Spring naar bijdragen

Satan heerser op aarde?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 570
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoe verging het de gemeenten die een grote verdrukking niet hebben overleefd?

Die zijn al bij Jezus. Zij leven al in Zijn Koninkrijk.

Maar als ik het mij goed herinner heeft de Vlichtusgemeente -net als enkele andere groeperingen - het idee van de JG geadopteerd dat alle gestorvenen liggen te slapen, cq als poppen bewusteloos in een laatje liggen te wachten tot ze eruit worden gehaald. :# Maar misschien is men inmiddels van gedachte veranderd, of herinner ik het mij niet juist, kan ook.

Je hebt de site recentelijk blijkbaar niet bezocht en roep je maar wat. Dat is jammer, want de Vlichthusgemeente bestaat niet. En het idee van de JG is al helemaal niet in beeld. temeer daar de eigenaar van de uitgeverij, reeds lang geleden uit deze organisatie is gestapt. Je bent slecht op de hoogte Anja. Voor de zieleslaap moet je bij de Refo's zijn, zij geloven hierin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Ik geloof, en anderen met mij, dat ALLE gelovigen NA de opstanding van Christus Jezus , die gestorven zijn, bij de Heer zijn.

Het "slaap idee" van de JG is daarmee niet van toepassing.

In elk geval goed om te lezen dat jij niet in dat idee van de JG gelooft. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het idee van de JG is al helemaal niet in beeld. temeer daar de eigenaar van de uitgeverij, reeds lang geleden uit deze organisatie is gestapt.

Aha. Dat verklaart een boel. Je kunt een persoon wel uit de organisatie halen, dat haalt de organisatie nog niet uit de persoon en zijn denkbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

De eigenaar van de uitgeverij heeft al jaren en jaren geleden afstand genomen van de JG en de denkbeelden van deze organisatie. Hij is al meer dan 20 jaar een wedergeboren kind van God.

Laat dat voldoende zijn.

Die uitgeverij en wie of wat de eigenaar is, boeit mij niet. De traditie waartoe men kennelijk inderdaad heeft behoord, is nog steeds te herkennen in houding, gedrag en denkbeelden van degenen die het materiaal aanhangen en jarenlang overal iedereen door de strot wrongen. Die houding getuigt niet zozeer van geloof als wel van enorme krampachtigheid. Diverse mensen hebben moeite gedaan hen van die houding bewust te maken. Tot nog toe zonder noemenswaardig resultaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Simpelweg is de wereld te groot, is het christendom te weids verspreid om ooit tot zo'n verdrukking te komen.

Daarom speelt de eindstrijd zich alleen aan deze kant van de aarde af. Door de enorme catastrofe als beschreven in Openbaring 6 en de naschokken daarvan is de aarde geografisch gezien veranderd. Hele continenten zijn hierdoor weggevaagd en de wereldbevolking is meer dan gehalveerd. De satellieten zijn verwoest en de wereldhandel (Babylon) is in één uur verdwenen. De wereld is voor maanden in duisternis gehuld door al het stof dat in de atmosfeer terecht is gekomen en digitale communicatie is onmogelijk.

12 En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed.

13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt.

14 En de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt.

Dat de antichrist zijn troon in het aardse Jeruzalem zal vestigen lijkt mij ook voor de hand te liggen. Op enig moment zal onder leiding van de antichrist een 'gruwel der verwoesting' worden opgericht die waarschijnlijk ook in Jeruzalem komt de staan (De heilige plaats). Met 'gruwel der verwoesting' wordt een door mensen gemaakte installatie bedoeld die ervoor zorgt dat de verwoesting van de aarde (transformatie) in gang wordt gezet. Dit kan bijvoorbeeld een enorme boorinstallatie zijn waarmee de mens het binnenste van de aarde wil bereiken.

Daarom staat er dat de gelovigen die 'de gruwel der verwoesting' op de 'heilige plaats' zien staan de 'bergen' in moeten vluchten. Met 'bergen' wordt in dit geval 'de kracht van het geloof' bedoeld, omdat het weinig zin heeft letterlijk bergen in te vluchten als de verwoesting van de aarde voor de deur staat. Dit is het moment waarop de laatste gelovigen de Heer ieder moment kunnen verwachten. Zij kunnen zich het beste afkeren van het wereldgebeuren en door innig gebed contact leggen met hun Heer, die zeker zal komen om Zijn bruid weg te nemen van de aarde op het moment dat deze door menselijk handelen wordt verwoest en de transformatie in gang wordt gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd voorafgaand aan de grote catastrofe is de tijd waarin we nu leven. Het grote wereldgebeuren werpt zijn schaduw vooruit. De spanning tussen religies en landen noemt toe, overal ontstaan conflicten en leven mensen in angst voor elkaar. Het klimaat veranderd met extreem weer en overstromingen tot gevolg. Het aantal aardbevingen en vulkaanuitbarstingen neemt toe etc. etc.. Alles wijst erop dat we binnenkort de grote klapper gaan krijgen, een 'vijand uit de lucht', waardoor alles in een ander perspectief wordt geplaatst.

We leven nu nog in de genadetijd waarin we geestelijke kracht kunnen verzamelen door in verbinding te treden met God door Jezus. Door ons te verbinden met Zijn geest die ons in de waarheid zal leiden. Door ons wezen om te vormen tot een wezen vol van liefde en kracht zoals Hij ons heeft opgedragen. Om zo voorbereid te zijn op de grote catastrofe die gaat komen! En een tijd daarna van verschrikking en onderdrukking voor wie het overleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het aantal aardbevingen neemt helemaal niet toe. Is juist heel mooi stabiel sinds we t zijn gaan bijhouden. De vulkaanuitbarstingen zijn qua frequentie de laatste jaren juist erg laag.

Spanningen en oorlogen zijn er ook al ik weet niet hoe lang. Denk dat t eerlijk gezegd wat aan t afnemen is, zeker als we de pieken qua dodentallen van de 2 wereldoorlogen meenemen.

Dus het lijkt me n beetje inlegkunde allemaal...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het aantal aardbevingen neemt helemaal niet toe. Is juist heel mooi stabiel sinds we t zijn gaan bijhouden. De vulkaanuitbarstingen zijn qua frequentie de laatste jaren juist erg laag.

Spanningen en oorlogen zijn er ook al ik weet niet hoe lang. Denk dat t eerlijk gezegd wat aan t afnemen is, zeker als we de pieken qua dodentallen van de 2 wereldoorlogen meenemen.

Dus het lijkt me n beetje inlegkunde allemaal...

Ik begrijp best dat de in de Bijbel beschreven eindtijdgebeurtenissen, inclusief de Grote Verdrukking die nog komen gaat en in eerste instantie de jood betreft, maar ook de griek, dusdanig angstaanjagend kan zijn dat men maar liever ontkent dat de Schrift dit beschrijft en dat de tekenen van onze tijd zeer sterk in die richting wijzen, namelijk de tekenen waar Onze Heer van heeft gezegd dat wij erop moeten letten.

Men kan zijn angst gaan sussen door zich voor te houden dat het allemaal al heel erg is geweest in het verleden, maar ik denk dat het verstandiger is daar je "veiligheid" niet op te bouwen. Nog nooit eerder stond alles in de wereld zo op instorten als nu. Economisch, ecologisch, ideologisch, systematisch, niets is onaangetast gebleven. En nog nooit eerder beschikte de mens over zoveel vernietigingsmogelijkheden als nu. Geef een aap een revolver en je weet wat er gebeurt. Bezie de domheid van de mensheid in zijn algemeen en welke landen er allemaal inmiddels over kernwapens beschikken, dan alleen al kun je beseffen hoe laat het is. De wereld is failliet en wat er gebeurt als landen failliet zijn, heeft het verleden uitgewezen. Zoals Bertje Brecht reeds zei " Krieg ist Geschäfte machen". Al die bommen en granaten moeten natuurlijk wel op voordat ze over de houdbaarheidsdatum zijn. Tel daarbij op dat een stel waanzinnigen in de wereld de macht hebben, die elkaar afluisteren, zelfs als het bondgenoten zijn, en die cyberaanvallen uitvoeren, enz. enz.

Wat ook nog nooit eerder voorkwam is dat de mens het weer beheerst. Het was lange tijd taboe onder christenen, maar inmiddels zijn de chemtrails, dwz de geo enigineering, niet meer te ontkennen en dit is een nieuwe fase ingegaan met de zwarte chemtrails nu ook hun intrede hebben gedaan.

; duidelijke beelden ook in de eerste drie minuten van:
;
;
. Zoals in de laatstgenoemde video, hebben wij ook al vaak buiten staan kijken naar die rare luchten na het gespray.

Bovendien heeft een religie als de islam nooit eerder zo'n groot gebied veroverd en dit keer kreeg men het in de schoot geworpen. Het stond al eens aan de poorten van Wenen, maar heeft inmiddels zonder enige moeite te hoeven doen heel Europa geinfiltreerd.

Zodra cashgeld is afgeschaft, heeft men de mensheid bovendien nog verder in de tang. Dit kan sneller gebeuren dan menigeen vermoedt.

P.S. U kunt zich gerust uw negatieve commentaar besparen over de chemtrails, dat doet mij allang helemaal niets meer. Ik ben het gewend om met een ongelovige zwager in de auto te zitten terwijl de hele lucht bezaaid is met vliegtuigen die een chemtrailraster maken en hebben gemaakt, en die dan gewoon nog ontkent wat voor zijn eigen ogen zichtbaar aanwezig is. Daar haal ik mijn schouders over op. Als je dan rustiger slaapt, moet je dat maar doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het idee van de JG is al helemaal niet in beeld. temeer daar de eigenaar van de uitgeverij, reeds lang geleden uit deze organisatie is gestapt.

Aha. Dat verklaart een boel. Je kunt een persoon wel uit de organisatie halen, dat haalt de organisatie nog niet uit de persoon en zijn denkbeelden.

Ach Anja toch, ben je je eigen verleden vergeten? Ik ben blij dat ik van dichtbij heb gezien hoe mensen echt verlost kunnen worden van sektarische denkbeelden. Wat een doemscenario schets je toch t.a.v. deze mensen. Ik ben blij dat God zo niet tegen mensen aankijkt en dat er totale verlossing en bevrijding bestaat door het reinigende bloed van de Here Jezus.

Trieste zienswijze Anja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het idee van de JG is al helemaal niet in beeld. temeer daar de eigenaar van de uitgeverij, reeds lang geleden uit deze organisatie is gestapt.

Aha. Dat verklaart een boel. Je kunt een persoon wel uit de organisatie halen, dat haalt de organisatie nog niet uit de persoon en zijn denkbeelden.

Ach Anja toch, ben je je eigen verleden vergeten? Ik ben blij dat ik van dichtbij heb gezien hoe mensen echt verlost kunnen worden van sektarische denkbeelden. Wat een doemscenario schets je toch t.a.v. deze mensen. Ik ben blij dat God zo niet tegen mensen aankijkt en dat er totale verlossing en bevrijding bestaat door het reinigende bloed van de Here Jezus.

Trieste zienswijze Anja.

Lezen gaat je nog steeds bijzónder slecht af. Je komt niet verder dan je eigen projecties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het aantal aardbevingen neemt helemaal niet toe. Is juist heel mooi stabiel sinds we t zijn gaan bijhouden.

Dat hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt. 8 van de 10 zwaarste aardbevingen sinds 1900 vonden plaats in de tweede helft van de 20e/ of het begin van de 21e eeuw. http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10- ... inds-1900/

En de 21e eeuw spant kwa zware aardbevingen nu al de kroon t.o.v. de 20e en de daaraan voorafgaande eeuwen: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aardbevingen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het aantal aardbevingen neemt helemaal niet toe. Is juist heel mooi stabiel sinds we t zijn gaan bijhouden. De vulkaanuitbarstingen zijn qua frequentie de laatste jaren juist erg laag.

Spanningen en oorlogen zijn er ook al ik weet niet hoe lang. Denk dat t eerlijk gezegd wat aan t afnemen is, zeker als we de pieken qua dodentallen van de 2 wereldoorlogen meenemen.

Dus het lijkt me n beetje inlegkunde allemaal...

Het aantal aardbevingen is wel toegenomen de laatste 50 jaar en ook het aantal vulkaanuitbarstingen. Niet spectaculair veel maar dat hoeft ook niet. Het gaat om het samenvallen van allerlei onheil dat als barensweeën over de mensheid komt, een toename van leed in frequentie en hevigheid. Het kan ineens erg snel gaan als religies en grootmachten met elkaar in conflict komen en de vlam echt in de pan schiet. Het komende conflict zal veel groter zijn dan een oorlog tussen landen alleen. Deze 'wereldbrand' moet worden beëindigd door een alles overtreffende natuurramp anders zal de aarde door de mens volledig vernietigd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mystic

"Dus het lijkt me n beetje inlegkunde allemaal..."

Satan heeft Eva met succes kunnen verleiden door de juistheid van het Woord van God te verdraaien [ "Is het ook dat God gezegd heeft...?"]. Hij heeft alle eeuwen door hetzelfde bedrog herhaald. Steeds wanneer de gelovigen de Bijbel letterlijk nemen, haast de satan zich om een andere manier van uitleg aan te bieden, en ik noem dat inderdaad "inlegkunde" .

Er bestaat zoveel onenigheid over niet alleen het profetisch Woord, maar m.n. ook over het tijdstip van de gebeurtenissen die verbonden zijn met de wederkomst van de Here Jezus Christus, dat men de bomen van het bos niet meer kan zien.

Verwarring op verwarring dus.

Men trekt bepaalde conclusies over de gebeurtenissen van de eindtijd, en in dat opzicht lijken vele "uitleggers" van het profetisch Woord op de Christian Science, die tot de meest vreemde conclusies over de Bijbel komen, en hetzelfde kan gezegd worden van de JG en veel andere sekten.

Als algemene regel geldt m.i. dit: als je iemand hoort spreken over de Bijbelse profetie, wees er dan van overtuigd of hij de twee noodzakelijke sleutels die er zijn om de Schrift te begrijpen, hanteert:

1. Legt hij de Bijbel letterlijk uit? OOK de profetieën, behalve wanneer de context duidelijk aangeeft dat het anders moet.

2. Vraag je af of hij het verschil ziet tussen Israel, de Gemeente, en de overige volkeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als algemene regel geldt m.i. dit: als je iemand hoort spreken over de Bijbelse profetie, wees er dan van overtuigd of hij de twee noodzakelijke sleutels die er zijn om de Schrift te begrijpen, hanteert:

1. Legt hij de Bijbel letterlijk uit? OOK de profetieën, behalve wanneer de context duidelijk aangeeft dat het anders moet.

2. Vraag je af of hij het verschil ziet tussen Israel, de Gemeente, en de overige volkeren.

De noodzakelijke sleutel is Gods geest die ons in de waarheid leidt. Of de uitlegger door Gods geest in de waarheid is geleid kun je toetsen aan 'de vrucht' (uitwerking) van zijn of haar woorden. Onenigheid en zelfzucht zijn geen vruchten van Gods geest want God is geen God van wanorde maar van vrede. "Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen?" (Jacobus 3:14)

Als er in de bijbelse profetieën over 'Israel' gesproken wordt heeft dit betrekking op het volk van God en gaat het niet over 'de staat Israël' die in 1948 door Engeland en Amerika is opgericht. Van de twaalf oorspronkelijke stammen is het merendeel verstrooit geraakt onder de mensheid en niet meer te traceren. De Joden in Israël zijn de nazaten van slechts enkele stammen. Alleen God weet waar de nazaten van de twaalf stammen zich in de wereld bevinden.

Openbaring 7

3 En hij zeide: Brengt geen schade toe aan de aarde, noch aan de zee, noch aan de bomen, voordat wij de knechten van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.

4 En ik hoorde het getal van hen, die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren verzegeld uit alle stammen der kinderen Israels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 'knechten van God' die worden verzameld uit 'de 12 stammen van de kinderen Israels' zijn volgelingen van Jezus. Zij worden eerst 'verzegeld' zodat zij beschermd zijn tegen het natuurgeweld dat over de aarde losbreekt. Het is hun taak om na de catastrofe het evangelie van de liefde bekend te maken aan de overlevenden en de menswording van God in Jezus te verkondigen. Zij moeten de mensen dan ook waarschuwen voor het op handen zijnde 'eindgericht', waarbij alles wat door de mensheid is voortgebracht vernietigd zal worden en iedereen zal sterven.

De 'knechten van God' zullen na de catastrofe ook van de 'kracht van God' zijn voorzien. Zij kunnen natuurwetten opheffen en hun bediening zal met grote wonderen en tekenen gepaard gaan. Zij zullen het zuivere evangelie verkondigen waar kracht vanuit gaat en velen zullen door hun getuigenis tot geloof komen en gered zijn van de geestelijke dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De letter staat voor de letter in stenen tafelen, m.a.w. de wet staat t.o. de Geest, dus de wet doodt, de wet is een bediening des doods en de Geest maakt levend.

Niet je eigen Bijbel verzinnen.

Je bedoeld 2 Korintiërs 3 waar wordt verwezen naar 'letters in stenen gegrift'. Het gaat hier om de geschriften van Mozes die gaan over het oude verbond. Dus de boeken Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronomium.

2 Korintiërs 3

6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

7 Indien nu de bediening des doods, met letters op stenen gegrift, gepaard ging met zulk een heerlijkheid, dat de kinderen Israels de blik niet op het aangezicht van Mozes konden vestigen om de heerlijkheid van zijn aangezicht, die toch verdwijnen moest,

...

14 Maar hun gedachten werden verhard. Want tot heden toe blijft dezelfde bedekking over de voorlezing van het oude verbond zonder weggenomen te worden, omdat zij slechts in Christus verdwijnt.

15 Ja, tot heden toe ligt, telkens wanneer Mozes voorgelezen wordt, een bedekking over hun hart,

16 Maar telkens wanneer iemand zich tot de Here bekeerd heeft, wordt de bedekking weggenomen.

17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid.

Ik verzin mijn eigen Bijbel niet. Uit talloze bijbelteksten blijkt dat je zonder de leiding van Gods geest geen inzicht zal krijgen in de waarheid, ook niet als je iedere dag de Bijbel leest en bestudeert. Uit meerdere bijbelteksten blijkt dat wij met ons verstand niet in staat zijn in de ware betekenis van de bijbelse geschriften door te dringen. Alleen Gods geest maakt levend en heft de sluier (bedekking) die over de bijbelse geschriften ligt op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic staat in het subforum "Bijbelstudie" dus ga ik er in elk geval van uit dat degenen die Gods Woord bestuderen/onderzoeken dat doen door zich te laten leiden door de Heilige Geest, en dan is het niet zo moeilijk om de door mij aangereikte twee "sleutels" te hanteren om tot een juiste uitleg te komen van de toekomstige dingen die eerst over Israel zullen komen en daarna ook over de volkeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit topic staat in het subforum "Bijbelstudie" dus ga ik er in elk geval van uit dat degenen die Gods Woord bestuderen/onderzoeken dat doen door zich te laten leiden door de Heilige Geest, en dan is het niet zo moeilijk om de door mij aangereikte twee "sleutels" te hanteren om tot een juiste uitleg te komen van de toekomstige dingen die eerst over Israel zullen komen en daarna ook over de volkeren.

Gods geest kan alleen leiding geven aan een mens die zijn wezen onderworpen heeft aan de wil van God. Het is Zijn wil dat wij in liefde met elkaar omgaan en onszelf onderzoeken of wij wel werkelijk in de liefde zijn. Jezus heeft ons geen opdracht gegeven aan bijbelstudies te doen. Hij heeft ons wel de opdracht gegeven in vrede met elkaar om te gaan waaruit de positieve invloed van Zijn geest moet blijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid