Spring naar bijdragen

Ziektes & geloof


Aanbevolen berichten

Er is niks mis met bijbelteksten, zolang je maar niet vergeet af en toe uit het raam te kijken om te zien wat er werkelijk gebeurt in de wereld. Eulogia zei eerder dat hij nooit gebruik zou maken van medische voorzieningen, omdat God hem daarin voorziet. Ik hoop dat hij het dan ook laat om ooit kinderen te krijgen zodat we niet nog zo'n bericht te horen krijgen zoals ik eerder plaatste. Cobybryant, het is goed om te horen dat mensen ook worden aangemoedigd om naar artsen te gaan bij ziekten, maar begrijp wel dat er sommigen zijn die die Bijbelteksten op zo een manier interpreteren dat hun geloof de enige vorm van medische hulp is (Zie Eulogia). Het is een beetje zoals met alcohol: drink met mate, alleen is het in dit geval: geloof met mate, en word niet zoals die ouders die hun kind een week lang hebben laten lijden tot z'n dood omdat ze in God vertrouwden in plaats van dat ze hun kind naar een arts brachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik geloof niet dat mijn bijbelteksten geapprecieerd worden. Ik kom zelf oorspronkelijk uit de kerk van Zijlstra en kwam jaren in een kerk waar veel mensen genazen. Overigens wordt daar wel altijd aangemoedigd dat mensen naar een arts gaan. Ik heb altijd gehoord dat we de wonderen moeten doen die Jezus deed, maar ik geloof niet dat mensen er blij van worden hier. Ik zal mijn geloof maar bouwen om van deze onnozele forumverslaving af te komen. Beter.

Je mag natuurlijk geloven wat jij wil zoals een ander dat ook mag. En evengoed mag je dat geloof uiten op dit forum, zoals een ander ook mag. Maar het de kerkelijke denominatie waarin jij bent opgegroeid staat voor veel mensen op dit forum gewoon heel ver af van hun eigen geloof. Daarnaast hebben de meeste meer dan genoeg broeders/zusters in Christus zien sterven aan kanker, een auto-ongeluk of iets anders. Dan strookt de boodschap die jij hier verkondigd niet echt met datgene wat je geloofd en dat geeft wrijving.

Maar voel je vooral wel welkom op dit forum waar ook jouw geloof een stem mag hebben ongeacht hoe anderen daarop reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk al die Bijbelteksten. Ondertussen gaan 2 ouders vrijuit nadat ze hun 16-jarige zoon hadden laten doodgaan aan een gebarsten blinde darm. Hij werd ziek, en in plaats van hem naar een dokter te brengen zouden ze wel even voor hem bidden. Dat staat immers in de Bijbel, volgens jullie? "Heb vertrouwen! Blijf bidden! God kan alles genezen!" Een jongen van 16 is dood door die manier van denken. Wat zei je Dave? "Jezus heeft duidelijk ons de opdracht gegeven dat de gelovigen de handen op zieken moeten leggen en dan zullen ze genezen". Dus of Jezus liegt hier, of de ouders van deze jongen 'geloofden niet goed genoeg'. Welke is het? Welk excuus word er gebruikt om hier onderuit te komen? Ik denk dat het antwoord C word: "Misschien hadden ze teveel twijfel in hun hart". Of, hey, hier is een idee: Breng je kind naar de dokter als hij/zij ziek is!

Ik neem aan dat je gelezen hebt wat ik zei en dat geloven terwijl ongeloof ook aanwezig is kan leiden, net als bij de discipelen, tot geen resultaat. Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing dan is het zeker niet handig om dat toe te gaan passen op je eigen kind. Vaak is er dan ook veel stress en is het gewoon verstandig om je kind naar het ziekenhuis te brengen. Daarnaast zie je vaak dat mensen nog geen resultaten hebben gezien en gewoon klakkeloos overnemen wat andere zeggen waardoor je dit soort extreme situaties krijg. Ga je nou niet naar de dokter omdat je pastor het heeft gezegd of omdat je werkelijk een openbaring hierover hebt ontvangen van God. Geloven met je verstand is heel wat anders dan geloven met je hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk al die Bijbelteksten. Ondertussen gaan 2 ouders vrijuit nadat ze hun 16-jarige zoon hadden laten doodgaan aan een gebarsten blinde darm. Hij werd ziek, en in plaats van hem naar een dokter te brengen zouden ze wel even voor hem bidden. Dat staat immers in de Bijbel, volgens jullie? "Heb vertrouwen! Blijf bidden! God kan alles genezen!" Een jongen van 16 is dood door die manier van denken. Wat zei je Dave? "Jezus heeft duidelijk ons de opdracht gegeven dat de gelovigen de handen op zieken moeten leggen en dan zullen ze genezen". Dus of Jezus liegt hier, of de ouders van deze jongen 'geloofden niet goed genoeg'. Welke is het? Welk excuus word er gebruikt om hier onderuit te komen? Ik denk dat het antwoord C word: "Misschien hadden ze teveel twijfel in hun hart". Of, hey, hier is een idee: Breng je kind naar de dokter als hij/zij ziek is!

Ik neem aan dat je gelezen hebt wat ik zei en dat geloven terwijl ongeloof ook aanwezig is kan leiden, net als bij de discipelen, tot geen resultaat. Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing dan is het zeker niet handig om dat toe te gaan passen op je eigen kind. Vaak is er dan ook veel stress en is het gewoon verstandig om je kind naar het ziekenhuis te brengen.

dus ook jij verkondigt het credo dat als je maar genoeg gelooft, je zal genezen van al je ziektes?

zo ja, dan beweer je mijns inziens dat zieken dus te weinig geloof en vertrouwen hebben in jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, de Levensstroom. De gedachte dat God mensen geneest omdat ze daarvoor bidden vind ik inderdaad onzin. Het zit in Z'n plan, of het zit dat niet.

Het zit in zijn plan, lees ook mijn tekst op pagina 3. Echter heeft Hij daar wel gelovigen voor nodig die hierin gaan uitstappen. Helaas zie je op dit forum ook meer ongeloof dan geloof omtrent dit onderwerp vanwege alles wat mensen meegemaakt hebben.

Probeer het eens om te draaien, God heeft laten zien in Zijn Woord hoe Hij het bedoeld heeft, dat zijn wil is dat alle mensen genezen, zie Jezus op aarde die bijna alleen maar aan het genezen was. Vervolgens gaat Jezus terug naar de hemel en geeft ons de opdracht om verder te gaan, waarbij Hij de Geest zal sturen in het hart van elke gelovigen zodat ze ook de kracht ontvangen om als Jezus hier op aarde dezelfde en grotere werken te doen. Wees vervolgens eerlijk en kijk eens om je heen, wie houdt zich aan dit woord? We zijn op fora met elkaar aan het vechten dat het allemaal onzin is en gebruiken daarvoor hetgene wat we zien als bewijs. Volkomen begrijpbaar voor ongelovigen, maar gelovigen mogen hier anders in staan, namelijk wat zegt God hierover in Zijn Woord? Zolang dat Woord vervuild is met leugens en bedrog (wie zou daar nu belang bij hebben?) zie je dat de gemeente krachteloos is op dit gebied.

Zo wel, nou mooi, hun wil zat op 1 lijn met die van God. Zo niet, jammer, God was iets anders van plan. Als men beweert dat God door gebed ineens van gedachten kan veranderen, dan zou dat betekenen dat Hij veel meer mensen negeert dan geneest. De diensten zelf...tja..gezamenlijk bidden om genezing en hopen dat God hetzelfde wilt lijkt mij niks mis mee. Het geeft een gevoel van samenhorigheid, van troost, en het geeft zieken het gevoel dat ze niet zijn vergeten. Maar ik kan er echt niet tegen als mensen zeggen dat ze zijn genezen omdat ze daarvoor hadden gebeden. Ik heb het daar al eens eerder over gehad in een topic over gebedsgenezing.

In de bijbel komen gebedsgenezingsdiensten ook niet voor. De bijbel leer dat gelovigen gewoon de handen moeten opleggen en mensen genezen. Jezus zelf zegt dat je moet spreken tegen het probleem, niet tegen God over het probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus ook jij verkondigt het credo dat als je maar genoeg gelooft, je zal genezen van al je ziektes?

zo ja, dan beweer je mijns inziens dat zieken dus te weinig geloof en vertrouwen hebben in jezus?

Zie mijn eerdere quote hierover:

De bijbel leert het volgende:

Mark 18:

17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Wie moet de handen opleggen? -> juist, de gelovige

Welke condities gelden er voor de zieke om genezen te worden? -> geen enkele

Wat is de wil van God betreffende genezing:

Math 8:

16 Bij het vallen van de avond brachten ze vele bezetenen bij hem. Met een enkel bevel dreef hij de geesten uit, en allen die ziek waren genas hij, 17 opdat in vervulling ging wat gezegd is door de profeet Jesaja: ‘Hij was het die onze ziekten wegnam en onze kwalen op zich heeft genomen.’

Wat kwam Jezus doen:

Hand 10:

38 Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij

Wat leert Petrus ons vervolgens:

1 Petr 2

Hij heeft in zijn lichaam onze zonden het kruishout op gedragen, opdat wij, dood voor de zonde, rechtvaardig zouden leven. Door zijn striemen bent u genezen.

Genezing is voor God al een feit wat 2000 jaar geleden door Jezus gekocht en betaald is. Dus op de vraag wil God mensen genezen is het antwoord ja. God geneest door de gelovigen die hier op aarde nog rondwandelen. Helaas lopen er maar weinig mensen rond die van mening zijn dat God wil genezen, laat staan dat ze uitstappen als gelovige en gewoon doen wat de bijbel ze leert, namelijk het volgende:

"en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen"

1) Vraag niet aan God om iets te doen wat Hij al gedaan heeft (genezing is beschikbaar)

2) Vraag niet aan God om iets te doen wat Hij aan jou gevraagd heeft om te doen (God vraagt om de handen op zieken te leggen, dan zal Hij genezen door jouw handen heen)

Als je de moeite neemt om dit eens goed te lezen dan zie je dat jou conclusie onjuist is. De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden. Gods kinderen zouden nu net als Jezus hier op aarde dezelfde en grotere werken moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden. Gods kinderen zouden nu net als Jezus hier op aarde dezelfde en grotere werken moeten doen.

dat zou misschien moeten [omdat het in de bijbel staat] maar het gebeurt niet.

in de afgelopen 3 jaar heb ik 5 mensen - jonge mensen nog - zien sterven aan kanker.

ze waren allen gelovig op 1 na.

ook hebben ze aan handoplegging gedaan en waren ze zeer positief en ervan overtuigd dat ze zouden genezen [ wat op zich natuurlijk en mooie en knappe instelling is] want zo stond geschreven.

het heeft niet mogen baten helaas.... :|

weliswaar zijn er gelukkig wel mensen die genezen van kanker en dat mag je gerust een wonder te noemen, maar met geloven heeft het niets van doen.

diegenen uit mijn voorbeelden ontbrak het niet aan geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan het nu niet echt een fijn idee noemen dat wanneer je niet goed genoeg gelooft je niet wordt genezen.

Ik kan me wel in de reactie van Nath vinden: veel mensen worden idd ziek, en ik geloof dat God ze allemaal kan genezen, maar vergeet niet dat het misschien nog wel belangrijker is dat mensen het evangelie kennen.

Misschien komt dit wat krom over, maar is dat niet belangrijker dan gezond zijn. Ik geloof voor Jezus wel, dat wij in Hem geloven en met hem in het paradijs zullen zijn.

Vanuit menselijk oogpunt kan ik het zeer goed begrijpen dat het moeilijk is dat niet iedereen genezen kan worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

@cobybryant,

Natuurlijk mag jij je mening en visie ook geven over dit onderwerp vooral omdat we lezen dat in de tijd van Jezus genezingen gebeurde.

Maar dat is tegelijkertijd het moeilijke, nu kom je tegen dat christenen denken die gave ook te hebben of erger nog zeggen dat er te weinig geloof is als iemand niet geneest.

En dat velen het dan niet met je eens zijn omdat ze in de praktijk wat anders zien daar moet je tegen kunnen. We wisselen hier onze gedachten erover uit, discusieeren en dan staan de neuzen niet dezelfde kant op.

Ik zie de praktijk en die is dat er veel mensen lijden, sterven aan b.v kanker, dat kunnen mensen met een diep geloof zijn. Geloof heeft voor mij niet te maken met ziektes, daar zijn andere oorzaken voor. Soms door je leefpatroon vaker nog doordat er maar zo cellen wat anders gaan doen . Gelovigen of niet gelovigen we kunnen allemaal ernstig ziek worden, we gaan eens dood. Wel zie ik dat gelovigen troost en houvast kunnen ervaren in hun ziekteproces.

Een kennis van me was ernstig ziek ze koos voor ziekenzalving ook voor chemokuren tot het niet meer kon, ze zei; ik weet niet of ik zal genezen maar ik wil niet dat Jezus straks vraag;"waarom heb je me niet gevraagt om je te genezen?' Natuurlijk zulllen gelovige zieken bidden om genezing maar soms is het beter ook te bidden voor: rust, overgave. Zeker wanneer het een ziekte is die terminaal is, of een dwarsleasie, herseninfarct etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lobke schreef:

Gelovigen of niet gelovigen we kunnen allemaal ernstig ziek worden, we gaan eens dood. Wel zie ik dat gelovigen troost en houvast kunnen ervaren in hun ziekteproces.

ziekte maakt geen onderscheid tussen gelovigen of niet-gelovigen.

het overkomt je en dan heb je pech gehad.

zeker kunnen sommigen steun hebben aan hun geloof, maar er is ook een aantal gelovigen, die ziekte als een straf van God [of van de duivel] ziet. ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk al die Bijbelteksten. Ondertussen gaan 2 ouders vrijuit nadat ze hun 16-jarige zoon hadden laten doodgaan aan een gebarsten blinde darm. Hij werd ziek, en in plaats van hem naar een dokter te brengen zouden ze wel even voor hem bidden. Dat staat immers in de Bijbel, volgens jullie? "Heb vertrouwen! Blijf bidden! God kan alles genezen!" Een jongen van 16 is dood door die manier van denken. Wat zei je Dave? "Jezus heeft duidelijk ons de opdracht gegeven dat de gelovigen de handen op zieken moeten leggen en dan zullen ze genezen". Dus of Jezus liegt hier, of de ouders van deze jongen 'geloofden niet goed genoeg'. Welke is het? Welk excuus word er gebruikt om hier onderuit te komen? Ik denk dat het antwoord C word: "Misschien hadden ze teveel twijfel in hun hart". Of, hey, hier is een idee: Breng je kind naar de dokter als hij/zij ziek is!

Ik neem aan dat je gelezen hebt wat ik zei en dat geloven terwijl ongeloof ook aanwezig is kan leiden, net als bij de discipelen, tot geen resultaat. Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing dan is het zeker niet handig om dat toe te gaan passen op je eigen kind. Vaak is er dan ook veel stress en is het gewoon verstandig om je kind naar het ziekenhuis te brengen.

Dus er is in deze gevallen inderdaad wat mis met hun geloof? "Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing[...]". Vertel dat maar tegen de familieleden van christenen die zijn overleden door ziekten. "Als jullie nou wat sterker in je geloof stonden omtrent genezing...". Sta jij daar sterk in? Als jij een rondje zou maken in een terminale afdeling van een ziekenhuis, en je zou daar je handen gaan opleggen bij elke christen die daar om vraagt, zouden ze dan beter worden? Als het dan niet werkt dan ligt het in ieder geval niet aan hun, want je zei zelf: "De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden." Als ze ziek blijven en doodgaan dan ligt dat dus aan jouw 'wankele' geloof? Als wat jij zegt namelijk waar is, dan zou je op dit moment een groepje christenen hebben die "sterk in hun geloof staan omtrent genezing" die door het land reizen om alle terminaal zieke christenen te genezen. De werkelijkheid is anders.

Daarnaast zie je vaak dat mensen nog geen resultaten hebben gezien en gewoon klakkeloos overnemen wat andere zeggen waardoor je dit soort extreme situaties krijg. Ga je nou niet naar de dokter omdat je pastor het heeft gezegd of omdat je werkelijk een openbaring hierover hebt ontvangen van God. Geloven met je verstand is heel wat anders dan geloven met je hart.

Geloven dat je een openbaring hebt ontvangen van God is in dit geval even dodelijk als geloven omdat je pastor het heeft gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave schreef:
De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden. Gods kinderen zouden nu net als Jezus hier op aarde dezelfde en grotere werken moeten doen.

dat zou misschien moeten [omdat het in de bijbel staat] maar het gebeurt niet.

Het gebeurd wel, google eens op Curry Blake bijvoorbeeld en JGLM.

in de afgelopen 3 jaar heb ik 5 mensen - jonge mensen nog - zien sterven aan kanker.

ze waren allen gelovig op 1 na.

ook hebben ze aan handoplegging gedaan en waren ze zeer positief en ervan overtuigd dat ze zouden genezen [ wat op zich natuurlijk en mooie en knappe instelling is] want zo stond geschreven.

het heeft niet mogen baten helaas.... :|

weliswaar zijn er gelukkig wel mensen die genezen van kanker en dat mag je gerust een wonder te noemen, maar met geloven heeft het niets van doen.

diegenen uit mijn voorbeelden ontbrak het niet aan geloof.

Dat begrijp ik en vind ik ook heel erg. Ik ga niet beweren dat ik alle antwoorden heb, maar als ik moet kiezen tussen het woord van God en dat wat we zien in de wereld om ons heen, dan blijf ik op zijn woord staan. Geloof is niet eerst zien en dan geloven, geloof is uitstappen terwijl je het nog niet ziet. Wij zijn vandaag de dag zo in het wereldse denken getraind dat we al moeite hebben om Gods woord te begrijpen, laat staan te geloven. En met geloven bedoel ik dat ook al lijkt het tegenovergestelde te gebeuren ik blijf vasthouden aan zijn belofte en dit belijd.

Ik ben op deze tekst uit Hebr aan het mediteren en begin het langzaam te begrijpen:

Laten we zonder te wankelen datgene belijden waarop we hopen, want Hij die de belofte heeft gedaan is trouw.

Blijkbaar kunnen we wankelen, de vraag is blijf ik belijden waarop ik hoop (dat is geloof) of conformeer ik mij naar de wereld en leg ik mij daarbij neer? Geef ik waarde aan God en zijn belofte of wat ik om mij heen zie gebeuren? Ik beweer niet dat het allemaal eenvoudig is en ja ik heb ook verlies meegemaakt (mijn eigen vader is gestorven aan maagkanker), maar ik weiger om de duivel te laten winnen en het werk van Jezus betekenisloos te maken omdat wij ons neerleggen bij ziekten. Ziekte is een vloek en Jezus heeft de vloek overwonnen, dus als er nog vloek in iemands leven is dan is dat gewoon onrechtmatig en mogen wij net als Jezus deze persoon hiervan vrij maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

Het gebeurd wel, google eens op Curry Blake bijvoorbeeld en JGLM.

wel eens van propaganda gehoord?

en geloof je alles wat je leest op dit gebied?

Blake beweert bv. zijn dochter na een dodelijke val opgewekt te hebben uit de dood.

er staat ook dat men doden zal kunnen opwekken en sommigen nemen dat ook serieus en zijn er heilig van overtuigd dat dit kan.

geloof je dit ook?

zelfs als je gecremeerd bent zou dat geen problemen opleveren volgens mevr.King

http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... mortuaria/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus er is in deze gevallen inderdaad wat mis met hun geloof? "Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing[...]". Vertel dat maar tegen de familieleden van christenen die zijn overleden door ziekten. "Als jullie nou wat sterker in je geloof stonden omtrent genezing...". Sta jij daar sterk in? Als jij een rondje zou maken in een terminale afdeling van een ziekenhuis, en je zou daar je handen gaan opleggen bij elke christen die daar om vraagt, zouden ze dan beter worden? Als het dan niet werkt dan ligt het in ieder geval niet aan hun, want je zei zelf: "De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden." Als ze ziek blijven en doodgaan dan ligt dat dus aan jouw 'wankele' geloof? Als wat jij zegt namelijk waar is, dan zou je op dit moment een groepje christenen hebben die "sterk in hun geloof staan omtrent genezing" die door het land reizen om alle terminaal zieke christenen te genezen. De werkelijkheid is anders.

Dat klopt, de discipelen waren aan de lopende band aan het genezen en dan komen ze bij een geval wat ze niet lukt. Het enige wat Jezus zegt is dat dit komt door hun ongeloof. Dan kunnen we dat gewoon negeren maar we kunnen er ook lering uit trekken en ons afvragen waar komt het ongeloof vandaan? Als ik de hele dag te horen krijg dat mensen niet genezen en dan moet ik voor iemand gaan bidden, dan is de kans groot dat diep van binnen ik eigenlijk niet geloof dat deze persoon gaat genezen door mijn gebed. daarom is het zo belangrijk dat wij ons denken vernieuwen naar het woord van God maar net zo belangrijk, ons hart bewaken boven alles.

Daarnaast zie je vaak dat mensen nog geen resultaten hebben gezien en gewoon klakkeloos overnemen wat andere zeggen waardoor je dit soort extreme situaties krijg. Ga je nou niet naar de dokter omdat je pastor het heeft gezegd of omdat je werkelijk een openbaring hierover hebt ontvangen van God. Geloven met je verstand is heel wat anders dan geloven met je hart.

Geloven dat je een openbaring hebt ontvangen van God is in dit geval even dodelijk als geloven omdat je pastor het heeft gezegd.

Alleen als de openbaring niet echt was, maar dat is iets tussen de gelovige en God. Mensen belijden van alles aan elkaar over wat ze geloven, maar alleen het hart laat de ware aard zien van een mens en God ziet het hart aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave schreef:
Het gebeurd wel, google eens op Curry Blake bijvoorbeeld en JGLM.

wel eens van propaganda gehoord?

en geloof je alles wat je leest op dit gebied?

Blake beweert bv. zijn dochter na een dodelijke val opgewekt te hebben uit de dood.

Daarom ben ik zelf ook in Amerika geweest, heb een DHT gevolgd van 3 dagen en weet dus ook waar hij over praat, in tegenstelling waarschijnlijk tot jij. Maar dat is vandaag de dag niet anders, mensen hebben hun oordeel al klaar en nemen niet zelf meer de moeite om te kijken of uit te zoeken wat er gezegd wordt. Nee, ze googlen even, lezen wat reacties en hup, hun mening is gevormd en de persoon in kwestie is een leugenaar en bedrieger.

er staat ook dat men doden zal kunnen opwekken en sommigen nemen dat ook serieus en zijn er heilig van overtuigd dat dit kan.

geloof je dit ook?

zelfs als je gecremeerd bent zou dat geen problemen opleveren volgens mevr.King

http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... mortuaria/

de bijbel leert dat wij doden kunnen opwekken. Het heeft allemaal met geloof te maken en de grootste beperking van ons geloof zijn wij zelf. I.p.v. op God te vertrouwen kijken we met ons eigen verstand naar de oplossing en komen dan meestal schromelijk te kort in ons voorstellingsvermogen. Ik ken deze mevr King niet dus ik zou het niet weten. Ja ik geloof dat de doden opgewekt kunnen worden, aangezien mijn geloof gebaseerd is op de opstanding van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave schreef:
Het gebeurd wel, google eens op Curry Blake bijvoorbeeld en JGLM.

wel eens van propaganda gehoord?

en geloof je alles wat je leest op dit gebied?

Blake beweert bv. zijn dochter na een dodelijke val opgewekt te hebben uit de dood.

Daarom ben ik zelf ook in Amerika geweest, heb een DHT gevolgd van 3 dagen en weet dus ook waar hij over praat, in tegenstelling waarschijnlijk tot jij. Maar dat is vandaag de dag niet anders, mensen hebben hun oordeel al klaar en nemen niet zelf meer de moeite om te kijken of uit te zoeken wat er gezegd wordt. Nee, ze googlen even, lezen wat reacties en hup, hun mening is gevormd en de persoon in kwestie is een leugenaar en bedrieger.

er staat ook dat men doden zal kunnen opwekken en sommigen nemen dat ook serieus en zijn er heilig van overtuigd dat dit kan.

geloof je dit ook?

zelfs als je gecremeerd bent zou dat geen problemen opleveren volgens mevr.King

http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... mortuaria/

de bijbel leert dat wij doden kunnen opwekken. Het heeft allemaal met geloof te maken en de grootste beperking van ons geloof zijn wij zelf. I.p.v. op God te vertrouwen kijken we met ons eigen verstand naar de oplossing en komen dan meestal schromelijk te kort in ons voorstellingsvermogen. Ik ken deze mevr King niet dus ik zou het niet weten. Ja ik geloof dat de doden opgewekt kunnen worden, aangezien mijn geloof gebaseerd is op de opstanding van Christus.

jij zou een goede zijn voor Jesus Camp

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesus_Camp

kindere die volledig geindoctrineerd worden, hun ouders zijn elders, en ze zijn volledig aan de goodwill van de kampleiders overgelevert

Dave, voel jij je geindoctrineerd door het geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus er is in deze gevallen inderdaad wat mis met hun geloof? "Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing[...]". Vertel dat maar tegen de familieleden van christenen die zijn overleden door ziekten. "Als jullie nou wat sterker in je geloof stonden omtrent genezing...". Sta jij daar sterk in? Als jij een rondje zou maken in een terminale afdeling van een ziekenhuis, en je zou daar je handen gaan opleggen bij elke christen die daar om vraagt, zouden ze dan beter worden? Als het dan niet werkt dan ligt het in ieder geval niet aan hun, want je zei zelf: "De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden." Als ze ziek blijven en doodgaan dan ligt dat dus aan jouw 'wankele' geloof? Als wat jij zegt namelijk waar is, dan zou je op dit moment een groepje christenen hebben die "sterk in hun geloof staan omtrent genezing" die door het land reizen om alle terminaal zieke christenen te genezen. De werkelijkheid is anders.

Dat klopt, de discipelen waren aan de lopende band aan het genezen en dan komen ze bij een geval wat ze niet lukt. Het enige wat Jezus zegt is dat dit komt door hun ongeloof. Dan kunnen we dat gewoon negeren maar we kunnen er ook lering uit trekken en ons afvragen waar komt het ongeloof vandaan? Als ik de hele dag te horen krijg dat mensen niet genezen en dan moet ik voor iemand gaan bidden, dan is de kans groot dat diep van binnen ik eigenlijk niet geloof dat deze persoon gaat genezen door mijn gebed. daarom is het zo belangrijk dat wij ons denken vernieuwen naar het woord van God maar net zo belangrijk, ons hart bewaken boven alles.

Als je onpersoonlijk te horen krijgt dat er weer iemand die je nauwelijks kent op sterven ligt dan kan ik begrijpen dat je dan niet gelooft dat jouw onpersoonlijke gebed zal helpen. Maar ik heb het ook over familieleden van zieken, die niets meer willen dan dat ze hun geliefden oud kunnen zien worden, en die daar op elk moment van de dag voor bidden. Durf jij dan nog tegen ze te vertellen dat ze "niet sterk genoeg in hun geloof staan omtrent genezing"? Als jij werkelijk gelooft dat mensen anderen kunnen genezen, wat weerhoudt jou er nu dan van om terminaal zieke patiënten op te gaan zoeken, ze te leren kennen, een band met ze op te bouwen, om vervolgens voor ze te bidden? Al laat je me 10 bijbelteksten zien waarin staat dat God's kinderen genezing teweeg kunnen brengen; het betekent niets als er in werkelijkheid nog steeds christenen doodgaan aan ziekten, ongeacht gebeden, en dat is hoe de situatie nu is.

Alleen als de openbaring niet echt was, maar dat is iets tussen de gelovige en God. Mensen belijden van alles aan elkaar over wat ze geloven, maar alleen het hart laat de ware aard zien van een mens en God ziet het hart aan.

Dat is toch geheel subjectief? Wie ben ik om te zeggen dat jouw ervaringen met God niet echt zijn, en slechts een illusie? Als mensen ook maar een gevoel krijgen dat ze een ziekte wel weg kunnen bidden in plaats van ermee naar een dokter te gaan, en vervolgens in de Bijbel lezen dat mensen inderdaad ziekten kunnen genezen door gebed, en dan ook nog eens in die gedachte bevestigd worden door mensen als jij, dan krijg je snel nog meer krantenberichten van nalatige ouders die hun kind niet naar een dokter brachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave duidelijke vraag, ik hoop op een duidelijk antwoord: Waarom gebeurt het dan meestal niet dat mensen genezen als ze er wel voor hebben gebeden?

Wat bedoel je precies? Dat als een gelovige bidt voor een zieke het meestal niet gebeurd of een gelovige voor zichzelf bidt en het gebeurd niet? Even los van deze tweedeling, Lees mijn posts terug van de afgelopen paar uur en dan zie je antwoord staan hoe ik er tegenaan kijk. Als je daar vragen over hebt laat maar weten, maar wat mij betreft staat daar mijn standpunt redelijk duidelijk vermeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gewoon vreemd dat jij een dergelijk standpunt inneemt dat zo ver weg van de realiteit staat. Dat familieleden van doodzieke christenen niet sterk genoeg in hun geloof staan omtrent genezing? Het is makkelijk gezegd achter een toetsenbord en beeldscherm, maar zeg dat tegen die familieleden zelf en je bent niet langer welkom. Ben je zelf ooit in een situatie terecht gekomen waarin een geliefde te vroeg is overleden door ziekte? Het is helaas vaak zo dat mensen als jij pas van mening veranderen als ze zelf zoiets meemaken, en zelf inzien dat het vaak niet in hun handen ligt, en dat hun geliefde ondanks de talloze smeekbeden aan God alsnog overlijd. Hoe zou jij vervolgens reageren op iemand die zegt dat je niet sterk genoeg in je geloof stond? Dat het in feite jouw schuld is, want als je wel sterker in je geloof stond het allemaal voorkomen had kunnen worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

de bijbel leert dat wij doden kunnen opwekken.

Het heeft allemaal met geloof te maken en de grootste beperking van ons geloof zijn wij zelf. I.p.v. op God te vertrouwen kijken we met ons eigen verstand naar de oplossing en komen dan meestal schromelijk te kort in ons voorstellingsvermogen. Ik ken deze mevr King niet dus ik zou het niet weten.

Ja ik geloof dat de doden opgewekt kunnen worden, aangezien mijn geloof gebaseerd is op de opstanding van Christus.

heb jij in je naaste omgeving ooit meegemaakt dat er een dode is opgewekt?

en dan heb ik het over een dode en niet over een schijndode.

of misschien voorbeelden vanuit Europa en niet vanuit Verweggistan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus er is in deze gevallen inderdaad wat mis met hun geloof? "Als je nog niet sterk staat in je geloof omtrent genezing[...]". Vertel dat maar tegen de familieleden van christenen die zijn overleden door ziekten. "Als jullie nou wat sterker in je geloof stonden omtrent genezing...". Sta jij daar sterk in? Als jij een rondje zou maken in een terminale afdeling van een ziekenhuis, en je zou daar je handen gaan opleggen bij elke christen die daar om vraagt, zouden ze dan beter worden? Als het dan niet werkt dan ligt het in ieder geval niet aan hun, want je zei zelf: "De schuld ligt dus niet bij de zieke om genezen te worden." Als ze ziek blijven en doodgaan dan ligt dat dus aan jouw 'wankele' geloof? Als wat jij zegt namelijk waar is, dan zou je op dit moment een groepje christenen hebben die "sterk in hun geloof staan omtrent genezing" die door het land reizen om alle terminaal zieke christenen te genezen. De werkelijkheid is anders.

Dat klopt, de discipelen waren aan de lopende band aan het genezen en dan komen ze bij een geval wat ze niet lukt. Het enige wat Jezus zegt is dat dit komt door hun ongeloof. Dan kunnen we dat gewoon negeren maar we kunnen er ook lering uit trekken en ons afvragen waar komt het ongeloof vandaan? Als ik de hele dag te horen krijg dat mensen niet genezen en dan moet ik voor iemand gaan bidden, dan is de kans groot dat diep van binnen ik eigenlijk niet geloof dat deze persoon gaat genezen door mijn gebed. daarom is het zo belangrijk dat wij ons denken vernieuwen naar het woord van God maar net zo belangrijk, ons hart bewaken boven alles.

Als je onpersoonlijk te horen krijgt dat er weer iemand die je nauwelijks kent op sterven ligt dan kan ik begrijpen dat je dan niet gelooft dat jouw onpersoonlijke gebed zal helpen. Maar ik heb het ook over familieleden van zieken, die niets meer willen dan dat ze hun geliefden oud kunnen zien worden, en die daar op elk moment van de dag voor bidden. Durf jij dan nog tegen ze te vertellen dat ze "niet sterk genoeg in hun geloof staan omtrent genezing"? Als jij werkelijk gelooft dat mensen anderen kunnen genezen, wat weerhoudt jou er nu dan van om terminaal zieke patiënten op te gaan zoeken, ze te leren kennen, een band met ze op te bouwen, om vervolgens voor ze te bidden? Al laat je me 10 bijbelteksten zien waarin staat dat God's kinderen genezing teweeg kunnen brengen; het betekent niets als er in werkelijkheid nog steeds christenen doodgaan aan ziekten, ongeacht gebeden, en dat is hoe de situatie nu is.

Alleen als de openbaring niet echt was, maar dat is iets tussen de gelovige en God. Mensen belijden van alles aan elkaar over wat ze geloven, maar alleen het hart laat de ware aard zien van een mens en God ziet het hart aan.

Dat is toch geheel subjectief? Wie ben ik om te zeggen dat jouw ervaringen met God niet echt zijn, en slechts een illusie? Als mensen ook maar een gevoel krijgen dat ze een ziekte wel weg kunnen bidden in plaats van ermee naar een dokter te gaan, en vervolgens in de Bijbel lezen dat mensen inderdaad ziekten kunnen genezen door gebed, en dan ook nog eens in die gedachte bevestigd worden door mensen als jij, dan krijg je snel nog meer krantenberichten van nalatige ouders die hun kind niet naar een dokter brachten.

MasterJapie,

Laat ik voorop stellen dat je vanuit jouw standpunt gezien gelijk hebt. Jij gelooft niet en je basishouding van praatjes vullen geen gaatjes kan ik alleen maar beamen. Ja, we zouden als gelovigen gewoon de ziekenhuizen moeten aflopen en mensen genezen, maar daarvoor moeten de gelovigen dan wel gaan uitstappen. Het meeste wat ik hier ook zeg is gericht aan gelovigen en niet aan ongelovigen. De bijbel laat ook zien dat het woord kracht werd bij gezet door wonderen en tekenen, juist om de ongelovigen te overtuigen. Er is zoveel verkeerde leer over genezing dat de meeste mensen door de bomen het bos niet meer zien. Maar dat is wat mij betreft geen rede om dan maar te gaan twijfelen aan Gods woord. Ik ben al een aardig tijdje bezig met genezing, wat de bijbel hierover leert en ook ik heb nog zat twijfels. Maar ik heb gewoon al dingen meegemaakt die op zijn minst mij aan het denken hebben gezet en ook ik zal nog dingen verkeerd zien. Maar is daar nu ook niet juist een forum voor om dieper op het woord in te gaan en het met andere gelovigen onder elkaar te delen. Helaas is het meestal een gevecht wie gelijk heeft en zelden nog gewoon een open discussie zonder veroordeling waarbij een bereidheid is om van elkaar te leren.

Nee, ik weet ook niet alles, heb ook niet de waarheid in pacht en probeer zoveel mogelijk aan het woord vast te houden. Als gelovige is dat voor mij de basis van mijn geloof. Of iedereen er zo in staat zal ongetwijfeld niet het geval zijn, maar voor mij wel. Daarom gebruik ik ook zoveel mogelijk de bijbel als basis waarop ik dit baseer en hoop in discussie met andere gelovigen eventueel meer inzicht te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is gewoon vreemd dat jij een dergelijk standpunt inneemt dat zo ver weg van de realiteit staat. Dat familieleden van doodzieke christenen niet sterk genoeg in hun geloof staan omtrent genezing? Het is makkelijk gezegd achter een toetsenbord en beeldscherm, maar zeg dat tegen die familieleden zelf en je bent niet langer welkom. Ben je zelf ooit in een situatie terecht gekomen waarin een geliefde te vroeg is overleden door ziekte? Het is helaas vaak zo dat mensen als jij pas van mening veranderen als ze zelf zoiets meemaken, en zelf inzien dat het vaak niet in hun handen ligt, en dat hun geliefde ondanks de talloze smeekbeden aan God alsnog overlijd. Hoe zou jij vervolgens reageren op iemand die zegt dat je niet sterk genoeg in je geloof stond? Dat het in feite jouw schuld is, want als je wel sterker in je geloof stond het allemaal voorkomen had kunnen worden?

Als je wat beter gelezen had zou je gezien hebben dat ik mijn vader aan maagkanker heb verloren en ik hoef jou denk ik niet te vertellen hoe hij er op het einde uitzag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid