Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

7 uur geleden zei vredestichter:

Spreek gerust tot God in je eigen woorden

En dat zeg jij die alleen maar middels citaten van anderen tot ons kan spreken. Maar dat zal wel komen omdat je hier nog niet zo lang bent en nog niet zo goed weet hoe alles werkt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

22 minuten geleden zei violist:

 

En dat zeg jij die alleen maar middels citaten van anderen tot ons kan spreken. Maar dat zal wel komen omdat je hier nog niet zo lang bent en nog niet zo goed weet hoe alles werkt.  

Violist ik wordt echt blij van je, en het is ook echt lachwekkend, of ik mijn eigen verhaal er bij zet (niet goed) verhalen uit de bijbel (niet goed) een mooie uitleg van sorensen ( niet goed) 

en zelf dus niet in de gaten, hoe je op alles reageert, cynisch, sarcastisch, wantrouwig, depressief, en ook een beetje wanhopig, okay tis jou leven, klopt en door deze houding zal het niet  veranderen.

in de hulp verlening zeggen ze, je kunt een paard wel naar het water brengen maar nooit laten drinken,,

maar Violist, en natuurlijk zit je nu te denken  , wil ik eigenlijk wel veranderen, waarvoor zou ik veranderen.. 

mocht je eruit zijn, er zijn dus veel mogelijkheden, ik ben benieuwd naar je werkelijke Violist, zoals God je bedoeld heeft,

(hier een voorbeeld) als je soep kookt aan de hand van een bepaalt recept, maar hij smaakt niet, moet je andere ingrediënten gebruiken

denk je er zelf tevreden over zijn, vraag dan is aan je vrouw, je kinderen je vrienden  hoe jou soep smaakt

:E:E:E

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei vredestichter:

Violist ik wordt echt blij van je, en het is ook echt lachwekkend, of ik mijn eigen verhaal er bij zet (niet goed) verhalen uit de bijbel (niet goed) een mooie uitleg van sorensen ( niet goed)

We stellen ons enkel de vraag wat je zou doen op een tennisforum, ga je daar proberen uit te leggen dat tennisballen rond zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei vredestichter:

 

 

22 minuten geleden zei TTC:

We stellen ons enkel de vraag wat je zou doen op een tennisforum, ga je daar proberen uit te leggen dat tennisballen rond zijn? 

TTC ik heb mijn inzicht  op de eschatologie als volgeling van Jezus gegeven, dmv bijbel, getuigenissen, andere literatuur 

Sjako heeft dit vanuit zijn JG oogpunt gedaan

 en nu jij TTC hoe zie jij jou eschatologie

verleden, heden en toekomst en wat gaan we er aan doen,  jij komt met een fraaie display , waar ik  jou de vraag stel of je dit wilt uitleggen en kreeg vervolgens geen respons

en dat ik een volgeling van jezus ben Ja, dat mag in dit land, en op deze site, geweldig he 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei vredestichter:

verleden, heden en toekomst en wat gaan we er aan doen,  jij komt met een fraaie display , waar ik  jou de vraag stel of je dit wilt uitleggen en kreeg vervolgens geen respons

We hebben je geen vraag weten stellen, misschien is ze opgegaan in het klaroengeschal? Er zijn veel displays vandaag, inclusief doemdenken en onwetendheid omtrent aardse zaken. Zoiets als het onderstaande?

Gf1XJPu.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

TTC dit is een oprechte vraag, heb jij deze display zelf gemaakt, en zo nee, sta jij hier helemaal achter, en zo ja de laatste drie poppetjes en de omschrijving van ethische upgrade, doemscenario wil je dit nog iets meer toelichten

Die laatste drie poppetjes verwijzen naar de keuze die mensen hebben, informatie hierover vinden we terug in de vakliteratuur. Ook in de bijbel wordt hiernaar verwezen, het verschil is dat deskundigen daar niet zo een oubollig verhaal van maken waardoor ze meer mensen bereiken. Iedereen kan wel een display maken, visualisatie werkt soms beter dan duizend woorden, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

visualisatie werkt soms beter dan duizend woorden, niet?

ben ik helemaal met je eens, maar heb er nog wel een paar vragen over deze visualisatie ?

a: overkoepelende waarheid,

b: duurzame menselijke vooruitgang,

b: mondiaal herstel

kun je deze drie toelichtten

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei vredestichter:

ben ik helemaal met je eens, maar heb er nog wel een paar vragen over deze visualisatie ?

a: overkoepelende waarheid,

b: duurzame menselijke vooruitgang,

b: mondiaal herstel

kun je deze drie toelichtten

Overkoepelende waarheid

Een waarheid die andere ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden op een hoger niveau met elkaar verzoent is een "overkoepelende waarheid". Stellingen kunnen als waar bewezen worden en toch strijdige axioma's opleveren, die alleen met de grootste moeite in een overkoepelend inzicht met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden. (bron)

Praktisch voorbeeld

De mensheid strijdt tegen luchtkastelen in de vorm van een mondiale schuldenberg, deze wordt enkel in stand gehouden door de manier waarop we hierover denken. Het doorbreken van deze denkpatronen maakt een ethische upgrade mogelijk (=> duurzame menselijke vooruitgang), zich ontvouwend in een andere realiteit die niet vergelijkbaar is met z'n voorganger. Hierdoor worden veel niet-coöperatieve wetmatigheden overstegen (=> overkoepelende waarheid), dit laat toe om het mondiale herstel in versneld tempo in te luiden. Een vredesrijk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2017-5-21 om 19:09 zei sjako:

Dat zal moeilijk gaan, want dat is de waarheid. Dat in tegenstelling tot jou leer.

Je hebt het al eerder gehad over `de juiste leer` Kun je je voorstellen dat ik hierbij een beetje huiver? Ik voeg me in dit verband bij Paulus, die zegt dat:

1. Onze kennis beperkt en gefragmenteerd is.   

2. We slechts met elkaar tot een beter begrip van de waarheid kunnen komen.

Zodra er iemand of een organisatie beweert  "de juiste leer" te kennen begint ik te huiveren. Begrijp je dat? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei vredestichter:

(OntdekGod.nl  bijbel ) Goeiemorgen  Mystic Ik vroeg me gister avond wel af kunnen mensen die de Heilige Geest niet hebben, wel door een andere bril kunnen kijken, en dacht nee natuurlijk niet, plus het feit, ik deed precies zo, voor mijn sterven aan het kruis, en ben het dus ook niet eens, met jou omschrijving, ex gelovige want dat zijn ze nooit geweest, ex kerk gangers is denk ik een betere omschrijving, ze kunnen er dus niets aan doen, dus kwalijk nemen heeft dan ook geen zin, maar ze zijn wel op zoek, anders zouden ze hier niet op deze topic zitten, ze zijn er niet uit

Dus je kan niet gelovig zijn geweest en nu niet meer? Ik trek het door: Ik ben ooit voetballer geweest, nu voetbal ik niet meer dus ik ben ex-voetballer. Of ben ik nooit voetballer geweest, omdat ik het nu niet meer ben?

Hoezo zijn mensen eigenlijk op zoek als ze hier zitten? Ben jij ook op zoek dan? Anders zou je hier niet zitten. Als ik voor mijzelf spreek dan ben ik wel op zoek, maar het christelijk geloof met het geloof in een persoonlijke god heb ik wel achter mij gelaten. Daarom ben ik hier, om mensen aan het denken te zetten. Dat gelovigen in de bijbel een veel te antroposofisch idee hebben. Jullie blijven maar praten over de Aarde die altoos zal blijven bestaan, terwijl we inmiddels heel goed weten wat sterren die dood gaan met hun planeten doen. Als onze zon (wat een ster is) sterft kan onze planeet ook vergaan, of heel anders 

10 uur geleden zei vredestichter:

ik dacht bij mijzelf na, past dit wel bij de topic, eindtijd, en ben er overtuigd van dat dit dus alles met deze tijd ""eindtijd "" te maken heeft, want zonder gestorven te zijn zit je dus nog steeds met je oude natuur, wat bedoel ik

ze moeten verlost worden van hun zondige natuur die niet anders kan dan zo reageren, hoe dan, wat is de boodschap voor doom denkers en negatievelingen, om anders in het leven te staan, want mystics, ze zitten de hele dag opgescheept met hun zelf, de triestheid druipt er gewoon vanaf, maar ze beseffen dat zelf niet want dat is voor hun volstrekt normaal, dus hun hele omgeving, wordt er door beïnvloed, relaties, werk, buren alles, dus bid voor ze, er is hoop, want ik zou zo een broer van ze geweest kunnen zijn, en dan had ik waarschijnlijk nog negatiever gereageerd ha ha  en is er hoop jazeker !!

Dankzij de quote zie je niet dat dit over ongelovigen gaat of ex-gelovigen, maar het gaat er dus wel om. Daarom dit antwoord:

Waarom generaliseer je zo? Ken je ongelovigen of ex-gelovigen? Zijn ze allemaal zuur of negatief? Dan ga je toch met de verkeerde mensen om. Veel ex-gelovigen zijn blij dat ze niet meer geloven, dan kunnen ze de mens humanistisch benaderen, in plaats van "wat zegt de Bijbel wat we moeten doen". 

Het leven als ex-gelovige gaat heus niet altijd van een leien dakje. Sterker nog, ik ben hierdoor in een depressie geraakt. Want alle houvast is ineens weg. Totdat je beseft "we zijn allemaal gelijk, juist omdat we dezelfde dingen meemaken zoals sterven in familie, eigen sterfelijkheid en ook de leuke dingen". Dat lijkt mij veel gezonder dan op je 51e nog praten over "papa" als God, of denken dat Jezus alles voor je gedaan heeft en dat je ooit in de hemel komt of op een nieuwe Aarde. Liever de waarheid recht in het gezicht kijken (we zijn allemaal sterfelijk en of er daarna nog iets is, dat weet niemand) dan de moeilijkheden uit de weg gaan door een zelfgecreëerde wereld. 

13 uur geleden zei vredestichter:

is er hoop voor deze wereld, die soms zo donker lijkt? Is er een antwoord en een uitkomst, uit de vele ellende? Jazeker.

God is vol liefde en Hij heeft Jezus Christus gestuurd als verlosser van de mensheid.

God is vol bewogenheid voor de aarde en de mensen. Hij is onze redder, die ons wil vrij maken van alle schuld en zonde die ons neerdrukken.

Hij wil ook jou nieuw maken, Hij wil je reinigen, je witter maken dan de sneeuw.

Hij wil al je fouten wegnemen en je rein maken, als zijn geliefde kind. Hoe kun je dat ervaren?

Erken dat je gezondigd hebt en dat je verloren bent zonder God.

Keer je af van je leven zonder God en dien God voortaan met hart en ziel.

Geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is die zijn leven gaf voor jou, om je vrij te kopen uit de zonde.

Laat je dopen in water en ontvang de heilige Geest, die Hij je als geschenk wil geven.

God wil je nieuw maken -spiksplinternieuw- als een herboren kind. Zonder schuld, zonder schaamte, zonder lasten.

Hij neemt je zonden van je weg en werpt ze zo ver als het oosten is van het westen. Wil je dat? Geloof dan in Jezus Christus, keer je af van je verkeerde leven, buig neer voor God en maak Hem je Heer en Meester.

Kom thuis in Gods armen, waar je hoort.

Als je niet meer gelooft in zonden, maar in fouten dan is het probleem in een keer opgelost! Want van fouten leer je, hopelijk. En als de fouten dan ook nog van dien aard zijn dat ze niet schadelijk waren voor anderen, dan is er helemaal niks aan de hand. Als je fouten maakt moet je vergeving vragen aan degene die erdoor gedupeerd is en niet aan God. Of aan Allah. 

Juist het idee dat ik gezondigd had en verloren was zonder God deed mij gebukt gaan in het leven. Zo zie je maar, twee mensen drie karakters en er is geen oplossing voor ALLE mensen. 

13 uur geleden zei vredestichter:

Laat je niet van Hem weghouden. Er zijn vele religies op aarde, maar er is maar 1 God. Jezus Christus heeft bewezen God te zijn, door mens te worden, duizenden wonderen te verrichten, te sterven aan het kruis als het Lam dat geslacht is voor onze zonden en Hij is opgestaan uit de dood. Nu heeft Hij alle macht in de hemel en op aarde.

Keer je tot Hem, keer je tot Jezus Christus.

Laat je verlossen door Hem. Kniel nu voor Hem, buig je neer voor Hem en geloof in Hem.

Denk je echt dat iemand die jou wil verlossen dit enkel wil als je voor hem buigt of knielt? 

13 uur geleden zei vredestichter:

Ik kan dit niet voor jou doen, je moet het zelf doen.

Waar wacht je op? 

 

Ik denk dat mensen het pas gaan doen tot jij niet meer lappen tekst gaat knippen en plakken van een of andere site. Of tot de dag dat Pinksteren en Pasen op een dag vallen.

 

13 uur geleden zei vredestichter:

'Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.' (Johannes 3:16)

'Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.' (Romeinen 10:9)

'Keer u af van uw huidige leven en laat u dopen onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de heilige Geest u geschonken worden' (Handelingen 2:38)

Dit vind ik altijd een probleem met Paulus. Bij hem gaat het om belijden en geloven, niet om daden. Ik kan me nog teksten herinneren uit het OT dat het daar juist niet om ging. Bij Jahweh ging het volgens Jesaja niet om een besnijdenis van het uiterlijk maar van het innerlijk. Dus de daden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Foppe1986:

Daarom ben ik hier, om mensen aan het denken te zetten.

 

24 minuten geleden zei Foppe1986:

Dat lijkt mij veel gezonder dan op je 51e nog praten over "papa" als God, of denken dat Jezus alles voor je gedaan heeft en dat je ooit in de hemel komt of op een nieuwe Aarde

Naast dat ik even je houding wou benadrukken met bovenstaande citaten, ga ik nu uiteraard ook je bericht wederom rapporteren. Je bent hier als gast van dit forum in een sectie waar Nicea de waarheid is, dus gelieve deze niet als onwaarheid neer te zetten. Als je me weer voor een Nazi-sympathisant uitmaakt zal ik de moderatie vragen gepaste maatregelen te nemen.

Waarbjj ik wel wil toegeven dat Vredestichter ook niet echt ontopic is, maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Foppe1986:

ex gelovige want dat zijn ze nooit geweest, ex kerk gangers is denk ik een betere omschrijving

goedemorge foppe, in deze eindtijd topics het wel belangrijk om twee verschillende dingen dus uit elkaar te houden 

wedergeboren mensen, zijn met christus gestorven, hebben de Heilige Geest ontvangen, die getuigd met hun Geest dat ze kinderen zijn en deze mensen zeggen dus (abba ) papa (bijbel rom 8)

dat zijn gelovige er bestaan geen ex-gelovige , het misverstand (heel logisch overigens) ontstaat als iemand zegt maar ik heb in de kerk gezeten, of ik ben gedoopt, of ik ben dominee en ga zo maar door, dat zegt dus helemaal niets, begrijp je, dat zegt niets of je wel of niet de Heilige Geest hebt ontvangen, en als je dus een kind van God bent, dan blijf je dat, dat niet iedereen zijn erfdeel in ontvangst neemt, klopt dat niet ieder kind volwassen wordt klopt, maar als vb, mijn kinderen blijven mijn kinderen, en zo is dat bij papa God dus ook, 

9 uur geleden zei Foppe1986:

Het leven als ex-gelovige gaat heus niet altijd van een leien dakje. Sterker nog, ik ben hierdoor in een depressie geraakt. Want alle houvast is ineens weg. Totdat je beseft "we zijn allemaal gelijk, juist omdat we dezelfde dingen meemaken zoals sterven in familie, eigen sterfelijkheid en ook de leuke dingen". Dat lijkt mij veel gezonder da n op je 51e nog praten over "papa" als God,

jou beredenering klopt dus niet, je hield je vast aan rituelen, aan dogma's, de bijbel noemt dat een schijn van Godsvrucht, maar er is nooit een relatie geweest, je bent nooit op nieuwgeboren (door de deur die Jezus is ) in een andere dimensie gekomen, die van het evangelie van het koninkrijk, leven en regeren in dat koninkrijk, hemel burger.

en dit klopt dus precies,"" ik ben hierdoor in een depressie geraakt. Want alle houvast is ineens weg"" jou houvast was, niet in een familie, (papa zoon en de Heilige Geest) maar imitatie, dogma's en rituelen, veel buitenkant, maar geen inhoud

51e nog praten over "papa" als God, het is trouwens 52 ha ha, foppe wat ik je nu ga zeggen hou je vast , ik ben onsterfelijk, dat besef, zoals ook paulus dit beschrijft,

is bijna 20 jaar geleden gebeurt, ik leef niet meer , maar  Christus leeft in mij, ik ben dus daar dood gegaan, en opgestaan met christus.

9 uur geleden zei Foppe1986:

Juist het idee dat ik gezondigd had en verloren was zonder God deed mij gebukt gaan in het leven. Zo zie je maar, twee mensen drie karakters en er is geen oplossing voor ALLE mensen. 

het idee van het chistelijk geloof , had je dus helemaal niet begrepen, het kruis was geen lapmiddel, maar een middel om iemand te doden, simpel we moesten sterven, dus Jezus is als ons gestorven (dus niet voor Hem zelf ) maar voor ons, als ons, geen reparatie, maar een nieuwe schepping (op nieuwgeboren worden , is dus daar gebeurt)

9 uur geleden zei Foppe1986:

Ik denk dat mensen het pas gaan doen tot jij niet meer lappen tekst gaat knippen en plakken van een of andere site. Of tot de dag dat Pinksteren en Pasen op een dag vallen.

er zijn al zoveel, mensen de afgelopen 20 jaar wederom geboren, je hebt er werkelijk geen flauw idee van hoeveel jeugd in nederland, maar ook wereld wijd zich bekeren ( opnieuw geboren worden in het koninkrijk )het is nog nooit zo hard gegaan, en dat hangt gelukkig niet van mij af ha ha 

9 uur geleden zei Foppe1986:

Bij hem gaat het om belijden en geloven, niet om daden

dan zou ik zijn eigen getuigenis nog maar eens lezen waar hij schrijft, dat hij harder gewerkt heeft dan wie dan ook,

maar zijn motivatie was inderdaad anders dan de mensen onder het mozaiistiche verbond, het was de liefde voor Christus die hem drong,

gaat over familie, koninkrijk vergeving, passie 

dat is onverslaanbaar, liefde is sterker dan de dood

de topic eindtijd, is dus voor een volgeling, van Jezus een bijzonder begrip, die leven met hem in alle eeuwigheid, 

in rom 6 staat het zo

v6 dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn; 7 want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Indien wij dan met Christus gestorven zijn, geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven, 9 daar wij weten, dat Christus, nu Hij uit de doden is opgewekt, niet meer sterft: de dood voert geen heerschappij meer over Hem. 10 Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus. 

en rom 8

v31  Wat zullen wij dan van deze dingen zeggen? Als God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? 32  Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken? 33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34  wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard?

of violist ha ha 

(grapje)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei vredestichter:

Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard?

of violist ha ha 

(grapje)

Ik doe geen moeite jou te scheiden van je grote broer hoor, waarom zou ik? Ik verbaas me er alleen over dat jij niet door hebt dat je in een schijnwereld leeft omdat je het echte leven niet aan kon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:

Overkoepelende waarheid

Een waarheid die andere ogenschijnlijk tegenstrijdige waarheden op een hoger niveau met elkaar verzoent is een "overkoepelende waarheid". Stellingen kunnen als waar bewezen worden en toch strijdige axioma's opleveren, die alleen met de grootste moeite in een overkoepelend inzicht met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden. (bron)

Praktisch voorbeeld

De mensheid strijdt tegen luchtkastelen in de vorm van een mondiale schuldenberg, deze wordt enkel in stand gehouden door de manier waarop we hierover denken. Het doorbreken van deze denkpatronen maakt een ethische upgrade mogelijk (=> duurzame menselijke vooruitgang), zich ontvouwend in een andere realiteit die niet vergelijkbaar is met z'n voorganger. Hierdoor worden veel niet-coöperatieve wetmatigheden overstegen (=> overkoepelende waarheid), dit laat toe om het mondiale herstel in versneld tempo in te luiden. Een vredesrijk.

 

Dit is echt interessant  

Het doorbreken van deze denkpatronen maakt een ethische upgrade mogelijk, zeg ik amen op

is het met jou bespreekbaar om, dit laat toe om het mondiale herstel in versneld tempo in te luiden. Een vredesrijk. om eens naar een punt in de geschiedenis te kijken

en deze vind ik echt tof, zich ontvouwend in een andere realiteit die niet vergelijkbaar is met z'n voorganger

die kun je precies zo terug vinden in de bijbel, echt geweldig _:)_

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Ik verbaas me er alleen over dat jij niet door hebt dat je in een schijnwereld leeft en daarnaast dat jij je verschuilt achter citaten van anderen.

goedenmorge violist, 

over de citaten gesproken (twee teksten uit de bijbel ha ha) maar even serieus 

weet je,waar we het eerder over gehad, hebben de realiteit van mijn leven na 19 jaar een kind van God te zijn, en de realiteit van jou leven...

dat er twee dimensies zijn, akkoord, vanuit jou dimensie, bril, perceptie, ook wel een opmerking die ik kan begrijpen.

ik probeer je alleen uit liefde, en heeeeeel veel genade, een  tipje van de sluier omhoog te doen, voor die andere dimensie.

en kom niet aan ik ben daar geweest 20 jaar, die discussie hadden we al gehad toch ?

dit Gaat over de hemelse werkelijkheid op aarde, ik zal geen citaat meer uit de bijbel aanhalen ha ha maar je begrijpt wat ik zeg, toch ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mullog:

Geloof me, ik ben er een.

Hallo mullog deze opmerking vind ik heel interessant, ik moet helaas naar mijn werk,, dus kom er later op terug

maar misschien wil je deze vraag snel beantwoorden; sprak jij in tongentaal ?  

2 minuten geleden zei violist:

Nee

en daarom haal ik deze citaten aan , ha ha 

3 minuten geleden zei violist:

ik zal geen citaat meer uit de bijbel aanhalen ha ha maar je begrijpt wat ik zeg, toch ?

dus dat blijf ik gewoon maar doen, helpt voor de ontsluiering fijne dag..

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei vredestichter:

en daarom haal ik deze citaten aan , ha ha 

Wanneer dringt het tot je door dat dat averechts werkt? De bijbel ken ik van a tot z  en je kinderlijk gepraat over je broer en papa werkt alleen maar op de lachspieren en is beslist geen bijdrage aan een zinvolle discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

Hallo mullog deze opmerking vind ik heel interessant, ik moet helaas naar mijn werk,, dus kom er later op terug

maar misschien wil je deze vraag snel beantwoorden; sprak jij in tongentaal ?  

De laatste keer dat ik, onbewust, in tongentaal sprak was in mijn 15e of 16e levensjaar toen ik op een eindexamenfeest veel meer gedronken had dan goed voor me was. Zelf vond ik dat dat ik redelijk duidelijk was, mijn vrienden vonden van niet, is mij de dag daarop uitgelegd. Met god had het niks te maken en ik heb dezelfde staat van dronkenschap nooit meer bereikt en ga dat ook niet meer doen ook.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Vind je het nog wel leuk hier of geniet je van je rapportages? Wordt eens volwassen man en gedraag je zoals het een christen betaamt

Wat een verrassing dat je er partijdig erin zit, had niets anders verwacht. En grappig, iemand die op kleuterachtige wijze de ander vermaant volwassen te reageren.

 

Ik vind de discussies tussen christenen hier interessant, lees graag mee. De eeuwige tolerantie tov brutale, gefrustreerde ex-gelovigen die keer op keer weigeren zich aan de regels te houden vind ik wat minder leuk. Is dat afdoende antwoord op je oprechte interesse?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid