Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoezo denk je dat de Joden denken dat Jezus bezeten is door satan?

Staat in het andere topic waar je nog een antwoord zou op geven, wellicht aan de aandacht ontsnapt maar het kan hier ook uiteraard, geen probleem. Dit topic handelt immers ook over Satan.

In die tijd zei Jezus tot de Joden: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: als iemand mijn woord onderhoudt zal hij in eeuwigheid de dood niet zien.†Toen zeiden de Joden Hem: “Nu weten wij zeker dat Gij van de duivel bezeten zijt.

http://www.gewijderuimte.org/node/187234

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht het al...Je haalt een tekst aan van een uitspraak van een paar Joden tijdens Zijn bediening op aarde. Maar dat is niet de norm toch? Je kunt met die uitspraak niet het hele Joodse volk over één kam scheren. Nog los van het feit dat je dan moet zeggen wat je onder "de Joden" verstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen die zich engelen noemen, zijn inderdaad misleiders. Mensen die zich engelen noemen en anderen trachten op te zadelen met een verantwoordelijkheid die de hunne niet is , die zouden we misschien des duivels kunnen noemen. Het Juk van Onze Heer is licht!

Daar zeg je wat, en mensen dragen het juk van torenhoge schuldenbergen waardoor ze op geknakte rietjes gaan lijken. Ook een verzinsel van Satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik dacht het al...Je haalt een tekst uit van een uitspraak van een paar Joden tijdens Zijn bediening op aarde. Maar dat is niet de norm toch? Je kunt met die uitspraak niet het hele Joodse volk over één kam scheren. Nog los van het feit dat je dan moet zeggen wat je onder "de Joden" verstaat.

Heb ik eerder al op geantwoord, die Joden die Jezus verwerpen. Zijn die Joden dan bezeten door Satan? Anja stelde er eerder een vraag over, ik weet ook niet over welke Joden ze het dan had. Misschien kan ze dit nog even laten weten om het duidelijk te krijgen? Anja?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is hier niet het topic, maar Israël bestond uit 2 en 10 stammen en van die 2 stammen wonen nu een heel klein deel in het huidige Israël. We spreken over 'Joden" als we soms 'het Jodendom" bedoelen, de religie dus. Je citeert zelf een stukje van internet want je plukt maar met willekeur van internet, wat gaat over de religieuzen in die dagen. Dus dat betekent dat het "jodendom" als religie de Messias verwerpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb daar antwoord op gegeven. Iemand gaf het antwoord en ik heb dat geaccordeeerd.

Heb nog om bevestiging gevraagd maar kan hier ook, Joden en Christenen zijn niet in staat om tot een consensus te komen. En dat zal ook nooit gebeuren. En dat noemen beide kampen religie, zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen die zich engelen noemen, zijn inderdaad misleiders. Mensen die zich engelen noemen en anderen trachten op te zadelen met een verantwoordelijkheid die de hunne niet is , die zouden we misschien des duivels kunnen noemen. Het Juk van Onze Heer is licht!

Daar zeg je wat, en mensen dragen het juk van torenhoge schuldenbergen waardoor ze op geknakte rietjes gaan lijken.

Dat is jouw generalisatie en jouw angst. Als iemand zich geroepen voelt op economisch gebied ideeen naar voren te brengen in de juiste gremia, zoals in dat rondetafelgesprek, dan moet ie dat doen en daar is niets mis mee. Het wordt een andere zaak wanneer zo'n persoon zich een menselijke engel gaat wanen en anderen een juk, hún juk, gaat trachten op te leggen.

Ook een verzinsel van Satan?

Een beproeving voor de machthebbers op dat gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus dat betekent dat het "jodendom" als religie de Messias verwerpt.

Hoe dan verder? Gaat Satan er dan voor zorgen dat de ene groep de andere uitmoordt?

Daar heb je "satan" weer....

Ooit van Messiaanse joden gehoord? Een heleboel joden verwerpen Jezus Christus niet meer. Dat is slecht nieuws voor de liefhebbers van "satan".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is jouw generalisatie en jouw angst. Als iemand zich geroepen voelt op economisch gebied ideeen naar voren te brengen in de juiste gremia, zoals in dat rondetafelgesprek, dan moet ie dat doen en daar is niets mis mee. Het wordt een andere zaak wanneer zo'n persoon zich een menselijke engel gaat wanen en anderen een juk, hún juk, gaat trachten op te leggen.

Het gaat hier wel over heel de wereld, Satan zal het natuurlijk niet toelaten. We kunnen zelf niets doen, en we kunnen/mogen er ook geen bijkomende vragen over stellen. Zowat alles wordt immers naar die gekende zwijgspiraal verdreven waardoor het Satan heel gemakkelijk wordt gemaakt. Het verdient ons grootste respect dat het überhaupt mogelijk is. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb daar antwoord op gegeven. Iemand gaf het antwoord en ik heb dat geaccordeeerd.

Heb nog om bevestiging gevraagd maar kan hier ook, Joden en Christenen zijn niet in staat om tot een consensus te komen. En dat zal ook nooit gebeuren. En dat noemen beide kampen religie, zoiets?

Met een dergelijke manier van een vraag stellen leg je de ander iets in de mond.

En dat is een wijze die op mij manipulatief overkomt en roept zoveel nieuwe vragen op dat beantwoorden onmogelijk is. Een Jood kan heel goed een Christen zijn, dat ligt er maar aan wat je onder de term verstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar heb je "satan" weer.... Ooit van Messiaanse joden gehoord? Een heleboel joden verwerpen Jezus Christus niet meer. Dat is slecht nieuws voor de liefhebbers van "satan".

Voor het Jodendom is dat slecht nieuws, denk ik. Hoe gaan ze daarop reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is jouw generalisatie en jouw angst. Als iemand zich geroepen voelt op economisch gebied ideeen naar voren te brengen in de juiste gremia, zoals in dat rondetafelgesprek, dan moet ie dat doen en daar is niets mis mee. Het wordt een andere zaak wanneer zo'n persoon zich een menselijke engel gaat wanen en anderen een juk, hún juk, gaat trachten op te leggen.

Het gaat hier wel over heel de wereld, Satan zal het natuurlijk niet toelaten. We kunnen zelf niets doen, en we kunnen/mogen er ook geen bijkomende vragen over stellen. Zowat alles wordt immers naar die gekende zwijgspiraal verdreven waardoor het Satan heel gemakkelijk wordt gemaakt. Het verdient ons grootste respect dat het überhaupt mogelijk is. :D

Volgens mij gaat het niet zo goed met je. Je preoccupatie met het fenomeen geld, heel de wereld en je satan lijkt me geen gezonde zaak. Zoek liever een goede psycholoog, of ga de politiek in, zodat je je drive in kunt zetten ten nutte. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met een dergelijke manier van een vraag stellen leg je de ander iets in de mond. En dat is een wijze die op mij manipulatief overkomt en roept zoveel nieuwe vragen op dat beantwoorden onmogelijk is. Een Jood kan heel goed een Christen zijn, dat ligt er maar aan wat je onder de term verstaat.

Het is het antwoord dat je geaccordeerd hebt, of ga je nu iets anders beweren? Je draait de rollen om, handige truc, geef ik toe. Een aantal mensen blijft aandachtig, dat ook. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar heb je "satan" weer.... Ooit van Messiaanse joden gehoord? Een heleboel joden verwerpen Jezus Christus niet meer. Dat is slecht nieuws voor de liefhebbers van "satan".

Voor het Jodendom is dat slecht nieuws, denk ik. Hoe gaan ze daarop reageren?

Heb je altijd zoveel angsten gehad? Altijd zo bezig geweest met wie hoe zou kunnen reageren? Dat je alles in je hand tracht te krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij gaat het niet zo goed met je. Je preoccupatie met het fenomeen geld, heel de wereld en je satan lijkt me geen gezonde zaak. Zoek liever een goede psycholoog, of ga de politiek in, zodat je je drive in kunt zetten ten nutte.

Dit topic gaat over Satan, is Mammon z'n broer misschien? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je altijd zoveel angsten gehad? Altijd zo bezig geweest met wie hoe zou kunnen reageren? Dat je alles in je hand tracht te krijgen?

Met Satan weet je maar nooit, vooralsnog is hij nog niet gevangen gezet. Toch niet zo moeilijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met een dergelijke manier van een vraag stellen leg je de ander iets in de mond. En dat is een wijze die op mij manipulatief overkomt en roept zoveel nieuwe vragen op dat beantwoorden onmogelijk is. Een Jood kan heel goed een Christen zijn, dat ligt er maar aan wat je onder de term verstaat.

Het is het antwoord dat je geaccordeerd hebt, of ga je nu iets anders beweren? Je draait de rollen om, handige truc, geef ik toe. Een aantal mensen blijft aandachtig, dat ook. :D

Haha, ach man ik weet niet eens meer waar het over ging. |P Al die vragen waarbij je het antwoord anderen in de mond legt of op zijn minst suggereert kan ik toch niet serieus mijn hoofd over buigen. We weten niet eens wat jij met de term 'Joden' bedoelt.

O ja en wie begon over schulden en over geld? :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, ach man ik weet niet eens meer waar het over ging. Al die vragen waarbij je het antwoord anderen in de mond legt of op zijn minst suggereert kan ik toch niet serieus mijn hoofd over buigen. We weten niet eens wat jij met de term 'Joden' bedoelt. O ja en wie begon over schulden en over geld?

Het valt op dat je steeds hetzelfde doet, weinig respectvol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met een dergelijke manier van een vraag stellen leg je de ander iets in de mond. En dat is een wijze die op mij manipulatief overkomt en roept zoveel nieuwe vragen op dat beantwoorden onmogelijk is. Een Jood kan heel goed een Christen zijn, dat ligt er maar aan wat je onder de term verstaat.

Het is het antwoord dat je geaccordeerd hebt, of ga je nu iets anders beweren? Je draait de rollen om, handige truc, geef ik toe. Een aantal mensen blijft aandachtig, dat ook. :D

wat is er nu mis met een antwoord dat gegeven wordt door een ander op jouw vraag om het daarmee eens te zijn? Wat heeft dat nu met rollen omdraaien te maken? Dan stel je de vraag toch nog een keer. Ik weet echt niet meer waar het over ging. Soms is mijn harde schijf vol. Kan gebeuren toch? Een andere optie is dat je een tijdje afstand neemt van forums omdat het weinig oplevert aan kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Christus regeert over zijn kerk, op aarde zoals in de hemel. Binnen de christelijke gemeenschap wordt Hij aanbeden, heeft Hij gemeenschap met zijn gelovigen, wordt het evangelie verkondigd en wordt zo goed als mogelijk zijn wil nagevolgd.

Zonder Christus' bescherming, zonder een sterke, onverkwikkelijke wil uitsluitend rechtvaardig en liefdevol te handelen en daarvoor alles op te geven wat daartoe in de weg staat, ben je speelbal van het kwaad.

Het is dus niet zo dat de satan regeert zoals koningen dat doen. Maar op aarde heeft hij tijdelijk wel de vrijheid om de mens te misleiden en naar het kwaad toe te trekken door Gods voorzienigheid en het kindschap Gods dat elke gelovige heeft voortdurend in twijfel te trekken. Want het ergste kwaad is het je afkeren van God.

Uiteindelijk zal Christus ook over heel de aarde regeren, zal zijn kerk ook hier een zegevierende kerk worden. Maar niet door macht, door geweld en door verovering.

Zijn regering is gebaseerd op liefde, op vrijwillige toenadering en op het kruis. Op dienstbaarheid en innerlijke vrede die elke bekoring en elk kwaad overwint.

Up.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid