Spring naar bijdragen

Moslims de nieuwe Joden?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Zoiets bestaat niet. Maar goed, ook moslims weten dat je kikkers het best kunt koken door het water langzaam op te warmen en gaan ervan uit dat het bij varkens als ons ook zo werkt. Of je moet zo'n sharia bedoelen waaronder bijvoorbeeld homo's niet worden doodgemarteld maar levenslang de bak ingaan. Wat mij betreft valt er niet over te praten. In mijn land geen sharia, en als die gruwel toch ingevoerd wordt, dan is het hoog tijd om moslims te gaan vervolgen.

ik denk eerder dan dat je eerst verdoofd wordt voordat ze je stenigen, want dood moet je, dat heeft de profeet immers gezegd.

en Het grootste gevaar van de islam is denk ik dat er nog altijd mensen zijn die de problemen ontkennen of bagetaliseren (hoe je dat ook schrijft), op die manier heeft het gezwel de kans om heel geniepig zich te wortelen in onze samenleving.

mijns inziens is de steeds herhaalde vraag om getalletjes en cijfertjes een van die manieren om de problemen niet te willen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

ik denk eerder dan dat je eerst verdoofd wordt voordat ze je stenigen, want dood moet je, dat heeft de profeet immers gezegd.

en Het grootste gevaar van de islam is denk ik dat er nog altijd mensen zijn die de problemen ontkennen of bagetaliseren (hoe je dat ook schrijft), op die manier heeft het gezwel de kans om heel geniepig zich te wortelen in onze samenleving.

mijns inziens is de steeds herhaalde vraag om getalletjes en cijfertjes een van die manieren om de problemen niet te willen zien.

Dat is ook mijn probleem zoals je wellicht gelezen hebt. Men baseert zich vooral op cijfertjes en getalletjes. Wat de islam echter leert daar wordt aan voorbij gegaan. En daarmee verzand een discussie hierover vaak in getallen en cijfertjes waarmee ik zou moeten aantonen of ik gelijk heb. En als je de exacte getallen niet weet van het aantal moslims met dit gedachtegoed dan is hetgeen je beweerd opeens niet waar zo redeneert men.

Maar uiteraard baseer ik mijn mening vooral op inhoud van de religie en zegt mij die getalletjes waar politici ook vaak mee strooien mij weinig tot helemaal niks.

Ipv getallen en cijfertjes verdiep ik mij liever in de inhoud van islamitische geschriften en wat men uitdraagt in hun religie in woord en in daad.

En eerlijk is eerlijk ik krijg zelf geen warm gevoel bij het woord:islam als ik zie wat men leert in koranscholen en hoe men islamitische wetten letterlijk ten uitvoer brengt, soms nog verheerlijkt door moslims die wonen in het westen.

Wat dat betreft herken ik wat je zegt. Verstandelijk optellen of aftrekken met cijfertjes zegt niks over de inhoud en de aard van een geloof. Ik kijk liever naar de leefwijze van diegene die dit geloof verkondigde, en dat is ook niet echt een goed voorbeeld om je aan op te trekken. Als deze zelfbenoemde profeet al tijdens zijn leven laat zien een niet zo verdraagzame man te zijn(met name tegenover joden/christenen/homo s) waarom zou ik dan de illusie hebben dat zijn latere volgelingen dat wel zouden zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid