Spring naar bijdragen

Moslims de nieuwe Joden?


Aanbevolen berichten

Uit de kwaliteitskrant van wakker Nederland:

Cohen vergelijkt moslims met Joden

DEN HAAG - \"De moslims in Nederland worden langzamerhand buitengesloten, net als dat met Joden in de Tweede Wereldoorlog gebeurde\", aldus Job Cohen.

De PvdA-frontman zegt dat zijn Joodse moeder hetzelfde meemaakte rond het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De Joden werden langzamerhand buitengesloten en dat ziet Cohen nu met de moslims in Nederland gebeuren. \"Praat met moslims en je hoort het.\"

\"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.\" De voormalig burgemeester van Amsterdam zei eerder al de boel bij elkaar houden. \"Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden\", vertelt Cohen aan Vrij Nederland.

Daarnaast vindt hij dat de totstandkoming van de gedoogregering te wijten is aan Ruud Lubbers. \"Lubbers is zijn boekje te buiten gegaan. Lubbers had terug moeten gaan naar de Koningin. Dat hij dat niet deed, was cruciaal\", aldus Cohen.

Bron: link

Wat vinden wij hiervan? Is dit overeenkomstig de werkelijkheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat moslims geen joden nodig hebben om zich in een slachtofferrol te wentelen. Ze kunnen dat prima zelf. Overigens zijn de nieuwe joden gewoon de oude joden en is het bijvoorbeeld legitiem je af te vragen of keppelhatende moslims niet de nieuwe nazi's zijn.Al is het alleen maar om een godwinnetje af te straffen met een godwinnetje.

Het zijn niet de moslims die uit hun buurten worden gepest en om zich heen moeten kijken voordat ze openlijk moslim doen. Het gejank komt voornamelijk doordat moslims hun superioriteitsgevoelens niet bevestigt zien. Het probleem is niet dat moslims achtergesteld worden aan de rest, het probleem is dat niet-moslims zich gelijkstellen aan moslims.

Als ze zich niet welkom voelen moeten ze vooral vertrekken, ik zal ze niet missen verder.

PS: volgens mij beledig je moslims tot in het diepst van hun ziel door ze jood te noemen. Een beetje respect graag voor de mohammedanen zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat moslims geen joden nodig hebben om zich in een slachtofferrol te wentelen. Ze kunnen dat prima zelf. Overigens zijn de nieuwe joden gewoon de oude joden en is het bijvoorbeeld legitiem je af te vragen of keppelhatende moslims niet de nieuwe nazi's zijn.Al is het alleen maar om een godwinnetje af te straffen met een godwinnetje.

Het zijn niet de moslims die uit hun buurten worden gepest en om zich heen moeten kijken voordat ze openlijk moslim doen. Het gejank komt voornamelijk doordat moslims hun superioriteitsgevoelens niet bevestigt zien. Het probleem is niet dat moslims achtergesteld worden aan de rest, het probleem is dat niet-moslims zich gelijkstellen aan moslims.

Als ze zich niet welkom voelen moeten ze vooral vertrekken, ik zal ze niet missen verder.

PS: volgens mij beledig je moslims tot in het diepst van hun ziel door ze jood te noemen. Een beetje respect graag voor de mohammedanen zou ik zeggen.

bovenstaande is nou een hele duidelijke omschrijving van de werkelijkheid.

Moslims zijn er zelf kanjer in om alles wat hen niet aanstaat te verjagen, in elkaar te beuken, te terroriseren en op andere manieren het leven zuur te maken.

dat ze daarop een soortgelijke tegenreactie krijgen, lijkt me dan ook niet zo vreemd, ze lokken het vaak zelf uit, uitzonderingen daar gelaten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Uit de kwaliteitskrant van wakker Nederland:

Cohen vergelijkt moslims met Joden

DEN HAAG - \"De moslims in Nederland worden langzamerhand buitengesloten, net als dat met Joden in de Tweede Wereldoorlog gebeurde\", aldus Job Cohen.

De PvdA-frontman zegt dat zijn Joodse moeder hetzelfde meemaakte rond het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De Joden werden langzamerhand buitengesloten en dat ziet Cohen nu met de moslims in Nederland gebeuren. \"Praat met moslims en je hoort het.\"

\"De PVV verzoekt moslims gewoon weg te gaan. De moslims worden er bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.\" De voormalig burgemeester van Amsterdam zei eerder al de boel bij elkaar houden. \"Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden\", vertelt Cohen aan Vrij Nederland.

Daarnaast vindt hij dat de totstandkoming van de gedoogregering te wijten is aan Ruud Lubbers. \"Lubbers is zijn boekje te buiten gegaan. Lubbers had terug moeten gaan naar de Koningin. Dat hij dat niet deed, was cruciaal\", aldus Cohen.

Bron:

Wat vinden wij hiervan? Is dit overeenkomstig de werkelijkheid?

Ik wou bijna zeggen laat me raden: dat is geschreven door een pvda-er, en jawel het stukje is geschreven door Job Cohen.

Uiteraard schrijft hij zulke stukjes hij is wat betreft het electoraat van zijn partij afhankelijk van moslims dus dit slaat dan wel aan bij hen.

Zielig dat Job Cohen zo aan stemmen wil komen door vooral de moslims als een stelletje zielige stakkers neer te zetten, zonder hen eens de hand in eigen boezem te laten steken.

Maar goed al sinds den Uyl was het al niet zo best met de pvda en met Job Cohen zal het er ook zeker niet beter op worden.

Typisch pvda stukje!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schijnt allemaal wel mee te vallen. Ten eerste is dit iets wat Cohen in de laatste jaren al twee keer eerder heeft gezegd. Daarnaast is het ook nog een stuk minder ernstig dan Vrij Nederland deed voorkomen. Cohen heeft bepaalde processen uit de jaren dertig in Nederland, dus niet uit WO II, vergeleken met wat er de laatste tien jaar gaande is. Dat doet hij terecht en het is niets wat de ophef van gisteren rechtvaardigt. Niks nieuws onder de zon, dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag las ik over een politiekorps dat voortaan alleen nog maar halal lunchpakketjes uitdeelt aan haar agenten op straat. Omwille van de moslimcollega's dus. Dat soort dingen gebeuren steeds vaker. Het valt dus nogal mee met de vermeende moslimhaat. Integendeel, er wordt van alles en nog wat gedaan om ze in de samenleving te betrekken, maar de respons is niet altijd even positief te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het schijnt allemaal wel mee te vallen. Ten eerste is dit iets wat Cohen in de laatste jaren al twee keer eerder heeft gezegd. Daarnaast is het ook nog een stuk minder ernstig dan Vrij Nederland deed voorkomen. Cohen heeft bepaalde processen uit de jaren dertig in Nederland, dus niet uit WO II, vergeleken met wat er de laatste tien jaar gaande is. Dat doet hij terecht en het is niets wat de ophef van gisteren rechtvaardigt. Niks nieuws onder de zon, dus.

Ja, het is tegenwoordig populair om vergelijkingen te trekken met de jaren '30, omdat je op die manier iemand een nazi kunt noemen, zonder dat hardop te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

er wordt steeds harder geroepen dat we islamofoob zijn, de moslims krijgen hulp om in hun zo geliefde slachtofferrol te krijpen, terwijl inderdaad het tegendeel waar is, Nederland is niet islamofoob, maar islamofiel...

je krijgt op steeds meer plekken halal voer voor je kiezen, om maar rekening te houden met de eventuele moslims, maar als ik dan geen halal wil, moet ik het dan maar zelf kopen? waarom de moslims niet gewoon zelf hun halal voer laten kopen als ze dat zo graag willen?

in de dertiger jaren, waar bepaalde figuren graag aan denken, moest toen ook iedereen zich maar aanpassen aan de Joden en aan hun spijswetten? inderdaad, de Joden werden anders behandeld dan de anderen, de moslims tegenwoordig ook, het verschil is alleen dat de Joden werden behandeld als slachtvee, de moslims tegenwoordig alsof ze meer zijn dan een van ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze vergelijking gaat zo mank, dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnnen. Zowel cultureel als economisch.

Joden mochten geen eigen bedrijf meer hebben.

Moslims beginnen met gemak een eigen zaakje of eet-tentje.

Joden mochten geen overheids-functies meer bekleden.

Moslims worden burgemeester, minister of kamerlid.

Joden werden uitgesloten van professionele beroepen.

Moslims kunnen een hoge opleiding krijgen en worden advocaat of arts.

Joden mochten niet trouwen met niet-Joden.

Moslims mogen met iedereen trouwen.

Joden waren niet welkom in bepaalde publieke ruimtes (theaters bvb)

Voor moslims bestaat zoiets niet.

Verder zijn moslims vrij om eigen scholen, politieke partijen en moskees op te richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, het is tegenwoordig populair om vergelijkingen te trekken met de jaren '30, omdat je op die manier iemand een nazi kunt noemen, zonder dat hardop te zeggen.

Dat, of Godwin is buiten een specifiek forumende subcultuur gewoon niet zo bekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Vandaag las ik over een politiekorps dat voortaan alleen nog maar halal lunchpakketjes uitdeelt aan haar agenten op straat. Omwille van de moslimcollega's dus. Dat soort dingen gebeuren steeds vaker. Het valt dus nogal mee met de vermeende moslimhaat. Integendeel, er wordt van alles en nog wat gedaan om ze in de samenleving te betrekken, maar de respons is niet altijd even positief te noemen.

Ik vind dat uitdelen van halal lunchpakketten aan alle agenten omwille van moslimcollega's weer te ver gaan.

Of omwille van de moslimman die klaarblijkelijk op springen staat bij voorbaat onze vrouwen maar in een boerka laten rondlopen nosmile.gif

Ik wordt zelf nooit zo vrolijk van die berichten. Andersom wordt er namelijk niet zoveel rekening gehouden met christenen in islamitische landen, nog geen kerk mag je er bouwen verbaasd.gif

Ik denk dat de woorden van Cohen meer van toepassing zijn op de christenen en homo's die leven in moslimlanden. Moslims hebben het in het westen stukken beter.

Toch wil een groot deel van hen(God verhoedde het!) de sharia invoeren, en dat begrijp ik niet. Want sommige moslims(die hier niet geboren zijn) zijn met een reden hier gekomen, soms economische redenen, maar soms ook omdat ze geen vrijheid kennen in het land van herkomst waar men wel de sharia uitvoert.

Waarom willen moslims dan dat het hier in het westen net zo slecht wordt qua vrijheid als in het land wat ze ontvlucht zijn waar men wel 'netjes' Allah's wetgeving(de Sharia) uitvoert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Waarom willen moslims dan dat het hier in het westen net zo slecht wordt qua vrijheid als in het land wat ze ontvlucht zijn waar men wel 'netjes' Allah's wetgeving(de Sharia) uitvoert?

misschien heeft dat er wel mee te maken dat je als moslim mag liegen als het in het voordeel is van de islam, dan lieg je dus dat je moest vluchten, om vervolgens het gastland te "bekeren".

Gisteren een stukje op het nieuws gezien over Somalische vluchtelingen en waarom er een risico is dat deze mensen radicaliseren. Dit zou te maken hebben met het feit dat ze in land van herkomst met wapens en geweld zijn opgegroeid.

Dat is toch zo een non argument, je vlucht immers weg uit dat land omdat je het daar niet veilig vindt voor jezelf, om vervolgens in een ontwikkeld land, te gaan zorgen voor een zelfde ravage als in het thuisland?

Ik denk dat sommigen gewoon niet anders willen, maar o wee, noem het probleem bij naam en je wordt vergeleken met snorremans adolf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik jullie moet geloven vormen grote groepen immigranten een complot om de Nederlandse rechtsstaat omver te werpen. Er zullen ongetwijfeld groepjes zijn die dat willen maar ik geloof nooit dat daar een grote organisatie achter zit.

Met Somaliërs is het ook zo dat heel veel Somalische immigranten afstammen van communistische fractie die vroeger in dat land bestond. Toen die zijn macht verloor moesten veel van die mensen of hun kinderen vluchten.

Als zoveel mensen zo pro-actief bezig zijn om Nederland te ondermijn en de sharia te vestigen waarom merken we daar dan niks van in ons dagelijks leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

misschien heeft dat er wel mee te maken dat je als moslim mag liegen als het in het voordeel is van de islam, dan lieg je dus dat je moest vluchten, om vervolgens het gastland te "bekeren".

Gisteren een stukje op het nieuws gezien over Somalische vluchtelingen en waarom er een risico is dat deze mensen radicaliseren. Dit zou te maken hebben met het feit dat ze in land van herkomst met wapens en geweld zijn opgegroeid.

Dat is toch zo een non argument, je vlucht immers weg uit dat land omdat je het daar niet veilig vindt voor jezelf, om vervolgens in een ontwikkeld land, te gaan zorgen voor een zelfde ravage als in het thuisland?

Ik denk dat sommigen gewoon niet anders willen, maar o wee, noem het probleem bij naam en je wordt vergeleken met snorremans adolf.

Dat bedoel ik inderdaad:

Iemand ervaart zelf de nadelen van een shariawetgeving en de onderdrukkende invloed die ervan uitgaat. Vervolgens onvlucht men dat land om in een ander land waar men democratie kent en geen shariawetgeving hanteert.

Vervolgens gebruikt men de vrijheden in een democratisch land om vervolgens weer te pleiten voor een wetgeving als de sharia, terwijl men een dergelijk land om die reden ontvlucht is.

Dat is iets waar ik niet bij kan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik jullie moet geloven vormen grote groepen immigranten een complot om de Nederlandse rechtsstaat omver te werpen. Er zullen ongetwijfeld groepjes zijn die dat willen maar ik geloof nooit dat daar een grote organisatie achter zit.

Indien dat zo was dan had de AIVD dat wel laten weten. Tot op heden hebben die idd altijd gezegd dat het kleine groepjes zijn.

Er zijn nu een aantal Somaliërs opgepakt en de helft is al weer vrijgelaten. Er zitten er geloof ik nog 6 vast op verdenking van. Je kan door de acties van die 6 toch nooit een hele bevolkingsgroep van 200.000+ verantwoordelijk houden.

Veruit de meeste immigranten komen hier om een vreedzaam bestaan op te bouwen en trachten voor hun kinderen een betere toekomst te bewerkstelligen dan dat ze zelf hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik jullie moet geloven vormen grote groepen immigranten een complot om de Nederlandse rechtsstaat omver te werpen. Er zullen ongetwijfeld groepjes zijn die dat willen maar ik geloof nooit dat daar een grote organisatie achter zit.

Met Somaliërs is het ook zo dat heel veel Somalische immigranten afstammen van communistische fractie die vroeger in dat land bestond. Toen die zijn macht verloor moesten veel van die mensen of hun kinderen vluchten.

Als zoveel mensen zo pro-actief bezig zijn om Nederland te ondermijn en de sharia te vestigen waarom merken we daar dan niks van in ons dagelijks leven?

Je mag het uiteraard een overdreven reactie vinden. Wil je echt onbevooroordeeld naar deze kwestie kijken dan moet je een grote groep moslims vragen hoe ze denken over de shariawetgeving en of men zou willen dat deze morgen al in Nederland werd ingevoerd.

Eerlijk gezegd zou ik dan mijn hart vasthouden wat betreft de uitslag van een dergelijke enquete Bonaventura.

Eigenlijk hoop ik dat jij gelijk krijgt en ik er ver naast zit, dat zou ik het liefste willen, maar ik vrees dat dit niet zo is. Hoe graag ik het ook zou willen geloven.

Maar in een ander forum zei een in jouw ogen 'gematigde' moslim dat hij wel bereid was om een homo te doden onder bepaalde voorwaarden. Een van de voorwaarden was dat de sharia in Nederland zou zijn ingevoerd.

Deze moslim zou jij waarschijnlijk nu een 'gematigde' moslim noemen denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat bedoel ik inderdaad:

Iemand ervaart zelf de nadelen van een shariawetgeving en de onderdrukkende invloed die ervan uitgaat. Vervolgens onvlucht men dat land om in een ander land waar men democratie kent en geen shariawetgeving hanteert.

Vervolgens gebruikt men de vrijheden in een democratisch land om vervolgens weer te pleiten voor een wetgeving als de sharia, terwijl men een dergelijk land om die reden ontvlucht is.

Dat is iets waar ik niet bij kan!

Moslims hebben over het algemeen geen talent voor rationaliteit, in het bijzonder niet als het om hun religie gaat. En aangezien voor veel moslims alles om de islam draait.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Op basis waarvan?

Een 'gematigde' moslims die elders op dit forum hadden aangeven wel bereid te zijn om een homo te doden mits er bepaalde voorwaarden waren om dit te mogen doen.

1 van die voorwaarden was dat de shariawetgeving zou worden ingevoerd in Nederland.

Was dat het geval geweest dan zou deze 'gematigde' moslim wel bereid zijn geweest om een 'steentje' naar een homo te gooien.

Waarschijnlijk had je deze moslim( nog wel een Nederlander gaf hij aan)in eerste instantie ook onder de categorie: 'gematigde moslims' geplaatst

Dit geeft de essentie weer van hoe wreed de islam nog steeds is, en welke negatieve invloeden ervan deze godsdienst uitgaat, als men de zuivere islam letterlijk ten uitvoer brengt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het meest heftige geluid wat ik de laatste tijd hoorde was van sharia4holland, en eerlijk gezegd ben ik daar nou niet echt van onder de indruk. widegrin.gif

De mee immigranten lijken me niet van het meest extreme soort. Zeker niet de vluchtelingen die dan vanuit een Islamitisch land wegvluchten naar west Europa. Ik heb wat dat betreft meer te vrezen van voetbal hooligans en Wilders aanhangers dan van immigranten. knipoog_dicht.gif

Persoonlijk heb ik eigenlijk meer positieve dan negatieve ervaringen met allochtonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Veruit de meeste immigranten komen hier om een vreedzaam bestaan op te bouwen en trachten voor hun kinderen een betere toekomst te bewerkstelligen dan dat ze zelf hadden.

Dat klopt, al vermoedt ik dat een aanzienlijk deel dat denkt te bereiken door de sharia hier in te voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid