Spring naar bijdragen

Waarom christenen Trump supporten


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei TTC:

Er bestaan tegenwoordig ook herstelacademies.

Is dat een ad hominem om aan de essentie voorbij te gaan?

Ik faal te begrijpen dat westerlingen alles wat onze voorouders opbouwden zo openhandig willen afgeven? Een staat creëren binnenin onze staat is nu net wat veelal moslims pogen te doen. Een panarchisme zet daartoe de deur wagenwijd open. Neen, we moeten terugkeren naar onze eigen normen en waarden en die consequent uitdragen. Geloof zou in Europa eigenlijk geen enkele invloed mogen uitoefenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 591
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pff, ik heb het wel een beetje gehad met de extremistische denkbeelden van Fundamenteel en Dolce Vita. Fundamenteel is het spoor volledig bijster (of is een enorme trol) en Dolce Vita is blind voor al

Dat is jou antwoord op de vraag. Mijn antwoord op de vraag ga je niet accepteren. Want dat bestaat uit een moeizaam proces van wederzijds begrip, respect en acceptatie. Compromissen waarbij Israe

Je kan er vele uit het lijstje halen die in Europa plaatsvonden. Joegoslavië? Wat dacht je van de aanslagen bij het conflict in Noord-Ierland of in Baskenland? De muur die Berlijn spleet? De Turkse be

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is dat een ad hominem om aan de essentie voorbij te gaan? Ik faal te begrijpen dat westerlingen alles wat onze voorouders opbouwden zo openhandig willen afgeven? Een staat creëren binnenin onze staat is nu net wat veelal moslims pogen te doen. Een panarchisme zet daartoe de deur wagenwijd open. Neen, we moeten terugkeren naar onze eigen normen en waarden en die consequent uitdragen. Geloof zou in Europa eigenlijk geen enkele invloed mogen uitoefenen.

Nee, herstelacademies houden zich bezig met herstel en duurzame menselijke vooruitgang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Nee, herstelacademies houden zich bezig met herstel. 

En daarmee doelde U toch duidelijk op mijn psychische toestand? :) Ik vind dat neigen naar een ad hominem om de essentie te negeren.
Je weet dat ik groot gelijk heb op dit vlak. Een panarchisme zet de deur open voor een sharia. Dus neen. Ik zou er al zeker geen voordeel uit halen omdat mijn regio merendeel uit moslims bestaat. Het zou stellen dat ik moet verhuizen omdat de meerderheid hier andere normen en waarden stemt dan degene die mijn vaderland uitdraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En daarmee doelde U toch duidelijk op mijn psychische toestand? :) Ik vind dat neigen naar een ad hominem om de essentie te negeren. Je weet dat ik groot gelijk heb op dit vlak. Een panarchisme zet de deur open voor een sharia. Dus neen. Ik zou er al zeker geen voordeel uit halen omdat mijn regio merendeel uit moslims bestaat. Het zou stellen dat ik moet verhuizen omdat de meerderheid hier andere normen en waarden stemt dan degene die mijn vaderland uitdraagt.

Niemand verplicht je om over iets dieper na te denken, jij creëert een wereld die niet de onze is. En dat maakt het allemaal hopeloos absurd, het is een eenvoudig verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Niemand verplicht je om over iets dieper na te denken, jij creëert een wereld die niet de onze is. En dat maakt het allemaal hopeloos absurd, het is een eenvoudig verhaal.

Ik denk erover na. Een panarchisme is staten binnen de staat creëren waardoor je nog meer apartheid creëert. Ik dacht in een westerse samenleving te leven waarin iedereen gelijk was. Waarom zou X of Y dan anders behandeld worden? Denk er zelf eens over na wat voor chaos dat zou veroorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk erover na. Een panarchisme is staten binnen de staat creëren waardoor je nog meer apartheid creëert. Ik dacht in een westerse samenleving te leven waarin iedereen gelijk was. Waarom zou X of Y dan anders behandeld worden? Denk er zelf eens over na wat voor chaos dat zou veroorzaken.

Dat is wat je dacht, is het ook zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Noem ze eens op in bulletpoints, zo krijgt deze topic misschien de allure van een volwassen debat. Voel je vooral niet verplicht.

Trump is daar op bezoek in Polen en paait de hele bevolking, basiscly. Maar waar het op neerkomt is dat ze gaan samenspannen om de westerse beschaving te herstellen.
Om U beter te schetsen waarom christenen Trump zo massaal ondersteunenis de onderstaande film misschien beter. Daarin zie je een samenvatting en kijk je de puinhoop en het nalatenschap van Obama en de EU recht in de ogen. Voel je vooral niet verplicht. Maar kijken zou de discussie enorm goed doen. Dit is de duidelijke olifant in de kamer die genegeerd wordt. En sedert wanneer is er schot in de zaak beginnen komen? Toen Rusland zich ging moeien en Trump president werd. Nu is ISIS is zo goed als (militair) opgekuist. Maar door het laffe optreden van de VS (Obama) en de EU (Merkel) hebben we dus te maken gehad met een christelijke genocide. Hoe zijn deze mensen in de eerste plaats aan hun wapens en arsenaal gekomen denkt u? Heb je daar al eens dieper over nagedacht?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Trump is daar op bezoek in Polen en paait de hele bevolking, basiscly. Maar waar het op neerkomt is dat ze gaan samenspannen om de westerse beschaving te herstellen. Om U beter te schetsen waarom christenen Trump zo massaal ondersteunenis de onderstaande film misschien beter. Daarin zie je een samenvatting en kijk je de puinhoop en het nalatenschap van Obama en de EU recht in de ogen. Voel je vooral niet verplicht. Maar kijken zou de discussie enorm goed doen. Dit is de duidelijke olifant in de kamer die genegeerd wordt. En sedert wanneer is er schot in de zaak beginnen komen? Toen Rusland zich ging moeien en Trump president werd. Nu is ISIS is zo goed als (militair) opgekuist. Maar door het laffe optreden van de VS (Obama) en de EU (Merkel) hebben we dus te maken gehad met een christelijke genocide. Hoe zijn deze mensen in de eerste plaats aan hun wapens en arsenaal gekomen denkt u? Heb je daar al eens dieper over nagedacht?

Met geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Hoe zie jij een panarchisme dan? Werp eens licht op de zaak. U gaf toch zelf aan dat via een panarchisme een sharia geïmplementeerd kan worden? Een worst case scenario mogelijk willen maken. Je moet er maar durven opkomen. :P

Nee, vroeger was vierendelen een normale zaak, het panarchisme houdt rekening met evolutionaire groeiprocessen en de dynamiek waaraan deze onderhevig zijn. En zo komen we tot heel andere waarden en normen, net zoals absurde scheeftrekkingen mogelijk zijn die tot allerhande perverse effecten kunnen leiden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Met geld?

Kijk de film aub. En neen, ze hebben in Libië om wapens gevraagd en gekregen. Met die wapens zijn mensen die jaar en dag onder het Khadaffi regime leefde neergeschoten. Zij hadden gratis onderwijs, goede medische zorgen, woestijn werd vruchtbare grond. De EU en Obama gaan zich moeien en het wordt totale anarchie. Ze pakken een stukske grond in, vestigen een bank en de rest van het land mag verrotten. De deuren naar Europa wagenwijd open gezet. Dank U vorige besturen! Khadaffi hield de migratiestroom tenminste tegen. Khadaffi had de zaak onder controle. Maar de gouden dinar ... daar had ie toch beter wijselijk over gezwegen.
Dan nog te zwijgen hoeveel wapens en ander arsenaal achtergelaten is door Obama in Irak toen Amerikaanse troepen teruggetrokken werden. Als je dat niet kan meenemen blaas je die op he. Neen, gewoon klaar voor gebruik achter gelaten.  Een kalifaat ontstond want alles wat het Amerikaans leger daar opgebouwd had, en alle stabiliteit die reeds bereikt was verdween gewoon. Radicalisten namen over.
Dan heb je nog Syrië. Khadaffi's lijk was nog niet koud en Assad moest eruit.... We ondersteunden het free syrian army en de collaboratie met de jihad voltooide. Veel FSA leden zijn gewoon overgestapt naar de IS. Het Free Syrian Army was niet eens in regel met Geneve. Maar ach, Trump is het probleem?

 

13 minuten geleden zei TTC:

Nee, vroeger was vierendelen een normale zaak, het panarchisme houdt rekening met evolutionaire groeiprocessen en de dynamiek waaraan deze onderhevig zijn. En zo komen we tot heel andere waarden en normen, net zoals absurde scheeftrekkingen mogelijk zijn die tot allerhande perverse effecten kunnen leiden. 

We moeten niet vierendelen. We moeten assimileren. Simpel, glashelder. Aanpassen op onze normen en waarden of bye bye.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Kijk de film aub. En neen, ze hebben in Libië om wapens gevraagd en gekregen. Met die wapens zijn mensen die jaar en dag onder het Khadaffi regime leefde neergeschoten. Zij hadden gratis onderwijs, goede medische zorgen, woestijn werd vruchtbare grond. De EU en Obama gaan zich moeien en het wordt totale anarchie. Ze pakken een stukske grond in, vestigen een bank en de rest van het land mag verrotten. De deuren naar Europa wagenwijd open gezet. Dank U vorige besturen! Khadaffi hield de migratiestroom tenminste tegen. Khadaffi had de zaak onder controle. Maar de gouden dinar ... daar had ie toch beter wijselijk over gezwegen. Dan nog te zwijgen hoeveel wapens en ander arsenaal achtergelaten is door Obama in Irak toen Amerikaanse troepen teruggetrokken werden. Als je dat niet kan meenemen blaas je die op he. Neen, gewoon klaar voor gebruik achter gelaten.  Een kalifaat ontstond want alles wat het Amerikaans leger daar opgebouwd had, en alle stabiliteit die reeds bereikt was verdween gewoon. Radicalisten namen over. Dan heb je nog Syrië. Khadaffi's lijk was nog niet koud en Assad moest eruit.... We ondersteunden het free syrian army en de collaboratie met de jihad voltooide. Veel FSA leden zijn gewoon overgestapt naar de IS. Het Free Syrian Army was niet eens in regel met Geneve. Maar ach, Trump is het probleem?

En wat is dan jouw oplossing?

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

We moeten niet vierendelen. We moeten assimileren. Simpel, glashelder. Aanpassen op onze normen en waarden of bye bye.

Simpel, en hoe gaat het verder na die assimilatie? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Omdat mensen nu eenmaal geen winkeltje gaan beginnen als hun land bezet wordt, maar gaan vechten voor hun vrijheid. Volgens mij woon je in Antwerpen (of ergens in Vlaanderen). Wat zou jij doen als je gedeporteerd werd naar de voerstreek. Lekker Franstalig assimileren?

Vergissing en nog een vergissing. Misschien moet je toch eens een poging doen jezelf wat te informeren?

Misschien moet je lezen wat ik schrijf. Er was een precair evebnwicht dat moeizaam in stand werd gehouden. Je vriend Trum heeft dat zorgvuldig om zeep geholpen en nu vraag je mij wat dan de oplossing is? Je lijkt mijn vrouw wel. Die heeft laatst de motor van haar auto in de soep gedraaid en komt dan mij melden dat ik het moet oplossen. Nee, je bent nog erger dan mijn vrouw. Je laat iemand anders de motor in de soep draaien om dan aan mij te vragen om het op te lossen. (H):):B

Ik denk dat je mijn punt volledig mist.

Maar ze hebben na de zesdaagse oorlog in 1968 gewoon gebied heroverd waaruit ze zelf verdreven waren voor 1948. Als ik pro Israël ben, ben ik selectief. Maar als je pro Palestina bent, ben je toch even selectief? :D Want wat bezet gebied is geworden, was eigenlijk in het verleden joods gebied waar ze met geweld uit verdreven zijn. Het was nooit bezet gebied geweest als Palestina niet de oorlog had verklaard he.

Dus Palestijnen mogen lekker racistisch zijn? Er staat toch duidelijk in de links dat gebieden die op illegale grond gebouwd zijn ontruimt zijn? 40 joodse families zijn ontruimd omdat ze op privégrond van een Palestijn stonden die geen toestemming had gegeven. Ik ben ook van mening dat Israël gewoon nederzettingen mag bouwen? Hoe is dat gebied "bezetten" (indien niet op geprivatiseerde grond)?
Als wij zoiets zouden zeggen over de Marokkaanse gemeenschap in onze landen zijn we racist. Iedereen mag huizen bouwen, in alle landen. Maar joden mogen geen nederzettingen neerzetten? Dan is het plots bezet gebied?

Je zegt het zelf, evenwicht dat moeizaam in stand werd gehouden, moeizaam. Laten we dus gewoon consequent en historisch correct zijn? Jeruzalem is de hoofdstad van Israël, punt!
 

 

 

32 minuten geleden zei TTC:

En wat is dan jouw oplossing?

Simpel, en hoe gaat het verder na die assimilatie? 

Mijn oplossing was toen het speelde duidelijk. "Blijf uit die rattennest weg!" Ik was tegen de oorlog in Irak, ik was tegen de oorlog in Libië en ik was tegen de oorlog in Syrië. Het westen had zich daar nooit mogen moeien. Maarja, spijt komt te laat. Hoe we het nu oplossen? Draconisch. Het zal niet anders gaan. Leiders als Trump verkiezen en globalisten op de orde roepen. Referenda vragen en via een wereldcoallitie achter alles gaan dat nog maar het kenmerk uit van "radicale islam". Grote kuis houden? We zijn het onze nabestaande schuldig. Nieuwe kruistochten. Heb je de film nu gezien?

Na de assimilatie vallen zij die zich niet willen/kunnen aanpassen beter op en is het gemakkelijker optreden. Dan spreken we over westerse normen en waarden en worden onze kinderen niet meer voorgesteld aan culturen waar wij bv. al 1600 jaar niets dan overlast mee ervaren en een cultuur die al 1600 Europa probeert te veroveren. Achterlijke kwallen zijn daar echter nooit in geslaagd.
Maar als de Europeaan niet luistert naar landen zoals Hongarije, Polen, Rusland, Amerika (Trump), Israël, ... en zich verder laat islamiseren, wat dan? Wat na een voltooide islamisatie? Is dat niet veel maal erger?

Zweden is het perfecte voorbeeld. Ik wil dat niet, niemand wil dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn oplossing was toen het speelde duidelijk. "Blijf uit die rattennest weg!" Ik was tegen de oorlog in Irak, ik was tegen de oorlog in Libië en ik was tegen de oorlog in Syrië. Het westen had zich daar nooit mogen moeien. Maarja, spijt komt te laat. Hoe we het nu oplossen? Draconisch. Het zal niet anders gaan. Leiders als Trump verkiezen en globalisten op de orde roepen. Referenda vragen en via een wereldcoallitie achter alles gaan dat nog maar het kenmerk uit van "radicale islam". Grote kuis houden? We zijn het onze nabestaande schuldig. Nieuwe kruistochten. Heb je de film nu gezien? Na de assimilatie vallen zij die zich niet willen/kunnen aanpassen beter op en is het gemakkelijker optreden. Dan spreken we over westerse normen en waarden en worden onze kinderen niet meer voorgesteld aan culturen waar wij bv. al 1600 jaar niets dan overlast mee ervaren en een cultuur die al 1600 Europa probeert te veroveren. Achterlijke kwallen zijn daar echter nooit in geslaagd. Maar als de Europeaan niet luistert naar landen zoals Hongarije, Polen, Rusland, Amerika (Trump), Israël, ... en zich verder laat islamiseren, wat dan? Wat na een voltooide islamisatie? Is dat niet veel maal erger? Zweden is het perfecte voorbeeld. Ik wil dat niet, niemand wil dat.

Weet het niet, misschien moeten wij dan assimileren?

In de Islam is het zo dat in het ontwikkelen van het zelf naar een ideaal toe, de zingeving van het leven, moraliteit, geloof, en psychologie elkaar ontmoeten. Die psychospirituele en morele evolutie is een levensdoel voor de individuele muslim. Daarmee wordt duidelijk dat geestelijke gezondheid in de Islam niet gedefinieerd wordt als afwezigheid van ziekte, maar veel ruimer begrepen wordt en dat ook voor mensen die geen psychische problemen hebben, er steeds verder gewerkt moet worden aan het vervolmaken en polijsten van de persoonlijkheid. In dat hele transformatiegebeuren, moet het lagere zelf overwonnen worden om uiteindelijk te komen tot een volledige overgave aan God via een leven dat zich oriënteert op de Goddelijke Bepalingen van goed en kwaad. Dit alles gebeurt met het oog op een beoordeling daarvan op Oordeelsdag, zodat het in wezen gaat om de uitbouw van een morele, normen- en waardegebonden persoonlijkheid. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Weet het niet, misschien moeten wij dan assimileren?

In de Islam is het zo dat in het ontwikkelen van het zelf naar een ideaal toe, de zingeving van het leven, moraliteit, geloof, en psychologie elkaar ontmoeten. Die psychospirituele en morele evolutie is een levensdoel voor de individuele muslim. Daarmee wordt duidelijk dat geestelijke gezondheid in de Islam niet gedefinieerd wordt als afwezigheid van ziekte, maar veel ruimer begrepen wordt en dat ook voor mensen die geen psychische problemen hebben, er steeds verder gewerkt moet worden aan het vervolmaken en polijsten van de persoonlijkheid. In dat hele transformatiegebeuren, moet het lagere zelf overwonnen worden om uiteindelijk te komen tot een volledige overgave aan God via een leven dat zich oriënteert op de Goddelijke Bepalingen van goed en kwaad. Dit alles gebeurt met het oog op een beoordeling daarvan op Oordeelsdag, zodat het in wezen gaat om de uitbouw van een morele, normen- en waardegebonden persoonlijkheid. (bron)

Ik weet het. Integratie heeft gefaald. We zien het toch met onze eigen ogen allemaal? De vierde generatie vertrok naar Syrië, claxonneerde door onze straten na een aanslag. Lopen er getogen bij na aanslagen en we lezen hun reacties toch zo af vanop de sociale media? Assimilatie.

Uw tekst is zo relatief en alomvattend. "Goddelijke bepalingen". Laten we Allah ver buiten onze contreien houden aub. Ik wil die goddelijke bepalingen niet, ze zijn anti christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet het. Integratie heeft gefaald. We zien het toch met onze eigen ogen allemaal? De vierde generatie vertrok naar Syrië, claxonneerde door onze straten na een aanslag. Lopen er getogen bij na aanslagen en we lezen hun reacties toch zo af vanop de sociale media? Assimilatie. Uw tekst is zo relatief en alomvattend. "Goddelijke bepalingen". Laten we Allah ver buiten onze contreien houden aub. Ik wil die goddelijke bepalingen niet, ze zijn anti christelijk.

Het gaat om hetzelfde groeiproces dat in het Westen ook geldt, het blijkt iets des mensen te zijn waardoor het religies een gemeenschappelijk kenmerk geeft. Het blijkt wel dat mensen soms iets anders willen zien dan wat er staat, het leidt tot vreemde taferelen zoals we er elke dag getuige van zijn. Tegelijkertijd worden heel wat zaken buiten de collectieve aandacht gehouden waardoor conflicten blijven gevoed worden. Wellicht ligt dat mee aan de basis van al je angsten, denk je niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei TTC:

Het gaat om hetzelfde groeiproces dat in het Westen ook geldt, het blijkt iets des mensen te zijn waardoor het religies een gemeenschappelijk kenmerk geeft. Het blijkt wel dat mensen soms iets anders willen zien dan wat er staat, het leidt tot vreemde taferelen zoals we er elke dag getuige van zijn. Tegelijkertijd worden heel wat zaken buiten de collectieve aandacht gehouden waardoor conflicten blijven gevoed worden. Wellicht ligt dat mee aan de basis van al je angsten, denk je niet?

Maar misschien zie ik het wel zoals het is? We kunnen toch niet naast een islamisatie van ons continent kijken? We kunnen er toch niet naast kijken dat de islam anti christelijke waarde predikt? Dat het kan leiden tot een verkrachtingscultuur en slavenhandel? Wat de IS deed was volgens de letterlijke interpretatie. Om het "gemeenschappelijk" te maken moet je aan cherry picking gaan doen en daar gaan de soennieten nooit in meelopen. Laat nu net ons continent merendeel uit soennieten bestaan. De IS waren ook soennieten.

Er worden inderdaad heel wat zaken buiten de collectieve aandacht gehouden. Zie hoe men enkel het slechte nieuws van Trump in de spotlight stelt en al het goede niet eens in onze mainstream media getoond wordt. Geeft Orban een speech over deze massa migratie? Geen aandacht en de man demoniseren. De EU en de islam zijn 2 handen op 1 buik. Ik wil als EU burger zelf mijn bondskanselier kunnen kiezen en mensen als Orban dan aanduiden.

Conflicten worden niet perse gevoed. Men doet niets. Men heeft het zo lang laten aanslepen dat we op een onstabiele tapijt staan te wiebelen. Alles is onder de mat gevaagd. Als Trump het probleem dan benoemt en de mat wegtrekt is hij "the bad guy"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar misschien zie ik het wel zoals het is? We kunnen toch niet naast een islamisatie van ons continent kijken? We kunnen er toch niet naast kijken dat de islam anti christelijke waarde predikt? Dat het kan leiden tot een verkrachtingscultuur en slavenhandel? Wat de IS deed was volgens de letterlijke interpretatie. Om het "gemeenschappelijk" te maken moet je aan cherry picking gaan doen en daar gaan de soennieten nooit in meelopen. Laat nu net ons continent merendeel uit soennieten bestaan. De IS waren ook soennieten. Er worden inderdaad heel wat zaken buiten de collectieve aandacht gehouden. Zie hoe men enkel het slechte nieuws van Trump in de spotlight stelt en al het goede niet eens in onze mainstream media getoond wordt. Geeft Orban een speech over deze massa migratie? Geen aandacht en de man demoniseren. De EU en de islam zijn 2 handen op 1 buik. Ik wil als EU burger zelf mijn bondskanselier kunnen kiezen en mensen als Orban dan aanduiden. Conflicten worden niet perse gevoed. Men doet niets. Men heeft het zo lang laten aanslepen dat we op een onstabiele tapijt staan te wiebelen. Alles is onder de mat gevaagd. Als Trump het probleem dan benoemt dan is hij "the bad guy"?

Hetzelfde groeiproces geldt natuurlijk voor moslims ook, het is een spectrum met veel facetten. Je ziet dan ook moslims die het helemaal niets eens zijn met wat je generaliserend stelt over hen, net zoals er christenen (ea) zijn die zich zorgen maken over de oppervlakkige redevoeringen die binnen een bepaald denkkader gangbaar zijn. Het is een beetje als doen alsof er nooit een goed boek geschreven werd, dat is natuurlijk een brug te ver. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik weet het. Integratie heeft gefaald. We zien het toch met onze eigen ogen allemaal? De vierde generatie vertrok naar Syrië, claxonneerde door onze straten na een aanslag. Lopen er getogen bij na aanslagen en we lezen hun reacties toch zo af vanop de sociale media? Assimilatie.

Uw tekst is zo relatief en alomvattend. "Goddelijke bepalingen". Laten we Allah ver buiten onze contreien houden aub. Ik wil die goddelijke bepalingen niet, ze zijn anti christelijk.

Laten we alle christenen verplicht laten intergreren in de samenleving, op de veluwe zijn ze nadrukkelijk tegen homo's, ongetrouwd samenwonen, sex voor het huwelijk, zondag opening, gelijkheid tussen man en vrouw etc... ze hebben eigen kerken, eigen scholen, eigen sportclubs en weigeren te intergreren. Sinds WW2 zijn we al 5 generaties verder (daar zeker) en ze weigeren zich nog steeds aan te passen aan het moderne leven, ze roepen zelfs op tot de boycot van theaters, lange broeken, iets anders dan 50 tinten grijze kleding, zondagsopening van zwembaden, cafe, eetgelegenheden. Laten we alle christenen zosnel mogelijk laten intergreren in de moderne samenleving en anders rotten ze maar gewoon op met hun goddelijke bepalingen. Ze zijn anti moderne tijd.

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Hetzelfde groeiproces geldt natuurlijk voor moslims ook, het is een spectrum met veel facetten. Je ziet dan ook moslims die het helemaal niets eens zijn met wat je generaliserend stelt over hen, net zoals er christenen (ea) zijn die zich zorgen maken over de oppervlakkige redevoeringen die binnen een bepaald denkkader gangbaar zijn. Het is een beetje als doen alsof er nooit een goed boek geschreven werd, dat is natuurlijk een brug te ver. 

Zullen we eens samen door op de Turnhoutsebaan lopen en een rondvraag doen? Molenbeek? Het zal hierop gaan lijken, wel even kijken als je wil.

 

14 minuten geleden zei Quest:

Laten we alle christen verplicht laten intergreren in de samenleving, op de veluwe zijn ze nadrukkelijk tegen homo's, ongetrouwd samenwonen, sex voor het huwelijk, zondag opening, gelijkheid tussen man en vrouw etc... ze hebben eigen kerken, eigen scholen, eigen sportclubs en weigeren te intergreren. Sinds WW2 zijn we al 5 generaties verder (daar zeker) en ze weigeren zich nog steeds aan te passen aan het moderne leven, ze roepen zelfs op tot de boycot van theaters, lange broeken, iets anders dan 50 tinten grijze kleding, zondagsopening van zwembaden, cafe, eetgelegenheden. Laten we alle christenen zosnel mogelijk laten intergreren in de moderne samenleving en anders rotten ze maar gewoon op met hun goddelijke bepalingen. Ze zijn anti moderne tijd.

.

Zodra zij dit opdringen aan anderen (en hun kinderen) moeten zij inderdaad geassimileerd worden. Simpel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zullen we eens samen door op de Turnhoutsebaan lopen en een rondvraag doen? Molenbeek? Het zal hierop gaan lijken, wel even kijken als je wil.

Hoe staat het overigens met die andere rondvraag die je ging doen? Heb je iets gehad aan de antwoorden en zie je een correlaat met waar je het altijd over hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Hoe staat het overigens met die andere rondvraag die je ging doen? Heb je iets gehad aan de antwoorden en zie je een correlaat met waar je het altijd over hebt?

Oei? Over dat geld? Zoals ik gezegd heb enkele dagen geleden (of gisteren?), ik heb me losgetrokken van dat gedoe omdat het te misleidend en verwarrend is.
Of bedoel je iets anders? En waar heb ik het altijd over? lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Zodra zij dit opdringen aan anderen (en hun kinderen) moeten zij inderdaad geassimileerd worden. Simpel.

Mooi dat je het eens bent met het feit dat christenen geassimileerd moeten worden, het is verschrikkelijk hoe hun kinderen opgevoed worden met vooroordelen en haat jegens anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid