Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei Hitchens:

Wat bedoel je met deze zin?

Dat er een tijd komt dat het schijnbaar helemaal goed komt en dat de mensheid Vrede en zekerheid zal uitroepen (wellicht via de VN) . Dan zal het einde komen zegt de Bijbel. 1 Thes 5:1

5 Wat nu de tijden en de tijdperken betreft, broeders, daarover behoeft U niets geschreven te worden.  2 Want GIJ weet zelf heel goed dat Jehovah’s dag precies zo komt als een dief in de nacht.  3 Wanneer zij zeggen: „Vrede en zekerheid!”, dan zal een plotselinge vernietiging ogenblikkelijk over hen komen zoals het [barens]wee over een zwangere vrouw, en zij zullen geenszins ontkomen.  4 Maar GIJ, broeders, GIJ zijt niet in duisternis, zodat die dag U zo zou overvallen gelijk hij dieven zou [overvallen],  

Uitspraken dat het wel beter gaat zullen dat wellicht bevorderen. Wat ik zie is nog heel veel oorlog, honger, oneerlijk gedrag, ongeloof etc. Ik vind het struisvogelpolitiek om je kop in het zand te steken en zeggen dat het allemaal zo geweldig gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 620
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee, dat staat er níét. Het kan voor je begrip heel erg helpen als je zulke uitleggingen niet steeds op zo'n cynische wijze wil verdraaien en er zo je eigen verhaal van wil maken. Het kan misschien he

Wetenschap wel. Wat leken zoals jij niet snappen is het verschil in woordkeuze en verschil tussen betekenis aangaande het woord 'voorspellen' in een populair-wetenschappelijke blog en in echte wetensc

Als Robert het heeft over "wij weten vanuit het geloof", dan gaat het volgens mij om door gelovigen gedeelde kennis, waarvan niet-gelovigen geen weet hebben. Het gaat dus niet om objectieve kenni

Posted Images

4 uur geleden zei sjako:

In de loop van de duizend jaar heeft het 'genezingswerk' zijn werk gedaan en hebben oprechte mensen gezien dat dit de enige juiste wijze is. Ze komen niet meer in opstand.

Waarom moeten alleen de mensen die aan het begin van die 1000 jaar leven "genezen" worden en niet degenen die al dood zijn? Wanneer jij nu dood gaat en je staat over 1000 jaar op om op de vernieuwde aarde onder koning Jezus verder te leven waarom zou je dan ineens een heel ander mens zijn geworden die niet meer in opstand wil komen? En waarom zou een ongelovige wel in opstand komen? Een wettig gezag erkennen maakt je toch niet tot een beter mens? Wanneer God met een toverstokje bij jou de verleiding om te zondigen weg kan nemen kan Hij dat bij een ongelovige  toch ook doen? Wat ik me ook afvroeg, je zei eens dat alleen de gelovigen in het nieuwe koninkrijk verder mogen leven, in een hel geloof jij meen ik niet, de anderen gaan dan dood en blijven dat. Hoe moet ik me dat doodgaan voorstellen, gaat God dan een grote slachtpartij onder de gelovigen aanrichten?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Hitchens:

In een publieksdiscussie over o.a. homoseksualiteit heb ik Richard Dawkins eens zien debatteren met een creationistische dame. De dame was van mening dat homo worden een eigen keuze is, met alle gevolgen van dien. Daar werden een paar OT teksten bij gehaald en het ging er de homoseksuele medemens slecht vanaf. Anyway, je kent dat soort mensen wel. 

Het interesseerde de dame in kwestie niet hoe de feiten lagen. Het interesseerde haar niet dat een bioloog haar de link tussen hersenen en geaardheid uitlegde. Dat het geen keuze is maar dat je zo geboren wordt. 

De Bijbel dacht er zo over en dat was einde discussie.

 

Dit zijn feiten, maar heeft volgens mij niks te maken met of er letterlijk een Adam en een Eva heeft bestaan. 

Het heeft er alles mee te maken dat mensen niet bereidt zijn hun visie bij te stellen, omdat iets in de bijbel staat (of door de watchtower opgedragen is) . En dat geldt ook voor Adam en Eva. Alle bewijzen schreeuwen dat ze niet bestaan hebben, maar er blijven mensen die er heilig in geloven...die het zeker weten!

20 minuten geleden zei sjako:

Uitspraken dat het wel beter gaat zullen dat wellicht bevorderen. Wat ik zie is nog heel veel oorlog, honger, oneerlijk gedrag, ongeloof etc. Ik vind het struisvogelpolitiek om je kop in het zand te steken en zeggen dat het allemaal zo geweldig gaat.

Het GAAT beter als je het afzet tegen de afgelopen 2000 jaar. DAT zijn feiten!

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Ik vind het struisvogelpolitiek om je kop in het zand te steken en zeggen dat het allemaal zo geweldig gaat.

Vroeger was het nog vierendelen, vandaag doen we dat niet meer omwille van onethisch. Een dergelijke evolutie kunnen we als positief beschouwen, het zegt echter niets over de 'welvarende folteringen' die we vandaag ondergaan alsof het normaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei sjako:

1 Thes 5:1

2 Thessalonicenzen vers 11zegt dan weer dan jouw God gebruik maakt van leugengeesten. Hij woont zelfs tussen hen in: (1 kronieken 22 vers 19, 2 Kronieken 18:21)
Maar goed, jij mag bijbelverzen plaatsen om je overtuiging kracht bij te zetten, wij mogen deze zelfde bijbel niet gebruiken om alle interne inconsistenties, fouten, gruwelijkheden en onwaarheden aan te tonen. Die dringen maar niet door...
En indirect m.b.t. de erfzonde:
Paul's answer in 1 Thessalonians 4:13-18 shows that Paul expected that at least some of those he was writing to would be alive when Jesus returned - "we who are alive, and remain..." The same passage also indicates that Paul believed that those believers who had died remained "asleep in Jesus" until he returned. However, as the delay in Jesus' return grew longer, the location of Jesus' kingdom shifted from earth to heaven and we later find Paul indicating that when believers die they will immediately "depart and be with Christ" (Philippians 1:23). https://infidels.org/library/modern/paul_carlson/nt_contradictions.html

1+1

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei violist:

Waarom moeten alleen de mensen die aan het begin van die 1000 jaar leven "genezen" worden en niet degenen die al dood zijn? Wanneer jij nu dood gaat en je staat over 1000 jaar op om op de vernieuwde aarde onder koning Jezus verder te leven waarom zou je dan ineens een heel ander mens zijn geworden die niet meer in opstand wil komen? En waarom zou een ongelovige wel in opstand komen? Een wettig gezag erkennen maakt je toch niet tot een beter mens? Wanneer God met een toverstokje bij jou de verleiding om te zondigen weg kan nemen kan hij dat bij een ongelovige  toch ook doen? Wat ik me ook afvroeg, je zei eens dat alleen de gelovigen in het nieuwe koninkrijk verder mogen leven, in een hel geloof jij meen ik niet, de anderen gaan dan dood en blijven dat. Hoe moet ik me dat doodgaan voorstellen, gaat God dan een grote slachtpartij onder de gelovigen aanrichten?

Degenen die nu dood zijn krijgen een opstanding en zullen ook in het Duizend Jarig Rijk leven. Dus daar geldt ook dat ze 'genezen' moeten worden. Ze krijgen dus nog niet direct onsterfelijkheid. 

Als je een opstanding hebt gekregen, dan hoef je in ieder geval niet meer te twijfelen over de waarheid. Als je dan toch in opstand komt dan denk ik dat er gelijk korte metten wordt gemaakt met je. (staat niet duidelijk in de Bijbel, dus dit is gissen). Maar het lijkt me sterk dat je dat doet als je ziet hoe prachtig en volmaakt de aarde wordt. Zou hetzelfde zijn als je in een hemels paradijs zou zondigen toch. Zou raar zijn.

Een ongelovige zou in principe niet in opstand hoeven komen. Een ongelovige krijgt een opstanding ten oordeel. (dus niet veroordeel). Maar het is gissen hoe dat zal gaan. God gebruikt geen toverstokje trouwens, de genezing gaat geleidelijk. Dus wellicht worden er wel kleine 'zondes' door de vingers gezien, maar ook dat is gissen. (openbaring 22:1 En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, die vanuit de troon van God en van het Lam stroomde 2 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën.

In principe krijgen zowel de gelovigen als ongelovigen een opstanding. Allereerst de gelovigen, tot een opstanding des levens. De ongelovigen een opstanding des oordeels. Wat jij denk ik bedoelt is ten tijde van Armageddon. Je bent dan nog niet dood en de dood betaald de zonde. Dus als je dood gaat zijn je zonden door het zoenoffer van Christus vergeven. Geldt niet voor alle zonden, Zonden tegen de Heilige Geest worden niet vergeven. Maar de situatie is anders tijdens Armageddon, dan wordt je direct geoordeeld. Dus goddelozen zullen worden vernietigd. Niet naar een hel dus. Dat is een sadistisch menselijke interpretatie voor het meer van Vuur. Maar dat betekent de tweede dood, waaruit geen opstanding meer mogelijk is. 

Die laatste vraag snap ik niet. Waarom zou God een slachtpartij onder gelovigen aanrichten??? Denk dat je bedoelt onder de afvalligen aan het eind van het Duizend jarig Rijk?

Openbaring 20:7 Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren]; en zij zullen dag en nacht gepijnigd  (= gevangen gezet) worden tot in alle eeuwigheid.

Trouwens heel hoofdstuk 20 is interessant in deze. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Magere Hein:

2 Thessalonicenzen vers 11zegt dan weer dan jouw God gebruik maakt van leugengeesten. Hij woont zelfs tussen hen in: (1 kronieken 22 vers 19, 2 Kronieken 18:21)
Maar goed, jij mag bijbelverzen plaatsen om je overtuiging kracht bij te zetten, wij mogen deze zelfde bijbel niet gebruiken om alle interne inconsistenties, fouten, gruwelijkheden en onwaarheden aan te tonen. Die dringen maar niet door...
En indirect m.b.t. de erfzonde:
Paul's answer in 1 Thessalonians 4:13-18 shows that Paul expected that at least some of those he was writing to would be alive when Jesus returned - "we who are alive, and remain..." The same passage also indicates that Paul believed that those believers who had died remained "asleep in Jesus" until he returned. However, as the delay in Jesus' return grew longer, the location of Jesus' kingdom shifted from earth to heaven and we later find Paul indicating that when believers die they will immediately "depart and be with Christ" (Philippians 1:23). https://infidels.org/library/modern/paul_carlson/nt_contradictions.html

1+1

 

Wat moet t heerlijk zijn om jou te zijn. Ff Google, selecteren op URL (infidels, evilbible, skeptocsannotated, etc doen t goed), copy, paste et voila, een ogenschijnlijk argument.

Werk je soms aan n loket? Dat je zo van kant-en-klare dingen doorschuiven houdt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Wat ik zie is nog heel veel oorlog, honger, oneerlijk gedrag, ongeloof etc. Ik vind het struisvogelpolitiek om je kop in het zand te steken en zeggen dat het allemaal zo geweldig gaat.

Waarom doe je dit Sjako? Ik heb je nu netjes 3 keer een vraag gesteld, maar je weigert er inhoudelijk op in te gaan. 

Ik stel em nogmaals:

Heb je al gekeken naar alle positieve ontwikkelingen die ik noemde? Minder kindsterfte, betere gezondheid, hogere levensverwachting, minder armoede, minder slachtoffers van oorlogen en geweld, etc, etc.

Hoe plaats je deze positieve ontwikkelingen in jouw beeld van een naderend einde der tijden?

Wat ik dus graag wil weten is:

Erken je de positieve ontwikkelingen die ik noem?

Wat voor invloed heeft dat op jouw ideeën mbt het einde der tijden?

Je noemt het appèl op optimisme struisvogelpolitiek. Dat is een misvatting en wel om de volgende reden. Het benoemen van wereldwijde positieve ontwikkelingen van de mensheid betekent niet dat je je kop in het zand steekt. Het betekent dat je je bewust bent van de wereld waarin wij leven met alle problemen die daar bij horen, maar dat je tegelijk ook zo realistisch bent om te constateren dat er overal om ons heen vooruitgang is, en daarmee alle reden tot optimisme. 

Wat jij doet is je hoofd in het zand steken voor de feiten.

Dus mag ik je nogmaals vragen om te reageren op de bovenstaande twee vragen? (Vetgedrukt)

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei sjako:

Trouwens heel hoofdstuk 20 is interessant in deze. 

Dat heb ik gelezen ja! http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/de-afgrond-in-openbaring/
(Pas op! Link staat wrschl. op de verboden literatuurlijst van de wachttoren)

1+1

En ook een interessante uitleg m.b.t. de 144.000 Ik begrijo nu dat je zo vaak naar openbaringen verwijst.

Je zou denken dat zo’n belangrijke leer (144.000) stevig verankerd zou zijn in de Bijbel. Het zou toch vaak in de boodschap van mannen als Johannes, Paulus en Petrus moeten voorkomen. En Jezus moet er toch ook wel het nodige gezegd hebben over zijn “144.000 mederegeerders”, als het veel later in de geschiedenis zo’n belangrijk thema zou zijn, zoals het WTG wil doen geloven. Maar…, dat is allemaal niet het geval. Over het aantal van 144.000 wordt alleen maar iets over gezegd in het slothoofdstuk van de Bijbel. In het voornamelijk profetische boek Openbaring. Wat daarin staat vanaf ongeveer hoofdstuk 4 is nog toekomst, is profetie. Dat inzicht heeft het WTG niet. Men leert dus iets over de 144.000 in Openbaring dat nu nog helemaal niet aan de orde is. Bovendien leert men het ook nog verkeerd.

144.000 gekoppeld aan “kleine kudde”

Het WTG koppelt de 144.000 naadloos en zonder enige onderbouwing aan de “kleine kudde” waar Jezus het over had toen Hij Zijn discipelen toesprak. Het is opvallend dat er op hun website niet een duidelijke bespreking te vinden is over de 144.000. Het komt wel aan de orde bij andere onderwerpen, maar dan steeds als conclusie, in de zin van “zo is het”. Men stelt gewoon: de 144.000 vormen de hemelse regering van Gods Koninkrijk. Maar dit doet men zonder onderbouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hitchens:

Heb je al gekeken naar alle positieve ontwikkelingen die ik noemde? Minder kindsterfte, betere gezondheid, hogere levensverwachting, minder armoede, minder slachtoffers van oorlogen en geweld, etc, etc. Hoe plaats je deze positieve ontwikkelingen in jouw beeld van een naderend einde der tijden?

We helpen Sjako graag

Dat is eenvoudig, het einde der tijden betekent dat onze samenleving een ethische upgrade zal ondergaan, het is een woelige periode zonder garantie op succes. Anders gezegd, het kan ook uitmonden in een mondiale catastrofe aangezien velen zich bedreigd zullen voelen omdat hun wereldbeeld aan diggelen wordt geslagen, niet eens wetend welke voordelen een dergelijke upgrade voor ze betekent. Steeds meer mensen komen tot dat eenvoudige besef, het is een kritische massa die onontbeerlijk zal blijken om dit proces fluweelzacht te laten verlopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren]; en zij zullen dag en nacht gepijnigd  (= gevangen gezet) worden tot in alle eeuwigheid.

Tot in alle eeuwigheid. De nieuwe aarde is dan voor de gelovigen een paradijs  waar zij tot in alle eeuwigheid zullen leven. Maar wel met in het achterhoofd dat er "ergens" een gevangenis is waar de satan met de zijnen tot in alle eeuwigheid gemarteld wordt. Op bevel van God die zijn lieverdjes in het nieuwe paradijs onder leiding van JC van de geneugten des levens laat genieten. Een paradijselijk leven met een zwart randje lijkt me. Voor de geluksvogels wel acceptabel, zo zijn wij nu wij eenmaal, eigen schuld dikke bult, maar voor een God lijkt me het in stand houden van een Guantanamo Bay prison toch niet echt het toppunt van een volmaakte eeuwigheid die volgens Genesis zo mooi en verwachtingsvol in de hof van Eden begon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

Ik ben bang dat Sjako exact hetzelfde denkt....WEET! Alleen hij kan ons helpen.           

Het enige verschil is dat hij niet aan politiek mag doen waardoor hij zichzelf vleugellam maakt, we mogen er ook niet bij zeggen dat het een list van de Duivel is. Wat rest is de boodschap ronddragen in de hoop dat anderen de kastanjes uit het vuur gaan halen door wel gerichte acties te ondernemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hitchens:

Heb je al gekeken naar alle positieve ontwikkelingen die ik noemde? Minder kindsterfte, betere gezondheid, hogere levensverwachting, minder armoede, minder slachtoffers van oorlogen en geweld, etc, etc.

Ja, die heb ik gelezen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet erg gesteld is met de wereld. Het is hoogstens eventjes wat minder erg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Magere Hein:

Het WTG koppelt de 144.000 naadloos en zonder enige onderbouwing aan de “kleine kudde” waar Jezus het over had toen Hij Zijn discipelen toesprak. Het is opvallend dat er op hun website niet een duidelijke bespreking te vinden is over de 144.000. Het komt wel aan de orde bij andere onderwerpen, maar dan steeds als conclusie, in de zin van “zo is het”. Men stelt gewoon: de 144.000 vormen de hemelse regering van Gods Koninkrijk. Maar dit doet men zonder onderbouwing.

Dat staat wel degelijk goed onderbouwt. Via de app kan je een heleboel boeken raadplegen. Vooral in Inzicht in de schrift kan je een heleboel en zeer gedetailleerde informatie vinden.

1 minuut geleden zei Magere Hein:

En DUS(!) is de eindtijd wederom uit de duim gezogen! DAT is 1+1.

Helemaal niet. Het feit dat de tijd der Heidenen vorige eeuw is afgelopen is een zeer belangrijke aanwijzing. In combinatie met andere zaken is het gewoon duidelijk dat we wel degelijk in de eindtijd zijn. Dat denken overigens niet alleen Jehovah's Getuigen. Zelfs de overgrote meerderheid van alle Christenen geloven dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Marleentje:

Volgens de christenen is de eindtijd al aangebroken toen God opvoer naar de hemel.

Je bedoelt Jezus. Ja, toen is wel de basis gelegd. Jezus is na de Tijden der Heidenen = de tijd dat er geen door God gezalfde koning op de troon zat, op de troon gaan zitten en is het Koninkrijk van God aangebroken in de hemel. Dit is de climax van de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

...is het gewoon duidelijk dat we wel degelijk in de eindtijd zijn. Dat denken overigens niet alleen Jehovah's Getuigen. Zelfs de overgrote meerderheid van alle Christenen geloven dat.

Ik weet het, eindtijd is voor sommige christenen hun hele lust en leven, want het aardse leven hoeft niet zonodig. Maar de bijbel leert dit niet en zie hier de bokkensprongen die je moet maken.

Lees onderstaande nu eens secuur door en tel dan wederom 1+1 eens op: Dit nog buiten het feit dat de tekenen er dus NIET zijn!

Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. (Mt. 24: 34, Marcus 13:30, Lucas 21:32)

Jezus verzekert zijn toehoorders dat ze dit alles nog zullen meemaken tijdens hun leven. Dan zou alles van de eindtijd dus al in de eerste eeuw moeten hebben plaatsgevonden. Lees ook eens het begin van die redevoering:

Toen hij de tempel verliet, zei een van zijn leerlingen tegen hem: ‘Meester, kijk eens, wat een enorme stenen en wat een imposante gebouwen!’ Jezus zei tegen hem: ‘Die grote gebouwen die je nu ziet – wees er maar zeker van dat geen enkele steen op de andere zal blijven; alles zal worden afgebroken.’
Toen hij op de Olijfberg was gaan zitten, tegenover de tempel, en Petrus, Jakobus, Johannes en Andreas alleen met hem waren, stelde Petrus hem de vraag: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we herkennen dat het zover is? (Marcus 13:1-4)


We weten nu natuurlijk dat het evangelie van Marcus het eerst is geschreven. Mattheüs en Lucas borduurden hierop voort. Deze evangelies bevatten niet alleen veel nieuw materiaal, maar verbeteren ook voortdurend eigenhandig de door Jezus uitgesproken tekst van Marcus. Lees dan nu deze tekst van Matteüs:

Nadat Jezus de tempel had verlaten, wendden zijn leerlingen zich onderweg tot hem en vestigden zijn aandacht op de tempelgebouwen. Hij zei tegen hen: ‘Hebben jullie dat alles goed gezien? Ik verzeker jullie: geen enkele steen zal op de andere blijven, alles zal worden afgebroken!’
Op de Olijfberg ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen, en nu ze onder elkaar waren vroegen ze: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we uw komst en de voltooiing van deze wereld herkennen?’


Uit de laatste woorden blijkt dus dat de verwoesting van de tempel door de vroegste christenen als een onderdeel werd beschouwd of zelfs het hoogtepunt van die eindtijd en met de wederkomst van Christus in verband gebracht werd. Dit wordt ook door Lucas bevestigd. Lucas is duidelijk een flinke tijd ná die verwoesting van de tempel geschreven. Kijk hoe hij zich hieruit probeert te apologeren: (Lucas 21 vanaf vers 20)

Wanneer jullie zien dat Jeruzalem door legertroepen omsingeld is, weet dan dat de verwoesting van de stad nabij is. Wie in Judea is moet dan de bergen in vluchten, wie in Jeruzalem is moet er wegtrekken, en wie op het land is moet niet naar de stad gaan, want in die dagen wordt de straf voltrokken, waardoor alles wat geschreven staat in vervulling zal gaan. Wat zal het rampzalig zijn voor de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! Want er zal ontzaglijk veel leed zijn in het land, en een zwaar vonnis zal de bevolking treffen. De inwoners zullen omkomen door het zwaard of in gevangenschap worden weggevoerd en onder alle volken worden verstrooid, terwijl Jeruzalem vertrapt zal worden door heidenen, tot de tijd van de heidenen voorbij is. Dan zullen er tekenen zijn aan de zon en de maan en de sterren, en op aarde zullen de volken sidderen van angst voor het gebulder en het geweld van de zee; de mensen worden onmachtig van angst voor wat er met de wereld zal gebeuren, want de hemelse machten zullen wankelen. Maar dan zullen ze op een wolk de Mensenzoon zien komen, bekleed met macht en grote luister. Wanneer dat alles staat te gebeuren, richt je dan op en hef je hoofd, want jullie verlossing is nabij!’

Deze tekst laat allereerst zien dat de verwoesting van de tempel in het jaar 70 de tijd is waarin alles wat geschreven staat in vervulling zal gaan. Omdat het blijkbaar al een tijdje later is voegt Lucas er aan toe dat Jeruzalem nog een tijd vertrapt zal worden totdat de tijd der heidenen voorbij is. Maar het laatste vers "Wanneer dat alles staat te gebeuren, richt je dan op en hef je hoofd"… laat weer zien dat die tijd niet lang geacht wordt, de mensen die aangesproken worden zijn nog steeds dezelfde mensen die de verwoesting van de tempel meemaakten; zij zullen ook de komst van Jezus meemaken.

Hiermee is de kous af.
Het niet uitkomen van de profetieën aangaande de wederkomst is een volgend voorbeeld van 1+1=2.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sjako:

Ja, die heb ik gelezen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet erg gesteld is met de wereld. Het is hoogstens eventjes wat minder erg.

Het cruciale punt is wanneer de culturele evolutie en de morfogenese aanvaard moeten worden als een verklarend principe in de menselijke geschiedenis, vertonen ze dezelfde diepgaande bezwaren die voor de traditionalisten, de romantici en de liberaal-sociale theoretici nu juist aanleiding waren dit alles af te wijzen. Met andere woorden, hoe kunnen we Auschwitz verklaren als in het menselijke domein evolutie actief is? Hoe zouden we het kunnen wagen te zeggen dat sommige culturele verschijnselen meer geëvolueerd zijn dan andere? Hoe kunnen we het wagen een zo duidelijk waardeoordeel te vellen? Wat is dat voor arrogantie? (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei violist:

Als je niet weet hoe lang de eindtijd duurt, wat heb je dan aan die kennis? 

Als je maar beseft dat de basis gelegd is. Je hebt nu de zekerheid van eeuwig leven en de Naam van Jehovah wordt hierdoor geheiligd.

7 minuten geleden zei Magere Hein:

Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. (Mt. 24: 34, Marcus 13:30, Lucas 21:32)

Je leest mijn antwoorden niet goed. Hierop heb ik lang antwoord gegeven. De teksten die je noemt gaan over de Christenen die de eindtijdverschijnselen onderscheiden. Dus de huidige generatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Als je maar beseft dat de basis gelegd is. Je hebt nu de zekerheid van eeuwig leven en de Naam van Jehovah wordt hierdoor geheiligd.

Je leest mijn antwoorden niet goed. Hierop heb ik lang antwoord gegeven. De teksten die je noemt gaan over de Christenen die de eindtijdverschijnselen onderscheiden. Dus de huidige generatie.

Het is goed met je. Eerst tonen we aan dat het beter gaat met onze maatschappijen wereldwijd.
Vervolgens laat ik zien dat de eindtijd nog tijdens het leven van JC verwacht werd en nog blijf je volharden in je wachttoren-pamfletten.

Vanaf 10 min. Dan leer je waarom jouw geloofsovertuiging (zoals iedere geloofsovertuiging) totaal onbetrouwbaar is.
https://www.youtube.com/watch?v=WIaPXtZpzBw

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid