Spring naar bijdragen

Magere Hein de schijnheilige malloot


Aanbevolen berichten

Enkele citaten TTC en Violist (Dorbeck)

Citaat

Je blijft een malloot die niet tegen kritiek kan, je schijnheilige verontschuldigingen en afleidingmanoeuvres met een zoen doen daar niets aan af.

 

Citaat

Hij blijft een malloot die niet tegen kritiek kan al probeert hij het tegenovergestelde hier wel uit te dragen.

Citaat

Daar gaat het zelfs niet om, trollen hanteren een bepaalde strategie maar kunnen daar zelf niets aan verhelpen. Het is genieten van de aandacht door telkens opnieuw mensen op stang te jagen, wanneer dat transparant wordt gemaakt dan gedragen ze zich als voorbeeldige deelnemers om beetje later weer te hervallen in hetzelfde. Dieperliggend is het een smeekbede om bevrijd te worden uit de benarde positie waarin men zich bevindt, jammer genoeg heeft de betrokkene dat zelf niet in de gaten, noch diegenen die telkens in de val trappen. En van dat laatste geniet de trol, alsof het daar z'n energie uit put om overeind te blijven. Het is een transparante dynamiek, wetenschappelijk onderzoek bevestigt dit maar wil niet zeggen dat het probleem opgelost is, zeer vaak is het tegendeel waar. 

 

Citaat

Goede omschrijving. MH zal hier en in elke topic zijn hele leven lang blijven smeken om uitgelegd te krijgen waarom een gelovige gelooft. Reacties van goedwillenden waar hij wat mee zou kunnen doen negeert hij, het gaat hem puur om het uiten van zijn smeekbedes.

Goed. Iets zit jullie behoorlijk dwars en dat iets heeft met mij te maken. Laten we er over in gesprek gaan, dan is de topicvervuiling elders verleden tijd! Wil je spuien, je ei kwijt, kritiek geven op MH, hem natrappen of zaken verwijten: Doe dat hier! Jullie kennen MH inmiddels en je weet nu ook dat ik altijd inhoudelijk zal reageren. Ik heb niets te verbergen en kan op iedere vraag (mits fatsoenlijk en 'on topic') antwoord geven zonder er om heen te draaien of het gewoonweg te negeren.
Ik proef (en daar hoef ik geen helderziende voor te zijn) dat er forummers zijn die zich storen aan mijn bijdragen. Hier de plek om je hart te luchten! Kopieer de trol-bijdrage, post die hier en we hebben het erover. OF het wel trollen is), of dat ik gewoon recht-door-zee ben en het eigenlijk niet accepteer dat jullie dat niet kunnen zijn.

Enfin, het topic waar je je hart kunt luchten. Blijven de andere topics schoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uit nieuwsgierigheid kom ik hier nog even snel een kijkje nemen voordat mijn werkdag begint en zie dat jullie inmiddels op bladzijde 22 zijn aanbeland … en nog steeds lijkt de langspeelplaat in de eer

Je geheugen laat je in de steek. Geloof is geen betrouwbare kenmethode omdat geloof geen methode is. Geloof is vertrouwen. Als antwoord op je vraag wat het diepere in de mens is, dan zou ik zeggen: ve

Binnen deze topic worden ook zinvolle dingen gezegd, waar ik op reageer. Ik voel geen behoefte om de strijd aan te gaan met MH, omdat ik niet tegen hem ben. Ik beschouw hem als een volwaardig m

Het feit dat je gisteren Dorbeck verwarde met Student, dat je op dezelfde middag/avond tegenstrijdige dingen zegt in een topic, de obsessie met Student, waardoor jouw beroep is om 16 te blijven, het berijden van steeds dezelfde stokpaardjes, doen mij denken dat je ernstig in de knoop zit. Het lijkt erop dat echt contact maken met jou niet mogelijk is. Ik heb gisteren voor je gebeden, ik zal het vanavond weer doen. Sterkte met de dingen die je helder moet krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hein, combineer je reacties voorafgaand aan de citaten die je hier boven aanhaalt en neem ze door met je arts. Dus niet de gebeten hond daar uithangen en alleen onze citaten  laten zoals je hier doet maar ook het voorafgaande. Ik doe verder geen moeite jou iets uit te leggen, wat mij betreft kan deze onzinnige topic op slot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein.

Één ding maar; je beroep stoort me. Dat straalt minachting uit. Nee, ik ga niet bidden voor je, tenzij je dat graag wilt. Ik weet dat dat als hooghartigheid kan overkomen. -Al weet ik dat mijn voorgangers het oprecht bedoelen-. Ik heb genoeg aan mijzelf. Eigenlijk vind ik je wel aardig, vooral in het voorstel topic toen je over je dochter vertelde, oprechte belangstelling las ik toen.

13 minuten geleden zei Willempie:

En er zijn nog meer mensen die voor je bidden. Wees er maar dankbaar voor want er zijn er niet zoveel die dat hebben (mensen die voor je bidden). 

Waarom moet M-H daar dankbaar voor zijn? X|

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Peter79:

Het feit dat je gisteren Dorbeck verwarde met Student, dat je op dezelfde middag/avond tegenstrijdige dingen zegt in een topic, de obsessie met Student, waardoor jouw beroep is om 16 te blijven, het berijden van steeds dezelfde stokpaardjes, doen mij denken dat je ernstig in de knoop zit. Het lijkt erop dat echt contact maken met jou niet mogelijk is. Ik heb gisteren voor je gebeden, ik zal het vanavond weer doen. Sterkte met de dingen die je helder moet krijgen.

Dorbeck deed me inderdaad sterk aan Student denken. Zijn allereerste bijdrage aan mij was negatief. Student zegt te studeren....is stil en ineens verschijnt er Dorbeck. De naam zij me nog iets van vroeger en inderdaad is het een soort "dubbelganger" in het boek van WF Hermans. Vandaar de verwarring.
Wat betreft 16. Ik heb nog nooit iemand van 16 ontmoet met een dergelijke verregaande filosofische kennis en taalgebruik die tevens het manipuleren van de gesprekspartner machtig is. Maar zoals ik eerder aangegeven heb, ook MH kan er naast zitten.
En bidden mag je natuurlijk doen. Ik denk alleen niet dat het heel veel uitmaakt en....zou God zitten te wachten op Magere Hein?

Zojuist zei Thorgrem:

Mensen, gebruik de negeer functie. Werkt over het algemeen prima. 

Zodra er niemand meer reageert is de lol er snel af. 

Je hebt 'm alleen zelf nog niet gevonden?

22 minuten geleden zei Willempie:

En er zijn nog meer mensen die voor je bidden. Wees er maar dankbaar voor want er zijn er niet zoveel die dat hebben (mensen die voor je bidden). 

Ook voor jou geldt: bidt tot je een ons weegt. Het is bewezen dat het niet werkt in onze tijdruimte. Als je me oprecht wilt helpen, stuur ik je per mail mijn rekeningnummer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei violist:

Hein, combineer je reacties voorafgaand aan de citaten die je hier boven aanhaalt en neem ze door met je arts. Dus niet de gebeten hond daar uithangen en alleen onze citaten  laten zoals je hier doet maar ook het voorafgaande. Ik doe verder geen moeite jou iets uit te leggen, wat mij betreft kan deze onzinnige topic op slot.

Niet op slot. Jullie hebben blijkbaar de grootste moeite met mijn manier van oprecht open en eerlijk vragen. Jullie zien mij als trol, mafketel, irritant, lomp en weet ik wat nog meer. Leg het uit, praat erover en misschien hebben jullie gelijk!

13 minuten geleden zei Lobke:

@Magere Hein.

Één ding maar; je beroep stoort me. Dat straalt minachting uit. Nee, ik ga niet bidden voor je, tenzij je dat graag wilt. Ik weet dat dat als hooghartigheid kan overkomen. -Al weet ik dat mijn voorgangers het oprecht bedoelen-. Ik heb genoeg aan mijzelf. Eigenlijk vind ik je wel aardig, vooral in het voorstel topic toen je over je dochter vertelde, oprechte belangstelling las ik toen.

Ach Lobke, ik ben de rotste niet, al lijkt dat wel aan mijn reacties. Ook wij kunnen prima een biertje (of glas water) drinken zonder elkaar in de haren te vliegen. Maar hier op dit forum hanteer ik mijn eigen manier. En die manier staat de meesten niet aan. Maar misschien is zelfreflectie voor beiden wel eens goed.
Als ik vraag: Want vind je: A of B, dan zijn de reacties doorgaans: "Trol", "Doe normaal", "zeikerd" etc.
Ik wil graag geloof/faith ter discussie stellen en ik begrijp dat ik me in het hol van de leeuw begeef, maar het wordt tijd dat de leeuwen eens gaan bijten i.p.v. alleen maar heel hard blijven grommen. Geef antwoord. Zeg dat ik fout zit en zeg ook waarom ik fout zit. De enige die het een beetje doorheeft is RobertFrans.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei violist:

Je maakt het hier alleen maar erger oprechte en eerlijke Hein, alleen een psychiater kan je nog helpen, succes.

Kijk @Lobke hier al direct een uitstekend voorbeeld. Er zullen er ongetwijfeld meerdere volgen. Je leest ze zelf wel denk ik.

Zojuist zei Bonjour:

Denk dat MH die uitnodiging af zal slaan. God komt er bij mij niet in.

Denk dat Magere Hein een paar zeer pikante vragen aan God gaat stellen...
En dan maar hopen dat Hij wel antwoord geeft en me niet malloot, lafbek en schijnheilig noemt. Maar vragen heb ik!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Magere Hein:

Dorbeck deed me inderdaad sterk aan Student denken. Zijn allereerste bijdrage aan mij was negatief. Student zegt te studeren....is stil en ineens verschijnt er Dorbeck. De naam zij me nog iets van vroeger en inderdaad is het een soort "dubbelganger" in het boek van WF Hermans. Vandaar de verwarring.
Wat betreft 16. Ik heb nog nooit iemand van 16 ontmoet met een dergelijke verregaande filosofische kennis en taalgebruik die tevens het manipuleren van de gesprekspartner machtig is. Maar zoals ik eerder aangegeven heb, ook MH kan er naast zitten.
En bidden mag je natuurlijk doen. Ik denk alleen niet dat het heel veel uitmaakt en....zou God zitten te wachten op Magere Hein?

Als ik het goed begrepen heb van je eerste berichten op Freethinker (ik hoop dat ik nu geen namen door elkaar haal), dan begon je queeste met een collega die JG was. Daardoor ben jij al enkele jaren bezig met de vraag hoe het kan dat mensen geloven. Tot nog toe leidt die queeste niet tot voor jou bevredigende antwoorden. Terwijl iemand als Student waarschijnlijk gewoon een gevalletje van hoogbegaafdheid is, is zelfs zoiets van natuurlijke aard niet in te passen in jouw huidige denkraam. Als dat met een natuurlijk verschijnsel als hoogbegaafdheid niet kan, dan zal iets bovennatuurlijks zeker niet passen, ook niet in de vorm van inleven. Maar hoe langer je doorgaat met je queeste, hoe meer lijkt het alsof je de realiteit probeert aan te passen aan wat jij in jouw denkraam voor mogelijk acht. Dat moet wel ergens spaak lopen, denk ik dan. In dit geval is bidden vrij makkelijk: het resultaat van het gebed, namelijk dat je weer uit je knoop raakt en je wereld wat groter is geworden, ligt eveneens in de lijn der verwachting. Dan zou je ook gelijk een bewijs voor gebedsverhoring te pakken hebben; hoewel je dat natuurlijk geen bewijs in wetenschappelijke zin mag noemen, want die discussie wil ik niet meer met je voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Peter79:

Als ik het goed begrepen heb van je eerste berichten op Freethinker (ik hoop dat ik nu geen namen door elkaar haal), dan begon je queeste met een collega die JG was. Daardoor ben jij al enkele jaren bezig met de vraag hoe het kan dat mensen geloven. Tot nog toe leidt die queeste niet tot voor jou bevredigende antwoorden. Terwijl iemand als Student waarschijnlijk gewoon een gevalletje van hoogbegaafdheid is, is zelf zoiets van natuurlijke aard niet in te passen in jouw huidige denkraam. Als dat met een natuurlijk verschijnsel als hoogbegaafdheid niet kan, dan zal iets bovennatuurlijks zeker niet passen, ook niet in de vorm van inleven. Maar hoe langer je doorgaat met je queeste, hoe meer lijkt het alsof je de realiteit probeert aan te passen aan wat jij in jouw denkraam voor mogelijk acht. Dat moet wel ergens spaak lopen, denk ik dan. In dit geval is bidden vrij makkelijk: het resultaat van het gebed, namelijk dat je weer uit je knoop raakt en je wereld wat groter is geworden, ligt eveneens in de lijn der verwachting. Dan zou je ook gelijk een bewijs voor gebedsverhoring te pakken hebben; hoewel je dat natuurlijk geen bewijs in wetenschappelijke zin mag noemen, want die discussie wil ik niet meer met je voeren.

Dat eerste heb je goed begrepen, dat 2e niet. Ik begrijp dat mensen geloven en denk ook te weten waarom mensen geloven. Even toegespitst op die collega van me (JG). Beide ouders zijn JG. De vrienden/vriendinnen/kennissen en meeste familieleden zijn JG. Een kind dat hierin geboren wordt, zal naar ALLE waarschijnlijkheid uiteraard .....moslima worden.....
De antwoorden die mij niet bevredigen zijn de oneerlijke antwoorden. Het ontduiken omdat ik denk dat men best wel weet dat godsgeloof aangeleerd/(geindoctrineerd) is in de jeugd en dat er van logica nauwelijks sprake is. Ook opmerkingen als: "Het leven van een atheïst moet wel heel somber en leeg zijn", of alleen al de vraag: "Hoe komen atheisten dan aan hun moraal?" schieten bij mij in het verkeerde keelgat.
Maar wat mij het diepst in het keelgat schoot was de dooddoener van die collega: "DAAROM heet het ook geloof!" Dat gaf bij mij de doorslag me er verder in te verdiepen en inmiddels ben ik 3 jaar verder en weet dus inmiddels het eea van religie/christendom. En wat blijkt? Ik kom dezelfde dooddoeners hier ook tegen. Het ontduiken. De verwensingen etc.
Dus wie heeft er een probleem? Ik amuseer me slechts met mijn vrije tijd die ik heb.

6 minuten geleden zei Lobke:

@Magere Hein

Nee Hein, je hebt dit topic gestart om mensen de mogelijkheid te geven om te zeggen wat ze dwarszitten. Dus ik laat me niet voor je karretje spannen.

Nee hoor, hoeft niet. Het spreekt nl. voor zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

9 minuten geleden zei Magere Hein:

Het ontduiken omdat ik denk dat men best wel weet dat godsgeloof aangeleerd/(geindoctrineerd) is in de jeugd en dat er van logica nauwelijks sprake is.

Wat is de bedoeling van deze topic? Wil je weten waarom je als een gefrustreerd zielig figuur overkomt of ga je deze topic gebruiken om een pleidooi voor het atheïsme houden? Nogmaals, kan deze topic op slot?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hein toch...wat doe je jezelf allemaal aan man. Je stelt af en toe best leuke vragen maar doe gewoon niet zo irritant |=

Op zich vind ik de discussies die je voert wel geinig, maar ik zit tegelijk hoofdschuddend mee te lezen. Je bent een drammerig klein kind. Wel eentje die zijn ouders af en toe klem zet met oneindige waarom-vragen.

De discussies hier zijn overigens van beide kanten vaak niet om áán te zien. Hein die maar irritante vragen blijft stellen en gelovigen die maar om de hete brei blijven heendraaien.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

* je hebt nogal een bord voor je hoofd (zo open je bijv dit topic terwijl je al 1000x verteld is door diverse mensen wat ze irritant aan je vnden)

* je gaat altijd off topic met je eeuwige stokpaardjes

* tel daarbij op dat juist jij de laatste tijd de hele tijd anderen op on-topicness meent te moeten wijzen

* je hebt zeer beperkte kennis van de wetenschap. Ironisch. Maar vooral: geen grammetje (wetenschaps)-filosofisch inzicht

* je bent opdringerig

* je discussieert rommelig en gaat meestal niet op alles in wat de ander zegt

* je hebt weinig verstand van theologieen, de Bijbel en religie en hebt daar dan toch weer een zeer uitgesproken mening over

* je hebt lak aan de forumregels

* je disliket op kinderachtige wijze posts van mensen puur omdat je ze niet mag

 

Verder waardeer ik wel je recentelijke pogingen diverse roeren om te gooien, maar veelresultaat zie ik nog niet

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Magere Hein:

Dat eerste heb je goed begrepen, dat 2e niet. Ik begrijp dat mensen geloven en denk ook te weten waarom mensen geloven. Even toegespitst op die collega van me (JG). Beide ouders zijn JG. De vrienden/vriendinnen/kennissen en meeste familieleden zijn JG. Een kind dat hierin geboren wordt, zal naar ALLE waarschijnlijkheid uiteraard .....moslima worden.....
De antwoorden die mij niet bevredigen zijn de oneerlijke antwoorden. Het ontduiken omdat ik denk dat men best wel weet dat godsgeloof aangeleerd/(geindoctrineerd) is in de jeugd en dat er van logica nauwelijks sprake is. Ook opmerkingen als: "Het leven van een atheïst moet wel heel somber en leeg zijn", of alleen al de vraag: "Hoe komen atheisten dan aan hun moraal?" schieten bij mij in het verkeerde keelgat.
Maar wat mij het diepst in het keelgat schoot was de dooddoener van die collega: "DAAROM heet het ook geloof!" Dat gaf bij mij de doorslag me er verder in te verdiepen en inmiddels ben ik 3 jaar verder en weet dus inmiddels het eea van religie/christendom. En wat blijkt? Ik kom dezelfde dooddoeners hier ook tegen. Het ontduiken. De verwensingen etc.
Dus wie heeft er een probleem? Ik amuseer me slechts met mijn vrije tijd die ik heb

Maar van mijn kant kom je eerlijk over als je vertelt over je JG-collega, over je kind, over politiek. Dan zie ik de persoon die schuilgaat achter de nick Magere Hein. Maar een groot deel van je postgedrag zet je voor mijn gevoel een masker op. Dan maakt het niet uit wat ik zeg, het enige dat ik van je terugkrijg zijn tegenwerpingen. Als ik jouw bericht lees, dan weet ik ook waarom: omdat je alles wat ik en andere gelovigen over ons geloof zeggen afmeet tegen je gedachte dat je denkt te weten waarom mensen geloven, namelijk omdat het aangeleerd of geïndoctrineerd zou zijn. Die gedachte vormt een soort dogma voor je, maar het is juist die gedachte die ervoor zorgt dat je steeds weer oneerlijkheid, dooddoeners ed ziet. Maar van mijn kant voel ik me dan door jou niet serieus genomen worden. Daarom zei ik ook dat contact met jou niet mogelijk lijkt. Je hebt je conclusie al getrokken, waardoor het niet uitmaakt wat er nog over geloven wordt gezegd.

Juist omdat er ergens door jouw ideologie heen ook nog een oprechte MH te ontwaren is, blijf ik op je ingaan. Ik hoop eigenlijk dat ik de echte nieuwsgierige en betrokken MH wat meer ga zien. Ik zal wat beter gaan opletten in de topics die niet over geloven gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei violist:

 

Wat is de bedoeling van deze topic? Wil je weten waarom je als een gefrustreerd zielig figuur overkomt of ga je deze topic gebruiken om een pleidooi voor het atheïsme houden? Nogmaals, kan deze topic op slot?

 

:D@Lobke

11 minuten geleden zei Peter79:

Als ik jouw bericht lees, dan weet ik ook waarom: omdat je alles wat ik en andere gelovigen over ons geloof zeggen afmeet tegen je gedachte dat je denkt te weten waarom mensen geloven, namelijk omdat het aangeleerd of geïndoctrineerd zou zijn.

Juist! En ga op dit soort onderwerpen dan serieus in. Weerleg deze vooringenomen (in jouw ogen foutieve) mening van mij. En je hebt gelijk. Ik ben eerlijk (hoewel ik mezelf uiteraard wel eens op een leugen kan betrappen....ik ben tenslotte atheist...) en recht-door-zee. Misschien soms TE en misschien verwacht ik dit teveel terug. Eerder heb ik aangegeven dat ik niets te verbergen heb, als het op mijn overtuigingen/meningen aankomt. En het lijkt wel of dat voor de anderen niet helemaal opgaat.
Maar fijn dat jij nog enige oprechtheid in mij kan ontwaren! Dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rommel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid