Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik denk ook dat landen als afghanistan nog eeuwen verwijdert zijn van de moderniteit zoals wij die hier in het westen kennen.

Ook in het westen is dat een proces van een paar eeuwen geweest. Dus ik heb niet de illusie dat dit in korte tijd in Afganistan gaat gebeuren.

Een trainingsmissie acht ik dus bij voorbaat al kansloos. Bepaalde zaken kan je toch niet opdringen, zeker niet in landen waar men al eeuwen een hele andere cultuur heeft dan de onze.

Ik denk dus ook dat rotsblok gelijk gaat krijgen. Als de amerikanen en europeanen daar weer weggaan, krijg je gewoon weer fundamentalistische moslims aan de macht. Zo staan de zaken er nu voor.

Uiteraard kan europa/amerika wel iemand aanwijzen als leider van dit land, maar dan zullen bepaalde krachten dit toch weer proberen te ontwrichten en dat zal zeker lukken als wij daar allemaal weer weggaan. Dus alles wordt daar dmv de amerikanen en de europeanen slechts kunstmatig in stand gehouden. Dit gaat zeker niet van de afghanen zelf uit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat we eraan begonnen zijn en verplichtingen hebben als lid van de NAVO.

Als het een verplichting was, zou het niet nodig zijn een meerderheid in de Kamer te hebben om de missie te laten doorgaan, of je moet al doelen op een of andere morele verplichting, maar daar zijn ook de meningen over verdeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als het een verplichting was, zou het niet nodig zijn een meerderheid in de Kamer te hebben om de missie te laten doorgaan,

Die was ook niet nodig.

Quote:

of je moet al doelen op een of andere morele verplichting, maar daar zijn ook de meningen over verdeeld.

Politieke verplichting als lid van de NAVO/


Samengevoegd:

Quote:

Jammer hoor, dat de algemene stemming in dit topic berusting dat het toch niet goed zal komen is. Pessimistisch.

Realistisch. Afghanistan is een puinhoop waar niets mee te beginnen is, zeker niet met de beperkingen die het Westen zichzelf oplegt/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als dat je houding is, zal het ook nooit beter worden ja.

Vast niet. Maar het is de Britten, Russen en Amerikanen niet gelukt om er wat van te maken en je kunt beschaving en concepten als democratie, mensenrechten en gelijkheid niet opleggen aan een stel analfabete, Islamitische boeren die een gruwelijke hekel hebben aan buitenlandse overheersers en volstrekt geen interesse hebben voor je boodschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als dat je houding is, zal het ook nooit beter worden ja.

Het probleem is dat de verandering voor Afghanistan vanuit de afghanen moet komen. Dat gebeurd niet, wij leggen hun democratie op. Met als gevolg dat ze zich er juist tegen gaan verzetten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

De rest van de Navo doet al mee.

Dan word het tijd voor een break voor Nederland. Nederland heeft relatief heel veel gedaan in Afghanistan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We gaan politie trainers sturen om de politie in Afghanistan te trainen. Maar de politie houd zich in de provincie waar we naar toe gaan niet bezig met politietaken. Ze zijn al lang aan het vechten tegen de taliban.

Quote:
De Afghaanse agenten snappen volgens de krant niets van het plan.

"Het plan van Nederland staat los van de realiteit in Afghanistan. In mijn district wordt politie vaak aangevallen door terroristen", zegt een 35-jarige agent. Op het leger wachten zou geen optie zijn. "Dan hebben ze ons al gedood. In afgelegen Afghaanse districten is namelijk geen leger.

link

Maar het zal geen militaire missie worden volgens Rutte :') Ik had niet verwacht dat Rutte en zijn kabinet zo naïef kon zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het zal geen militaire missie worden volgens Rutte :') Ik had niet verwacht dat Rutte en zijn kabinet zo naïef kon zijn.

Zijn ze ook niet, dit is gewoon om Groenlinks te paaien. En in deze kwestie kiezen die er vervolgens bewust voor om naïef te zijn, aangezien het van oorsprong hun plan was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid