Spring naar bijdragen

Ziektes & geloof


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik snap nu wat je bedoeld. Maar ik denk dat het op die manier niet vaak voorkomt. Er zijn mensen die ernstig ziek zijn en toch gewoon vrolijk.

Absoluut; in dat geval heeft God de ziel genezen maar niet het lichaam. Wat is volgens jou dan wel de oorzaak van ziekte?

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen? En wat is een zieke ziel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen?

God wil het lichaam genezen. Hij wil dat de geest, ziel en het lichaam in lijn zijn met Zijn wil, namelijk dat de geest, ziel en het lichaam volmaakt zijn volgens Zijn plan.

3 Joh. 1:2 Geliefde, ik bid, dat het u in alles wèl ga en gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wèl gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verwar Eulogia zijn mening niet met een groot geloof, want zulke mensen kunnen bergen verzetten maar kan Eulogia wel één berg verzetten door te bewijzen dat hij niet ziek wordt van een adderbeet?

Bergen verzet je niet door te bewijzen dat je niet ziek wordt van een adderbeet.

Volgens de Bijbel verzet je bergen door er in geloof tegen te spreken. (Mar. 11:23)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap nu wat je bedoeld. Maar ik denk dat het op die manier niet vaak voorkomt. Er zijn mensen die ernstig ziek zijn en toch gewoon vrolijk.

Absoluut; in dat geval heeft God de ziel genezen maar niet het lichaam. Wat is volgens jou dan wel de oorzaak van ziekte?

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen? En wat is een zieke ziel?

Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat als mensen heel erg met iets zitten, dat ze daar door hoofdpijn krijgen of maag pijn. In dat geval kan God je dan weer hoop geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absoluut; in dat geval heeft God de ziel genezen maar niet het lichaam. Wat is volgens jou dan wel de oorzaak van ziekte?

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen? En wat is een zieke ziel?

Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat als mensen heel erg met iets zitten, dat ze daar door hoofdpijn krijgen of maag pijn. In dat geval kan God je dan weer hoop geven.

Mkay, maar dan snap ik nog niet waarom God niet je lijf zou genezen maar wel je ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap nu wat je bedoeld. Maar ik denk dat het op die manier niet vaak voorkomt. Er zijn mensen die ernstig ziek zijn en toch gewoon vrolijk.

Absoluut; in dat geval heeft God de ziel genezen maar niet het lichaam. Wat is volgens jou dan wel de oorzaak van ziekte?

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen? En wat is een zieke ziel?

Een zieke ziel - dat we notabene allemaal hebben - is verwondingen aan de ziel door wat we hebben meegemaakt, bij voorbeeld als we te weinig genegeneid hebben ontvangen; werden uitgelachen. Het blijft een extra - gevoelige plek. Als je bijvoorbeeld als kind door je vader of je moeder in de steek werd gelaten, dan zal dat een zwakke plek blijven - dit is je zult je sneller dan een gemiddeld persoon zou doen in de steek gelaten voelen. Enkel als God je deze wonde laat helen, zal het nefaste effect drastisch verminderd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap nu wat je bedoeld. Maar ik denk dat het op die manier niet vaak voorkomt. Er zijn mensen die ernstig ziek zijn en toch gewoon vrolijk.

Absoluut; in dat geval heeft God de ziel genezen maar niet het lichaam. Wat is volgens jou dan wel de oorzaak van ziekte?

Waarom zou God dan niet het lichaam genezen?

We weten niet waarom God niet altijd geneest. Wel mogen we niet uit het oog verliezen dat als god iedereen altijd zou genezen, zelfs wanneer er niet voor gebeden is, dan heft hij de zonde, de dood en ziekte op en de daarmee verbonden menselijke vrijheid op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We vragen dan ook niet om de dood en zonden op te heffen. Alleen de ziekten. Niemand wilt eeuwig leven. Dat zou het leven waardeloos maken en ongelooflijk saai. Begrijp me niet verkeerd, honderd jaar of 2 extra lijkt me niet verkeerd, het lijkt me leuk om te zien hoe ver we komen op technologisch gebied enz, maar eeuwig..nee. En niet kunnen zondigen lijkt me ook niet ideaal; stel je eens voor dat niemand ooit eens zou liegen. De film 'The Invention of Lying' speelt daar mooi op in. Maar ik snap de link tussen menselijke vrijheid en ziekten niet zo, behalve dan dat ziekte die vrijheid in veel gevallen juist beperkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je zondigt kan God je straffen met een ziekte.

Waar baseer je dat op?

Ik geloof best dat zonde negatieve gevolgen kan hebben. Als je bijv. veel liegt in relaties met mensen zul je merken dat die relaties er aan kapot gaan, dat mensen er achter komen dat ze jou niet konden vertrouwen.

Maar ik denk niet dat God in dit leven rechtstreeks straft op zonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je zondigt kan God je straffen met een ziekte.

Waar baseer je dat op?

Ik geloof best dat zonde negatieve gevolgen kan hebben. Als je bijv. veel liegt in relaties met mensen zul je merken dat die relaties er aan kapot gaan, dat mensen er achter komen dat ze jou niet konden vertrouwen.

Maar ik denk niet dat God in dit leven rechtstreeks straft op zonde.

Er staat heel vaak in de bijbel dat mensen zondigen en dan ziek worden of dood gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met zonde is ziekte verbonden.

Dus als je ziek bent, ben je automatisch zondig?

Wanneer iemand ziek wordt, is dat lang niet altijd door eigen zonde. Het kan zijn dat iemand tegen je heeft gezondigd en zo rechtstreeks of onrechtstreeks ziekte veroorzaakt bij je. Veel mensen van wie de ouders een kind geaborteerd hebben, dragen een ongelooflijke woede in hun lichaam, veelal weet hun geest dit niet. Woede veroorzaakt levensbedreigende of andere ziektes. Soms is de zonde nog verde te zoeken bij de voorouders. Dit is het geval bij DNA wijzigingen die ten gevolge van zonde kunnen voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@helm: Tja, maar als ik Prediker lees, of in de Psalmen, dan lijkt het vaak toch ook wel goed te gaan met zondaars. En waarom worden rechtvaardigen dan wel ziek of moeten zij lijden?

Iedereen sterft op een gegeven moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid