Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

TTC

Je weet dus kennelijk niet wat het betekent om "je oude leven" af te leggen.

Lees de ontmoeting van de Here Jezus met Nicodemus maar eens zorgvuldig, want, hoewel hij een Schriftgeleerde was, wist hij niet dat hij moest wedergeboren worden.

De Heer legt dat haarfijn aan hem uit.

Ik zou zeggen, trek daar lering uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je weet dus kennelijk niet wat het betekent om "je oude leven" af te leggen. Lees de ontmoeting van de Here Jezus met Nicodemus maar eens zorgvuldig, want, hoewel hij een Schriftgeleerde was, wist hij niet dat hij moest wedergeboren worden. De Heer legt dat haarfijn aan hem uit. Ik zou zeggen, trek daar lering uit.

Dank Ineke, zal het eens lezen. Kunnen we nu verder met Satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik ben wel klaar met dit topic.

Deel je het onderstaande?

Als christen hebben we te worstelen tegen boze geesten. “Wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.†(Efeze 6:12)

http://www.internetbijbelschool.nl/html ... rstaan.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
..... en aan God te vragen wat Zijn Plan is met je leven....

7 miljard mensen, 7 persoonlijke plannetjes?

Ik ben meer geïnteresseerd in zijn allesomvattende plan, welke bedoeling heeft Hij er mee

de mensheid inmiddels al 2000 jaar na de overwinning op de satan te laten aanklooien.

Inderdaad ja. Hij zet ieder mens individueel in. En je met Die Bestemming in harmonie weten, is het meest goddelijke wat je kunt ervaren ja.

Maar bemoei je gerust met 7 miljard anderen, als je dat prettiger vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad ja. Hij zet ieder mens individueel in. En je met Die Bestemming in harmonie weten, is het meest goddelijke wat je kunt ervaren ja.

Inderdaad, ter zijner verheerlijking.

"En het zal geschieden dat … gij dit spotlied op de koning van Babel zult aanheffen .. Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads …. En gij overlegde nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen" (Jesaja 14:3,4 en 12-15)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad ja. Hij zet ieder mens individueel in. En je met Die Bestemming in harmonie weten, is het meest goddelijke wat je kunt ervaren ja.

Inderdaad, ter zijner verheerlijking.

"En het zal geschieden dat … gij dit spotlied op de koning van Babel zult aanheffen .. Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads …. En gij overlegde nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen" (Jesaja 14:3,4 en 12-15)

Precies. En dat kan gerust inhouden het papier prikken op straat. Of luiers verschonen. Of poetsen en boenen. Boodschappen doen. Of zelfs, als je niets anders kan, ziek op bed liggen en de mensen om je heen die je helpen, troosten of bemoedigen, of de kans geven jou te helpen. En het kan ook inhouden lesgeven of een boek schrijven, etc.etc. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Precies. En dat kan gerust inhouden het papier prikken op straat. Of luiers verschonen. Of poetsen en boenen. Boodschappen doen. Of zelfs, als je niets anders kan, ziek op bed liggen en de mensen om je heen die je helpen, troosten of bemoedigen, of de kans geven jou te helpen. En het kan ook inhouden lesgeven of een boek schrijven, etc.etc. ;)

Euh, dat stuk handelt over de verheerlijking van Satan die ieder mens individueel inzet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Precies. En dat kan gerust inhouden het papier prikken op straat. Of luiers verschonen. Of poetsen en boenen. Boodschappen doen. Of zelfs, als je niets anders kan, ziek op bed liggen en de mensen om je heen die je helpen, troosten of bemoedigen, of de kans geven jou te helpen. En het kan ook inhouden lesgeven of een boek schrijven, etc.etc. ;)

Euh, dat stuk handelt over de verheerlijking van Satan die ieder mens individueel inzet.

Nee hoor, jij kijkt wéér niet verder dan je neus lang is. De Vader zet ieder mens individueel in, op zo'n manier dat zij samen Zijn Plan dienen. En soms houdt dat samenkomst in en soms niet. Maar zij die zich uitsluitend op de massa's storten, zien dat niet. Of wou jij zeggen dat de zieke gelovige op het ziekbed satan dient? Jouw geloof in die satan is wel erg groot he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee hoor, jij kijkt wéér niet verder dan je neus lang is. De Vader zet ieder mens individueel in, op zo'n manier dat zij samen Zijn Plan dienen. Maar zij die zich uitsluitend op de massa's storten, zien dat niet. Of wou jij zeggen dat de zieke gelovige op het ziekbed satan dient? Jouw geloof in die satan is wel erg groot he?

Let op het vijfvoudige voornemen:

(1) Ik zal ten hemel opstijgen

(2) Boven de sterren Gods mijn troon oprichten

(3) Zetelen op de berg der samenkomst in het noorden

(4) Ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken

(5) Mij aan de allerhoogste gelijkstellen

Dit was het voornemen van de satan. "Ik wil … mij aan de allerhoogste gelijkstellen"

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee hoor, jij kijkt wéér niet verder dan je neus lang is. De Vader zet ieder mens individueel in, op zo'n manier dat zij samen Zijn Plan dienen. Maar zij die zich uitsluitend op de massa's storten, zien dat niet. Of wou jij zeggen dat de zieke gelovige op het ziekbed satan dient? Jouw geloof in die satan is wel erg groot he?

Let op het vijfvoudige voornemen:

(1) Ik zal ten hemel opstijgen

(2) Boven de sterren Gods mijn troon oprichten

(3) Zetelen op de berg der samenkomst in het noorden

(4) Ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken

(5) Mij aan de allerhoogste gelijkstellen

Dit was het voornemen van de satan. "Ik wil … mij aan de allerhoogste gelijkstellen"

Je begrijpt er helemaal niks van en praat je eronderuit met stellingen.

Maar vertel eens, is het God die de joden over de wereld verspreidde, of was het "satan" denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je begrijpt er helemaal niks van en praat je eronderuit met stellingen. Maar vertel eens, is het God die de joden over de wereld verspreidde, of was het "satan" denk je?

De Joden verwerpen Jezus, heb dit in een ander topic al aangekaart. Zou het Satan dan geweest kunnen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je begrijpt er helemaal niks van en praat je eronderuit met stellingen. Maar vertel eens, is het God die de joden over de wereld verspreidde, of was het "satan" denk je?

De Joden verwerpen Jezus, heb dit in een ander topic al aangekaart. Zou het Satan dan geweest kunnen zijn?

Neen. Die heeft geen autoriteit, hooguit macht. Zonder Zijn Toestemming kan hij niets. Wanneer geef jij zelf eens antwoord op een vraag?

"Satan" doet zich voor als een engel. En wel een engel van het licht. Mensen zijn geen engelen. Sommigen doen zich zo voor. Waarom zouden ze dat doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja Kwispel, we vragen al heel de tijd hoe dat Vredesrijk er zal uitzien, blijkbaar weet je niet dat heel het onderwijs zal hervormd worden en dat we nog steeds geschiedenislessen krijgen. Via epigenetische weg wordt dat verder gedragen, net zoals nu maar dan aangepast volgens een nieuwe modus operandi. Enkel Satan overleeft die 1000 jaar, hoe je die geest gaat vastbinden is me voorlopig nog een raadsel maar dat zien we binnenkort dan wel. :D

"We"??? Wie zijn dat? Bovendien zal God Zelf satan vastbinden dat hoef ik niet te doen en jij bent er ook allang niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je begrijpt er helemaal niks van en praat je eronderuit met stellingen. Maar vertel eens, is het God die de joden over de wereld verspreidde, of was het "satan" denk je?

De Joden verwerpen Jezus, heb dit in een ander topic al aangekaart. Zou het Satan dan geweest kunnen zijn?

Neen. Die heeft geen autoriteit, hooguit macht. Zonder Zijn Toestemming kan hij niets. Wanneer geef jij zelf eens antwoord op een vraag?

"Satan" doet zich voor als een engel. En wel een engel van het licht. Mensen zijn geen engelen. Sommigen doen zich zo voor. Waarom zouden ze dat doen?

Absoluut helemaal eens. Het wordt hier een lofzang aan satan zo lijkt het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Satan" doet zich voor als een engel. En wel een engel van het licht. Mensen zijn geen engelen. Sommigen doen zich zo voor. Waarom zouden ze dat doen?

Satan was in den beginne ook een engel, maar diep in het moeras gezonken, zo blijkt. Waarom ze dat doen? Uit eigenbelang om jou te kunnen misleiden, de wereld is onveilig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Satan" doet zich voor als een engel. En wel een engel van het licht. Mensen zijn geen engelen. Sommigen doen zich zo voor. Waarom zouden ze dat doen?

Satan was in den beginne ook een engel, maar diep in het moeras gezonken, zo blijkt. Waarom ze dat doen? Uit eigenbelang om jou te kunnen misleiden, de wereld is onveilig.

Mensen die zich engelen noemen, zijn inderdaad misleiders. Mensen die zich engelen noemen en anderen trachten op te zadelen met een verantwoordelijkheid die de hunne niet is , die zouden we misschien des duivels kunnen noemen. Het Juk van Onze Heer is licht!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid