Spring naar bijdragen

Magere Hein de schijnheilige malloot


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uit nieuwsgierigheid kom ik hier nog even snel een kijkje nemen voordat mijn werkdag begint en zie dat jullie inmiddels op bladzijde 22 zijn aanbeland … en nog steeds lijkt de langspeelplaat in de eer

Je geheugen laat je in de steek. Geloof is geen betrouwbare kenmethode omdat geloof geen methode is. Geloof is vertrouwen. Als antwoord op je vraag wat het diepere in de mens is, dan zou ik zeggen: ve

Binnen deze topic worden ook zinvolle dingen gezegd, waar ik op reageer. Ik voel geen behoefte om de strijd aan te gaan met MH, omdat ik niet tegen hem ben. Ik beschouw hem als een volwaardig m

1 minuut geleden zei Appie B:

Jammer, ik vond het een interessante discussie. Misschien tot ziens.

Misschien goed om hier een ander topic voor op te starten, we proberen MH hier te houden.

1 minuut geleden zei Magere Hein:

Dat maakt van ons een 3-eenheid!

Je ziet blijkbaar weer een opening?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Appie B:

Als jullie denken dat Magere Hein een trol is of dat het geen zin heeft een discussie met hem aan te gaan, waarom reageren jullie dan allen zo vurig op zijn posts? Jullie vinden dat hij zijn tijd verdoet, maar doen jullie dan niet hetzelfde?

Hij werd dan ook langzamerhand steeds meer genegeerd  (voor dit topic). Maar omdat je in ieder topic zij gebruikelijke gezever post is er geen ontkomen aan en sterft dit forum een langzame, lelijke dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Foppe1986:

Natuurlijk niet, en dit weet je net zo goed als iemand anders. Geloven zegt niks over het bovennatuurlijke.

 

Ik geloof in kaboutertjes, en ik vertrouw erop dat ze bestaan. Ze hebben gele mutjes op, hebben hoorntjes op hun hoofd net boven de ogen, en ze hebben een derde oog. Mijn kennis van de kaboutertjes is groter dan die van iedereen.

Mensen die iets anders beweren, die zij vervloekt!

Om een christen te parafraseren.

Heb je de discussie überhaupt gevolgd? Of is dit een doelbewuste poging de discussie te frustreren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Gewoon een duidelijk antwoord geven op MH zijn vraag ipv ontwijkende manoeuvres, en we zijn een heel eind verder.

Je kunt wel orders blijven uitdelen maar 't werkt niet.  MH heeft antwoorden genoeg gehad.

 

Verder kun je me als je vragen hebt in andere topics benaderen.  Ik lees je graag weer de les inzake recente wetenschappelijke ontwikkelingen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei dingo:
48 minuten geleden zei Foppe1986:

Natuurlijk niet, en dit weet je net zo goed als iemand anders. Geloven zegt niks over het bovennatuurlijke.

 

Ik geloof in kaboutertjes, en ik vertrouw erop dat ze bestaan. Ze hebben gele mutjes op, hebben hoorntjes op hun hoofd net boven de ogen, en ze hebben een derde oog. Mijn kennis van de kaboutertjes is groter dan die van iedereen.

Mensen die iets anders beweren, die zij vervloekt!

Om een christen te parafraseren.

Heb je de discussie überhaupt gevolgd? Of is dit een doelbewuste poging de discussie te frustreren?

Pardon? Dit is juist een schot in de roos! Behalve dan misschien die laatste zin. Voor zover ik weet, ben ik hier op dit forum nog niet vervloekt!
Maar het zijn de dooddoeners die hier juist het punt maken. Exact weten wat kaboutertjes zijn. Er uren over kunnen discussiëren (of ze wel/geen puntmutsjes hebben en hoe groot etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bonjour:

Gewoon een duidelijk antwoord geven op MH zijn vraag ipv ontwijkende manoeuvres, en we zijn een heel eind verder.

Als je een paar bladzijden terugbladert zul je zien dat hij een duidelijk antwoord gehad heeft. Maar heel veel resultaat heeft het niet gehad, gezien het feit dat we inmiddels weer een paar bladzijden verder zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei dingo:

Als je een paar bladzijden terugbladert zul je zien dat hij een duidelijk antwoord gehad heeft. Maar heel veel resultaat heeft het niet gehad, gezien het feit dat we inmiddels weer een paar bladzijden verder zijn.

Geef eens een link, dan weten we zeker dat we het over hetzelfde antwoord hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei dingo:

Als je een paar bladzijden terugbladert zul je zien dat hij een duidelijk antwoord gehad heeft. Maar heel veel resultaat heeft het niet gehad, gezien het feit dat we inmiddels weer een paar bladzijden verder zijn.

Het gaat MH helemaal niet om een antwoord op zijn vragen, hij heeft zijn eigen antwoorden in de vorm van filmpjes, links en citaten al lang klaar liggen. Hij wil van elke gelovige persoonlijk horen dat hij met zijn wetenschap gelijk heeft. En aangezien hier steeds weer nieuwe gelovigen komen zal MH hier zijn leven lang dezelfde vragen blijven herhalen. Gelukkig heeft hij nu zijn eigen topic met toepasselijke titel zodat andere topics van zijn gedram gevrijwaard blijven. Hem af en toe hier even voeren en iedereen is weer blij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Magere Hein:

Pardon? Dit is juist een schot in de roos! Behalve dan misschien die laatste zin. Voor zover ik weet, ben ik hier op dit forum nog niet vervloekt!

Als jij het christelijk geloof vergelijkbaar vindt met geloof in kabouters voor jou misschien. Maar aangezien we hier op een christelijk forum zijn, voor mij absoluut niet relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei dingo:

Aangezien geloof en vertrouwen niet tot de empirische wetenschappen behoren zijn ze als methode ook niet beschikbaar om tot objectieve empirische informatie te komen. Maar dat is je al eerder vertelt alleen het antwoord bevalt je niet en dus blijf je doorgaan.

Je krijgt zelfs waardering voor je antwoord, maar je zegt ook:
 

Citaat

Geloven en vertrouwen zijn geen methodes voor empirische wetenschap maar wel voor "het" bovennatuurlijke.

Dan is nu mijn vraag: Hoe kom je tot betrouwbare kennis van het bovennatuurlijke. Want er zijn nogal wat gelovigen die tegengestelde dingen beweren over het bovennatuurlijke.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei dingo:

Als jij het christelijk geloof vergelijkbaar vindt met geloof in kabouters voor jou misschien. Maar aangezien we hier op een christelijk forum zijn, voor mij absoluut niet relevant.

Wat jij wel of niet relevant vindt doet toch niet ter zake. Meningen doen niet ter zake als het om werkelijkheid gaat. Net zoals geloof. Dat is nou het verschil met feiten uit wetenschappelijke bron.

Dat is ook precies wat ik bedoelde met mijn antwoord, en mijn vergelijking met kaboutertjes :D

God hebben we nog nooit gezien, kaboutertjes ook niet. Alhoewel, er zijn meer mensen die beweren kaboutertjes te hebben gezien (in Ierland bijvoorbeeld) dan mensen die beweerden God te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bonjour:

Volgende reeks? Ah, er was zelfs al een reeks. Geef een link, ik duik erin.

In relatie tot het 'bovennatuurlijke' werd MH meermaals gevraagd om een empirisch bewijs te geven voor wat een mens in essentie is, dit volgens de wetenschappelijke methode die hij promoot. Zie dan naar het antwoord van MH.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Foppe1986:

Wat jij wel of niet relevant vindt doet toch niet ter zake. Meningen doen niet ter zake als het om werkelijkheid gaat. Net zoals geloof. Dat is nou het verschil met feiten uit wetenschappelijke bron.

Dat is ook precies wat ik bedoelde met mijn antwoord, en mijn vergelijking met kaboutertjes :D

God hebben we nog nooit gezien, kaboutertjes ook niet. Alhoewel, er zijn meer mensen die beweren kaboutertjes te hebben gezien (in Ierland bijvoorbeeld) dan mensen die beweerden God te zien.

Ok, dus een duidelijke poging om de discussie te frustreren. Bij deze negeer ik je dan maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

In relatie tot het 'bovennatuurlijke' werd MH meermaals gevraagd om een empirisch bewijs te geven voor wat een mens in essentie is, dit volgens de wetenschappelijke methode die hij promoot. Zie dan naar het antwoord van MH.

Wat water, organische stofjes en wat elektrische stroompjes. Allemaal empirisch aangetoont. Gaf hij een ander antwoord?

3 minuten geleden zei dingo:

Ok, dus een duidelijke poging om de discussie te frustreren. Bij deze negeer ik je dan maar.

7486 reacties en jij zag niet de relatie tussen jouw stelling en de wijze waarop kennis van kabouters tot stand komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rommel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid