Spring naar bijdragen

Ziektes & geloof


Aanbevolen berichten

Het antwoord heb ik feitelijk al gegeven, maar om verdere onduidelijkheid te voorkomen , ja dat geloof ik wel.

Oke. Maar kan je dan ook begrijpen dat die uitspraak als beschuldiging aan kan komen bij mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? "Als jij wat sterker in je geloof had gestaan, dan...", "Als jij nou wat minder had getwijfeld, misschien...". . Dat zal erg vaak in het verkeerde keelgat terecht komen. "Dus ik heb mijn moeder verloren aan kanker omdat ik iets verkeerd heb gedaan?"

Dat kan ik wel begrijpen. Een algemene preek om het geloof op te bouwen is goed, maar zulke opmerkingen moet je niet maken als iemand net iemand verloren is.

Zulke uitspraken zou je nooit moeten maken als je sociale leven je lief is. Iedereen kent wel iemand die iemand heeft verloren aan een ziekte, en om dan ook maar te hinten op het 'feit' dat het voorkomen had kunnen worden met een paar extra Onze Vadertjes...belachelijk.

Als je dan toch over schuld gaat praten, zouden de leiders in Nederland dat moeten doen (schuld belijden) die het volk van God niet de Bijbelse waarheden hebben bijgebracht en God tegen hebben gehouden (ook de leden die het wel onderwezen kregen trouwens en het geloofden, maar niet wilden bidden) en naast ongeloof zijn er nog meer redenen dat mensen niet genezen.

Wat een onzin. Dus het is de schuld van Rutte dat er nog steeds mensen doodgaan aan kanker? Als ik iets niet wil van een overheid dan is het wel religieuze inmenging. In plaats van steeds een vingertje te wijzen als een gebed om genezing weer eens niet werkt, zou je het dan niet eens van de andere kant benaderen en inzien dat wij daar zelf geen controle over hebben? "Het is hun schuld! Nee het is jouw schuld! Nee!...". Hou daar mee op, doneer aan kankeronderzoek, en hoop dat je lang genoeg zal leven om kanker uitgeroeid te zien worden door de moderne wetenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dave besef je wat je zegt? Iemand die iemand heeft verloren aan een ziekte had maar harder moeten geloven, met wat voor gewicht zadel je die persoon dan wel niet op? Nogmaals, nu maak je het volledig afhankelijk van de mens terwijl dat indruist tegen wat God leert, namelijk dat Hij almachtig is. Hoe rijm je dat met elkaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry MasterJapie, ik had het niet over Rutte, maar over leiders voorgangers van de kerk die hun kerkleden leren dat God niet wil genezen. Ik doneer ook aan het kankerfonds. Wat ik wil zeggen: de schuld ligt bij de kerk als geheel, niet de ongelovigen en niet de enkeling die wel of niet het gelooft.

Je moet niet hinten op het feit dat het voorkomen had kunnen worden. Het doel van Gods Woord uitleggen m.b.t. genezing is dat er mensen die nog wel leven, genezen kunnen worden. Maar daar is zo'n forum als dit denk ik niet de meest geschikte plaats voor. Dat kun je dan beter doen in de kerk of bij christianforums, onder het kopje: alleen voor christenen en dan ook nog alleen bij een bepaalde denominatie, anders kunnen mensen het verkeerd opvatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het meegemaakt en maak het nog geregeld mee en toch maak ik ook mee dat mensen wel genezen, dus voor mij alleen maar een reden om door te zetten.

Website, email contact, of enig ander bewijs dat betreffende persoon genezen is

Zie commentaar van Thorgrem, alsof je daar genoegen mee neemt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave besef je wat je zegt? Iemand die iemand heeft verloren aan een ziekte had maar harder moeten geloven, met wat voor gewicht zadel je die persoon dan wel niet op? Nogmaals, nu maak je het volledig afhankelijk van de mens terwijl dat indruist tegen wat God leert, namelijk dat Hij almachtig is. Hoe rijm je dat met elkaar?

exact, en ons betichten dat we onbeschoft zijn tegen hem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het meegemaakt en maak het nog geregeld mee en toch maak ik ook mee dat mensen wel genezen, dus voor mij alleen maar een reden om door te zetten.

Website, email contact, of enig ander bewijs dat betreffende persoon genezen is

Zie commentaar van Thorgrem, alsof je daar genoegen mee neemt...

ja, gelezen

begrijp ik van je dat het loze uitspraken zijn wat jij en en geloofsmakker cobybrant uitkramen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het antwoord heb ik feitelijk al gegeven, maar om verdere onduidelijkheid te voorkomen , ja dat geloof ik wel.

Eindelijk een duidelijk antwoord, dank je wel.

Nu doe je alleen iets heel onchristelijks en dat is jouzelf de macht geven om mensen te genezen. Het ligt dus wel degelijk aan jóu of iemand geneest, immers jíj moet sterker in je geloof staan, jíj kunt door hard genoeg te geloven zorgen dat iemand geneest of niet. God laat je in feite buiten beschouwing. Zolang jij genoeg gelooft doet God wonderen, maar wel afhankelijk van jou. Ik vind dit heel 'duivels' klinken, als ik het zo mag zeggen.

Zullen we gewoon de bijbel erop naslaan?

Mark 16:

15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God. 20 En zij gingen op weg om overal het nieuws bekend te maken. De Heer hielp hen daarbij en zette hun verkondiging kracht bij met de tekenen die ermee gepaard gingen.

1) Wie zullen deze tekenen doen? Juist de gelovigen, volgens mij ben ik dat en jij ook en alle anderen gelovigen, niemand uitgezonderd

2) Wat zullen ze doen in zijn naam? Juist, demonen uitdrijven, zieken weer gezond maken door de handen op te leggen.

3) Wie gingen er op weg om het nieuws bekend te maken? De discipelen en dus iedere gelovige nadat ze het goede nieuws gehoord hebben. Wie hielp ze daarbij? De Heer door hun verkondiging kracht bij te zetten.

Stel nou dat ik niet op weg ga, niet het nieuws verkondig en niet de handen opleg? Hoe gaat de Heer dat dan precies kracht bijzetten? Denk eens goed na over deze vraag en als je het antwoord weet dan snap je ook dat jouw verwijt dat dit duivels is onzinnig is.

Gal 5:

19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij.

Elke gelovige is één met Christus, mijn oude mens is dood en ik ben opnieuw geboren in eenheid met Christus.

Joh 3:

35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen.

Jezus heeft alle macht, ik kan uit mijzelf helemaal niets. Maar met Jezus in mij zijn alle dingen mogelijk. De discipelen moesten ook wachten op de uitstorting van de Heilige Geest, omdat ze hierdoor met kracht bekleed werden voor hun bediening. Aangezien wij dezelfde Geest hebben kunnen wij dus ook dezelfde en zelfs grotere werken doen. Dat is niet duivels, dat is zoals God het bedoeld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave besef je wat je zegt? Iemand die iemand heeft verloren aan een ziekte had maar harder moeten geloven, met wat voor gewicht zadel je die persoon dan wel niet op? Nogmaals, nu maak je het volledig afhankelijk van de mens terwijl dat indruist tegen wat God leert, namelijk dat Hij almachtig is. Hoe rijm je dat met elkaar?

exact, en ons betichten dat we onbeschoft zijn tegen hem

Nog maar een keer dan:

Enola,

Waarom vind je het nodig om, laat ik zeggen, onaardig te doen? Voor zover mogelijk doe ik mijn best om je te laten zien hoe ik erin sta. Daar kun je het uiteraard oneens mee zijn maar we kunnen toch wel respectvol naar elkaar blijven?

Hier heb je al niet op gereageerd en nu beticht je me weer van onbeschoft zijn. Zou je ook kunnen aangeven waar in iemand onbeschoft noem?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Website, email contact, of enig ander bewijs dat betreffende persoon genezen is

Zie commentaar van Thorgrem, alsof je daar genoegen mee neemt...

ja, gelezen

begrijp ik van je dat het loze uitspraken zijn wat jij en en geloofsmakker cobybrant uitkramen?

Blijkbaar is het prima op dit forum om respectloos met mensen om te gaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

al eens geprobeerd een slang op te pakken en dodelijk gif te drinken?

als je alles letterlijk aanneemt hoort dat er ook bij, dan moet dat ook mogelijk zijn.

alles of niets van de tekst.

Aangezien wij dezelfde Geest hebben kunnen wij dus ook dezelfde en zelfs grotere werken doen.

grotere werken dan Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog maar een keertje m'n vraag: Denk je dat je vader was genezen als jij persoonlijk sterker in je geloof had gestaan?

Het antwoord heb ik feitelijk al gegeven, maar om verdere onduidelijkheid te voorkomen , ja dat geloof ik wel.

Oke. Maar kan je dan ook begrijpen dat die uitspraak als beschuldiging aan kan komen bij mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? "Als jij wat sterker in je geloof had gestaan, dan...", "Als jij nou wat minder had getwijfeld, misschien...". . Dat zal erg vaak in het verkeerde keelgat terecht komen. "Dus ik heb mijn moeder verloren aan kanker omdat ik iets verkeerd heb gedaan?"

Deze conclusie is wel aardig uit zijn verband gerukt. Ik heb je aangetoond wat Gods wil is volgens de bijbel, hoe gelovigen hierin kunnen wandelen en wat kan leiden tot geen resultaat zoals ongeloof en tradities van mensen. Dat zag je al bij de discipelen en is vandaag de dag dus niet anders.

Helaas is dit een product van deze tijd, niemand neemt nog enige verantwoording voor zichzelf, als het niet werkt is het altijd iemand anders zijn schuld. Sla de krant maar open, altijd als er wat gebeurd is de dader eigenlijk een hele lieve jongen, doet geen vlieg kwaad, was de schuld van de politie etc etc. Maar oh wee als we een keer in de spiegel moeten kijken en wellicht tot de conclusie komen dat we eens wat aan onszelf moeten veranderen. Zo is het ook met geloof, het is Gods wil, m.a.w., als het niet werkt is het Gods wil en als het wel werkt is het ook Gods wil. Echter eens kritisch naar jezelf kijken en je afvragen, wat geloof ik hier nu eigenlijk over is er meestal niet bij. Je denken vernieuwen naar het woord van God betekent dat je in tegenstelling tot wat er om je heen gebeurd, het woord van God hoger acht dan je omstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave schreef:
17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

al eens geprobeerd een slang op te pakken en dodelijk gif te drinken?

als je alles letterlijk aanneemt hoort dat er ook bij, dan moet dat ook mogelijk zijn.

alles of niets van de tekst.

Math 4:

7 Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.â€

Tevens staat er als, dus niet moedwillig gif gaan drinken of een slang oppakken.

Aangezien wij dezelfde Geest hebben kunnen wij dus ook dezelfde en zelfs grotere werken doen.

grotere werken dan Jezus?

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader (Joh 14:12 NBG51).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

Tevens staat er als, dus niet moedwillig gif gaan drinken of een slang oppakken.

er staat tevens: met hun handen zullen ze slangen oppakken en niet: als ze met hun handen slangen oppakken.

volgens de tekst kunnen ze dat doen zonder dodelijk gevolg.

dus stel:

je komt als gelovige in een toestand dat men je dwingt een dodelijk gif te drinken:

dan zul je dat als gelovige overleven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dave schreef:

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader (Joh 14:12 NBG51).

volgens de christelijke leer is Jezus toch God?

kun jij mij uitleggen hoe een mens nog grotere werken dan God kan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me dat die tekst vooral slaat op Jezus' 'aardse' wonderen als genezing en exorcisme. Mensen kunnen ook niet scheppen terwijl Jezus dat wel gedaan heeft.

@ Dave: ik waardeer je eerlijkheid en de consistentie van je wereldvisie. Maar het komt er, zoals je zelf al aangeeft, er toch op neer dat je jezelf een schuldgevoel aanpraat omdat je vader toch overleden is. Is het niet beter in te zien dat deze wereld nog lijdt onder gebrekkigheid en dat wij geen inzicht in het plan van God hebben? Hoeveel is het aardse bestaan nu eigenlijk waard?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie commentaar van Thorgrem, alsof je daar genoegen mee neemt...

ja, gelezen

begrijp ik van je dat het loze uitspraken zijn wat jij en en geloofsmakker cobybrant uitkramen?

Blijkbaar is het prima op dit forum om respectloos met mensen om te gaan...

nou, respectloos, ik wil een duidelijk bewijs van mensen die beweren doden te hebben opgewekt, of wonderbaarlijke genezingen te hebben gezien.

meer niet. uitgaande van je antwoord heb je geen enkel bewijs, en kan ik niet anders concluderen dat hetgeen je zegt nergens op gebasseerd is, en in die zin dus loos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dave: ik waardeer je eerlijkheid en de consistentie van je wereldvisie. Maar het komt er, zoals je zelf al aangeeft, er toch op neer dat je jezelf een schuldgevoel aanpraat omdat je vader toch overleden is. Is het niet beter in te zien dat deze wereld nog lijdt onder gebrekkigheid en dat wij geen inzicht in het plan van God hebben? Hoeveel is het aardse bestaan nu eigenlijk waard?

ik sluit me er volledig bij aan. mijn moeder is is op de kop af een jaar dood, en ik heb ook gedurende de tijd dat ik voor haar zorgde fouten gemaakt.

verwijt ik mijzelf iets? nee, ik heb de verzorging naar eer en geweten gedaan, en zij heeft haar rust waar ze zo naar verlangde, zonder pijn, en zonder dingen die ze niet meer begreep

@ dave, als je wellicht je verhaal kwijt wil, als dat er is, wil ik met alle plerzier een positieve bijdrage een je topic leveren

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dave: ik waardeer je eerlijkheid en de consistentie van je wereldvisie.

Wereldvisie? Je bedoeld bijbelse visie? Ga gerust inhoudelijk op de teksten in en weerleg ze als je het er niet mee eens bent. Tot nog toe is er geen inhoudelijke discussie geweest wat erg jammer is. Dat ongelovigen het onzin vinden is prima, maar dat gelovigen er ook zo over denken zonder er inhoudelijk op in te gaan valt me tegen. Kijk even naar jezelf, je hebt nog nergens op gereageerd en je eerste opmerking is dat ik een consistente wereldvisie geef, daarmee zeg je feitlijk al dat het niet bijbels is. Echter de moeite nemen om inhoudelijk in te gaan op wat ik schrijf doe je niet.

Maar het komt er, zoals je zelf al aangeeft, er toch op neer dat je jezelf een schuldgevoel aanpraat omdat je vader toch overleden is.

Ik heb nergens over een schuldgevoel gepraat, dat hebben andere als conclusie getrokken. Graag wel bij de feiten blijven aub. Mijn vader is nu bij de Heer en dat is vele malen beter. Neemt niet weg dat Gods woord zegt dat gelovigen zieken de handen op zullen leggen en dat ze zullen genezen.

De discipelen ontvingen ook macht om duivelen uit te werpen en zieken te genezen en ook zij faalde soms waarbij Jezus duidelijk uitlegde wat de oorzaak was. Als het voor de discipelen geldt, waarom dan niet voor ons?

Is het niet beter in te zien dat deze wereld nog lijdt onder gebrekkigheid en dat wij geen inzicht in het plan van God hebben? Hoeveel is het aardse bestaan nu eigenlijk waard?

Het klopt dat de wereld lijdt, maar het klopt toch ook dat wij als gemeente, het lichaam van Christus op aarde de taak hebben gekregen om het evangelie te verspreiden, zieken de handen op te leggen, je naasten lief te hebben als jezelf etc?

Daarnaast is je stelling dat wij geen inzicht hebben in de dingen van God ook onbijbels:

1 Kor 2:

9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.

10 Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

Kol 1:

9 Daarom bidden wij onophoudelijk voor u, vanaf de dag dat we dat gehoord hebben. We vragen dat u Gods wil ten volle mag leren kennen door de wijsheid en het inzicht die zijn Geest u schenkt.

Twee teksten die het tegenovergestelde zeggen wat jij beweert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het antwoord heb ik feitelijk al gegeven, maar om verdere onduidelijkheid te voorkomen , ja dat geloof ik wel.

Oke. Maar kan je dan ook begrijpen dat die uitspraak als beschuldiging aan kan komen bij mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? "Als jij wat sterker in je geloof had gestaan, dan...", "Als jij nou wat minder had getwijfeld, misschien...". . Dat zal erg vaak in het verkeerde keelgat terecht komen. "Dus ik heb mijn moeder verloren aan kanker omdat ik iets verkeerd heb gedaan?"

Deze conclusie is wel aardig uit zijn verband gerukt. Ik heb je aangetoond wat Gods wil is volgens de bijbel, hoe gelovigen hierin kunnen wandelen en wat kan leiden tot geen resultaat zoals ongeloof en tradities van mensen. Dat zag je al bij de discipelen en is vandaag de dag dus niet anders.

Helaas is dit een product van deze tijd, niemand neemt nog enige verantwoording voor zichzelf, als het niet werkt is het altijd iemand anders zijn schuld. Sla de krant maar open, altijd als er wat gebeurd is de dader eigenlijk een hele lieve jongen, doet geen vlieg kwaad, was de schuld van de politie etc etc. Maar oh wee als we een keer in de spiegel moeten kijken en wellicht tot de conclusie komen dat we eens wat aan onszelf moeten veranderen. Zo is het ook met geloof, het is Gods wil, m.a.w., als het niet werkt is het Gods wil en als het wel werkt is het ook Gods wil. Echter eens kritisch naar jezelf kijken en je afvragen, wat geloof ik hier nu eigenlijk over is er meestal niet bij. Je denken vernieuwen naar het woord van God betekent dat je in tegenstelling tot wat er om je heen gebeurd, het woord van God hoger acht dan je omstandigheden.

Wat mij betreft ruk jij de dingen uit zijn verband. Je zegt dat iedere christen iedereen zou kunnen genezen, als ze maar sterk genoeg in hun geloof staan. Nogmaals, je legt het volledig bij de christen, niet bij Christus.

Jezus heeft alle macht, ik kan uit mijzelf helemaal niets. Maar met Jezus in mij zijn alle dingen mogelijk. De discipelen moesten ook wachten op de uitstorting van de Heilige Geest, omdat ze hierdoor met kracht bekleed werden voor hun bediening. Aangezien wij dezelfde Geest hebben kunnen wij dus ook dezelfde en zelfs grotere werken doen. Dat is niet duivels, dat is zoals God het bedoeld heeft.

Prima tot zo ver volg ik je, maar waar haal je het dan vandaan dat je een bepaalde vorm/kracht/niveau van geloof moet hebben? Het zou toch geen bal moeten uitmaken hoe zeer je iets gelooft, áls je het maar gelooft (anders zou je er zeer waarschijnlijk niet voor bidden)?

Maar blijkbaar, als ik jouw posts lees, maakt dat wel uit, want jouw vader zou genezen zijn als jij sterker in je schoenen stond. Jij, niet God, jij. Jij had het verschil gemaakt. Nogmaals, zeer onchristelijk in mijn ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dave: ik waardeer je eerlijkheid en de consistentie van je wereldvisie.

Wereldvisie? Je bedoeld bijbelse visie? Ga gerust inhoudelijk op de teksten in en weerleg ze als je het er niet mee eens bent. Tot nog toe is er geen inhoudelijke discussie geweest wat erg jammer is. Dat ongelovigen het onzin vinden is prima, maar dat gelovigen er ook zo over denken zonder er inhoudelijk op in te gaan valt me tegen.

Pardon?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dave schreef:
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader (Joh 14:12 NBG51).

volgens de christelijke leer is Jezus toch God?

kun jij mij uitleggen hoe een mens nog grotere werken dan God kan doen?

Jezus kon in zijn aardse lichaam maar beperkt handelen, op 1 plek tegelijk zijn, mensen genezen etc. Doordat Hij nu zijn Geest heeft uitgestort over vele vele gelovigen kan Hij op vele plaatsen tegelijk werken. Daarom was het ook belangrijk dat Hij naar de Vader ging, zodat de Geest uitgestort kon worden.

Kijk maar eens naar Reinhard Bonnke en hoe hij het evangelie in Afrika brengt aan miljoenen tegelijk, volgens mij heeft Jezus niet aan 1 miljoen Afrikanen het evangelie gepredikt, dus dit zou je als een groter werk kunnen zien. Petrus zijn schaduw genas mensen, zie ik niet terug bij Jezus. Waar het om gaat is dat de Geest nu in talloze mensen kan werken waar voorheen iedereen naar Jezus moest komen toen Hij nog op aarde liep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dave: ik waardeer je eerlijkheid en de consistentie van je wereldvisie.

Wereldvisie? Je bedoeld bijbelse visie? Ga gerust inhoudelijk op de teksten in en weerleg ze als je het er niet mee eens bent. Tot nog toe is er geen inhoudelijke discussie geweest wat erg jammer is. Dat ongelovigen het onzin vinden is prima, maar dat gelovigen er ook zo over denken zonder er inhoudelijk op in te gaan valt me tegen.

Pardon?

Sorry, ik had moeten zeggen weinig inhoudelijke discussie geweest op wat ik geschreven heb :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid