Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Sinds waarneer zijn smilies ook argumenten?? Kom is met een argument.

Oh, ik moest er serieus op ingaan? Weet je wat, zodra jij met bronnen komt, zal ik uitleggen waarom jij de cijfers niet begrepen hebt, de peilingen verkeerd interpeteerd en waarom er voor het CDA niets te winnen valt als zij richting CU/PvdA gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Links staat niet gelijk aan sociaal laat staan sociaal christelijk. Rechts staat niet gelijk aan asociaal. Ik snap dat men die gedachtengang er graag in wil houden en merk het zelfs op in onderwijskundig materiaal maar zo simpel ligt het niet.

Toch heeft -maar da's mijn mening- het (tegenwoordig) 'rechts van het midden staande' CDA meegeholpen aan de afbraak van het sociale verzekeringsstelsel. Da's ook de voornaamste reden dat ze mijn stem al langere tijd niet meer krijgen. Verder is al geruime tijd onduidelijk waar de 'C' van het 'CDA' voor staat.

Dit gezegd hebbend - en niet alle postings hiervoor gelezen hebbend - ben ik blij dat CDA/VVD/PVV niet doorgaat, met name vanwege laatstgenoemde partij. Een partij die niet alle mensen als gelijkwaardig beschouwt, kan nooit het algemeen belang dienen. Een prachtige actie was dat, die brief van de heer Klink.

Natuurlijk moet er wel een nieuw kabinet komen. Ik zie als laatste oplossing: een kabinet van 'vakdeskundigen' die niet voortkomen uit de gevestigde politieke partijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een partij die niet alle mensen als gelijkwaardig beschouwt, kan nooit het algemeen belang dienen.

Dan doel je op de PVV die bepaalde mensen weg wil hebben die crimineel zijn en (ook) een andere nationaliteit hebben. De PVV wil dat deze mensen uitgezet worden naar het land van de nationaliteit. Ik vind dit niet meer dan normaal. De PVV heeft verder altijd benadrukt niets tegen mensen te hebben die wel mee willen doen in onze samenleving.

Het lijkt mij niet meer dan logisch om de rotte appels (tijdelijk) te verwijderen uit de samenleving.

Mensen zijn allemaal verschillend en dus per definitie niet van gelijke waarde. In de praktijk zie je dat geen enkele partij alle mensen van gelijke waarde acht. Dat de PVV nu weggezet wordt als iets onmenselijks is grote kul.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan doel je op de PVV die bepaalde mensen weg wil hebben die crimineel zijn en (ook) een andere nationaliteit hebben. De PVV wil dat deze mensen uitgezet worden naar het land van de nationaliteit.

Het lijkt mij niet meer dan logisch om de rotte appels (tijdelijk) te verwijderen uit de samenleving.

De PVV is gewoon anti-moslim. Anders breng je een onderwerp als 'hoofddoekjesbelasting' (door Wilders ook wel aangeduid als 'kopvoddentax') niet als serieus onderwerp naar voren. Hij is er later -zo begrijp ik- overigens op teruggekomen maar dat het idee alleen al in je opkomt, zegt voldoende. En met een uitspraak als 'ik lust die hoofddoekjes rauw' degradeer je een moslima tot een voorwerp. (Vooralsnog ga ik ervan uit dat de heer Wilders niet onder invloed was toen hij deze uitspraak deed.) Op het moment dat de heer Wilders met gelijke munt wordt terugbetaald, vindt hij dat hij wordt 'gedemoniseerd'.

Zijn er dan geen rotte appels onder de moslims? Uiteraard. Onder Marokkaanse jongeren bijv. in een hoger percentage dan op grond van de bevolkingssamenstelling mocht worden verwacht. Maar bijv. weer niet onder Turkse jongeren. Terwijl zij ook (in overwegende mate) moslim zijn. De oorzaak van de rottigheid zit dus ergens anders in dan in het moslim zijn.

Uitzetten gaat volgens mij niet eens als je de Nederlandse nationaliteit hebt - anders zouden criminele Antillianen ook uitgezet kunnen worden...

Voor rotte appels hebben we het strafrecht. Maar daarmee kom je er niet. Je moet voorkomen dat appels - van welke nationaliteit dan ook - rot worden. Bijv. door goed onderwijs en door een zeer actieve controle op schoolverzuim. Door het onmogelijk te maken dat je zonder diploma de school kunt verlaten. Door -waar nodig- een sociale dienstplicht zodat je in het werkritme komt als je desondanks geen vaste baan mocht vinden. Enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De PVV is gewoon anti-moslim.

Evengoed zijn er andere partijen die anti x of anti y zijn. En dat was het punt wat ik aandroeg, en waar je niet op ingaat.

Quote:

Anders breng je een onderwerp als 'hoofddoekjesbelasting' (door Wilders ook wel aangeduid als 'kopvoddentax') niet als serieus onderwerp naar voren. Hij is er later -zo begrijp ik- overigens op teruggekomen maar dat het idee alleen al in je opkomt, zegt voldoende. En met een uitspraak als 'ik lust die hoofddoekjes rauw' degradeer je een moslima tot een voorwerp. (Vooralsnog ga ik ervan uit dat de heer Wilders niet onder invloed was toen hij deze uitspraak deed.) Op het moment dat de heer Wilders met gelijke munt wordt terugbetaald, vindt hij dat hij wordt 'gedemoniseerd'.

Dat is onzin en slechts het beeld wat van hem wordt neergezet. Indien je een interview van Wilders had gelezen waarin hij hierover uitspraken doet zou je je uitspraak nuanceren. Daarnaast heb je nog oorzaak en gevolg wat jij nu lijkt om te draaien. Politici steken al tientallen jaren hun kop in het zand en doen alsof de problemen bij autochtone Nederlanders liggen. Daarmee is het probleem nog nooit opgelost en zitten we nu enkel dieper in de problemen terwijl regeren vooruitzien is.

Quote:

Zijn er dan geen rotte appels onder de moslims? Uiteraard. Onder Marokkaanse jongeren bijv. in een hoger percentage dan op grond van de bevolkingssamenstelling mocht worden verwacht. Maar bijv. weer niet onder Turkse jongeren. Terwijl zij ook (in overwegende mate) moslim zijn. De oorzaak van de rottigheid zit dus ergens anders in dan in het moslim zijn.

Ik weet niet waar jij woont, maar hier in de stad zijn Turkse jongeren wel oververtegenwoordigd in criminaliteit en overlast. Voor de rest draait de Turkse gemeenschap hier redelijk mee. Daarnaast zijn er ontwikkelingen gaande betreffende de radicale islam die je niet zomaar kunt negeren.

Quote:

Uitzetten gaat volgens mij niet eens als je de Nederlandse nationaliteit hebt - anders zouden criminele Antillianen ook uitgezet kunnen worden...

Wat mij betreft doen we dat, juridisch schijnt dat wat moeilijk te zijn omdat de Antillen onderdeel zijn van het koninkrijk. Overigens vonden de Antillen (of een van die andere eilanden) het geen probleem om een criminele Nederlander op het eerste vliegtuig naar Nederland te zetten. Schijnbaar kan het dus wel, enkel in Nederland niet waardoor wij het afvoerputje van Europa worden.

Quote:

Voor rotte appels hebben we het strafrecht. Maar daarmee kom je er niet.

Dat klopt, omdat het strafrecht een lachertje is.

Om maar even een voorbeeldje te nomen. Winkeldiefstal levert je een boete van 50 euro op. Het fout parkeren van je auto 60 euro. Kortom, volgens het Nederlandse recht is het fout parkeren van je auto een ernstiger vergrijp dan het stelen van goederen uit een winkel. En dan verwacht men dat het allemaal nog serieus genomen wordt?

Quote:

Je moet voorkomen dat appels - van welke nationaliteit dan ook - rot worden. Bijv. door goed onderwijs en door een zeer actieve controle op schoolverzuim.

Goed onderwijs is er. Dat is ook beschikbaar voor een ieder die daaraan wil deelnemen en de capaciteiten daarvoor heeft. Er wordt voldoende gecontroleerd op schoolverzuim. Maar je kunt mensen nou eenmaal niet aan de schooltafeltjes vastketenen.

Quote:

Door het onmogelijk te maken dat je zonder diploma de school kunt verlaten.

Je wil diploma's degraderen tot waardeloze papiertjes? Wat is dan nog de betekenis van een diploma als een ieder het maar zo kan halen?

Quote:

Door -waar nodig- een sociale dienstplicht zodat je in het werkritme komt als je desondanks geen vaste baan mocht vinden. Enz.

Werkkampen om het opgeschoten schorem eens wat fatsoen bij te brengen lijkt mij ook een goed idee ja. Maar anders kom je er niet, tenzij je overal de sterke arm der wet wil inzetten die dan ook daadwerkelijk geweld gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De PVV is gewoon anti-moslim. Anders breng je een onderwerp als 'hoofddoekjesbelasting' (door Wilders ook wel aangeduid als 'kopvoddentax') niet als serieus onderwerp naar voren.

Volgens mij bestaat er een dergelijke hoofddoekjes belasting al in Frankrijk. Maar of je er problemen mee oplost vraag ik me inderdaad af. Maar uiteraard geeft Geert Wilders wel aan waarom de radicale islam een gevaar is voor onze samenleving. Andere partijen durven dat minder goed aan om te benoemen, Wat dat betreft heb ik respect voor Wilders. Je hebt uiteraard ook moslims die niet radicaliseren en net als autochtone Nederlanders meedraaien in onze maatschappij en hard werken. Misschien dat Geert wat duidelijker moet aangeven welke moslims hij bedoeld.

Quote:

Hij is er later -zo begrijp ik- overigens op teruggekomen maar dat het idee alleen al in je opkomt, zegt voldoende.

Mwah misschien geen handige uitspraak, maar ik heb meer het idee dat hij dit zei om een bepaald punt duidelijk te maken, namelijk om mensen een beetje wakker te schudden. Lijkt me meer tactiek. Hij wil gewoon een bepaald punt maken. Misschien doet jij soms wat ongelukkige uitspraken, maar niet alles wat hij zegt kan je onzin noemen. Het feit dat mensen geen prentje van de profeet Mohammed durven af te beelden in de krant geeft aan dat men dus angst heeft voor de reactie van moslims. Dus ergens klopt er wel wat in wat Wilders zegt. Maar niemand durft het te zeggen uit angst voor de reactie van moslims. Beeld men een spotprent van Jezus af in een krant dan zul je uit de christen gemeenschap niet zulke toestanden krijgen als bij moslims. Geen fatwa's in ieder geval.

Nogmaals er zijn ook moslims die daar ook afstand van nemen, maar het geeft naar mijn mening wel de kern weer van wat Wilders probeert duidelijk te maken

Quote:

En met een uitspraak als 'ik lust die hoofddoekjes rauw' degradeer je een moslima tot een voorwerp. (Vooralsnog ga ik ervan uit dat de heer Wilders niet onder invloed was toen hij deze uitspraak deed.) Op het moment dat de heer Wilders met gelijke munt wordt terugbetaald, vindt hij dat hij wordt 'gedemoniseerd'.

Uiteraard moet je ook kunnen incasseren als je een uitdeelt. Zolang het maar met woorden gebeurd. Misschien geen handige uitspraak van WIlders. Bedenk wel dat deze man amper vrij kan rondlopen omdat hij door bepaalde moslims wordt bedreigd. De kans dat je dan een keer dergelijke uitspraken doet is groot. Zo iemand leeft constant onder druk.

Quote:

Zijn er dan geen rotte appels onder de moslims? Uiteraard. Onder Marokkaanse jongeren bijv. in een hoger percentage dan op grond van de bevolkingssamenstelling mocht worden verwacht. Maar bijv. weer niet onder Turkse jongeren. Terwijl zij ook (in overwegende mate) moslim zijn. De oorzaak van de rottigheid zit dus ergens anders in dan in het moslim zijn.

Interessant ja. Ik heb in het verleden ook meer last gehad met marokkaanse jongeren en niet met Turkse jongeren. Weet zelf ook niet waar dat aan ligt. Misschien minder incasseringsvermogen of te snel beledigd zijn???

Quote:

Uitzetten gaat volgens mij niet eens als je de Nederlandse nationaliteit hebt - anders zouden criminele Antillianen ook uitgezet kunnen worden...

Bij een wetswijziging zou het wel kunnen dat je bij een dubbele nationaliteit iemand een Nederlands paspoort kan afnemen en op grond van zijn marokaanse paspoort het land uitzet als hij een ernstig misdrijf heeft begaan. Wat zou erop tegen zijn om dat te doen? Een dergelijk wet heeft men in feite al goedgekeurd want met terroristen gebeurd dit namelijk al. Dus zo'n gek voorstel is het niet van Geert.

Hebben ze alleen de Nederlandse nationaliteit dan kan je ze inderdaad niet he land uitgooien bij de huidige wetgeving. Dan zou de wet aangepast moeten worden dat je marokaanse herrieschoppers hun Nederlandse paspoort kan afnemen en het land uitknikkeren. Maar een dergelijk wetsvoorstel van de pvv zal inderdaad nooit een meerderheid halen

Quote:

Voor rotte appels hebben we het strafrecht. Maar daarmee kom je er niet.

Ons strafrecht is nu inderdaad een lachertje dus daarmee kom je er helaas niet ben ik bang.

Quote:

Je moet voorkomen dat appels - van welke nationaliteit dan ook - rot worden. Bijv. door goed onderwijs en door een zeer actieve controle op schoolverzuim. Door het onmogelijk te maken dat je zonder diploma de school kunt verlaten. Door -waar nodig- een sociale dienstplicht zodat je in het werkritme komt als je desondanks geen vaste baan mocht vinden. Enz.

Ik denk dat je de verantwoordelijkheid behalve bij school en andere maatschappelijke instellingen ook een beetje bij deze marokaanse jongeren zelf moet leggen en de ouders? Ik krijg ook niet alles kado. Dat sommige marokkaanse jongeren zonder diploma van school gaan ligt vaak ook aan een bepaalde mentaliteit. Ik krijg ook niet alles kado hier in Nederland, en ik denk dat ik als Nederlander minder hulp krijg van allerlei instanties dan die Marokkaanse jongeren tegenwoordig. Want daar wordt al een hoop tijd en geld in gesmeten, en helaas soms ook zonder resultaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Anders breng je een onderwerp als 'hoofddoekjesbelasting' (door Wilders ook wel aangeduid als 'kopvoddentax')

is er dan niemand die door heeft dat Wilders dit zei als antwoord op de dhimmi belasting die wordt gehanteerd in veel moslimlanden? een belasting dus voor niet-moslims...

net als de etnische registratie, wordt ook de PVV verweten, terwijl de PvdA dit een paar jaar geleden al invoerde in Rotterdam... daar hoor je niemand over...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

is er dan niemand die door heeft dat Wilders dit zei als antwoord op de dhimmi belasting die wordt gehanteerd in veel moslimlanden? een belasting dus voor niet-moslims...

Klaarblijkelijk hebben ze deze woorden van wilders dus uit hun context gerukt?

Quote:

net als de etnische registratie, wordt ook de PVV verweten, terwijl de PvdA dit een paar jaar geleden al invoerde in Rotterdam... daar hoor je niemand over...

De verplichte vingerscan op paspoorten is ook door pvda en cda ingevoerd zodat alle vingerafdrukken van willekeurige Nederlanders in een centrale database staan opgeslagen. Dit mag in feite ook niet. Je hebt dus gelijk dat de pvda hypocriet is. Dus wel de pvv verwijten dat ze etnische registratie willen, maar zelf is de pvda ingestemd met het opslaan van biometrische kenmerken van onschuldige burgers in een centrale datebase terwijl dit in Engeland ook al eens geprobeerd is, en het europese hof verklaarde dat dit niet mag.

Dus dat je biometrische kenmerken van willekeurige burgers worden geregistreerd in een landelijke database daar heeft de pvda geen problemen mee, maar met etnische registratie weer wel??

Ik ben tegen beide zaken, maar het geeft even aan dat de pvda vooral zijn gekleurde achterban wil paaien en electoraat wil behouden, maar als het hen niks oplevert ze het helemaal niet zo nauw nemen met de privacy van Nederlanders. Want naar die gewetensbezwaren van burgers wordt niet geluistert en hoor je niemand van de pvda!!

Nee wat dat betreft de pot verwijt de ketel!!

Wat dat betreft herinner ik me de woorden van een oud docent van me die in de politiek zat. Iemand uit mijn klas vroeg waarom hij de politiek uit was gegaan, waarop hij antwoorde: "Omdat ik niet goed kan liegen!"

Misschien enigzins populistisch antwoord, maar er zit zeker een kern van waarheid in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Misschien geen handige uitspraak van WIlders. Bedenk wel dat deze man amper vrij kan rondlopen omdat hij door bepaalde moslims wordt bedreigd. De kans dat je dan een keer dergelijke uitspraken doet is groot. Zo iemand leeft constant onder druk.

Ja, Antoine Bodar twijfelde ook al eens over het vermogen van Wilders om te ontkomen aan een zwaar vertekend beeld van de wereld door de manier waarop hij nu moet leven. Je kunt wel zeggen, dat is de schuld van bepaalde moslims, maar omgekeerd moet je er dus denk ik rekening mee houden dat Wilders door de omstandigheden niet altijd een zelfde wereldbeeld heeft als de gemiddelde Nederlander.

Quote:
Interessant ja. Ik heb in het verleden ook meer last gehad met marokkaanse jongeren en niet met Turkse jongeren. Weet zelf ook niet waar dat aan ligt. Misschien minder incasseringsvermogen of te snel beledigd zijn???

Zo zijn er ook bepaalde dorpen waar zwaargereformeerde jongeren erg lastig zijn en het toch hetzelfde zwaargereformeerde geloof is als het geloof van jongeren in dorpen waar er over hen geen klachten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zo zijn er ook bepaalde dorpen waar zwaargereformeerde jongeren erg lastig zijn en het toch hetzelfde zwaargereformeerde geloof is als het geloof van jongeren in dorpen waar er over hen geen klachten zijn.

Heb zelf nooit zoveel last gehad van zwaargereformeerde jongeren. Zeker zondag niet want dan zitten ze netjes in de kerk.

Op basis van cijfers zijn marokaanse jongeren denk ik meer oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Hoeveel gereformeerde jongeren overlast bezorgen? Ik weet het niet, maar ik schat dat dit getal zeker lager is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb zelf nooit zoveel last gehad van zwaargereformeerde jongeren. Zeker zondag niet want dan zitten ze netjes in de kerk.

Op basis van cijfers zijn marokaanse jongeren denk ik meer oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Hoeveel gereformeerde jongeren overlast bezorgen? Ik weet het niet, maar ik schat dat dit getal zeker lager is.

Ik verzin dat niet hoor van die zwaargereformeerde jongeren. En het is een vergelijking. Het gaat er niet om de mate van last van hen te vergelijken met de mate van last van moslimjongeren. Snap je, je moet het even iets anders bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De mijne niet, ik ben zo'n nare staatssteuntrekker. Maar ja, niet van de Nederlandse staat, dat scheelt.
knipoog_dicht.gif

Het CDA en de PVV willen de studentenbeurs behouden terwijl de linkse partijen die juist willen afschaffen. Mensen kijken naar stereotypen maar niet naar inhoud. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het niet alleen daarover, als halfwees uit een arbeidersgezin waarvan de overblijvende ouder een slecht betaald parttime baantje heeft ben ik wel zowat de grootste profiteur van de sociale zekerheid die ik maar zou kunnen zijn, dan is 6 jaar studiebeurs nog het minste denk ik. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het niet alleen daarover, als halfwees uit een arbeidersgezin waarvan de overblijvende ouder een slecht betaald parttime baantje heeft ben ik wel zowat de grootste profiteur van de sociale zekerheid die ik maar zou kunnen zijn, dan is 6 jaar studiebeurs nog het minste denk ik.
knipoog_dicht.gif

Klopt. Maar ook daar zijn andere oplossingen voor te bedenken. Niet alles hoeft uit de zak van moedertje staat te komen. Het liefst zo min mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid