Spring naar bijdragen

Het leven van een gelovige


Aanbevolen berichten

@Mystic

Nee, het zijn pure afleidingspogingen om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren, als men begint te zeuren over het gebruik van een vertaling.

Jij moet eens ophouden met allerlei nare beschuldigingen aan mijn adres. Doe eens even normaal?
Ik blijf erbij dat ik in het topic "Bijbelstudie" zelf de keuze mag maken welke vertaling ik gebruik.
Ja en dat je daarmee anderen uitsluit dan wel dwingt extra moeite te doen interesseer je idd weinig. Past nogal in de flinke hoeveelheid kritiek die je ook in andere topics hebt ontvangen over je modus operandi.
Ik ben bereid een dialoog aan te gaan met iedereen, als men respectvol om weet te gaan met MIJN overtuiging.

Over de FAQ gesproken.

Is dit nu weer een nare beschuldiging? Ik doe echt heel, héél erg mijn best met respect met je om te gaan. Maar ik vind jou flink onbeleefd richting t gros van je medeforummers hier.

Ik geloof niet dat jij verder ook maar iets doet met verzoeken noch kritiek, dus ik laat het erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, dat is het beste besluit wat je kunt maken. Het erbij laten.

Iemand betitelen als "een trekpop" vindt je dus niet onbeleefd?

Ik heb keurig gevraagd om uitleg wat poster daarmee bedoelde, en heb tot nog toe geen antwoord gekregen, en dan wordt IK beticht van onbeleefd zijn?

Het gros van mijn medeforummers hier gedraagt zich onbeleefd en respectloos, en ik weiger daar op in te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En hou jij nu eens op met off-topic te reageren.

Het ging hier om onbeleefd gedrag, waar jij mij van beticht, en ik heb alleen maar een voorbeeld gegeven van EEN poster die mij "trekpop" noemt.

Dus nu maar weer on-topic .

dat was ik, maar goed je bent te veel bezig met het voor jezelf maar steeds bevestigen dat je gelovig bent, heilig bent, anderen off topic gaan en het compleet negeren van alles wat niet in je straatje past, en dat maakt je niks anders dan een onnozele trekpop die in complete willekeur de bijbel citeert. Ga maar klagen bij de crew, ik hoop dat ze dan ook zien dat je geen discussie wil voeren en dat ook helemaal niet van plan bent, zoals je meerdere keren hebt aangegeven. Dus wat mij betreft vertrek je van dit forum en begint een blogje, maar omdat niemand die ook maar zal willen lezen zal je vanwege het feit dat je nogal op aandacht geilt en vol van jezelf bent hier op het forum blijven hangen en per direct in de slachtoffer rol kruipen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

De apostel Paulus zegt in Galaten 2:20 "Toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij".

Het leven van een gelovige is gericht op Christus als onze Heer en op niets en niemand anders. De gelovige is EEN geworden met Christus Jezus, en mag leven in en door Hem.

Geloven in Christus betekent ook verlost te zijn van zonde en dood, het eeuwigheidsleven te mogen leven met het hart vol van vrede en blijdschap.

Geloven is ophouden met pogingen om jezelf te verlossen. Gods Geest wil dit in ons bewerken als wij onze tegenstand opgeven.

Dat is niet makkelijk, want we vinden onszelf nog wel goed.

Het ligt in de aard van de mens om God te dienen op een wijze die hem mooi en goed lijkt, om tot Hem te komen met de vrucht van eigen werk, eigen verstand of eigen vermogen.

Het bevredigt zijn godsdienstig gevoel.

Mensen hebben een heel systeem van 'diensten' om Christus opgebouwd, en hebben Zijn Naam verbonden aan talloze kerken die elk hun eigen regels en statuten hebben vastgelegd.

Ik geloof dat dat DE reden is van zoveel verschillende denominaties, terwijl de apostel voortdurend erop aandringt dat wij als gelovigen in Christus allen EEN zouden zijn.

Ik geloof dan ook dat de Gemeente gevormd wordt door Christus Zelf, en niet door eigen "leidslieden, overheid of menselijke redeneringen".

Als God tot ons spreekt door Zijn Woord, zouden we dat gewoon aanvaarden, en niet bestrijden want dat is juist een reactie van ON-geloof. Ongelovigen doen dat, en zelfs christenen doen dat. Zodra de Bijbel geopend wordt, dan zeggen velen: "Ja, maar: zou dat wel zo zijn? Dat kun je toch zomaar niet zeggen" . Of: "dat lijkt mij toch wel erg gevaarlijk."

"Ja, maar....." is hetzelfde als "nee". Alleen is "nee" korter en klinkt "ja, maar...." intelligenter.

Men probeert om degene die het Woord opent, zo snel mogelijk onderuit te halen, omdat hij of zij niet past in de traditie of kerkelijke structuur.

Ik ben ervan overtuigd dat wij de Schrift zouden openen, lezen, bestuderen en geloven.

Het bestrijden van de Schrift is het tegenovergestelde van het bestuderen van de Schrift.

Als we dat niet begrijpen, ligt dat aan ons begripsvermogen, maar niet aan de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Wat wil je nu horen? Wat ik "in de praktijk" allemaal doe en gedaan heb met mijn geloofsleven?

Elders op dit forum heb ik al gezegd dat mijn persoonlijke geloofsleven niemand wat aan gaat, het is iets tussen de Heer en mij.

Laat ik het zo zeggen, God zal ZIJN werk in mij, wat Hij eens begonnen is, ook vol[maken] tot de Dag van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem

Wat wil je nu horen? Wat ik "in de praktijk" allemaal doe en gedaan heb met mijn geloofsleven?

Elders op dit forum heb ik al gezegd dat mijn persoonlijke geloofsleven niemand wat aan gaat, het is iets tussen de Heer en mij.

Laat ik het zo zeggen, God zal ZIJN werk in mij, wat Hij eens begonnen is, ook vol[maken] tot de Dag van Christus.

Dat voor Thorgrem invullend zou ik zeggen:

Hoe kan iemand wie (uitgaande van de theologie die je hier en elders uit de doeken gedaan hebt) "de zonde niet meer wordt toegerekend omdat hij/zij kennelijk wedergeboren is") ooit nog voor medemensen aanspreekbaar zijn op zijn/haar gedrag? Op het moment dat die medemensen twijfels krijgen over dat gedrag?

Dan kan kritiek van derden doodgeslagen worden met een "mijn persoonlijk geloofsleven gaat niemand wat aan" of "dat is een zaak tussen de Heer en mij en dat gaat verder niemand wat aan".

Maar: die omstanders hebben toch "hinder" van "hinderlijk gedrag" en raken daardoor aan het twijfelen of die "wedergeboorte" nu in de praktijk zo veel voorstelt. Of een wedergeboren mens nu altijd zo overduidelijk een "nieuw mens" is dat dat anderen doet verlangen om ook "wedergeboren" te worden...

Volgens mij bedoelt Thorgrem iets dergelijks: iemand kan wel beweren "wedergeboren" te zijn, maar hoe komt een ander daar nu in de praktijk achter? En hoe zit het nu met die "ogenschijnlijk nog niet volledig wedergeboren mensen"? Zonder meteen met het etiket "Die persoon is dan evident niet wedergeboren en dus niet een der heiligen" het gesprek dood te slaan; of iets soortgelijks te doen met "Ja maar, het werk aan die persoon is nog niet af; dat werk wordt eens, op de Dag van de Heer definitief afgemaakt!".

Kort gezegd: als "wedergeboren" enkel iets betekent als "boven elke kritiek verheven want door God vergeven"; en elke zonde een teken is van "het kennelijk niet wedergeboren zijn" - dan: redeneert men in cirkels; om maar zelf niet aangesproken te kunnen worden op het eigen gedrag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige wat ik daarover wil zeggen is dat wij zouden wandelen door geloof en niet door aanschouwen. [ 2 Kor. 5:7]

Wat de mens voor 'ogen ziet' doet voor God niet ter zake.

Leven uit geloof is volgens de Hebreeenbrief [11] een leven vanuit dat wat God gesproken heeft aangaande dingen die nog niet gezien worden.

Wij aanmerken dus niet de dingen die men ziet, maar wij aanmerken onze Apostel en Hogepriester onzer belijdenis, Christus Jezus. [Hebr. 3:1].

Wij zouden de loopbaan lopen, ziende op de overste Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus. [Hebr. 12:2].

HIJ is ons voorbeeld.

Een wedergeboren mens IS een "nieuw mens" .

Het oude is voorbij en het nieuwe IS gekomen, door het geloof in Christus Jezus.

Het gaat om behouden te LEVEN, en die wandel zou waardig zijn de roeping waarmee men geroepen is. [Efeze 4:1].

Het is niet aan de mens te beoordelen of die 'roeping' al dan niet zichtbaar is, maar aan God Zelf.

Het gaat dus niet om de buitenkant, maar om de binnenkant, namelijk het hart, en wat God en Christus doen AAN en [in] de binnenkant van de gelovige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is kennelijk erg moeilijk te begrijpen dat wij elkaar niet naar het vlees zouden kennen, maar naar de Geest Die Zijn werk IN ons doet.

Typisch iets van het calvinisme en de christelijke traditie, om op een andere gelovige te letten, of hij/zij wel voldoet aan de normen van de Wet, i.p.v. de ander te aanvaarden zoals Christus ons aanvaard heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is kennelijk erg moeilijk te begrijpen dat wij elkaar niet naar het vlees zouden kennen, maar naar de Geest Die Zijn werk IN ons doet.

Typisch iets van het calvinisme en de christelijke traditie, om op een andere gelovige te letten, of hij/zij wel voldoet aan de normen van de Wet, i.p.v. de ander te aanvaarden zoals Christus ons aanvaard heeft.

Wie aanvaard jou dan niet? Verder is het heel Bijbels om elkaar aan te spreken op gedrag. En als iemand hier t een na t andere topic opent over leven in de Geest etc... tsja, dan krijgen sommigen een beetje de neiging om naar wat concreets te vragen. Maar goed hij roept vaak dat men je niet accepteert, maar jouw bovenstaande citaat klinkt nogal veroordelend en niet bepaald accepterend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, die "vriendelijkheid" komt niet voort uit het vlees, maar uit de Geest.

Het "vlees" is tot geen enkel goed werk in staat, echter de Geest Die IN ons Zijn werk doet, WEL.

Vandaar dat ik eerder heb gezegd dat de mens zichzelf al gauw "goed" vindt, en vooral meent zich 'godsdienstig' te moeten gedragen.

Dat is niet de norm van wat Gods Woord leert, dat zijn vleselijke gedachten, dat is leven vanuit het vlees.

Vaak is een ongelovige vriendelijker dan een gelovige, dus dat zegt helemaal niets.

Persoonlijk heb ik in mijn leven maar EEN mens gekend, die altijd vriendelijk was, en dat was mijn moeder, die overigens een wedergeboren kind van God was, en NU bij de Heer is .

Zij stond inderdaad bekend bij alle mensen om haar vriendelijkheid, en niet alleen bij haar geloofsgenoten, maar bij iedereen die haar kende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Mystic

Ik neem de vrijheid een vertaling te gebruiken die ik persoonlijk prefereer boven andere vertalingen.

Wat is nu "ons aardse huis dezes tabernakels?"

Ons aardse verderfelijke lichaam, dat "verbroken" zal worden, namelijk van sterfelijk naar onsterfelijk veranderd zal worden.

Misschien is het nuttig om 1 Kor. 15 vanaf vers 44 eens te lezen om het e.e.a. te "snappen" .

Je zit gevangen in de sekte van de tent en het daarbijbehorende taaltje. De rest van ons echter niet, gelieve daar rekening mee te houden;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een lied van Johannes de Heer, wat we vanavond hebben gezongen op Bijbelstudie, [en wat ik ook zing op mijn CD] is:

Al de weg leidt mij mijn Heiland, en verwoordt precies mijn leven als gelovige in Christus Jezus.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, wat verlangt mijn ziel dan meer?

Zou ik immer aan Hem twijfelen, Die mij voortleidt keer op keer?

Zoete troost en zaal'-ge vrede heb ik steeds op Zijn bevel.

'k Weet, wat hier mij overkome, Hij maakt alle dingen wel.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, troost geeft Hij tot in de dood.

Als ik zwak ben in beproeving, sterkt Hij mij met 't hemels brood.

Als mijn schreden soms gaan wank'-len en mijn ziel van dorst versmacht.

Geeft Hij mij het levend water, en vernieuwt mijn levenskracht.

Al de weg leidt mij mijn Heiland, door al 't aardse stormgebruis.

En volkomen vreugde wacht mij in het zalig Vaderhuis.

Als 'k mijn kroon, die Hij zal geven, aan Zijn voeten nederleg.

Zal mijn lied voor eeuwig wezen,

Jezus leidde al de weg.

Wat is het dan een rust te mogen weten dat God ons leidt in al onze wegen, op Hem mogen vertrouwen, Hij ons het levend water heeft gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid