Spring naar bijdragen

Waarom christenen Trump supporten


Aanbevolen berichten

@Fundamenteel zegt weinig over waarom christenen Trump steunen. Ik mag toch aannemen hetgeen hier door hem gedeeld wordt niet de mening van de meeste christenen is?  Het past totaal niet bij wat Jezus voorleefde....Het is puur racisme wat hij predikt; eigen volk eerst.

Ik denk dat @Fundamenteeltrolt want de ene keer is hij satanist dan heeft hij weer een paar lesjes bij de Jehovah getuigen gehad. 

Maar goed laten we ons vooral opwinden over de Maria verering. Deed ik ook totdat ik hier ging lezen.:(

Ik hoop dat er meer tegengas gegeven wordt, ieder ander topic hier is daarbij geneuzel. Christenen jullie kunnen het hier toch niet mee eens zijn???

Eerst dacht ik; trollen moet je niet voeden.....maar geen tegengas lijkt op....wie zwijgt stemt toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 591
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pff, ik heb het wel een beetje gehad met de extremistische denkbeelden van Fundamenteel en Dolce Vita. Fundamenteel is het spoor volledig bijster (of is een enorme trol) en Dolce Vita is blind voor al

Dat is jou antwoord op de vraag. Mijn antwoord op de vraag ga je niet accepteren. Want dat bestaat uit een moeizaam proces van wederzijds begrip, respect en acceptatie. Compromissen waarbij Israe

Je kan er vele uit het lijstje halen die in Europa plaatsvonden. Joegoslavië? Wat dacht je van de aanslagen bij het conflict in Noord-Ierland of in Baskenland? De muur die Berlijn spleet? De Turkse be

7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Omdat hij inhoudelijk meer dan gelijk heeft en intussen kan lachen om laffe wegkijkende antwoorden.

@Fundamenteelpakt zijn gelijk door zorgvuldig niet te reageren op de punten waar hij geen gelijk in heeft (b.v. dat een oorlog niets goeds brengt en dat het onderwijs bij Palestijnen niet van de grond komt door het beleid van Israel).

En als je denkt dat de UK beter van gaat worden van een brexit of dat Trump orde op zaken aan het stellen is dan zou je toch eens moeten proberen objectief te kijken naar de consequenties van de brexit en de besluiten die Trump tot op heden genomen heeft.

Voor hem is dat lastig gezien het feit dat hij OCD - obsessive compulsive disorder heeft. Maar dat is geen excuus om met totale absurditeiten volstrekt bezijden de werkelijkheid te gaan lopen strooien. Geenn idee waar jij die karikatuur van de werkelijkheid vandaan haalt 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Foppe1986:

De vraag was aan Fundi, niet aan jou. 

En hij heeft inhoudelijk geen gelijk. Iemand die beweert dat anderen eenzijdig kijken moet niet zelf zich nog meer schuldig maken aan hetzelfde.

Als er in de bijbel had gestaan "de palestijnen zijn het volk Gods" dan was fundi net zo fanatiek voor de palestijnen. 

Mensen die reageren zoals jij zorgen juist dat het zo ver komt en is gekomen en moet komen. Het enige wat ik hoop en waarvoor ik bid is dat Funda het leert houden bij zich uitspreken over de waarheid,en eventueeel vreedzame demonstratie, zoals ook in  Groot-Brittannië gebeurt,  en zich niet opnieuw laat doorschieten naar haat en opruiing, en dat hij bij de Gemeente mag horen die wordt weggenomen. Laat degenen die de mensen hebben gedemoniseerd (of zelfs vermoord, zoals Fortuyn en van Gogh) die zich uitspraken toen dat nog kon,  het zelf maar ondergaan. Maak je handen niet voor hen vuil, laat het ze zelf maar opknappen in de zeven jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mullog:

Voor hem is dat lastig gezien het feit dat hij OCD - obsessive compulsive disorder heeft. Maar dat is geen excuus om met totale absurditeiten volstrekt bezijden de werkelijkheid te gaan lopen strooien. Geenn idee waar jij die karikatuur van de werkelijkheid vandaan haalt

Het is wel wat, straks komt er nog iemand op het idee om te stellen dat Trump te weinig witte stof in z'n hersenen heeft. :)

Er is bewijs dat neurologische afwijkingen de basis vormen voor het ontwikkelen van OCS. Patiënten met OCS zouden meer grijze stof en minder witte stof in hun hersenen hebben, vergeleken met normale controlepersonen. Uit meer recent onderzoek blijkt verder dat de hersenactiviteit van OCS-patiënten afwijkt van die van gezonde personen. Zo vertonen OCS-patiënten in fMRIscans een verhoogde activiteit in de prefrontale schors van de hersenen en nucleus caudatus. Het laatste is een belangrijk motorisch schakelgebied in de basale ganglia dat veel verbindingen heeft met de voorste gebieden in de hersenen. Mogelijk is er bij OCS-patiënten sprake van een hyperconnectiviteit (te veel onderlinge verbindingen) tussen de nucleus caudatus met die voorste hersengebieden. Er treedt dan een verstoring op in de communicatie tussen delen in de frontale hersenen die cognitieve processen regelen als het nemen en belonen van beslissingen, en structuren in de basale ganglia betrokken bij de selectie van handelingen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Mullog:

@Fundamenteelpakt zijn gelijk door zorgvuldig niet te reageren op de punten waar hij geen gelijk in heeft (b.v. dat een oorlog niets goeds brengt en dat het onderwijs bij Palestijnen niet van de grond komt door het beleid van Israel).

En als je denkt dat de UK beter van gaat worden van een brexit of dat Trump orde op zaken aan het stellen is dan zou je toch eens moeten proberen objectief te kijken naar de consequenties van de brexit en de besluiten die Trump tot op heden genomen heeft.

 

Dit zijn allemaal overbekende zware vertekenende leugens over Israël. Persoonlijk besteed ik daar geen energie meer aan. Funda mag weten dat de Heer Israël niet volledig zal overgeven aan de islam en ook niet aan de wereld (VN), maar dat de Heer uiteindelijk - na het rijk van de antichrist -  vanuit Jeruzalem de wereld zal gaan regeren. Dat wil zeggen hen die alsnog het Duizendjarige Rijk mogen of moeten (hangt af vanuit welk perspectief je het bekijkt) binnengaan.  De rest zal hier niet meer zijn.  In Christus is Funda meer dan overwinnaar.  Ik hoop en bid dat hij in Christus mag zijn en blijven. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het is wel wat, straks komt er nog iemand op het idee om te stellen dat Trump te weinig witte stof in z'n hersenen heeft.

Of het te weinig witte stof is weet ik niet, maar er zijn wel deskundigen die aangeven dat er wat mis is. (H)

2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dit zijn allemaal overbekende zware leugens over Israël.

Bedankt voor voor het inzicht dat je hiermee in je gedachtewereld geeft. 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mullog:

Of het te weinig witte stof is weet ik niet, maar er zijn wel deskundigen die aangeven dat er wat mis is. (H)

Gartner zou uit zijn ambt gezet moeten worden,  met die 14000 psychologen en psychiaters erbij. Zij deugen niet voor hun werk aangezien ze een diagnose stellen terwijl ze dat helemaal niet kunnen en niet mogen in de gegeven omstandigheden.  Gevaarlijke lieden, zulke zogenaamde psychiaters. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:

Of het te weinig witte stof is weet ik niet, maar er zijn wel deskundigen die aangeven dat er wat mis is.

Oprecht dank voor deze info, niet mals.

Meer dan 14.000 psychologen en psychiaters tekenden al een online petitie waarin staat dat de Amerikaanse president Donald Trump „kenmerken vertoont van een ernstige geestesziekte”. Hij zou vervangen moeten worden, omdat hij „psychologisch incapabel is om de taken en verplichtingen van de president van de Verenigde Staten uit te voeren.” Dat is de omschrijving in de grondwet die de mogelijkheid geeft om een president af te zetten. De handtekeningenactie onder professionals is een initiatief van John Gartner, een vrijgevestigd psycholoog in Baltimore en New York. Hoewel hij Trump nooit zelf heeft onderzocht, is volgens Gartner uit Trumps openbare optredens zonneklaar dat de pas gekozen president voldoet aan tenminste drie psychiatrische aandoeningen, namelijk die van narcistische, antisociale, en paranoïde persoonlijkheidsstoornissen. Bij elkaar is dat een „giftige cocktail”, aldus Gartner dinsdag in het blad Psychology Today. Gartner ‘scoorde’ Trump volgens de criteria van DSM, het diagnostisch handboek met psychiatrische aandoeningen. (bron)

En christenen zouden hem dan massaal steunen? 

12 minuten geleden zei Dolce Vita:

Gartner zou uit zijn ambt gezet moeten worden,  met die 14000 psychologen en psychiaters erbij. Zij deugen niet voor hun werk aangezien ze een diagnose stellen terwijl ze dat helemaal niet kunnen en niet mogen in de gegeven omstandigheden.  Gevaarlijke lieden, zulke zogenaamde psychiaters. 

Wat bedoel je precies met die 'gegeven omstandigheden'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dolce Vita:

Gartner zou uit zijn ambt gezet moeten worden,  met die 14000 psychologen en psychiaters erbij. Zij deugen niet voor hun werk aangezien ze een diagnose stellen terwijl ze dat helemaal niet kunnen en niet mogen in de gegeven omstandigheden.  Gevaarlijke lieden, zulke zogenaamde psychiaters. 

Ik ben het niet met je oneens dat deze actie discutabel is en deze "zachte sector" heeft mijn wantrouwen.

Maar het gedrag van vriend Trump is niet bepaald evenwichtig, doordacht, stabiel, consistent en opbouwend, wat je van een president mag verwachten. Misschien kick jij erop dat Noord Korea wordt aangeduid als "little rocket man" en dat deze gewaarschuwd wordt met totale vernietiging. Hij durft dat toch maar te zeggen, hoor ik je denken, over een land waar toch 25 miljoen mensen wonen. Maar het wordt wel gezegd door de baas van een natie die

  1. de mogelijkheid heeft,
  2. een natie die als enige in de wereld al daadwerkelijk atoomwapens heeft ingezet, 
  3. die in Tel Aviv voor de pers verklaarde dat hij blij was dat hij na zijn reis door het Midden Oosten in Israel was aangekomen (om het kennisniveau van de man maar even te duiden).

Alles bij elkaar gerustellend :B

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het gaat om besturen uiteraard, over dat waar je liever niets over weet aangezien het tot heel andere conclusies kan leiden. Aan voorbeelden geen gebrek.

Als alle schulden worden afgelost zou niemand nog geld hebben. Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen. (Robert H. Hemphill 1934

Goed dat is duidelijk. Ik zag zoiets al niet in jou ;) Maar ik moest het toch even zeker weten.
Ons systeem is misschien niet perfect, het vraagt inderdaad ruimte tot meer vrijheid. Ik ben de laatste omdat te ontkennen. Maar dat is nu niet het grootste probleem.

1 uur geleden zei Foppe1986:

Waarom zeg je erge dingen en eindig je dan met een smiley? Denk je dan dat de dingen die je beweert niet erg meer zijn?

Je gooit gewoon van alles op een hoop en hebt een haat aan "Arabieren". Je noemt mensen volbloed. Dat is toch te erg voor woorden? Wat is er in je gevaren als je zo denkt? Ben je misschien een extreem rechtse skinhead die staat voor een volledig blank Europa? 

Waarom ben je eigenlijk zo voor Israel? Zie je niet in dat ook Israel fout is? Dat Netanyahu een niet zo aardige man is? Dat er kolonisten zijn die de palestijnen weg willen? Dat als palestijnen een raket afvuren het niemand raakt maar dat de reactie van Israel overtrokken is en voor veel doden zorgt? Dat een heel deel van de joden Israel niet erkent omdat het door mensen gegeven is en niet door God? En dat Engeland en consorten Israel hebben gevormd omdat ze geloofden dat de profetie uit de Bijbel dan waarheid werd? Dat ze 1,5 miljoen mensen op een klein oppervlakte laten bivakkeren omdat ze graag willen dat door self fulfulling prophecy God terugkomt op Aarde? 

Begrijp je dan ook niet dat mensen die hun hele leven zo opgesloten worden als de Palestijnen en overheerst door Israel een haat ontwikkelen die volledig menselijk is? Toen de Duitsers vier jaar in Nederland zaten was de haat ook niet aan te slepen. Het is gewoon heel menselijk. Maar het menselijke lijkt uit jouw schrijven geheel te zijn verdwenen. De enige reden waarom jij Israel steunt en de Palestijnen haat is vanwege jouw geloof dat Israel HET volk van God is. Waarom niet gewoon humanistisch kijken? 

Wat een overdrevenheid zeg. Een land dat bedreigd wordt met totale vernietiging? 

Raketten van hamas komen op gebieden waar geen huizen staan. Als Israel antwoord dan sterven veel onschuldige burgers omdat ze met een grote groep op een klein stukje grond huizen. Als er mensen worden bedreigd met totale vernietiging dan zijn het de palestijnen wel.

 

Volgens mij gaat het hier over Trump en waarom Christenen hem steunen. Niet over geld. Waarom je bij elke discussie geldzaken ter sprake brengt begrijp ik overigens ook niet.  

Probeer toch eens op de inhoud af te gaan en niet op losse uitspraken. U trolt op dat vlak meer dan mij. Ik benader de hele essentie/inhoud van mijn mede posters. Jij gaat daar enkele zinnen uit plukken en gaat dan aan de hele essentie voorbij. Maargoed, discussie met u eindigt hier. Ik ga jou ook geen voeding meer geven. Uw post is trouwens zo doorspekt van zaken waar u mij zelf op aanspreekt, maar ziet het van jezelf niet in. Iets met de splinter en een balk zeker? :D

Verder hoef je geen (valse) insinuaties over mij te maken. Ik heb hier klaar en duidelijk gesteld waarom ik pro Israël ben. Dat U dat niet kan samenvatten is niet mijn probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Goed dat is duidelijk. Ik zag zoiets al niet in jou. Maar ik moest het toch even zeker weten. Ons systeem is misschien niet perfect, het vraagt inderdaad ruimte tot meer vrijheid. Ik ben de laatste omdat te ontkennen. Maar dat is nu niet het grootste probleem.

Dan kunnen we verder met jouw verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei Mullog:

@Fundamenteelpakt zijn gelijk door zorgvuldig niet te reageren op de punten waar hij geen gelijk in heeft (b.v. dat een oorlog niets goeds brengt en dat het onderwijs bij Palestijnen niet van de grond komt door het beleid van Israel).

En als je denkt dat de UK beter van gaat worden van een brexit of dat Trump orde op zaken aan het stellen is dan zou je toch eens moeten proberen objectief te kijken naar de consequenties van de brexit en de besluiten die Trump tot op heden genomen heeft.

Voor hem is dat lastig gezien het feit dat hij OCD - obsessive compulsive disorder heeft. Maar dat is geen excuus om met totale absurditeiten volstrekt bezijden de werkelijkheid te gaan lopen strooien. Geenn idee waar jij die karikatuur van de werkelijkheid vandaan haalt 8-)

What a load of crap! Ik heb gevraagd hoe een vreedzame oplossing eruit zou zien. Op welk punt heb ik dan ongelijk? Ik kan het maar toegeven of ontkennen als er iets concreet getoond wordt he. Ik ben niet te groot mijn ongelijk toe te geven hoor.

17 minuten geleden zei TTC:

Dan kunnen we verder met jouw verhaal.

Ik heb geen verhaal. Enkel een mening. Trump krijgt massale ondersteuning omdat hij eindelijk tegen de globalisten in gaat die ons westen islamiseren. ;) Christenen zien in de islam de geest van de anti christ. Gros van de EU-lieden die christelijk zijn hebben het geloof herkneed. Ze schamen zich zelf voor de kruistochten daar wij dat met volle trots mogen uitdragen. Zonder de kruistochten was dit al een islamitisch continent.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Je zou kunnen voorstellen om een kalifaat op te richten waar alle moslims terecht kunnen, dit in navolging van het panarchisme.

Dikke lol? Dan gaan ze regio's van niet moslims teisteren. Vergeten wat dit kalifaat met Yezidi's (christenen) gedaan heeft?
En "alle" moslims? Nog meer lol! Ze moorden elkaar al uit, hoe zou het dan kunnen klikken met een niet moslim?

Geen panarchisme TTC. Westerse normen en waarden, wie dat niet wilt of daar van walgt is vrij te vertrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dikke lol? Dan gaan ze regio's van niet moslims teisteren. Vergeten wat dit kalifaat met Yezidi's (christenen) gedaan heeft? En "alle" moslims? Nog meer lol! Ze moorden elkaar al uit, hoe zou het dan kunnen klikken met een niet moslim? Geen panarchisme TTC. Westerse normen en waarden, wie dat niet wilt of daar van walgt is vrij te vertrekken.

Je vraagt blijkbaar niet om een vreedzame oplossing, weet je wel wat het panarchisme stelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

In jou ogen? Iedereen elimineren die het niet met je eens is of die je niet bevalt. Ik lees nergens dat je ook maar enige vorm van een compromis acceptabel vindt.

Kunt u amper 1 post quoteren van mij waaruit je dit interpreteert?
Terrorisme dienen we te elimineren ja! Logisch, toch?

Wat jij niet las is dat er tig vredesakkoorden zijn geweest maar het de Palestijnen zijn die dit weigeren. Met Clinton en Arafat was er een oplossing voor een tweestatenverdeling van Jeruzalem, rara wie weigerde? Ik herhaal mezelf toch dat IEDER buurland van Israël tot een compromis met hen is kunnen komen, maar Palestijnen in joden haat blijven hangen?

Ben ik het die dingen negeer? Ik stel een simpele vraag: Hoe ziet een vreedzame oplossing eruit met Noord Korea en Israël/Palestina.

Je kan ad hominem over mij beginnen zeuren, maar dat is de spiegel gewoon deflecteren en weigeren te antwoorden.
 

12 minuten geleden zei TTC:

Je vraagt blijkbaar niet om een vreedzame oplossing, weet je wel wat het panarchisme stelt?

Een panarchisme staat een sharia voor moslims toe. Ik zeg daar pertinent neen tegen.
Hier gelden WESTERSE normen en waarden. Wie zich daar niet op kan aanpassen, de wereld is groot genoeg. Staat en kerk zijn hier gescheiden, nu nog staat en moskee scheiden?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een panarchisme staat een sharia voor moslims toe. Ik zeg daar pertinent neen tegen. Hier gelden WESTERSE normen en waarden. Wie zich daar niet op kan aanpassen, de wereld is groot genoeg. Staat en kerk zijn hier gescheiden, nu nog staat en moskee scheiden?

Je begrijpt dus niet wat het is, waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Je begrijpt dus niet wat het is, waarom niet?

Wikipedia: Panarchisme is een politieke filosofie die ervan uitgaat dat ieder individu mag bepalen tot welke overheid hij of zij thuishoort

Zo kunt ge dus een overheid van Erdogan in het westen introduceren? Van Saudi Arabië? Misschien vat ik het verkeerd op?

12 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb je toch je simpele antwoord gegeven? Moet ik dat herhalen?

Graag ja. Ik heb het niet gezien? nochtans ga ik er vanuit alles gelezen te hebben in dit onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wikipedia: Panarchisme is een politieke filosofie die ervan uitgaat dat ieder individu mag bepalen tot welke overheid hij of zij thuishoort. Zo kunt ge dus een overheid van Erdogan in het westen introduceren? Van Saudi Arabië? Misschien vat ik het verkeerd op?

Ja, je vat het verkeerd op, misschien is het een suggestie om eerst over iets na te denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Ja, je vat het verkeerd op, misschien is het een suggestie om eerst over iets na te denken?

Of voor U een given-fact dat ik niet alles kan weten en meer nuance nodig is?

Via een panarchisme kunnen moslims toch een eigen overheid oprichten en daarmee sharia implementeren? Dus als moslims hun eigen overheid oprichten en daarmee sharia oprichten kan onze overheid niet meer optreden wanneer er tegen de mensenrechten in gegaan wordt.

Indien dit verkeerd is, graag een duidelijke nuance. Dat is hoe ik het interpreteer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Foppe1986:

ls er in de bijbel had gestaan "de palestijnen zijn het volk Gods" dan was fundi net zo fanatiek voor de palestijnen. 

Precies. Allemaal gevallen van hypocriete selectieve verontwaardiging ten aanzien van Palestijnen of andere groepen door @Fundamenteel en @Dolce Vita

Als er een letter anders in de Bijbel stond hadden ze aan de andere kant gestaan. Dat is het niveau waarop deze discussie gevoerd wordt. Triest, maar waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hitchens:

Precies. Allemaal gevallen van hypocriete selectieve verontwaardiging tan aanzien van Palestijnen van @Fundamenteel en @Dolce Vita

Als er een letter anders in de Bijbel stond hadden ze aan de andere kant gestaan. Dat is het niveau waarop deze discussie gevoerd wordt. Triest, maar waar.

LOL? Denk jij dat mijn mening getoetst is op de bijbel? Neen mijn mening is getoetst op het verleden en heden. Palestijnen zijn collaborateurs van Nazi Duitsland geweest. Ze weigeren ieder vredesakkoord?
Het valt mij op dat mensen ad hominem beginnen doen, maar niet meer op de inhoud verder gaan. Triest, maar waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid