Spring naar bijdragen

Ziektes & geloof


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van verschillende topics, knaagt er toch een vraag en dat is waarom o.a. Eulogia gelooft dat hem nooit iets zal overkomen, terwijl de rest van de wereld allemaal wel wat overkomt. Waarom gebeurt de rest van de wereld wel allerlei narigheid? Waarom worden zo veel mensen ziek, gaan zo veel mensen dood ten gevolge van een ziekte? Wat doen deze mensen anders dan bijv. Eulogia en vooral: hoe kun je zorgen dat er je nooit meer wat overkomt? (En graag wat specifieker dan 'God aannemen als je Redder' etc, want dat heb ik gedaan en toch ben ik ziek.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Deze wereld is niet volmaakt, en daarom zijn er ziektes, natuurrampen etc. Zowel voor gelovigen als ongelovigen.

Echter is er voor de gelovige een moeilijke weg maar een behouden eind. Terwijl voor de ongelovige er geen behouden eind is.

God probeert alle wegen wel ten goede te leiden. Ook als er iets mis gaat in je leven, hetzij wat dan ook zal God, mits de mensen het toelaten het ten goede kunnen leiden.

Mijn verhaal: Ik ben 22 jaar, mijn biologische vader is gestorven twee jaar geleden aan leukemie. Plotseling.

Ik heb geen broers, geen zussen, geen verdere biologische familie enkel mijn moeder waar ik slecht contact mee heb.

Mijn moeder is door het overlijden van mijn vader tot God gekomen (op haar manier aligzins) terwijl ze er vroeger niet over na wilde denken. Mijn biologische vader lijdt niet meer onder alle ruzies thuis en ook niet onder zijn ziekte. Dus misschien heeft God juist door zijn overlijden ingegrepen op bepaalde punten. En was het voor mijn moeder bijvoorbeeld DE keuze van haar leven op dat moment.

De ziekte komt niet van God, maar God kan het wel ten goede leiden.

Ikzelf heb bijna op straat gestaan omdat mijn moeder mij niet in huis wilde, maar een vriend (die als een vader voor mij is) heeft mij opgevangen. Echter hij is ook erg ziek momenteel.

uiteraard is dit een korte samenvatting

Waarom ? waarom is HIJ ziek ? Hij gelooft, hij bid, helpt mensen etc.

Het verhaal Job laat wel veel zien; op het moment dat je ziek bent kan ook een belangrijk keuze moment zijn. Kies je voor God ? Zowel voor jou een keuze moment als voor je vrienden en omstanders. Je weet nooit welke invloeden zoiets heeft. En ja het is negatief uiteraard ! maar dat is juist zo mooi aan geloof. God kan dingen veranderen.

God heeft plannen met mensen, bij Hem gaat het niet om DEZE wereld, maar om de KOMENDE wereld.

Het behouden eind. En als je dat hebt, heb je alles.

Wat niet wil zeggen dat je weg er gemakkelijker op word, maar wel dragelijker.

Iedereen heeft iets, iemand die denkt dat hem nooit wat zal overkomen, is naar mijn mening ook niet gezond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een goede film hierover: a greater yes.

Gaat over een meisje die zegt dat God al haar gebeden verhoord.

Totdat ze kanker krijgt, maar ze blijft volhouden, roept mensen op om voor haar te bidden.

Het betert maar niet, en mensen geven op, maar zij houdt vol. Ze herstelt!

Tot na een tijdje, dan hervalt ze terug en sterft uiteindelijk aan kanker.

Maar haar gebedsgroep die ze opstartte is enorm uitgegroeid, en nog van die dingen.

God kan, net zoals bij Job, ziekten toelaten. God is almachtig, hij kan perfect ziekten stoppen, maar in sommige gevallen moeit Hij zich niet en heeft dat een doel voor ons (die we misschien weten of net niet).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een goede film hierover: a greater yes.

Gaat over een meisje die zegt dat God al haar gebeden verhoord.

Totdat ze kanker krijgt, maar ze blijft volhouden, roept mensen op om voor haar te bidden.

Het betert maar niet, en mensen geven op, maar zij houdt vol. Ze herstelt!

Tot na een tijdje, dan hervalt ze terug en sterft uiteindelijk aan kanker.

Maar haar gebedsgroep die ze opstartte is enorm uitgegroeid, en nog van die dingen.

God kan, net zoals bij Job, ziekten toelaten. God is almachtig, hij kan perfect ziekten stoppen, maar in sommige gevallen moeit Hij zich niet en heeft dat een doel voor ons (die we misschien weten of net niet).

kleine aanvulling van mijn kant.

een andere goede film is: The secrets of Jonathan Sperry.

http://www.imdb.com/title/tt1070858/

doch, met de visie dat God almachtig, maar door ons onbekende redenen , Hij zich niet met ons bemoeit gaat mij te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot na een tijdje, dan hervalt ze terug en sterft uiteindelijk aan kanker.

Maar haar gebedsgroep die ze opstartte is enorm uitgegroeid, en nog van die dingen.

Vrij normaal ziekte verloop dus van bepaalde vormen van kanker, die nu te bestrijden zijn en af te remmen, maar nog niet te genezen.

Mijn conclusie zou zijn, als ik nog gelovig was:

De mens wikt maar God beschikt.

Maar het bidden om genezing heeft weinig tot geen zin, alleen ter ondersteuning en saamhorigheidsgevoel.

Degenen, die het opgaven hebben er niets van begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing zeg je.

geloof je niet oprecht en goed genoeg gaat de genezing aan je voorbij en is het dus je eigen schuld??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing zeg je.

geloof je niet oprecht en goed genoeg gaat de genezing aan je voorbij en is het dus je eigen schuld??

Dat is wel heel erg kort door de bocht zeg, volgens mij heeft Eulogia meerdere malen gezegd dat dat niet is wat hij bedoelt, dus om dit maar weer te roepen heeft geen enkele zin en maakt de kans groot dat Eulogia geen puf meer heeft om energie te steken in reacties waar alleen maar zo op gereageerd wordt. Wat hij wel bedoelt is me echter nog wat onduidelijk, vandaar mijn topic met een vraag. Dat is een betere manier van verduidelijking vragen dan woorden verdraaien en scheve conclusies trekken, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing zeg je.

geloof je niet oprecht en goed genoeg gaat de genezing aan je voorbij en is het dus je eigen schuld??

Van eigen schuld is geen sprake. Jezus heeft elke schuld al gedragen. Genezing gaat wat God betreft niet aan mensen voorbij en Hij zegt ook niet dat mensen niet oprecht genoeg geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juist. Ik wil namelijk erg graag weten welke kennis Eulogia heeft waardoor hem niks kan overkomen. En, met alle respect, waarom heeft je oma nu kanker? Welke kennis heb jij die zij niet heeft waardoor jij nooit in een soortgelijke situatie zal komen?

Volgens mij legde hij dat eerder dit topic uit, omdat zijn oma nooit is opgegroeid, en dus nooit heeft geloofd, met het idee dat God altijd iedereen geneest. Wanneer zij gebrekkig is in dit geloof (en dus níet in het geloof in God!) en al geaccepteerd heeft dat ze ziek is, zal God haar niet genezen.

Waarom dit dan precies is vraag ik me wel af, waarom hangt het af van of je gelooft dat God iedereen geneest, of God daadwerkelijk jou geneest? Waarom laat God zich daardoor tegenhouden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Degenen die niet zijn genezen en zijn overleden, hebben niet gefaald. Zij hebben gevochten tegen een ziekte en tegen het kwaad, zoals alle gelovigen vechten tegen het kwaad. God wil het goede voor mensen en de duivel wil het slechte voor mensen. Gelovigen die vechten tegen een ziekte, vechten bij wijze van spreke samen met God tegen een ziekte.

Het is belangrijk om zoveel mogelijk Bijbelse kennis op te doen om zo sterk mogelijk tegenover ziekte te staan. Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing zeg je.

geloof je niet oprecht en goed genoeg gaat de genezing aan je voorbij en is het dus je eigen schuld??

Van eigen schuld is geen sprake. Jezus heeft elke schuld al gedragen. Genezing gaat wat God betreft niet aan mensen voorbij en Hij zegt ook niet dat mensen niet oprecht genoeg geloven.

Oké, maar wat zegt God dan wel? Want genezing gaat wel voorbij aan vele gelovigen, waarom is dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

Eulogía, jouw oma is 88 jaar,een hoge leeftijd, eens zal haar aardse leven toch stoppen? Vind je een welvaartevangelie het belangrijkste, zou je geloof minder zijn wanneer je niet in voorspoed zou geloven? Vaak zie ik juist in tijden van moeite mensen dicht bij God leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

eulogia, is het niet wat jij meent te zeggen dat:

als je ECHT geloof zonder twijfel, dat het dan zal gebeuren. Zoals Jezus wonderen deed, en sommige discipelen het niet 'lukte' omdat ze niet genoeg geloofde ?

Daar geloof ik wel in.

Alleen tegenwoordig zijn er weinig tot geen mensen die zo groot geloof hebben dat ze niet twijfelen. ik ken er geen. ik wou dat ik zo groot geloof zou hebben, maar ik heb dat niet helaas. Ik wil bijv. wel geloven dat God mijn vader geneest, en mijn vader ook (die ook echt oprecht gelooft) maar ons gebrek aan geloof en vertrouwen dat het werkelijk zal gebeuren zit ons in de weg. en dat brengt ons/mij verder van God.

Maar altijd kan je iets overkomen natuurlijk; God wil dat niet nee. Maar het kan ook een bepaalde zin hebben; ook gelovigen leven op de gebrekkige wereld en komen niet onder ziektes uit natuurlijk.

maar is dat wat je bedoeld eulogia ? Geloof zonder twijfel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

.

Oké, maar wat zegt God dan wel? Want genezing gaat wel voorbij aan vele gelovigen, waarom is dat dan?

Daar heeft Jan Zijlstra een boek over geschreven: 50 hindernissen. In de Bijbel staat vaak dat Jezus zegt: uw geloof heeft u behouden. En tegen zijn discipelen zei Hij dat ze iemand niet konden bevrijden, omdat ze moesten bidden en vasten. Dat zei Hij niet tegen de persoon die bevrijding nodig had. En iemand zei: Heer ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp. Daar zei Hij niet tegen: je gelooft niet genoeg. Zelf heb ik een jaar mijn geloof moeten bouwen door bijbelteksten uit te spreken, totdat ik ze echt geloofde, m.b.t. RSI die ik toen had. Ik had ook op kunnen geven toen het niet lukte bij de eerste genezingsdienst. Refuse to be denied. Mag ik bidden voor je oma, Eulogia? Als mensen het zelf niet kunnen geloven, maar wel toestemming geven dat je voor ze bidt, kan God wat doen. Hij heeft alleen toestemming nodig en geloof van een ander kan ook. Ik heb vaak zat gezien dat het zo werkte. Verder nog iemand een gebedsverzoek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indirect blijf je dus een uitspraak doen over andersman geloof, dat die niet sterk genoeg is of niet oprecht genoeg of of vul maar in. Zeker bij 50 hindernissen is er altijd wel één die toevallig in de weg als iemand niet geneest. Ik heb letterlijk iemand de dood in gedreven zien worden door dat haar gemeente er heilig er van overtuigd was dat ze vast een zonde begaan had of een andere hindernis haar genezing in de weg zat. Ook bijvoorbeeld mijn vader was er heilig van overtuigd dat God mijn moeder kon genezen en hij heeft tot haar dood toe om gebeden maar ze genas niet. Kennelijk was het haar tijd en kennelijk worden gezondheid en welvarend leven in dit tijdperk zwaar overgewaardeerd ten opzichte van de eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genezing = berusting, vertrouwen en acceptatie

Iedereen gaat ergens aan dood, shit happens, het gaat om de manier waarop. Je kunt je krampachtig vastklampen aan geloof en bidden en smeken tot je een ons weegt, maar dat is niet wat God vraagt. Kijk gewoon om je heen help je naaste en wees een steun voor hem/haar, de rest is aan God.

Genezing niet te letterlijk opvatten het is meer een gemoedstoestand waarin je kunt verkeren volgens mij in plaats van dat je kwalen/ziekten over zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat is het beste voor ons. Hier zo lang mogelijk op deze aardkloot blijven rondwandelen of bij God zijn? Niet dat ik zin heb in het doodgaan zelf, maar los van dat is mijn keus snel gemaakt. Ik wil niet meteen het "welvaartsevangelie" afserveren, maar als ik de Bijbel lees, dan zie ik in het NT dat de discipelen niet zo'n vleselijk welvarend leven hadden en 10 van de 11 zijn een vreselijke dood gestorven. Dat mensen met het grootste geloof in God in Noord-Korea elke dag worden geslacht, met kokend ijzer worden overgoten, verkracht, baby's vermorzeld etc.

Zoveel als de Bijbel het over vleselijke welvaart heeft, des te meer spreekt de Bijbel over vervolging, martelaarschap, je kruis dragen etc.

Er zijn tegenwoordig veel kerken waar het alleen nog om welvaart draait. Hier in Amersfoort bijvoorbeeld, een kerk met reclame op de site. Wil je meer succes en rijkdom in je leven, kom naar onze "kerk".

De Bijbel zegt: Zoek eerst het koninkrijk van God en de rest zal je gegeven worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar wat is het beste voor ons. Hier zo lang mogelijk op deze aardkloot blijven rondwandelen of bij God zijn? Niet dat ik zin heb in het doodgaan zelf, maar los van dat is mijn keus snel gemaakt. Ik wil niet meteen het "welvaartsevangelie" afserveren, maar als ik de Bijbel lees, dan zie ik in het NT dat de discipelen niet zo'n vleselijk welvarend leven hadden en 10 van de 11 zijn een vreselijke dood gestorven. Dat mensen met het grootste geloof in God in Noord-Korea elke dag worden geslacht, met kokend ijzer worden overgoten, verkracht, baby's vermorzeld etc.

Zoveel als de Bijbel het over vleselijke welvaart heeft, des te meer spreekt de Bijbel over vervolging, martelaarschap, je kruis dragen etc.

Er zijn tegenwoordig veel kerken waar het alleen nog om welvaart draait. Hier in Amersfoort bijvoorbeeld, een kerk met reclame op de site. Wil je meer succes en rijkdom in je leven, kom naar onze "kerk".

De Bijbel zegt: Zoek eerst het koninkrijk van God en de rest zal je gegeven worden.

Degenen die voorspoed en gezondheid verkondigen, ontkennen geen vervolging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juist. Ik wil namelijk erg graag weten welke kennis Eulogia heeft waardoor hem niks kan overkomen. En, met alle respect, waarom heeft je oma nu kanker? Welke kennis heb jij die zij niet heeft waardoor jij nooit in een soortgelijke situatie zal komen?

Volgens mij legde hij dat eerder dit topic uit, omdat zijn oma nooit is opgegroeid, en dus nooit heeft geloofd, met het idee dat God altijd iedereen geneest. Wanneer zij gebrekkig is in dit geloof (en dus níet in het geloof in God!) en al geaccepteerd heeft dat ze ziek is, zal God haar niet genezen.

Waarom dit dan precies is vraag ik me wel af, waarom hangt het af van of je gelooft dat God iedereen geneest, of God daadwerkelijk jou geneest? Waarom laat God zich daardoor tegenhouden?

God laat Zich in principe niet tegenhouden, maar Hij werkt door geloof. Dat wil niet zeggen dat Hij alleen door een groot geloof kan werken. Hij kan al werken door een geloof dat zo klein is als een mosterdzaadje. Daarom geloof ik ook dat God door mijn oma een wonder kan doen. Ik geloof dat mijn oma een bepaald geloof heeft in God en dat Hij haar daardoor volkomen zal kunnen genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn 88-jarige oma vecht momenteel tegen kanker. Haar hele leven is tegen haar bepaalde dingen gezegd als 'niet iedereen geneest', 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'we weten het maar nooit', 'alles ligt in Gods hand' enz. .

Ik vind dat nogal wat vaagheden die tegen de Bijbel ingaan. De Bijbel spreekt veel duidelijker over ziekten, Gods wil en Gods genezing.

Ik moet maar afwachten hoe het met mij oma zal aflopen, want ze is 88 jaar lang geïndoctrineerd met vaagheden.

Ik geloof in Gods totale genezing voor haar lichaam, maar ik kan niets voor haar beslissen. Zij zal zelf geloof moeten hebben in genezing. Ik verwacht een wonder van God, maar kan haar leven niet beïnvloeden.

Eulogía, jouw oma is 88 jaar,een hoge leeftijd, eens zal haar aardse leven toch stoppen? Vind je een welvaartevangelie het belangrijkste, zou je geloof minder zijn wanneer je niet in voorspoed zou geloven? Vaak zie ik juist in tijden van moeite mensen dicht bij God leven.

Welvaartsevangelie zie ik niet als belangrijk. Ik zie het geloof van iemand niet als 'minder' als iemand niet in voorspoed gelooft. Inderdaad leven sommigen in tijden van moeite dicht bij God. Anderen leven dicht bij God in tijden van voorspoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juist. Ik wil namelijk erg graag weten welke kennis Eulogia heeft waardoor hem niks kan overkomen. En, met alle respect, waarom heeft je oma nu kanker? Welke kennis heb jij die zij niet heeft waardoor jij nooit in een soortgelijke situatie zal komen?

Volgens mij legde hij dat eerder dit topic uit, omdat zijn oma nooit is opgegroeid, en dus nooit heeft geloofd, met het idee dat God altijd iedereen geneest. Wanneer zij gebrekkig is in dit geloof (en dus níet in het geloof in God!) en al geaccepteerd heeft dat ze ziek is, zal God haar niet genezen.

Waarom dit dan precies is vraag ik me wel af, waarom hangt het af van of je gelooft dat God iedereen geneest, of God daadwerkelijk jou geneest? Waarom laat God zich daardoor tegenhouden?

God laat Zich in principe niet tegenhouden, maar Hij werkt door geloof. Dat wil niet zeggen dat Hij alleen door een groot geloof kan werken. Hij kan al werken door een geloof dat zo klein is als een mosterdzaadje. Daarom geloof ik ook dat God door mijn oma een wonder kan doen. Ik geloof dat mijn oma een bepaald geloof heeft in God en dat Hij haar daardoor volkomen zal kunnen genezen.

en wat is jou 'idee' als het niet gebeurd ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
eulogia, is het niet wat jij meent te zeggen dat:

als je ECHT geloof zonder twijfel, dat het dan zal gebeuren. Zoals Jezus wonderen deed, en sommige discipelen het niet 'lukte' omdat ze niet genoeg geloofde ?

Daar geloof ik wel in.

Alleen tegenwoordig zijn er weinig tot geen mensen die zo groot geloof hebben dat ze niet twijfelen. ik ken er geen. ik wou dat ik zo groot geloof zou hebben, maar ik heb dat niet helaas. Ik wil bijv. wel geloven dat God mijn vader geneest, en mijn vader ook (die ook echt oprecht gelooft) maar ons gebrek aan geloof en vertrouwen dat het werkelijk zal gebeuren zit ons in de weg. en dat brengt ons/mij verder van God.

Maar altijd kan je iets overkomen natuurlijk; God wil dat niet nee. Maar het kan ook een bepaalde zin hebben; ook gelovigen leven op de gebrekkige wereld en komen niet onder ziektes uit natuurlijk.

maar is dat wat je bedoeld eulogia ? Geloof zonder twijfel ?

Dat is inderdaad wat ik geloof voor 99% tot 100%. De mens in mij (Eulogía) wil graag zeggen dat ik dat voor 99% geloof, maar de Heilige Geest in mij wil graag zeggen dat ik dat voor 100% geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid