Spring naar bijdragen

Waarom is de bijbel zo belangrijk voor gelovigen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een uitstekende vraag!

Maar het antwoord luidt helaas: "Omdat het in de bijbel staat", of "Omdat ik dit geloof".

Als het je goeddunkt had ik een ander antwoord in gedachte n.l: omdat het Boek volledig voldoet aan de CV van God Zelf en Zijn Zoon.

Waar kan ik die CV vinden?

Ik ben nog steeds zeer benieuwd waar ik het CV kan vinden.

En sterkte Devootje, neem de rust die je nodig hebt en zorg goed voor jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is niet de erfgenaam maar de Erflater. Hij stierf namelijk omwille van de wereld. Niemand minder dan God Zelf is zowel schepper als verlosser van de in zonde gevallen wereld. En wie Hem als hun Koning erkennen, opdat Hij in, door en tot hen mag regeren, zij zullen als Zijn erfgenamen delen in Zijn eeuwige bezit, Zijn eeuwig Leven. Hier en nu en straks en daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij was Testamentmaker en Hij was de Erfgenaam. Volgens Hebr. 9 was Hij dus beide.

Als God is Hij de Testamentmaker en als Mens is Hij gestorven.

Tevens is Hij als de Zoon van God de

“Erfgenaam van alle dingen".

Dus zijn gelovigen in Christus, 'Erfgenamen van God' en 'mede erfgenamen van Christus'.

Rom. 8 vers 17.

En wat wij erven is 'heerlijkheid'. In de grondtekst staat daar geen 'kinderen' meer 'zonen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou goed kunnen. Kun je stellen dat een protestante gelovige meer waarde aan de bijbel hecht dan een katholiek?

Hang van de gelovige af. Er zijn zat momenten dat ik niet in de bijbel lees terwijl ik het het had voorgenomen. Ik vond het bijvoorbeeld die avond belangrijker om met vrienden het te laat te maken met een biertje. Daarentegen ben ik wel eens een protestant tegengekomen die over de Bijbel praat alsof dat boek God is. Teksten die over Jezus gaan herinterpreteren.

Die hecht er vast op dat moment meer waarde aan.

Anderzijds heb je nogal wat katholieke spiritualiteit rond de bijbel (ignatiaanse for example) waarin de bijbel belangrijk is.

Anyaway, ik denk dat voor katholieken en protestanten de bijbel even belangrijk is, maar de manier wel iets verschild. Voor ptotesranten is het dé overlevering, voor katholieken is het het hart van de overlevering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid