Spring naar bijdragen

Ziektes & geloof


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

feit is gewoon dat er niemand genezen wordt die tot god bidt.

Waarom zou dat een feit zijn?

ik heb 20 jaar voor mijn vader en moeder gezorgt, de ene was depressief, en de ander had een kilometers lange lijst met kwalen en ziektes.

ik heb zo een beetje alle afdelingen van het ziekenhuis, verzorgingstehuis en psychiatrische inrichtingen gezien, behalve de afdeling van kindermakers, en heb nog niet een keer iemand genezen het pand zien verlaten.

ben zelfs ettelijke keren in het ziekenhuis van MAsterJapie geweest

Link naar bericht
Deel via andere websites

feit is gewoon dat er niemand genezen wordt die tot god bidt.

Waarom zou dat een feit zijn?

Ik ken persoonlijk een man, toen nog niet gelovig, die leed aan arthritis. Hij was toen een jaar of 50 en de ziekte was al vrij ver gevorderd. De arts had hem gezegd dat hij binnenkort in een rolstoel zou belanden. Een paar maanden later wou zijn gelovige vrouw naar een genezingsdienst gaan in de buurt van Straatsburg. Haar man was niet van plan mee te gaan. Nadat hij haar al x-keren de weg had uitgelegd aan zijn vrouw, en zij er maar niet wijs aan geraakte, is hij zelf meegegaan. Zijn allerlaatste gedachte was dan ook genezen worden. Toen ze aankwamen, zat de kerk zo vol dat er enkel vooraan nog plaats was. De priester zei aan het begin van de viering dat al wie aan arthritis leed, diezelfde avond of in de loop van de week zou genezen. Zo geschiedde! De man heeft zich bekeerd en heeft de Heer lief met heel zijn hart en wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zonde, ziekte, dood en leed het is is iets waar velen onder ons het heel moeilijk meehebben. Het is daarom des te belangrijker om te erkennen dat we allemaal nood hebben aan Jezus om ons te laten bekeren en veranderen zodat we ons steeds meer afkeren van de zonde en dus ook een zegen zijn voor de mensen om ons heen.

Wat heeft het één met het ander te maken? Nu vat ik het namelijk op als: als je je maar bekeert en afkeert van de zonde zul je vanzelf minder moeite met ziekte en leed hebben.

Eulogía, PB's over en weer sturen vind ik niet zo'n puik idee, ik snap dat je bang bent voor sancties maar ik denk niet dat er iets mis is met zeggen wat jíj denkt dat je moet doen om beter te worden. Zo lang je jezelf inderdaad maar niet gaat vergelijken met God, maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn zolang je het bij jouw mening houdt en dingen niet gaat verkondigen als feiten. (Je moet denk ik niet gaan zeggen dat het zo is dat iedereen geneest als ze dit of dat doen, want dan zou het gezien kunnen worden als kleinerend en denigrerend.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

feit is gewoon dat er niemand genezen wordt die tot god bidt.

Waarom zou dat een feit zijn?

Ik ken persoonlijk een man, toen nog niet gelovig, die leed aan arthritis. Hij was toen een jaar of 50 en de ziekte was al vrij ver gevorderd. De arts had hem gezegd dat hij binnenkort in een rolstoel zou belanden. Een paar maanden later wou zijn gelovige vrouw naar een genezingsdienst gaan in de buurt van Straatsburg. Haar man was niet van plan mee te gaan. Nadat hij haar al x-keren de weg had uitgelegd aan zijn vrouw, en zij er maar niet wijs aan geraakte, is hij zelf meegegaan. Zijn allerlaatste gedachte was dan ook genezen worden. Toen ze aankwamen, zat de kerk zo vol dat er enkel vooraan nog plaats was. De priester zei aan het begin van de viering dat al wie aan arthritis leed, diezelfde avond of in de loop van de week zou genezen. Zo geschiedde! De man heeft zich bekeerd en heeft de Heer lief met heel zijn hart en wezen.

sorry, maar het gemiddelde boek van Stephen King komt geloofwaardiger over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik liet me op volwassen leeftijd bewust dopen, maar ben sindsdien ziek geworden. Last van (veelal maar niet uitsluitend manische) psychoses. Diepgaande periodes van intense gelukzaligheid zo zou ik het omschrijven. Hoe ik dat verklaar: de Heer heeft mij korte intense periodes van geluk en euforie Gegeven. Maar daar moet ik ook een prijs voor betalen, namelijk het depressieve / angstige. Wat ik wil zeggen is; ziek zijn hoeft niet altijd te betekenen dat je niet gelukkig kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een goede beslissing om je te laten dopen. Spijt me te horen dat je af en toe last hebt van depressies. Dat is niet leuk. Ik hoop dat je de eigenlijke oorzaak ervan kunt opsporen eventueel met hulp van therapeut. Blijven bidden en vragen dat God je inzicht zal geven in de oorzaak van de depressie zodat die dan ook gaat verdwijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een goede beslissing om je te laten dopen. Spijt me te horen dat je af en toe last hebt van depressies. Dat is niet leuk. Ik hoop dat je de eigenlijke oorzaak ervan kunt opsporen eventueel met hulp van therapeut. Blijven bidden en vragen dat God je inzicht zal geven in de oorzaak van de depressie zodat die dan ook gaat verdwijnen.

zo een goede beslissing is dat niet om ingelijft te worden bij een medogenloze organisatie die absolute aanbidding vraagt, op laste van de hel,

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een goede beslissing om je te laten dopen. Spijt me te horen dat je af en toe last hebt van depressies. Dat is niet leuk. Ik hoop dat je de eigenlijke oorzaak ervan kunt opsporen eventueel met hulp van therapeut. Blijven bidden en vragen dat God je inzicht zal geven in de oorzaak van de depressie zodat die dan ook gaat verdwijnen.

zo een goede beslissing is dat niet om ingelijft te worden bij een medogenloze organisatie die absolute aanbidding vraagt, op laste van de hel,

absolute aanbidding is niet vereist hoor, een gebed om vergeving volstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik liet me op volwassen leeftijd bewust dopen, maar ben sindsdien ziek geworden. Last van (veelal maar niet uitsluitend manische) psychoses. Diepgaande periodes van intense gelukzaligheid zo zou ik het omschrijven. Hoe ik dat verklaar: de Heer heeft mij korte intense periodes van geluk en euforie Gegeven. Maar daar moet ik ook een prijs voor betalen, namelijk het depressieve / angstige. Wat ik wil zeggen is; ziek zijn hoeft niet altijd te betekenen dat je niet gelukkig kan zijn.

Het kwaad valt harder aan als je op de goeie weg bent.

Omdat het kwaad dan denkt: onee ! iemand kiest voor God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik liet me op volwassen leeftijd bewust dopen, maar ben sindsdien ziek geworden. Last van (veelal maar niet uitsluitend manische) psychoses. Diepgaande periodes van intense gelukzaligheid zo zou ik het omschrijven. Hoe ik dat verklaar: de Heer heeft mij korte intense periodes van geluk en euforie Gegeven. Maar daar moet ik ook een prijs voor betalen, namelijk het depressieve / angstige. Wat ik wil zeggen is; ziek zijn hoeft niet altijd te betekenen dat je niet gelukkig kan zijn.

Het kwaad valt harder aan als je op de goeie weg bent.

Omdat het kwaad dan denkt: onee ! iemand kiest voor God.

Absoluut is dit zo. Daarom is het belangrijk om te blijven bidden tot God en om zijn bescherming te vragen. Ook is het van belang om God's hulp in te roepen als Satan je slechte gedachten brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat maakt het nog geen feit, enkel maakt dat een feit dat niet iedereen geneest.

wil je deze uitleggen?

Dat vanuit je eigen ervaringen en contacten die deze ervaringen delen het niet waargenomen is, dit niet een feit maakt dat het niet bestaat. Immers je doet met die bevinding geen uitsluitsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat anderen ervan vinden boeit mij werkelijk niet.

Ik geloof in God en heb me bewust laten dopen. Ik kies voor God, nu, in de toekomst, voor eeuwig!! _O_:# Heb me in die tijd enorm verdiept in religie. In alle religies eigenlijk wel. Maar ik voel me toch alleen verbonden met de christelijke leer...

Verder heb ik dus last van diverse psychiatrische klachten. Maar ik zie het zo: ik ben nooit in balans. Het een (manische) overheerst het andere (depressieve) of andersom. Maar als je het uiteindelijk bij mekaar optelt heb ik een zeer goed leven!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

feit is gewoon dat er niemand genezen wordt die tot god bidt.

Waarom zou dat een feit zijn?

Ik ken persoonlijk een man, toen nog niet gelovig, die leed aan arthritis. Hij was toen een jaar of 50 en de ziekte was al vrij ver gevorderd. De arts had hem gezegd dat hij binnenkort in een rolstoel zou belanden. Een paar maanden later wou zijn gelovige vrouw naar een genezingsdienst gaan in de buurt van Straatsburg. Haar man was niet van plan mee te gaan. Nadat hij haar al x-keren de weg had uitgelegd aan zijn vrouw, en zij er maar niet wijs aan geraakte, is hij zelf meegegaan. Zijn allerlaatste gedachte was dan ook genezen worden. Toen ze aankwamen, zat de kerk zo vol dat er enkel vooraan nog plaats was. De priester zei aan het begin van de viering dat al wie aan arthritis leed, diezelfde avond of in de loop van de week zou genezen. Zo geschiedde! De man heeft zich bekeerd en heeft de Heer lief met heel zijn hart en wezen.

Dit is een anekdote. Anekdotes zijn nooit bewijs voor een fenomeen. Als 1 iemand goed reageert op een genezingsdienst betekend niet dat andere mensen dat per definitie ook doen.

Moet je dit filmpje maar is bekijken, dat gaat over anekdotisch bewijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

De bijbel leert het volgende:

Mark 18:

17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Wie moet de handen opleggen? -> juist, de gelovige

Welke condities gelden er voor de zieke om genezen te worden? -> geen enkele

Wat is de wil van God betreffende genezing:

Math 8:

16 Bij het vallen van de avond brachten ze vele bezetenen bij hem. Met een enkel bevel dreef hij de geesten uit, en allen die ziek waren genas hij, 17 opdat in vervulling ging wat gezegd is door de profeet Jesaja: ‘Hij was het die onze ziekten wegnam en onze kwalen op zich heeft genomen.’

Wat kwam Jezus doen:

Hand 10:

38 Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij

Wat leert Petrus ons vervolgens:

1 Petr 2

Hij heeft in zijn lichaam onze zonden het kruishout op gedragen, opdat wij, dood voor de zonde, rechtvaardig zouden leven. Door zijn striemen bent u genezen.

Genezing is voor God al een feit wat 2000 jaar geleden door Jezus gekocht en betaald is. Dus op de vraag wil God mensen genezen is het antwoord ja. God geneest door de gelovigen die hier op aarde nog rondwandelen. Helaas lopen er maar weinig mensen rond die van mening zijn dat God wil genezen, laat staan dat ze uitstappen als gelovige en gewoon doen wat de bijbel ze leert, namelijk het volgende:

"en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen"

1) Vraag niet aan God om iets te doen wat Hij al gedaan heeft (genezing is beschikbaar)

2) Vraag niet aan God om iets te doen wat Hij aan jou gevraagd heeft om te doen (God vraagt om de handen op zieken te leggen, dan zal Hij genezen door jouw handen heen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogía, PB's over en weer sturen vind ik niet zo'n puik idee, ik snap dat je bang bent voor sancties maar ik denk niet dat er iets mis is met zeggen wat jíj denkt dat je moet doen om beter te worden. Zo lang je jezelf inderdaad maar niet gaat vergelijken met God, maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn zolang je het bij jouw mening houdt en dingen niet gaat verkondigen als feiten. (Je moet denk ik niet gaan zeggen dat het zo is dat iedereen geneest als ze dit of dat doen, want dan zou het gezien kunnen worden als kleinerend en denigrerend.)

Bedankt voor je reactie. Toch is mijn ervaring dat ik er zeer weinig over kan schrijven, want erover schrijven leidt helaas tot te overhaaste conclusies en sancties. Ook al schrijf ik goede dingen, mensen vatten het toch negatief op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Spijt me te horen dat je af en toe last hebt van depressies. Dat is niet leuk. Ik hoop dat je de eigenlijke oorzaak ervan kunt opsporen eventueel met hulp van therapeut. Blijven bidden en vragen dat God je inzicht zal geven in de oorzaak van de depressie zodat die dan ook gaat verdwijnen.

Als dat nou hielp, zouden er een stuk minder depressief zijn. Het is echt niet zo dat er een oorzaak te vinden is waardoor alles opeens (rap) beter wordt.

Als je depressief bent kun je feitelijk twee dingen doen: ophouden met geloven of doorgaan, maar ik denk dat het op dat moment gevoelsmatig weinig uitmaakt. Maar met je geloof heb je tenminste nog iets om je aan vast te houden en voor te leven. Ongeveer. Soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Depressie is niet altijd psychisch maar ook fysiek, het kan ongeveer net zo goed een 'defect' in je hoofd zijn als een obstakel in je geest, zeg maar.

Waarbij ik nu bedenk dat iedereen die dat geloof aanhangt hoe dan ook zou beweren dat je genezen kunt worden.

Een depressie is altijd fysiek. De vraag is echter in hoeverre je ervan kunt genezen. Weten waar de oorzaak (ongeveer) ligt, is niet een garantie dat je iemand kunt genezen tenslotte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Depressie is niet altijd psychisch maar ook fysiek, het kan ongeveer net zo goed een 'defect' in je hoofd zijn als een obstakel in je geest, zeg maar.

Waarbij ik nu bedenk dat iedereen die dat geloof aanhangt hoe dan ook zou beweren dat je genezen kunt worden.

Een depressie is altijd fysiek. De vraag is echter in hoeverre je ervan kunt genezen. Weten waar de oorzaak (ongeveer) ligt, is niet een garantie dat je iemand kunt genezen tenslotte.

Ja dat zeggen ze tegenwoordig. Het is fysiek. Toch raar dat je het dan krijgt als reactie op iets wat gebeurd is. Hoeveel mensen zijn er niet jaren depressief na een scheiding? Geliefde, ik bid dat het u in alles wel ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel welgaat. Verwonding in je ziel heeft weerslag op je lichaam (hersenen ook). Dan kun je medicijnen gaan geven om de fysieke problemen op te lossen, maar het aanpakken van de verwonding in de ziel is ook belangrijk. In de reguliere hulpverlening zeggen ze ook dat je therapie nodig hebt. Ik heb weleens gehoord dat psychologie de dingen boven het maaiveld weg probeert te halen (stofjes in de hersenen, therapie voor ander gedrag), maar God kan alleen iets doen aan het gedeelte onder het maaiveld (bittere wortels, aanstoot nemen, zonden die tegen je zijn begaan en die je zelf hebt gedaan).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij, niet elke depressie heeft per se een oorzaak. Mensen kunnen inderdaad om wat voor reden dan ook een tijdelijke depressie krijgen. Dan is er vaak een geestelijke oorzaak aan te wijzen en te behandelen. Er zijn echter ook mensen bij wie het genetisch bepaald is, dat ze manisch-depressief zijn of van nature een aanleg hebben. Dan is er niet een oorzaak/gebeurtenis aan te wijzen waardoor ze depressief zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid