Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

Overigens doet Satan het beroerd op aarde. Lees Steven Pinker, The better angels of our nature waarin hij aantoont dat geweld wereldwijd juist afneemt. Dit doet hij niet aan de hand van geloof, maar aan de hand van statistieken en bewijzen.

Heeft Steven Pinker ook een statistiek over die grote verdrukking? :D

Pinker houdt zich met feiten, niet met fictie bezig. Pinker is eveneens geen toekomst voorspeller.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Pinker houdt zich met feiten, niet met fictie bezig. Pinker is eveneens geen toekomst voorspeller.

Er zijn er velen die zich bezighouden met feiten, net daarom dat ze het hebben over die grote verdrukking. Anders gezegd, het is helemaal geen fictie, we blijken dat niet eens door te hebben, dat is de haast ongeloofwaardige tragiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pinker houdt zich met feiten, niet met fictie bezig. Pinker is eveneens geen toekomst voorspeller.

Er zijn er velen die zich bezighouden met feiten, net daarom dat ze het hebben over die grote verdrukking. Anders gezegd, het is helemaal geen fictie, we blijken dat niet eens door te hebben, dat is de haast ongeloofwaardige tragiek.

Maar jij hebt inzicht en het wel door? Vertel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar jij hebt inzicht en het wel door? Vertel.

Ik vind het zeer begrijpelijk dat mensen denken dat Satan in het spel zit, het is ook niet een zomaar uit de lucht gegrepen stelling om erbij te horen. Hieronder een perfect voorbeeld van heel lang geleden maar tegelijkertijd bijzonder actueel. Wie of wat houdt het tegen?

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden. Destijds waren de kwijtscheldingen functioneel om de stabiliteit van de leefgemeen­schap te continueren. Heersers wilden de sociale cohesie behouden door te voor­komen dat mensen te veel schulden of eigendommen hadden. Vandaag de dag kan schuldannulering een pragmatisch onderdeel zijn van een monetaire reset.

http://www.economie-macht-maatschappij. ... bilee.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wil er bij mij niet in dat iemand de toekomst kan voorspellen.

Geen Ezechiël, geen Daniël en geen Johannes.

Mocht het lijken dat er iets van hun voorspellingen uit is gekomen is dat puur toeval.

Niemand heeft ooit de duivel gezien. Waarom zouden we daarom in zijn bestaan geloven?

En mocht hij wel bestaan en ergens als een onzichtbare boze geest ronddolen dan begrijp ik niet wat een God er voor plezier in heeft hem straks een poosje op ons los te laten.

Ooit schijnt de satan een goede engel te zijn geweest, door God geschapen. God moet dan toch wel ontzettend veel spijt van die schepping hebben. Nee, ik hou het maar bij het zichtbare en geloof niet in boze geesten die in het brein van een paar mensen duizenden jaren geleden zijn ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het wil er bij mij niet in dat iemand de toekomst kan voorspellen. Geen Ezechiël, geen Daniël en geen Johannes. Mocht het lijken dat er iets van hun voorspellingen uit is gekomen is dat puur toeval. Niemand heeft ooit de duivel gezien. Waarom zouden we daarom in zijn bestaan geloven? En mocht hij wel bestaan en ergens als een onzichtbare boze geest ronddolen dan begrijp ik niet wat een God er voor plezier in heeft hem straks een poosje op ons los te laten. Ooit schijnt de satan een goede engel te zijn geweest, door God geschapen. God moet dan toch wel ontzettend veel spijt van die schepping hebben. Nee, ik hou het maar bij het zichtbare en geloof niet in boze geesten die in het brein van een paar mensen duizenden jaren geleden zijn ontstaan.

Voor mij is het net andersom, ik snap niet waarom mensen denken dat de toekomst voorspellen zo moeilijk is. Zeker niet gezien alle middelen, geschiedenis en kennis die we vandaag hebben, er zijn mensen die niets anders doen maar de uitkomst is natuurlijk afhankelijk van de keuzes die gemaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, dat komt ervan als je niet gelooft in God, laat staan Zijn Plan met deze wereld begrijpt, en dat Hij Zijn profeten al in het O.T. liet weten wat er in de toekomst met deze wereld gaat gebeuren.

Geen enkele gebeurtenis beschreven in Gods Woord is "puur toeval", maar alles ligt besloten in Zijn Plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, dat komt ervan als je niet gelooft in God, laat staan Zijn Plan met deze wereld begrijpt, en dat Hij Zijn profeten al in het O.T. liet weten wat er in de toekomst met deze wereld gaat gebeuren. Geen enkele gebeurtenis beschreven in Gods Woord is "puur toeval", maar alles ligt besloten in Zijn Plan.

Het is een leuk plan, morgen wordt dat Vredesrijk realiteit. Maar kan je ons nu ook vertellen hoe dat er gaat uitzien? Beetje concreter dan de raadselachtige vaagheden zullen mi veel mensen wel interessant vinden, kunnen ons immers niet blijven verankeren aan Satan, dat werkt destructief en depressief, meen ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, dat komt ervan als je niet gelooft in God, laat staan Zijn Plan met deze wereld begrijpt....

Als jij Zijn plan dan zo goed begrijpt, leg me dan eens uit waarom het de satan toegelaten wordt over een tijdje zo vreselijk te keer te gaan dat God de dagen om de gelovigen gaat verkorten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij Zijn plan dan zo goed begrijpt, leg me dan eens uit waarom het de satan toegelaten wordt over een tijdje zo vreselijk te keer te gaan dat God de dagen om de gelovigen gaat verkorten.

Bedoel je hier voor- of na dat Vredesrijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Waarom zou ik aan een atheist moeten uitleggen wat het Plan van God is met deze wereld, als hij daar toch niet in gelooft?

Dit topic staat in het subforum "Bijbelstudie", dus wat ik ook uitleg over de volgende bedeling waarin deze gebeurtenissen zullen plaatsvinden, vat je op als ongeloofwaardig , zoals je zelf al aangeeft.

Overigens gaat satan al vreselijk tekeer, namelijk als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden, dus wat dat betreft, geen nieuws onder de zon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. 8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee. En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden. En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. Openb. 20 vers 9 en 10. Er na dus.

Misschien worden mensen verkeerd ingelicht hierover, eigenlijk is het een ludiek verhaal. Probeer je dat even voor te stellen:

(1) we hebben Satan gevangen en die zit in de gevangenis

(2) iedereen ziet hem zitten, 1000 jaar aan een stuk

(3) na 1000 jaar wordt hij vrijgelaten, iedereen kent z'n streken door en door

(4) hoe dom kan een mens dan niet zijn om zich alsnog te laten vangen door Satan?

En zo eindigt het verhaal in vrede, ook Satan kan immers tot inkeer komen. Nog niet over nagedacht op die manier? De rest is bangmakerij. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou ik aan een atheist moeten uitleggen wat het Plan van God is met deze wereld, als hij daar toch niet in gelooft? Dit topic staat in het subforum "Bijbelstudie", dus wat ik ook uitleg over de volgende bedeling waarin deze gebeurtenissen zullen plaatsvinden, vat je op als ongeloofwaardig , zoals je zelf al aangeeft. Overigens gaat satan al vreselijk tekeer, namelijk als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden, dus wat dat betreft, geen nieuws onder de zon.

Waarom leg je het niet gewoon uit Ineke, mensen kunnen dan zelf een keuze maken aan welk scenario ze geloof willen hechten. Maak het dan aub wel iets concreter, hoe is het leven in dat Vredesrijk georganiseerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ineke-kitty schreef:

Waarom zou ik aan een atheist moeten uitleggen wat het Plan van God is met deze wereld, als jij daar toch niet in gelooft.

Ik geloof inderdaad niet in een plan van een onzichtbare Macht voor deze wereld maar je zei dat jij zijn Plan als gelovige begrijpt en daardoor werd ik even nieuwsgierig naar je uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TTC

Hoe dat leven in het 1000-jarig Vrederijk "georganiseerd" is, wordt o.a. beschreven in Jesaja 11; en Jesaja 65:17-25.

Het gaat dan over de levensomstandigheden op de aarde, en niet over een of andere door de mens zelf 'georganiseerde' maatschappij .

Ik ben best bereid om een apart topic te openen over het duizendjarig vredesrijk, maar dat is hier niet het onderwerp, en ik laat me daarvan niet afleiden door allerlei niet ter zake doende vragen over het Plan van God, door mensen die Gods Woord belachelijk willen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het wil er bij mij niet in dat iemand de toekomst kan voorspellen.

Geen Ezechiël, geen Daniël en geen Johannes.

Mocht het lijken dat er iets van hun voorspellingen uit is gekomen is dat puur toeval.

Niemand heeft ooit de duivel gezien. Waarom zouden we daarom in zijn bestaan geloven?

En mocht hij wel bestaan en ergens als een onzichtbare boze geest ronddolen dan begrijp ik niet wat een God er voor plezier in heeft hem straks een poosje op ons los te laten.

Ooit schijnt de satan een goede engel te zijn geweest, door God geschapen. God moet dan toch wel ontzettend veel spijt van die schepping hebben. Nee, ik hou het maar bij het zichtbare en geloof niet in boze geesten die in het brein van een paar mensen duizenden jaren geleden zijn ontstaan.

Geloof je in het bestaan van de wind ? Zie jij die ? Beschrijf !

Zie jij de (radio en nog andere)golven ? Geloof je in hun bestaan ? Beschrijf !

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe dat leven in het 1000-jarig Vrederijk "georganiseerd" is, wordt o.a. beschreven in Jesaja 11; en Jesaja 65:17-25. Het gaat dan over de levensomstandigheden op de aarde, en niet over een of andere door de mens zelf 'georganiseerde' maatschappij .

Ik ben best bereid om een apart topic te openen over het duizendjarig vredesrijk, maar dat is hier niet het onderwerp, en ik laat me daarvan niet afleiden door allerlei niet ter zake doende vragen over het Plan van God, door mensen die Gods Woord belachelijk willen maken.

Dat topic hebben we al Ineke, er werden daar dezelfde vragen gesteld. Er wordt niemand belachelijk gemaakt Ineke, eerlijk gezegd heb je dat zelf in de hand door vooral geen antwoorden te geven op eenvoudige vragen. Als mensen zeggen daar interesse in te hebben dan zeg je hen dat het niet waar is. Zo kunnen we nog 1000 jaar bezig blijven, zonder Vredesrijk weliswaar. Maar we zien het dan graag verschijnen hoe dat leven er gaat uitzien

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als dat topic er al is, hoef ik ook geen moeite te doen om vragen daarover te beantwoorden. Scheelt mij weer een hoop werk.

Ineke, je vraagt je af waarom mensen dit lachwekkend beginnen te vinden, hier weer zo een voorbeeld dat je volledig zelf in de hand hebt. Ik schrijf net dat je in het andere topic ook geen antwoorden geeft op die concrete vragen, nu schrijf je dat je daar dan al geen moeite voor hoeft te doen. Noem je dit nu nog ernstig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb ik dat topic dan ooit zelf geopend? Kan het me niet herinneren. Haal het maar naar boven, dan zal ik er alsnog uitleg over geven.

Hieronder de vraag, in deze topic gaat het dan over Satan die we nog dienen te vangen, in het andere kan je dan een idee geven van dat Vredesrijk. Deze twee topics kunnen we dan simultaan beschouwen, dat maakt het interessant. Heb het aldaar ook even 'pro memorie' geplaatst.

Misschien is het nu een suggestie om Satan even uit het debat te laten, op deze manier kunnen we ongestoord verder met dat Vredesrijk. Hiermee bedoel ik dat je ons een beeld zou kunnen verschaffen van hoe dat Vredesrijk er dan gaat uitzien, daar hebben we mi nog geen idee van. We zouden dan al rechtsboven in onderstaand beeld zitten, zij het in gedachten en nog niet gerealiseerd.

QiYJnJ5.png

viewtopic.php?f=17&t=30863&p=1178456#p1178456

Link naar bericht
Deel via andere websites

TTC

Nee beste man, je refereert aan een topic door jou geopend, en die beschouw ik beslist niet als simultaan, en heb al aangegeven niets te hebben met je veelvuldige schema's.

Overigens niet WIJ "vangen" de satan, maar God Zelf zal hem opsluiten gedurende de 1000 jaar, en daarna nog een korte tijd loslaten, om de mensheid te verzamelen tot de laatste oorlog, waarbij hij voorgoed overwonnen zal door het Lam en Zijn Gemeente, en geworpen zal worden in de poel des vuurs.

Ik ben niet van plan om ook maar iets "interessant" te maken als het gaat over het Woord van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
TTC

....God Zelf zal hem opsluiten gedurende de 1000 jaar, en daarna nog een korte tijd loslaten, om de mensheid te verzamelen tot de laatste oorlog, waarbij hij voorgoed overwonnen zal door het Lam en Zijn Gemeente, en geworpen zal worden in de poel des vuurs.

Ik ben niet van plan om ook maar iets "interessant" te maken als het gaat over het Woord van God.

....de laatste oorlog....

Dat komt bij mij over alsof God nog éen keer vuurwerk wil zien.

Waarom kan de satan na die 1000 jaar niet gewoon door God berecht worden.

Hij heeft dan 1000 jaar in voorarrest gezeten en vervolgens laat God hem weer vrij.

Leg nu eens uit waarom jij dit scenario begrijp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid