Spring naar bijdragen

Authoriteit


Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei sjako:

Dan heb je m'n verhaal niet goed begrepen, want alleen tijd kon deze strijdvraag oplossen. En Satan is zo goed als verslagen. Heel zijn stelsel wordt straks opgeruimd. Heb geduld, het gaat gebeuren.

Wie weet, straks gaan we Trump nog dankbaar zijn. Hoorde hem zeggen dat hij de regelgeving met 75% kan reduceren, zeer benieuwd wat de huidige regelgevers daarvan denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Die strijd is zeker geen kattenpis. In Openbaring 12 lees je er over dat er zelfs in de hemel oorlog gevoerd moest worden tegen die boze geesten. En nadat daar de overwinning was behaald, ging de oorl

De duivel bestrijd je het beste met humor.

Ligt er denk ik heel erg aan of je gehoorzaamt uit vertrouwen of uit angst. Een soldaat die zijn sergeant gehoorzaamt, of een concertlid zijn dirigent, doet dat uit het vertrouwen dat die meerdere wee

15 uur geleden zei sjako:

Dan heb je m'n verhaal niet goed begrepen, want alleen tijd kon deze strijdvraag oplossen. En Satan is zo goed als verslagen. Heel zijn stelsel wordt straks opgeruimd. Heb geduld, het gaat gebeuren.

Rationaliteit is allemaal fake.

Alleen blind vertrouwen kan je nog vrede geven in je hart. |:)

17 minuten geleden zei TTC:

Wie weet, straks gaan we Trump nog dankbaar zijn. Hoorde hem zeggen dat hij de regelgeving met 75% kan reduceren, zeer benieuwd wat de huidige regelgevers daarvan denken.

Staat er ook niet ergens geschreven dat wie de wet in zijn hart heeft, het kennen van God's wetten niet essentieel is? (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei violist:

Dat maakt mijn onbegrip voor jouw God alleen nog maar groter, er 6000 jaar voor uittrekken om iets tot iemand te laten doordringen.

Geduld is een schone zaak :)

49 minuten geleden zei Maria K.:

Rationaliteit is allemaal fake.

Alleen blind vertrouwen kan je nog vrede geven in je hart. |:)

Staat er ook niet ergens geschreven dat wie de wet in zijn hart heeft, het kennen van God's wetten niet essentieel is? (F)

Leef het goede geweten |:)

God is de regisseur van mijn leven. Hij bepaald de route, wij mogen er invulling aan geven. Zo kan het zomaar gebeuren dat ik een uur te vroeg ben ook mijn werk. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

In de discussie "eindtijd", kwam het volgende middels een zijspoor aan de orde, ik citeer WdG :

Psalmen 92: 

In de ouderdom zullen zij nog vruchten dragen, zij zullen fris en groen zijn.

En ik geloof dat de Bijbel het onfeilbare Woord van God is. Nog veel belangrijker dan onze gezondheid is het feit dat we vissers zijn. Ik geloof dat wij vissers van mensen zijn, en daarom beweer ik ook dat iedere Christen die mensen tot Jezus brengt mijn broeder of zuster is. Ieder mens heeft gezondigd tegen God. Ieder mens heeft een Verlosser nodig: Jezus Christus. Zonder HEM zijn we hopeloos verloren. Als we Christus aangenomen hebben als Verlosser, hebben we het eeuwige leven ontvangen. Rechtvaardigheid is een geschenk. De Bijbel spreekt over de gave der rechtvaardigheid. Dit betekent dat we NIKS kunnen verdienen, we kunnen het slechts uit genade aannemen. Dit is het evangelie van Christus, dat we de wereld moeten verkondigen, opdat een ieder die HEM aanneemt als Verlosser het eeuwige leven ontvangt. Dan komt een grote PUNT. Geen komma, maar een PUNT. De mens is dan gered.

Na deze redding volgt heel veel. De mens gaat vrucht dragen, de een veel, de ander weinig. Sommige mensen zijn kleingelovig, anderen nog kleingeloviger. Mensen gaan strijden over leer. Allemaal bijzaken. Hoe ik het zie? De mens is gered. Een leven met Christus begint. Ik vergelijk mijzelf wel eens met Petrus, die met Jezus over het water wandelde. Zo wandel ik ook met Christus. Petrus ging nadenken, hij twijfelde. Wat hij deed, kon niet, volgens de natuurwetten, volgens het logische denken. Het gevolg was dat hij zonk. Jezus bleef naast hem lopen, stak Zijn Hand uit. Petrus nam die hand en liep verder. Zo kunnen wij ook struikelen, maar, wanneer we iedere keer weer Zijn Hand pakken, kunnen we verder lopen. Ieder mens struikelt wel eens, ik ook. De een vaker dan de ander. Is deze mens dan slechter dan de ander? Nee, zeker niet. De een ziet Zijn Hand eerder dan een ander. Samen met Jezus lopen wij over het water, we doen grotere dingen dan Hij. Niet omdat we zo geweldig zijn, maar omdat Hij alles al gedaan heeft!

Einde citaat.

Ik heb deze psalm opgezocht in mijn Bijbel, de Statenvertaling, en de grondtekst erop nageslagen en kom tot de conclusie dat de betreffende tekst anders vertaald en in context van voorgaande verzen bekeken behoort te worden. In de Statenvertaling wordt m.i. correct vertaald en dan staat er:

De rechtvaardige zal groeien als een palmboom; hij zal wassen als een cederboom op Libanon. Die in het huis des HEEREN geplant zijn, dien zal gegeven worden te groeien in de voorhoven onzes Gods. In den grijzen ouderdom zullen zij nog vruchten dragen; zij zullen vet en groen zijn, (Ps.92:13-15)

De boom wordt dus geplant in het Huis des HEEREN, in de voorhof welteverstaan. Ondanks dat deze boom oud en grijs zal worden, blijven de vruchten van deze boom vet en groen. Vet en groen heeft dus betrekking op de vruchten en niet op de boom. De boom blijft onderhevig aan de gevolgen van de zondeval (waar ziekte en ouderdom onder vallen), deze zullen pas definitief verdwijnen als God alles nieuw heeft gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 13-1-2017 om 13:37 zei WdG:

Efeziërs 6: want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Hoe strijden we tegen deze machten? Door te fluisteren? Door discussies? Door te zwijgen? Door te vluchten? Of door ze authoritair aan te spreken?

Door goed te doen in de naam van Jezus Christus, je geweten schoon te houden, waakzaam zijn en bidden. Het is God die ons beschermt van de demonen uiteindelijk. Lees dus wat er verder staat: 

'Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen. En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest,'.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid