Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen


Aanbevolen berichten

Des al niet te min moeten we vluchtelingen die werkelijk vluchten opvangen.

o? Waarom moeten we dat? Ten eerste moet de overheid zich in eerste instantie bekommeren om de veiligheid van de burger vind ik. Ten tweede, vluchten voor wat? Om economische redenen, oorlog? Ten derde, waarom wordt er niet gekeken naar de ideologie d n meeneemt? Zou een oud Nazi hier asiel krijgen? Waarom niet enk je? Vanwege de ideologie misschien? Waarom geldt dat niet voor een dergelijke ideologie bij een asielzoeker?

Waarom massaal een ideologie in huis halen die "onze" normen en waarden haat? Haal jij iemand in huis die jouw familie en jouw gewoontes en normen en waarden haat? Vindt jij dat jouw gezin ondergeschikt is aan degene die je in huis haalt?

Ik vindt het erg naief om een ideologie in huis te halen waarvan je duidelijk kunt vaststellen dat deze volledig onverenigbaar is met "onze" normen en waarden.

Ik ben vrij nuchter hierin. Ik heb heel veel met moslims gewerkt. Enkelen wilden me zelfs overtuigen van de Islam. Anderen wilden gewoon goede collega's zijn. Ik heb geregeld gezien dat Armeense en syrische orthodoxe christenen met Turkse moslims aan één tafel in de pauze samen aten. De Turkse moslims en christenen spreken met elkaar in het Turks. Als er aan de wet gehouden wordt en er wordt samengeleefd zonder problemen, dan is er niets aan de hand.

Ik begrijp ook dat veel moslims een soort vergeestelijkt islam aanhangen. de Jihad zien ze als een geestelijke strijd, zei een moslim tegen me. Een andere zei tegen me over een ruziënde sjihit en een soeniet (hoe je het ook schrijft), dat die gevaarlijk zijn. Geef ze een geweer en ze schieten elkaar neer. Maar zo is iedereen niet. Pak alleen de gevaarlijke mensen aan. Als we de vluchtelingen terugsturen en ze vinden daar de dood, terwijl ze vredelievende mensen zijn, dan maken we ons zelf mede verantwoordelijk aan hun dood. We hadden dat kunnen voorkomen.

Ik geloof dat in ieder land goede mensen zijn. Ook het Hindoeïsme is onrechtvaardig voor de laagste kaste en de kastelozen. Toch voeren niet alle Hindoestanen dat zo ver door. Ook daar heb je goede mensen die het goede doen voor die mensen. En die ook ontwikkelingsprojecten in dat land steunen.

Je moet kijken naar de persoonlijke intenties van de mensen. Niet iedere Turk is slecht. Een gevaar.

Niet iedere Syriër is dat. Sterker nog, Nederlanders zijn op een andere wijze ook een gevaar voor de samenleving.

In onze secularisatie zijn veel mensen buiten de boot gevallen. Ze tellen niet meer mee. Veel eenzaamheid onder de mensen.

Een verkeerde religie kan een goed mens geen misdadiger maken.

Op zich heb ik er niets op tegen om dat tijdelijk te doen,

Ik denk dat we "ons" eens minder moeten gaan bemoeien met het Midden-Oosten. Want onze naieve politici denken blijkbaar dat democratie overal zomaar neergekwakt kan worden en ook maar gelijk werkt.

Men heeft vaak totaal geen inzicht in hoe het "daar" werkt. Men loopt te veel achter de VS aan. Wanneer die roept "Assad is een dictator wen moet weg!" Dan nemen we dat gewoon als trouwe schoothond aan.

Saddam moest weg? Khadaffi moest weg? Wat is het gevolg? Volledige chaos. Saddam en Khadaffi waren de enige manier om daar stabiliteit te garanderen. Waren het fijne mensen? Nee, vaak niet. Maar in die regio werkt het niet anders. Waarom? Men staat elkaar naar het leven wanneer je daar niet zeer streng beleid toepast. En vergeet niet dat de VS en Nederland vaak ook het beeld wat vertekenen dat naar buiten gebracht wordt. Khadaffi was gestoord, maar een "normaal" mens zou daar nooit leider kunnen of willen zijn. Khadaffi heeft zich ook erg ingezet voor de bevolking, dat wordt er vaak niet bijverteld.

Hij zorgde ook voor veel voorzieningen waar deze er voorheen niet waren,

Assad is een ander verhaal. Syrie was een rustig en stabiel land onder Assad. Totdat "het Westen" in de omgeving de "boel" ging verkloten. Nu is het in Syrie chaos. Maar dat is niet de schuld van Assad, maar van "het Westen". Bashar al Assad was geleidelijk bezig met een regime dat steeds meer de "teugels" liet vieren. Want hij wist donders goed dat democratie in die regio zeer geleidelijk moet worden ingevoerd want anders gaat het harstikke fout. In Syrie leefde men ondanks de zeer uiteenlopende "religieuze" visies redelijk goed met elkaar. Assad is een zeer intelligent mens, en een mens met "een hart", maar ook een mens met het verstand en kennis dat hem verteld dat je daar wel streng moet zijn.

Dat er daar oorlog is, is te wijten aan "ons" bemoeien met beleid daar. Want Nederland en de VS heeft allemaal een enorm grote muil over Saddam, Khadaffi en Assad. Maar is men net zo kritisch over Erdogan en Saudi Arabie? Nee, daar hoor je ze nooit over.

Het is tijd voor nieuw beleid. Niet met het midden oosten bemoeien, hoe onmenselijk het ook lijkt?

Op een andere manier kan het blijkbaar niet. Stoppen met ideologie hierheen halen die gewoon feitelijk hier niet past. Help eventueel in de regio met opvang.

Er zijn ook andere verhalen over Assad. Over mensen die hij laat verdwijnen.

Ten onrechte.

Maar omdat ik hem niet ken, hoef ik er niet over te oordelen.

Ik ben het wel met je eens dat het westen met hun invloed veel puinzooi geschopt heeft.

Ik had hier uitgebreid op gereageerd, waarom is dat verwijderd?

Ga niet weer reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit mag jij hopen uiteraard, maar ik blijf mijn hoop op de mens zelf inzetten. We weten natuurlijk best hoe het hoort en misschien zit jij op een oordelend armageddon te wachten, ik denk niet dat we h

@Magere Hein Is dat niet wat kort door de bocht, om naar aanleiding van één post meteen te concluderen dat je voor wereldvrede niet bij gelovigen moet zijn? Er zijn immers miljoenen gelovigen wereldwi

@Magere Hein Inderdaad. De mens is, biologisch gezien, gewoon een dier, precies zoals jij omschrijft. Met gewoonten, emoties en drijfveren. Maar ook met idealen. Ook met verlangens naar een wereld die

Ik had hier uitgebreid op gereageerd, waarom is dat verwijderd?

Ook "on-topic" berichten gevuld met offtopic, negatief gedrag, moddergooien en schelden zijn verwijderd. *:}

Dat was het bericht niet.

Mail me maar even, dan kijk ik of ik iets kan doen. Dan kan het weer ontopic blijven hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De discussie is helemaal "dood" doordat er een paar de boel verziekten, en er heel drastisch is "geveegd".

De mod die alles verwijderd heeft kan zelf prima zien wat er niet verwijderd had moeten worden, ik ga er verder geen moeite meer voor doen. Jammer dat dit zo is gegaan. Men had veel eerder in moeten grijpen, en veel beter moeten opletten met "aanvegen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ zelfdenker: als je feedback hebt kunt je mailen.

na 9 bladzijdes nalopen/verwijderen en proberen de discussie te redden was de bezem, logischerwijs, misschien niet zo helder meer... Al kan ik me niet voorstellen dat er ontopic, respectvolle posts verwijderd zijn. Als je de moeite neemt om te mailen en te vertellen welke post/inhoud (ongeveer) je mist dan kan ik het nazoeken. Dat verzoek ga ik je niet nog een keer doen. Als je alleen moeite wil steken in een topic verzieken en niet in iets oplossen, dan steek ik geen moeite erin om eventuele schade te herstellen...

Verder ga ik ook niet meer in op offtopic posts hier, de mailbox staat open. *:}

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu weer on-topic:

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ zelfdenker: als je feedback hebt kunt je mailen.

na 9 bladzijdes nalopen/verwijderen en proberen de discussie te redden was de bezem, logischerwijs, misschien niet zo helder meer... Al kan ik me niet voorstellen dat er ontopic, respectvolle posts verwijderd zijn.

En toch is dat gebeurd, bij verschillende gebruikers.

Als je de moeite neemt om te mailen en te vertellen welke post/inhoud (ongeveer) je mist dan kan ik het nazoeken.

Sorry, maar ik heb geen fotografisch geheugen.

Dat verzoek ga ik je niet nog een keer doen.
Hoeft ook niet, aangezien ik geen fotografisch geheugen heb kan ik ook geen gebruik maken van je aanbod.
Als je alleen moeite wil steken in een topic verzieken en niet in iets oplossen

Sorry hoor, verzieken? Ik heb meermaals gemeld dat er off topic troll gedrag plaatsvond. Maar het heeft erg lang geduurd voordat er wat mee werd gedaan. Maar, zal ik anders maar gewoon weggaan? Want blijkbaar ben ik degene die het verziekt! Best dan ben ik weg.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu weer on-topic:

Nee ik pas. Want ik schijn het volgens jou te verzieken. Dan ben ik weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer ik weet dat het een kindermoordenaar, pedofiel, verkrachter, of iets anders dat ik zeer verwerpelijk vindt betreft? Dan roep ik naar hem, "Verzuip lekker stuk stront, ik hoop dat er een hel is voor je".

De IS strijder voegt aan het rijtje nog een "niet-moslim" toe. Het is in zijn ogen een giga misdaad Allah te ontkennen. Dus jullie ontlopen elkaar niet zoveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer ik weet dat het een kindermoordenaar, pedofiel, verkrachter, of iets anders dat ik zeer verwerpelijk vindt betreft? Dan roep ik naar hem, "Verzuip lekker stuk stront, ik hoop dat er een hel is voor je".

De IS strijder voegt aan het rijtje nog een "niet-moslim" toe. Het is in zijn ogen een giga misdaad Allah te ontkennen. Dus jullie ontlopen elkaar niet zoveel.

Daaraan toegevoegd. Ik hoop dat er een oplettende agent in de buurt is, die naast het ondernemen van een reddingsactie, een aangifte opneemt tegen Zelfdenker vanwege het strafbare feit dat hij net heeft begaan.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer ik weet dat het een kindermoordenaar, pedofiel, verkrachter, of iets anders dat ik zeer verwerpelijk vindt betreft? Dan roep ik naar hem, "Verzuip lekker stuk stront, ik hoop dat er een hel is voor je".

De IS strijder voegt aan het rijtje nog een "niet-moslim" toe. Het is in zijn ogen een giga misdaad Allah te ontkennen. Dus jullie ontlopen elkaar niet zoveel.

Het is volgens de Koran verboden iets uit de koran te verwerpen. Het is een volmaakt boek, en gaat boven alles. Dat is wat de Koran zegt, niet. De Koran. Je kunt me van alles in de schoenen proberen schuiven. Maar ik stel enkel vast wat de Koran zegt. Moeilijk he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer ik weet dat het een kindermoordenaar, pedofiel, verkrachter, of iets anders dat ik zeer verwerpelijk vindt betreft? Dan roep ik naar hem, "Verzuip lekker stuk stront, ik hoop dat er een hel is voor je".

De IS strijder voegt aan het rijtje nog een "niet-moslim" toe. Het is in zijn ogen een giga misdaad Allah te ontkennen. Dus jullie ontlopen elkaar niet zoveel.

Daaraan toegevoegd. Ik hoop dat er een oplettende agent in de buurt is, die naast het ondernemen van een reddingsactie, een aangifte opneemt tegen Zelfdenker vanwege het strafbare feit dat hij net heeft begaan.

Man wat ben je toch een raar figuur. Doe aangifte anders. Hitchens zou zich omdraaien in zn graf als hij zag wat er onder zijn naam voor onzin wordt uitgekraamd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De IS strijder voegt aan het rijtje nog een "niet-moslim" toe. Het is in zijn ogen een giga misdaad Allah te ontkennen. Dus jullie ontlopen elkaar niet zoveel.

Daaraan toegevoegd. Ik hoop dat er een oplettende agent in de buurt is, die naast het ondernemen van een reddingsactie, een aangifte opneemt tegen Zelfdenker vanwege het strafbare feit dat hij net heeft begaan.

Man wat ben je toch een raar figuur. Doe aangifte anders. Hitchens zou zich omdraaien in zn graf als hij zag wat er onder zijn naam voor onzin wordt uitgekraamd.

Hitchens was een humanist en voor zover ik weet geen tegenstander van het strafrecht. In dat opzicht zou hij je precies hetzelfde kunnen vertellen. Ik merk dat je weer eens niet op de hoogte bent, dus hierbij wat leesvoer voor je:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/450.html

Doe er je voordeel mee :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daaraan toegevoegd. Ik hoop dat er een oplettende agent in de buurt is, die naast het ondernemen van een reddingsactie, een aangifte opneemt tegen Zelfdenker vanwege het strafbare feit dat hij net heeft begaan.

Man wat ben je toch een raar figuur. Doe aangifte anders. Hitchens zou zich omdraaien in zn graf als hij zag wat er onder zijn naam voor onzin wordt uitgekraamd.

Hitchens was een humanist en voor zover ik weet geen tegenstander van het strafrecht. In dat opzicht zou hij je precies hetzelfde kunnen vertellen. Ik merk dat je weer eens niet op de hoogte bent, dus hierbij wat leesvoer voor je:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/450.html

Doe er je voordeel mee :*

Blijkbaar heb je geen idee van hoe Hitchens dacht over Islam. Hij noemt het een totalitaire ideologie. Maar ach. Gezien je gedrag kan ik je beter aanraden het bij BOBO te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Man wat ben je toch een raar figuur. Doe aangifte anders. Hitchens zou zich omdraaien in zn graf als hij zag wat er onder zijn naam voor onzin wordt uitgekraamd.

Hitchens was een humanist en voor zover ik weet geen tegenstander van het strafrecht. In dat opzicht zou hij je precies hetzelfde kunnen vertellen. Ik merk dat je weer eens niet op de hoogte bent, dus hierbij wat leesvoer voor je:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/450.html

Doe er je voordeel mee :*

Blijkbaar heb je geen idee van hoe Hitchens dacht over Islam. Hij noemt het een totalitaire ideologie. Maar ach. Gezien je gedrag kan ik je beter aanraden het bij BOBO te houden.

Heb ik een vrij sterk idee van ja. Hij was niet al te positief, zachtst gezegd. Echter kan jij mijn opmerking blijkbaar niet plaatsen. Je praat er volledig langs.

Zoals al eerder opgemerkt: wellicht een gevalletje Dunning Kruger?

Succes verder in het zelfdenken en het passief blijven staan aan de waterkant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid