Spring naar bijdragen

Het leven van een gelovige


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nee. Liedjes passen in het topic over muziek.

Dit is een bijbelstudie topic.

Dat liedje gaat over het leven van een gelovige...

En wil je dan echt kritisch zijn, kijk dan ook eens kritisch naar je eigen openingspost: een en al dogmatische verhandeling met slechts 1 tekstverwijzing in een lang verhaal - dus geen bijbelstudie te noemen...

Slotje dan maar???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ineke bij een Bijbelstudie verwacht ik en ik denk anderen met mij toch wat anders. Je neemt een alinea, of thema, of iets uit de Bijbelse cultuur etc, en maakt daar een studie van, je probeert e.e.a. van diverse invalshoeken te benaderen, probeert parallellen te vinden, kijkt evt naar een oorspronkelijk manuscript etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah een autoriteitsargument! 'Dus vertel me niet'... Nou ja, Q.E.D. zullen we maar zeggen.

Die is nieuw, het autoriteitsargument, we hadden al gehad, het enige ware geloof argument, heilig geest argument, iedereen die tegen mij is heeft er niks van begrepen argument, het off tpoic argument, het interesseert me niks argument... Etc ik zal er vast wat vergeten zijn. Overigens heb ik medelijden met die tieners, 'bijbelstudie' krijgen van zo'n eigenwijze, onaardige en totaal blinde vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De apostel Paulus zegt tegen Timotheus: "Predik het Woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer". [ 2Tim. 4:2].

Hij bemoedigt hem het Woord te blijven prediken, of het mensen nu wel of niet uitkomt, want AL de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. [ 2 Tim. 3:16].

Paulus vermaant hem te blijven bij wat hij geleerd heeft, wetende van wie hij het geleerd had; "en dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is" [vs.15].

Hij waarschuwt Timotheus dat er een tijd zal komen, dat mensen de gezonde leer niet zullen verdragen, en hun gehoor van de waarheid zullen afwenden, en zich zullen keren tot fabelen. [4] .

Maar GIJ, zegt Paulus, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen, doe het werk van een evangelist en maak dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij. [vs.5].

Timotheus moet ook vragen die dwaas en zonder lering zijn verwerpen, wetende dat zij twistingen voortbrengen. [2 Tim.2:23].

Want zegt Paulus: "Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is, die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twistvragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen". [ 1 Tim.6:3,4].

Link naar bericht
Deel via andere websites
De apostel Paulus zegt tegen Timotheus: "Predik het Woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer". [ 2Tim. 4:2].

Hij bemoedigt hem het Woord te blijven prediken, of het mensen nu wel of niet uitkomt, want AL de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. [ 2 Tim. 3:16].

Paulus vermaant hem te blijven bij wat hij geleerd heeft, wetende van wie hij het geleerd had; "en dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is" [vs.15].

Hij waarschuwt Timotheus dat er een tijd zal komen, dat mensen de gezonde leer niet zullen verdragen, en hun gehoor van de waarheid zullen afwenden, en zich zullen keren tot fabelen. [4] .

Maar GIJ, zegt Paulus, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen, doe het werk van een evangelist en maak dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij. [vs.5].

Timotheus moet ook vragen die dwaas en zonder lering zijn verwerpen, wetende dat zij twistingen voortbrengen. [2 Tim.2:23].

Want zegt Paulus: "Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is, die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twistvragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen". [ 1 Tim.6:3,4].

Aa, dus dan moet je weer terug naar de oorspronkelijke leer!

Welkom in de Romana Ineke;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want zegt Paulus: "Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is, die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twistvragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen". [ 1 Tim.6:3,4].

Zoiets als hier nu dus ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Johannes 17:22-23 bidt de Here Jezus "opdat zij EEN zijn".

Deze wonderlijke eenheid is een resultaat van het verlossingswerk van onze Heer.

Dit heeft niets te maken met kerken, kringen of oecumene. God kent geen lidmaten van groepen of kerken.

Hij kent alleen wie de Zijnen zijn, wie in Christus Jezus zijn.

Het is het hechte fundament Gods met dit merk: "De Heer kent de Zijnen" zegt Gods Geest in 2 Timotheus 2:19.

God ziet uitsluitend die wonderbare eenheid van het Lichaam van Christus, welk gevormd wordt door nieuw geboren mensen, Zijn kinderen.

Door hen, die behouden zijn geworden door Zijn Zoon Jezus Christus.

Deze eenheid is een geestelijke eenheid, en kan nooit door mensen aangetast of verbroken worden.

En zo mogen we dan samen met onze broeders en zusters in de Heer, het leven van een gelovige leiden.

Wij hebben elkaar nodig, in het opbouwen, bemoedigen en standvastig te blijven in het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid