Spring naar bijdragen

Het leven van een gelovige


Aanbevolen berichten

Een lied van Johannes de Heer, wat we vanavond hebben gezongen op Bijbelstudie, [en wat ik ook zing op mijn CD] is:

Al de weg leidt mij mijn Heiland, en verwoordt precies mijn leven als gelovige in Christus Jezus.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, wat verlangt mijn ziel dan meer?

Zou ik immer aan Hem twijfelen, Die mij voortleidt keer op keer?

Zoete troost en zaal'-ge vrede heb ik steeds op Zijn bevel.

'k Weet, wat hier mij overkome, Hij maakt alle dingen wel.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, troost geeft Hij tot in de dood.

Als ik zwak ben in beproeving, sterkt Hij mij met 't hemels brood.

Als mijn schreden soms gaan wank'-len en mijn ziel van dorst versmacht.

Geeft Hij mij het levend water, en vernieuwt mijn levenskracht.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, door al 't aardse stormgebruis.

En volkomen vreugde wacht mij in het zalig Vaderhuis.

Als 'k mijn kroon, die Hij zal geven, aan Zijn voeten nederleg.

Zal mijn lied voor eeuwig wezen,

Jezus leidde al de weg.

Wat is het dan een rust te mogen weten dat God ons leidt in al onze wegen, op Hem mogen vertrouwen, Hij ons het levend water heeft gegeven.

En je punt is...
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn "punt" is dus, dat we ons zouden laten leiden door de Heilige Geest, d.w.z. wandelen naar de nieuwe mens. Galaten 5:25 bevestigt dat ook: "Indien wij dan door de Geest leven, zo laat ons door de Geest wandelen".

Die nieuwe mens is het leven van Christus in-ons.

En dat leven van een gelovige kan alleen door de Geest van God worden geopenbaard.

De christen kan - door het geloof- weten, dat God ons ziet in Christus en niet in onszelf.

Hij verwacht vrucht van de nieuwe mens, d.i. van het nieuwe leven, dat ons in Christus is geschonken.

Het "lied" getuigt daar ook van: "zou ik immer aan Hem twijfelen, Die Mij [door Zijn Geest] voortleidt keer op keer".

"Hij maakt alle dingen wel".

De Geest van God kan alleen die vrucht in ons verwezenlijken als wij in geloof wandelen, en ook hier geldt het "niet uit werken, opdat niemand roeme" [Efeze 2:9].

Want de rechtvaardige zal uit het geloof leven. [Rom. 1:17].

Alleen in dat geval kan God in ons het willen en werken openbaren, naar Zijn welbehagen. [Filippenzen 2:12,13].

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het "discussiepunt" is het leven van een gelovige, en daar hoort de leiding van de Heilige Geest bij.

Als een gelovige zich laat leiden door de Geest van God, dan volbrengen we de wil van God.

We kunnen nu eenmaal niet de nieuwe mens "in actie brengen", want wat we zelf proberen is de oude mens, en het resultaat is dat het leven van een gelovige een strijd wordt, wat nogal vermoeiend en inspannend is.

Als we wandelen in geloof, en ons laten leiden door de Heilige Geest, komt er rust en vrede in ons hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je punt is dat we ons zouden laten leiden door de Heilige Geest? Ik mis een discussiepunt. Wat is het thema en waarover wil je discussiëren?

Er is geen sprake van discussie voor deze persoon, in geen enkel topic van haar. Slechts eenrichtingsverkeer.. Ze denkt dat ze dit forum kan gebruiken als blog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jazeker, anders kwam ik hier niet.

:? Wanneer gaan we dan een Bijbelstudie van je zien hier?

Ik hoef die niet te zien...wat ze tot nu toe 'bijbelstudie' noemde was een verzameling dogma's die verder los stonden van de Bijbel, van God en vooral van de mensen hier. Niet de moeite van het lezen waard. Helaas wil ze niet met andere mensen er over praten en vind ze kritiek op haar bizarre ideeën een soort heiligschennis.

Al met al het beste dat ze gewoon geband worden voor spammen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Men heeft de mond vol van 'de praktijk' in het leven van een gelovige,

Ineke heb je wel eens van 'ironie' gehoord? Ik haalde de rest van de zin maar weg uit t citaat want daar kan ik niets over zeggen, dat is tussen jou en de Heer nietwaar?

Op anderhalf persoon na reageert niemand hier positief op je posts. Nu zal dat vast wel je gevoel van 'ik sterk in mijn geloof tegen de beproevingen van deze stinkende wolven in schaapskleren' bevestigen, maar zegt t je wellicht iets? Ondanks dat je héél hard en veelvuldig roept dat t of onbeschoft dan wel offtopic dan wel tussen jou en de Heer is?

Ik heb je al eerder gevraagd wat je hier denkt te bereiken. Wil je ons 'bekeren'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de goede orde: ik kan geen mens 'bekeren' en dat is ook niet de bedoeling van dit topic. Ik hoef dan ook niks 'te bereiken'.

Ik hoopte erop dat men serieus zou ingaan op hoe het leven van een gelovige eruit zou moeten zien, aan de hand van de Schriftplaatsen die ik heb aangehaald, maar kennelijk is dat een utopie van mij geweest, op een enkeling na die daar wel serieus op in zijn gegaan, en die ik keurig te woord heb gestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
... en die ik keurig te woord heb gestaan.
Dat zit nog!

Maar goed. Misschien heb je het intussen al gemerkt of anders niet. Maar ik besteed mijn tijd intussen op een andere (en betere) manier...

Ooit was er een user die verzuchtte dat het zo jammer is dit forum geen "negeerknop" heeft om bepaalde users niet meer te hoeven ontmoeten. Toen snapte ik daar niet zo veel van (want waarom zou je iemand negeren??).

Intussen snap ik daar iets meer van...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid