Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit mag jij hopen uiteraard, maar ik blijf mijn hoop op de mens zelf inzetten. We weten natuurlijk best hoe het hoort en misschien zit jij op een oordelend armageddon te wachten, ik denk niet dat we h

@Magere Hein Is dat niet wat kort door de bocht, om naar aanleiding van één post meteen te concluderen dat je voor wereldvrede niet bij gelovigen moet zijn? Er zijn immers miljoenen gelovigen wereldwi

@Magere Hein Inderdaad. De mens is, biologisch gezien, gewoon een dier, precies zoals jij omschrijft. Met gewoonten, emoties en drijfveren. Maar ook met idealen. Ook met verlangens naar een wereld die

Ons land kent de zogenoemde "vreemdelingenwet" die nogal uitgebreid is, en ik beperk me maar tot een paar artikelen, namelijk de artikelen 9 t/m 16, die inhoudelijk:

het verblijf voor onbepaalde tijd;

het verlenen van vergunningen tot verblijf;

weigeringsgronden toelating als vluchteling en;

intrekken van een toelating als vluchteling omschrijven.

Elke burger kan deze artikelen opzoeken in het boek Vermande "verzameling Nederlandse Wetgeving"

Pagina 421.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet zo belerend hoor. Je hoeft geen rechten gestudeerd te hebben om naar mening te hebben over strafmaten, zaken als procedurele fouten en misstanden in bijvoorbeeld het gevangenissysteem.

Maar je MOET wel moslim zijn om een mening te mogen hebben over Islam wanneer die mening jou niet uitkomt? Hypocrietje.

Je onvermogen om een conclusie te trekken is hilarisch. Zelfs jij mag je onintelligente mening hebben (ga er even van uit dat je ge3n moslim bent)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ons land kent de zogenoemde "vreemdelingenwet" die nogal uitgebreid is, en ik beperk me maar tot een paar artikelen, namelijk de artikelen 9 t/m 16, die inhoudelijk:

het verblijf voor onbepaalde tijd;

het verlenen van vergunningen tot verblijf;

weigeringsgronden toelating als vluchteling en;

intrekken van een toelating als vluchteling omschrijven.

Elke burger kan deze artikelen opzoeken in het boek Vermande "verzameling Nederlandse Wetgeving"

Pagina 421.

Wat je hier nu mee zeggen Ineke?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, misschien schept het wat duidelijkheid hoe wij zouden omgaan met vluchtelingen migranten en vreemdelingen, zoals het in de wet beschreven staat.

Met je eens, je moet dan in de eerste plaats al toegelaten worden, niet?

Hoelang inburgeren?

U krijgt 3 jaar de tijd om in te burgeren. Dit heet de inburgeringstermijn. Binnen deze termijn moet u het inburgeringsexamen halen. U krijgt van DUO een brief waarin staat wanneer de inburgeringstermijn begint.

https://www.inburgeren.nl/inburgeren-hoe-moet-dat.jsp#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, misschien schept het wat duidelijkheid hoe wij zouden omgaan met vluchtelingen migranten en vreemdelingen, zoals het in de wet beschreven staat.

Wellicht zijn we wat afgeweken van waar dit topic over gaat?

Jiddu Krishnamurti, een Indisch filosoof, inspireerde mij om mij te vertellen hoe ik dien om te gaan met deze nieuwe mensen. Hoe teksten te lezen die over vluchtelingen gaan en niet bevooroordeeld te zijn, maar een juist beeld te krijgen van 'de vluchtelingen' of 'de vreemdelingen.:

De vraag is volgens Krishnamurti niet 'wat is hun levensbeschouwing en hoe ga ik daar mee om'? Want dan heb je een abstract idee van wie de ander is.

Dat abstracte idee zal je niet helpen in de ontmoeting.

Maar het gaat er louter om om telkens weer te ontdekken en te ervaren in het unieke contact met een nieuw individu hoe hij of zij is.

Het gaat er om onbevooroordeeld en zeer nauwkeurig te kijken naar 'wie de ander is als uniek persoon' tijdens een ontmoeting. Je ervaart telkens weer het uniek-zijn van de ander.

De ene moslim is de andere niet. De ene christen is de andere niet. De ene atheïst is de andere niet. Het woord 'vluchteling', 'moslim' of 'atheïst' staat tussen jou en de ander. Het belemmert je in het werkelijk kunnen zien van die unieke andere in een unieke ontmoeting op het moment.

Een unieke ontmoeting van mens tot mens is altijd nieuw en uniek. Niet gehypothekeerd door de inzichten van gisteren. Niemand kan je leiden in het leren kijken naar de ander zoals deze werkelijk in het moment is.

'Kan je naar die unieke ander zorgvuldig kijken, zonder dat de kennis die je er denkt over te hebben (over hem en de zijnen) ertussen komt' vraagt Krishnamurti zich af.

Krishnamurti stelt:

Wij hebben in de politiek en de media een abstract beeld van elkaar en het zijn die beelden die in relatie staan tot elkaar, maar we maken niet werkelijk contact met elkaar.

"Van zodra deze beeldvorming optreedt is het met de werkelijke relatie tussen twee mensen volledig afgelopen."

"Iets of iemand eenvoudigweg als geheel nieuw bekijken en aandachtig gadeslaan, zonder te oordelen en zonder te besluiten, is één van de moeilijkste dingen op de wereld."

Dat vraagt om je denken opzij te zetten en open te staan. Om zeer geconcentreerd en nauwkeurig te kijken, in stilte te ontdekken; te voelen, te zien, gade te slaan.

Natuurlijk geldt dat ook voor de ander. Als de ander naar jou kijkt met het label 'ongelovige' ziet hij jou niet werkelijk. Hij heeft al een beeld en een conclusie in zijn hoofd over wie jij bent. Het gaat erom dat hij jou als uniek individu ervaart, in de ontmoeting. En ontdekt, zonder tot een conclusie te komen.

Dan pas heb je echt contact met de ander. Dan pas kan je de ander pas echt ontmoeten.

En dan kan je pas echt zien wie de ander is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TTC

Uiteraard moet een vluchteling in de eerste plaats al toegelaten worden, en dat staat in Artikel 15, 1: "Vreemdelingen die afkomstig zijn uit een land waarin zij gegronde reden hebben te vrezen voor vervolging wegens hun godsdienstige, levensbeschouwelijke of politieke overtuiging of hun nationaliteit, dan wel wegens het behoren tot een bepaald ras of tot een bepaalde sociale groep, kunnen een aanvraag doen om toelating als vluchteling bij Onze Minister".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Uiteraard moet een vluchteling in de eerste plaats al toegelaten worden, en dat staat in Artikel 15, 1: "Vreemdelingen die afkomstig zijn uit een land waarin zij gegronde reden hebben te vrezen voor vervolging wegens hun godsdienstige, levensbeschouwelijke of politieke overtuiging of hun nationaliteit, dan wel wegens het behoren tot een bepaald ras of tot een bepaalde sociale groep, kunnen een aanvraag doen om toelating als vluchteling bij Onze Minister".

Er lopen nogal wat 'gevaarlijke' mensen rond, kan je dan ingezetenen ook uitwijzen op basis van diezelfde grondslagen? Of moeten we daar gevangenissen voor bijbouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens bestaan er gronden voor intrekking van vergunningen tot vestiging beschreven in Artikel 14,1 a.b.c en d.

In lijn met het topic zei Rogers : Als ik mezelf toelaat om anderen te begrijpen dan zou het kunnen zijn dat ik mezef begin te begrijpen, en vooral dat laatste boezemt mij angst in. Are you still with us? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, in Artikel 14 b,c en d staat het volgende:

b. indien hij bij herhaling aan een bij deze wet strafbaar gesteld feit heeft begaan;

c. indien hij bij rechterlijk gewijsde is veroordeeld wegens een opzettelijk begaan misdrijf waartegen een gevangenisstraf van 3 jaren of meer is bedreigd;

d. indien hij een ernstig gevaar vormt voor de nationale veiligheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen idee. Misschien is dat vastgelegd in de wet "Vreemdelingenbesluit" maar heb dat niet onderzocht.

Er werd al veel onderzoek naar gedaan, op basis daarvan lijken we straks allemaal vluchtelingen en migranten. Tenzij je meent dat we in een paradijs leven uiteraard. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, dat is nu precies waar we NIET in leven, dat moge toch duidelijk zijn. Daar is geen "onderzoek" voor nodig, iedere burger van onze Nederlandse samenleving ervaart elke dag weer dat we niet bepaald in een paradijs leven.

Ja, er zijn nogal wat 'vreemdelingenwetten', waar kunnen we dan naartoe in deze wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC

Nee, er is in ons land maar 1 vreemdelingenwet, verdeeld over verschillende artikelen, en "wij" hoeven nergens "naartoe" in deze wereld, tenzij we er zelf voor kiezen naar een ander land te emigreren, die haar eigen wet hanteert om toegelaten te worden.

In de Franse wetgeving staat bijv. dat je pas na 5 jaar de Franse nationaliteit kunt aanvragen, mits je intussen geen strafbaar feit hebt gepleegd, of een strafblad hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, er is in ons land maar 1 vreemdelingenwet, verdeeld over verschillende artikelen, en "wij" hoeven nergens "naartoe" in deze wereld, tenzij we er zelf voor kiezen naar een ander land te emigreren, die haar eigen wet hanteert om toegelaten te worden. In de Franse wetgeving staat bijv. dat je pas na 5 jaar de Franse nationaliteit kunt aanvragen, mits je intussen geen strafbaar feit hebt gepleegd, of een strafblad hebt.

Louter pro memorie, dit topic handelt over totaal iets anders. Het handelt over de vreemdelingen die we voor elkaar zijn, voorbij aan de innerlijke kern waarin we gelijkheid vinden. Alles verschijnt in 'wij', aan de 'oppervlakte' lijkt dat anders waardoor heel wat conflict ontstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jiddu Krishnamurti, een Indisch filosoof, inspireerde mij om mij te vertellen hoe ik dien om te gaan met deze nieuwe mensen. Hoe teksten te lezen die over vluchtelingen gaan en niet bevooroordeeld te zijn, maar een juist beeld te krijgen van 'de vluchtelingen' of 'de vreemdelingen.:

De vraag is volgens Krishnamurti niet 'wat is hun levensbeschouwing en hoe ga ik daar mee om'? Want dan heb je een abstract idee van wie de ander is.

Dat abstracte idee zal je niet helpen in de ontmoeting.

Maar het gaat er louter om om telkens weer te ontdekken en te ervaren in het unieke contact met een nieuw individu hoe hij of zij is.

Het gaat er om onbevooroordeeld en zeer nauwkeurig te kijken naar 'wie de ander is als uniek persoon' tijdens een ontmoeting. Je ervaart telkens weer het uniek-zijn van de ander.

De ene moslim is de andere niet. De ene christen is de andere niet. De ene atheïst is de andere niet. Het woord 'vluchteling', 'moslim' of 'atheïst' staat tussen jou en de ander. Het belemmert je in het werkelijk kunnen zien van die unieke andere in een unieke ontmoeting op het moment.

Een unieke ontmoeting van mens tot mens is altijd nieuw en uniek. Niet gehypothekeerd door de inzichten van gisteren. Niemand kan je leiden in het leren kijken naar de ander zoals deze werkelijk in het moment is.

'Kan je naar die unieke ander zorgvuldig kijken, zonder dat de kennis die je er denkt over te hebben (over hem en de zijnen) ertussen komt' vraagt Krishnamurti zich af.

Krishnamurti stelt:

Wij hebben in de politiek en de media een abstract beeld van elkaar en het zijn die beelden die in relatie staan tot elkaar, maar we maken niet werkelijk contact met elkaar.

"Van zodra deze beeldvorming optreedt is het met de werkelijke relatie tussen twee mensen volledig afgelopen."

"Iets of iemand eenvoudigweg als geheel nieuw bekijken en aandachtig gadeslaan, zonder te oordelen en zonder te besluiten, is één van de moeilijkste dingen op de wereld."

Dat vraagt om je denken opzij te zetten en open te staan. Om zeer geconcentreerd en nauwkeurig te kijken, in stilte te ontdekken; te voelen, te zien, gade te slaan.

Natuurlijk geldt dat ook voor de ander. Als de ander naar jou kijkt met het label 'ongelovige' ziet hij jou niet werkelijk. Hij heeft al een beeld en een conclusie in zijn hoofd over wie jij bent. Het gaat erom dat hij jou als uniek individu ervaart, in de ontmoeting. En ontdekt, zonder tot een conclusie te komen.

Dan pas heb je echt contact met de ander. Dan pas kan je de ander pas echt ontmoeten.

En dan kan je pas echt zien wie de ander is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, dit topic handelt over hoe "wij" , als Nederlandse burgers om zouden moeten gaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen. Ik heb de vreemdelingenwet erbij gehaald om duidelijkheid te scheppen op welke wijze dat gedaan zou moeten worden.

Als jij het zegt dan zal het zo wel zijn, het openingsbericht zou dan totaal misplaatst geweest zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid