Spring naar bijdragen
Lobke

Actieve donorregistratie.

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Jij begrijpt geen ene donder van mij. Ik heb niks, geen ene jota, tegen de staat. Maar als ze zo gaan doen, dan hebben ze de verkeerde aan mij. Je mag alles van mij hebben, maar als jij tegen over mij gaat staan en mij dwingt om bepaalde handelingen te verrichten, moet jij eens opletten waar jij mee te maken krijgt. En als jij dan iemand de schuld wil geven, dan verwijs ik je vriendelijk echter dringend door naar: de staat.

Misschien niet altijd lastig om iemand te begrijpen zonder oog contact.

Je doet er de 'staat' (is democratisch gekozen volksvertegenwoordiging) geen pijn mee wel diegene die op een orgaan zit te wachten. Het werkt nu eenmaal zo in een democratisch rechtsstelsel dat de helft plus een nodig is om een wet aan te nemen. Soms ben je het met de voorstemmers een soms met de tegenstemmers. Het is niet volmaakt maar er schijnt geen beter systeem te zijn?

Maar goed jij gaat nee zeggen, ik hoop dat je op een later tijdstip nog van mening veranderd.

Lobke vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jacobus:

Misschien niet altijd lastig om iemand te begrijpen zonder oog contact.

Dat is niet altijd lastig inderdaad. Mijn schrijven is over het algemeen vrij duidelijk van aard. Wellicht zeer expliciet op zijn tijd, maar daar wordt aan gewerkt. Hoewel dit niet altijd hinderlijk hoeft te zijn.

3 minuten geleden zei Jacobus:

Je doet er de 'staat' (is democratisch gekozen volksvertegenwoordiging) geen pijn mee wel diegene die op een orgaan zit te wachten. Het werkt nu eenmaal zo in een democratisch rechtsstelsel dat de helft plus een nodig is om een wet aan te nemen. Soms ben je het met de voorstemmers een soms met de tegenstemmers. Het is niet volmaakt maar er schijnt geen beter systeem te zijn?

Dat is inderdaad zo, ik zie democratie als de dictatuur van de meerderheid. Neemt niet weg dat ik me heb te schikken naar de regels van de overheid. Het vreemde is vind ik dat Nederlanders over het algemeen niet zo in elkaar zitten dat ze zich makkelijk voegen naar opgelegde regels, maar wellicht dat ik teveel in het verleden leef.

6 minuten geleden zei Jacobus:

Maar goed jij gaat nee zeggen, ik hoop dat je op een later tijdstip nog van mening veranderd.

Eerst maar eens uitzoeken of het mogelijk is om alleen nee te zeggen tegen transplantaties waar hersendood voor noodzakelijk is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden