God voor. Uit ontzag voor Hem durf ik dat niet zo te stellen

Jezus vertelde ze gewoon, zonder er doekjes om te winden, wie ze waren. Geheel terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Is een depressie een legitieme oorzaak om jezelf van kant te maken?

Het was geen retorische vraag. Wellicht kun je je aan de (n)etiquette houden en eerst mjjn vraag beantwoorden ipv een wedervraag stellen? En om jouw vraag te beantwoorden: uiteraard. Kijk om je heen.

Ik vermoed dat je helemaal niet zwaar depressief was toen je Throgrem bedreigde.

 

17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, natuurlijk niet. Want je denkt: schiet mij maar dood, dat wil ik immers toch

Niet zo snel tot conclusies springen. Die situaties waren decennia voor mijn depressies. 

 

Jammer dat je mijn vraag/stelling categorisch negeert. Flauw zelfs dat gekronkel, ontwijken en wedervaren opwerpen. Zo je wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Het was geen retorische vraag. Wellicht kun je je aan de (n)etiquette houden en eerst mjjn vraag beantwoorden ipv een wedervraag stellen? En om jouw vraag te beantwoorden: uiteraard. Kijk om je heen.

Jammer dat je mijn vraag/stelling categorisch negeert. Flauw zelfs dat gekronkel, ontwijken en wedervaren opwerpen. Zo je wilt.

Vooral door blijven gaan met schuld afschuiven. Jij bent geen haar beter dan mij.

2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Niet zo snel tot conclusies springen. Die situaties waren decennia voor mijn depressies.

Zo, ben je al zo'n ouwe kerel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God voor. Uit ontzag voor Hem durf ik dat niet zo te stellen

Eens even een keer  flink schelden is heel gezond. Liever niet te vaak natuurlijk, maar ook het leren schelden heeft mijn leven gered. Ik deed het nooit, was ook zo keurig. En ik was niet eens christelijk destijds. Doch imploderen is zoals Kaasjeskruid al aangaf minstens net zo schadelijk als exploderen.  En beiden gebeurt het door al het gesmoor. Daar kun je gewoon op wachten. Christelijk is niet altijd gezond. Christusgelijk wel. En dat wordt van de gelovige gevraagd, verdergaande bevrijding. Dát zou je niet moeten veroordelen. Maar wat doet men? Men veroordeelt iemands emotionele uiting direct, en men zegt tegelijkertijd vooral niet over suicide te oordelen.......zie daar het werk van de tegenstander in de goedbedoelende christen. Smoren en de ogen toe doen. In liefde en in licht, slaat men allebei je ogen dicht. Tot op het punt dat schelden een doodzonde wordt en suicide wordt vergoeilijkt. Wee hij die het kwade goed noemt en het goede kwaad. Schelden kan flink opluchten.  En nogmaals, tis beter om er geen gewoonte van te maken en oprecht sorry te zeggen. Maar waar zijn we nou toch mee bezig? Op deze manier maken we van Jezus Christus zwakte (ach suicide is zo zielig en het juk van Christus dus te zwaar) en tikkende tijdbommen (dichtgesmoorde , het zwijgen opgelegde, keurig christelijke stoomketels.)

 

26 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zie dat niet helemaal het zelfde als onze schelden. Wij schieten echt uit onze slof, maar Hij zegt raak wie ze zijn. Ik heb er moeite mee Jezus van schelden te betichten. Daar is Hij me te veel God voor. Uit ontzag voor Hem durf ik dat niet zo te stellen

Dus voor jouw schelden is Hij niet gestorven?  Voor welke zonden wel? 

wie heeft het hier over betichten van Jezus? Dat maak jij ervan.

Heb uw naaste lief. Dat doe je niet door suicide.  Schelden, kun je excuses voor maken en bij het kruis brengen. Dat doe je bij leven.  Suicide niet, suicide is definitief. Je stort er vele mensen mee in ellende en maakt levens van mensen kapot. Je kunt honderd keer beter je hart luchten door te schelden (en je excuses te maken als het is voorgekomen, en nogmaals liever niet op  natuurlijk), dan alles altijd op te blijven kroppen en te imploderen of exploderen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dolce Vita:

Eens even een keer  flink schelden is heel gezond. Schelden kan flink opluchten.  En nogmaals, tis beter om er geen gewoonte van te maken en oprecht sorry te zeggen.

Gezonde zaken hoef je geen sorry voor te zeggen. Neemt niet weg dat ik mij kan voorstellen dat schelden beter is dan iemand slaan, of erger, doodmaken. Echter ook schelden is niet de oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gezonde zaken hoef je geen sorry voor te zeggen. [/quote]

Jazeker wel. Sommige mensen moeten eerst leren boosheid te voelen en te uiten. Dit maakt de weg vrij voor gezonde verontwaardiging die wel correct geuit kan worden. Maar die kracht moet in die gevallen wel eerst vrijgemaakt worden. Als het dan eens voorkomt dat er gescholden wordt tegen een persoon (wat niet de bedoeling is) dan zeg je dus sorry en dan heb je toch net een stap richting gezonde ontwikkeling gezet. Weg van imploderen.

Geen mens weet in welke situatie jij was toen je Thorgrem uitschold. Misschien waren je omstandigheden wel even zo benard dat je even niet ook nog tegen forumgedoe opgewassen was en uit je sloffen schoot. Dan is exuus op zijn plek, maar kan het toch even nodig zijn geweest voor jezelf.

Citaat

Neemt niet weg dat ik mij kan voorstellen dat schelden beter is dan iemand slaan, of erger, doodmaken. Echter ook schelden is niet de oplossing.

Dat zeg ik ook helemaal nergens.  Er staat echter ook nergens in de Bijbel dat wij in de stof reeds volmaakt zullen zijn. Wij hebben met de Heilige Geest een voorschot ontvangen. Niet minder maar ook niet meer. Dát zegt de Schrift wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jazeker wel. Sommige mensen moeten eerst leren boosheid te voelen en te uiten.

Oké, ik snap je punt. Maar wat is de beste manier van uiten van verontwaardiging?

5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat zeg ik ook helemaal nergens.  Er staat echter ook nergens in de Bijbel dat wij in de stof reeds volmaakt zullen zijn. Wij hebben met de Heilige Geest een voorschot ontvangen. Niet minder maar ook niet meer. Dát zegt de Schrift wel.

Dat klopt, we zijn hier om te leren. Niet om het perfect te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

Heel goed. :D Nog beter zou zijn als je de formulering nu zodanig verandert dat er geen "niet" in staat maar juist wat wel?

Dit doet mij denken aan de tijd dat ik als groepswerker bezig was op een besloten groep licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblematiek. Als vangnet voor de justitie aan laat maar zeggen. Hierbij heb ik herhaaldelijk de regel moeten herhalen die van toepassing was aldaar: niet schelden, niet slaan, niet krabben, niet bijten (en geen scheten laten in gezelschap, en niet krabben aan de piemel). Maar wat dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit doet mij denken aan de tijd dat ik als groepswerker bezig was op een besloten groep licht verstandelijk gehandicapten met gedragsproblematiek. Als vangnet voor de justitie aan laat maar zeggen. Hierbij heb ik herhaaldelijk de regel moeten herhalen die van toepassing was aldaar: niet schelden, niet slaan, niet krabben, niet bijten (en geen scheten laten in gezelschap ). Maar wat dan wel?

:#

Wat wel. Hangt van je situatie in het leven af en de fase van je geloofsopbouw. Ik geef even een voorbeeld van ongelovig en een voorbeeld van gelovig.  De man van mijn vriendin (ongelovig, wel spiritueel, wars van christendom, toch in gedrag en doen en laten zie en hoor en voel ik iets van Jezus in hem, laat ik verder rusten) verkeerde eens in een heel frustrerende situatie en zat steeds slechter in zijn vel. Op een keer is hij naar het bos gereden, naar een plek waar niemand was, is uit de auto gestapt en heeft daar een poosje keihard staan schreeuwen. Dat luchtte hem zo op dat hij op de terugweg naar huis weer zachtheid in zijn hart voelde en hij weer helder kon denken, en ineens helder wist wat hij moest (wilde) doen.  

Nog een voorbeeldje van ongelovig. Ik deed een counselingscursus ivm mijn werk. Ik moest gespreksvaardigheden oefenen met een medecursist die in een echte situatie zat waar zij over wilde spreken. Tijdens het gesprek was voor mij duidelijk zichtbaar dat het een en al verdriet was bij haar , maar zij bleef bij hoog en laag volhouden dat ze boos was, woedend. (Ik weet niet meer waar het ook alweer over ging, maar het ging over haar relatie met haar moeder).  Met praten kwamen we niet bij haar verdriet, waardoor ze zichzelf vastzette in de zogenaamde woede. In de hoek lag toevallig een stapel hele dikke kussens. Ik heb vroeger veel karatetraining gehad en was dus gewend om met een kussen harde klappen en trappen op te vangen.  We hadden een hele open minded en toch wijze docente, dus ik had toestemming voor een iets andere aanpak. Ik pakte een kussen en liet de "cliente" opstaan. En ik gaf haar de opdracht om die woede hardop uit te spreken en bij elke zin een harde klap of trap tegen het kussen te geven. Dat leek dus nergens naar, het was aaipoes en een piepstem. Ik liet haar niet "off the hook" en zei "harder, ik hoor je niet".  Toen ze dan eindelijk een echte harde klap had gegeven barstte ze enorm in huilen uit. Heeeeeehè.  Toen pas konden we praten. 

De ware aard van kwaad is meestal leed. In plaats van boos te worden kun je ook direct naar je verdriet toe gaan. Direct naar het verdriet is altijd mijn eigen wijze van omgang met de dingen geweest, maar dan vindt de wereld je een huilebalk.  Het huilen was meestal geen zielig zitten zijn maar gewoon ontlading van energie (heel irritant als mensen dan gelijk hun arm om je heen willen slaan, zo dom, werkt averechts, het is maar een korte ontlading).  Boos zijn is zogezegd stoer, maar met boosheid zet je jezelf vast, je zet een muur voor de kern van het probleem: verdriet. Toch, als mensen zich blijven vastklampen aan boosheid, dan kan het heel goed werken om eerst die boosheid er op een veilige manier te laten zijn.  Supergoed en leuk en makkelijk te lezen boekje hierover (vond ik veel later) is van Riekje Boswijk-Hummel, getiteld "Boos - boosheid erkennen, begrijpen, loslaten."  Alle boekjes van haar vind ik bijzonder aan te raden. Zo ook bijvoorbeeld het boekje "Ruzie". 

Voorbeeld van wat ik zelf tegenwoordig doe als ik ergens mee zit. Bij God brengen. Direct. In gebed, maar meestal doe ik dat inwendig, waar ik ook ben. Direct doorsturen naar boven.  Ik vertel alles aan de Vader en leg het bij Hem.  En het werkt altijd. Boosheid en verdriet verdwijnen en maken plaats voor Zijn Vrede, Zijn Rust, Zijn Troost. Er is direct geen lading meer, er kan geen lading meer postvatten dan. Verdriet of boosheid is er natuurlijk wel eens, ik ben ook maar een mens. Maar het is in de verste verte niet te vergelijken met vroeger. Als het er al is, dan is het maar kort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Vooral door blijven gaan met schuld afschuiven. Jij bent geen haar beter dan mij.

De ironie.  Ik beantwoord al je vragen, ga op alles in, jij kronkelt echter met wedervragen en stelselmatig dingen negeren. Ik ben als mens idd geen haar beter dan jij. Mij zul je ook bijv nooit betrappen op 'ware geredde christenen zullen nooit zus of zo'. In discussietechniek en -etiquette ben ik dan weer een hele haardos beter.

 

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

ben je al zo'n ouwe kerel?

Ja ziet dus in dat je 'conclusie' er volkomen naast zat? Wellicht zie je dan ook in dat zelfs als die ervaringen met gewapend geweld wel tijdens mijn depressie waren geweest, je 'conclusie' nog steeds hopeloos kortzichtig en fout us. En je hebt iets met geweld en vechthonden enzo, je bent welkom een keer mee te doen met mijn kracht- of kickbokstraining. Beide 2x per week. Kunnen we mooi evt stereotypen over ouderdom wegwerken.

Verder hoor ik wel van je als je aangeeft weer gewoon volgens de gangbare regels een discussie te kunnen voeren. Je weet wel, vragen niet tot 4x aan toe negeren terwijl je er 3x op gewezen wordt, vragen niet met wedervragen beantwoorden, en niet continu zaken ontwijken. Tot dan. En niet eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei MysticNetherlands:

De ironie.  Ik beantwoord al je vragen, ga op alles in, jij kronkelt echter met wedervragen en stelselmatig dingen negeren. Ik ben als mens idd geen haar beter dan jij. Mij zul je ook bijv nooit betrappen op 'ware geredde christenen zullen nooit zus of zo'. In discussietechniek en -etiquette ben ik dan weer een hele haardos beter.

 

Ja ziet dus in dat je 'conclusie' er volkomen naast zat? Wellicht zie je dan ook in dat zelfs als die ervaringen met gewapend geweld wel tijdens mijn depressie waren geweest, je 'conclusie' nog steeds hopeloos kortzichtig en fout us. En je hebt iets met geweld en vechthonden enzo, je bent welkom een keer mee te doen met mijn kracht- of kickbokstraining. Beide 2x per week. Kunnen we mooi evt stereotypen over ouderdom wegwerken.

Verder hoor ik wel van je als je aangeeft weer gewoon volgens de gangbare regels een discussie te kunnen voeren. Je weet wel, vragen niet tot 4x aan toe negeren terwijl je er 3x op gewezen wordt, vragen niet met wedervragen beantwoorden, en niet continu zaken ontwijken. Tot dan. En niet eerder.

Pffff, moelijk hoor, pieperts. Gelukkig heb ik mijn hond af weten te leren om te vechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben een hem btw. Dat kun je toch wel merken aan de manier van schrijven?

Ik mag bij iemand die stevig genoeg is zoals jij heel af en toe graag een beetje plagen. (Vrouwen in het ambt, gkv :P) Je schrijfstijl maar vooral je energie en vrouwen die bier aan hun hond geven en die de scheldwoorden heeft gebruikt die jij hebt gebruikt, ben ik nog nooit bij vrouwen tegengekomen nee.  Je hebt me betrapt op een plagerijtje.:$ Mister Macho :# ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik mag bij iemand die stevig genoeg is zoals jij heel af en toe graag een beetje plagen. (Vrouwen in het ambt, gkv :P) Overigens ben ik je schrijfstijl ook wel bij sommige vrouwen tegengekomen. Doch  vrouwen die bier aan hun hond geven en die de scheldwoorden heeft gebruikt die jij hebt gebruikt, ben ik nog nooit tegengekomen nee.  Je hebt me betrapt op een plagerijtje.:$ Mister Macho :# ;)

Je mag me niet zo plagen hoor, daar kan ik niet tegen. _:)_

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Je mag me niet zo plagen hoor, daar kan ik niet tegen.

:#

Ik had mijn bericht trouwens net nog aangepast. Ook je schrijfstijl is niet des vrouws nee. 

Welterusten Kaasjeskruid. Ik ga slapen. Heb de griep en zit met opgezwollen klieren weer veel te laat door te typen.  Toedeloetjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

:#

Ik had mijn bericht trouwens net nog aangepast. Ook je schrijfstijl is niet des vrouws nee. 

Welterusten Kaasjeskruid. Ik ga slapen. Heb de griep en zit met opgezwollen klieren weer veel te laat door te typen.  Toedeloetjes.

Mannelijke groeten en welterusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:

Eens even een keer  flink schelden is heel gezond. Liever niet te vaak natuurlijk, maar ook het leren schelden heeft mijn leven gered. Ik deed het nooit, was ook zo keurig. En ik was niet eens christelijk destijds. Doch imploderen is zoals Kaasjeskruid al aangaf minstens net zo schadelijk als exploderen.  En beiden gebeurt het door al het gesmoor. Daar kun je gewoon op wachten. Christelijk is niet altijd gezond. Christusgelijk wel. En dat wordt van de gelovige gevraagd, verdergaande bevrijding. Dát zou je niet moeten veroordelen. Maar wat doet men? Men veroordeelt iemands emotionele uiting direct, en men zegt tegelijkertijd vooral niet over suicide te oordelen.......zie daar het werk van de tegenstander in de goedbedoelende christen. Smoren en de ogen toe doen. In liefde en in licht, slaat men allebei je ogen dicht. Tot op het punt dat schelden een doodzonde wordt en suicide wordt vergoeilijkt. Wee hij die het kwade goed noemt en het goede kwaad. Schelden kan flink opluchten.  En nogmaals, tis beter om er geen gewoonte van te maken en oprecht sorry te zeggen. Maar waar zijn we nou toch mee bezig? Op deze manier maken we van Jezus Christus zwakte (ach suicide is zo zielig en het juk van Christus dus te zwaar) en tikkende tijdbommen (dichtgesmoorde , het zwijgen opgelegde, keurig christelijke stoomketels.)

 

Dus voor jouw schelden is Hij niet gestorven?  Voor welke zonden wel? 

wie heeft het hier over betichten van Jezus? Dat maak jij ervan.

Heb uw naaste lief. Dat doe je niet door suicide.  Schelden, kun je excuses voor maken en bij het kruis brengen. Dat doe je bij leven.  Suicide niet, suicide is definitief. Je stort er vele mensen mee in ellende en maakt levens van mensen kapot. Je kunt honderd keer beter je hart luchten door te schelden (en je excuses te maken als het is voorgekomen, en nogmaals liever niet op  natuurlijk), dan alles altijd op te blijven kroppen en te imploderen of exploderen.

 

Als schelden en zonde is, dan heeft Jezus niet gescholden, want Jezus zondigde niet. Dat is ook precies waarom ik zijn opmerking niet als schelden zie, maar puur als stevig de waarheid zeggen. Schelden op iemand waarin ik zondig, doe ik wel eens. Daarna moet ik weer mijn excuses aanbieden.

Laatste tijd vloek ik ook steeds vader. Vind ik niet zo best...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na een paar dagen afwezigheid (een mens moet ook wel eens werken) las ik gisteren dat het topic was opgesplitst.  Alles bijlezen bleek nogal tijdrovend, ik heb dan ook niet alle bijdragen gelezen in de 6 pagina's van dit nieuwe topic. Niet in de laatste plaats, omdat de meeste bijdragen off-topic zijn. Het blijkt maar weer eens dat het voor veel mensen erg moeilijk is om zich aan een bepaald onderwerp te houden. Dit onderwerp is echter niet ingewikkeld. Sterker nog, het is erg simpel.

Dit door de moderatie afgesplitste topic begint in feite hier mee (ik citeer mezelf even)

Citaat

Echter, jij stelt dat God dit huis voor jou heeft geregeld, terwijl je heel goed weet dat tegelijkertijd elders in de wereld mensen veel harder in nood zitten, die dus kennelijk niet worden geholpen met een huis.  Je roemt Gods voorzienigheid, terwijl die in veel urgenter gevallen achterwege blijft.

Een opmerking van mij, die in feite goed weergeeft wat ik als probleem in  het oorspronkelijke topic aan gaf.

@Gaitema is één van de weinigen die zich bij het onderwerp probeert te houden. Daarnaast zie ik dat @HJW mijn mening in de tussentijd goed heeft verdedigd. Op een gegeven moment reageert Gaitema met onderstaande, waarmee hij in mijn ogen de onmacht en het gebrek aan argumenten duidelijk laat blijken.

Op ‎9‎-‎10‎-‎2017 om 18:25 zei Gaitema:

God verhoord alleen oprechte gebeden!!!! Geen egoïstische!! Nou Goed? Ik stop met dit gesprek. Je bent op slakken zout aan het leggen en leest het precies zoals je het zelf wilt lezen. Daar heb ik geen tijd voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Na een paar dagen afwezigheid (een mens moet ook wel eens werken) las ik gisteren dat het topic was opgesplitst.  Alles bijlezen bleek nogal tijdrovend, ik heb dan ook niet alle bijdragen gelezen in de 6 pagina's van dit nieuwe topic. Niet in de laatste plaats, omdat de meeste bijdragen off-topic zijn. Het blijkt maar weer eens dat het voor veel mensen erg moeilijk is om zich aan een bepaald onderwerp te houden. Dit onderwerp is echter niet ingewikkeld. Sterker nog, het is erg simpel.

Dit door de moderatie afgesplitste topic begint in feite hier mee (ik citeer mezelf even)

Een opmerking van mij, die in feite goed weergeeft wat ik als probleem in  het oorspronkelijke topic aan gaf.

@Gaitema is één van de weinigen die zich bij het onderwerp probeert te houden. Daarnaast zie ik dat @HJW mijn mening in de tussentijd goed heeft verdedigd. Op een gegeven moment reageert Gaitema met onderstaande, waarmee hij in mijn ogen de onmacht en het gebrek aan argumenten duidelijk laat blijken.

Nee, het is lastig toe moeten communiceren met mensen die mijn reacties wel met opzet lijken te verdraaien. Waarbij alle logica ontbreekt.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid