Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Nee, opeens heeft de CU een rechte rug en principes? Puh-lease...

In plaats van dat je doet alsof ik belachelijke dingen zeg, zou je ook je meningen kunnen beargumenteren. Niet alleen communiceert dat makkelijker, maar bovendien wek je dan tenminste de indruk dat je mening ergens op is gebaseerd.

Quote:

'Wij hopen dat u het verblijf in fantasialand als prettig heeft ervaren en dat u nog eens terug komt. Wij komen nu weer de werkelijke wereld binnen.'

Er gaat voor 18 miljard bezuinigd worden, of de CU dat nu leuk vind of niet, en dat is meer op de conto van de VVD te schrijven dan op die van de PVV.

En waar wordt die 18 miljard dan op bezuinigt? Precies, dat weten we nog niet. Want er zijn op dat punt nog wel wat tegenstellingen tussen de VVD en PVV die moeten worden weggewerkt. Dus vandaar dat het verstandig is om die nog niet door te voeren als er nog geen regeerakkoord klaar ligt.

Quote:

Daar kun je al wat voorbereidend werk voor doen om te voorkomen dat je dubbel boekt en om het zo soepel mogelijk te regelen of je kunt als een jengelend kind 'nee!' blijven roepen, maar die bezuinigingen komen er en het enige wat de CU nu bereikt is dat de overgang minder aangenaam uitpakt, zeker ook voor de zwakkeren in de samenleving.

Je schetst een karikatuur van de hele situatie.

Het huidige kabinet is bezig met een 'kale' begroting. Deze bevat dus in principe geen nieuw beleid, en het nieuwe kabinet kan dat onmiddellijk vertalen naar haar regeerakkoord, als het dat wil.

Bovendien slaat het beeld van een jengelend kind nergens op. zei Arie Slob dat hij PVV en VVD best wil betrekken bij de komende begroting, alleen wil hij niet voor het karretje gespannen worden van maatregelen waar hij erg op tegen is.

Quote:

En het is gotspe om te spreken over het democratisch gehalte hiervan als je weigert mee te werken vanwege de gedoogsteun van de grootste winnaar van de afgelopen verkiezingen.

Je haalt er dingen bij die er niets mee te maken hebben. Al zou de PVV de grootste partij van het land zijn, het doet er niet toe. Dan nog zou het niet democratisch zijn. Want:

1. De politici van de ChristenUnie zijn gekozen door mensen die achter het ChristenUniegedachtegoed staan. Het zou daarom kiezersbedrog zijn, als de CU gaat meewerken aan beleid waar ze hoogst waarschijnlijk helemaal niet achter staat. Het is immers niet de taak van de CU om de grootste winnaar te vertegenwoordigen, maar haar eigen kiezers.

2. Er is nog helemaal geen nieuwe kabinet. We weten nog niet eens zeker of de partijen er samen uitkomen. En als ze er wel samen uitkomen, weten we niet eens of het CDA goedkeuring krijgt van het congres (het kan je niet zijn ontgaan dat er nogal veel tegenstand is binnen het CDA). Het zou nogal bizar zijn als er nu een begroting wordt gemaakt voor een kabinet dat er misschien wel niet eens komt. En ook niet bepaald democratisch.

Quote:

Zou de CU eruit stappen, dan is het een kwestie van staatssecretarissen promoveren. Die ministirues blijven wel draaien hoor.

Het is niet zomaar een kwestie van staatssecretarissen promoveren, want die hebben het nu al verschrikkelijk druk. Het is mogelijk, maar het zou wel een heel gedoe zijn, en het CDA zou zich nogal schofterig opstellen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

doe nou niet net alsof ze er voor een hongerloontje zitten, het wordt inderdaad tijd dat je eens wakker gaat worden...

Ik ben klaarwakker.

Quote:

als je alleen al ziet hoe lokale politici het goed hebben... kijk naar de CDA ex burgemeester Gerd Leers, iedereen vind het een sympathieke man, omdat hij zelf is afgetreden, echter hij heeft wel van te voren even geregeld dat hij tot aan zijn pensioen wachtgeld krijgt ter waarde van 250.000 per jaar!! dat is dan een lokale politicus, waarschijnlijk hebben landelijke politici het beter voor elkaar...

Je haalt nu het voorbeeld aan van een nogal controversiële burgemeester van een grote stad. Dat vind ik geen eerlijk vergelijkingsmateriaal.

Maar lokale gemeenteraadsleden hebben niet eens een fulltime baan. Die hebben dus vaak een normale baan, en daarnaast zitten ze in de gemeenteraad. En daarvoor krijgen ze niet eens een salaris, maar een onkostenvergoeding.

Maar laten we eens kijken naar de landelijke overheid.

De politicus met het hoogste salaris is de minister-president, die verdient nu ongeveer 186.000 per jaar. Managers in de zorg verdienen meer, ICT-managers van de politie verdienen meer, directieleden van het CBR verdienen meer. En dan heb ik het alleen nog over organisaties die gelinkt zijn met de overheid, want in het bedrijfsleven liggen de lonen nóg veel hoger.

Dus als jij alleen veel geld wil verdienen, dan is het nogal stom om minister-president te worden. Als jij de kwaliteiten hebt om premier te worden, kun je ook wel manager worden in een andere instantie. Niet alleen verdien je dan veel meer, bovendien ben je veel populairder.

Dus vertel me nou eens, waarom wordt Balkenende premier, als het hem alleen om het geld te doen is, en hij in het bedrijfsleven veel meer zou kunnen verdienen?

Quote:

dat de SP hun salaris in de partijkas stort, omdat Marijnissen van de SP ooit in een interview aangaf dat hij een belachelijk hoog salaris heeft van 6000 euro per maand (hij is/was niet eens minister) dus bespaar me die onzin over het slechte loon...

Is Marijnissen de maatstaf van alle dingen? Dus als ik iets zeg waarmee Marijnissen het oneens is, spreek ik per definitie onzin? Interessant.

Quote:

bovendien doe je nu net alsof ze er onder dwang zitten, maar ze hebben er toch echt zelf voor gekozen...

Dat heb ik helemaal nergens gezegd.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Je hebt de afgelopen jaren wél wat gemerkt van de CU als het om medisch-ethische zaken ging? Of het bijzonder onderwijs?

Ja. Het is dankzij de CU verplicht om vrouwen te informeren voor alternatieven, als ze een abortus willen. Er is geïnvesteerd in de palliatieve zorg. Het VBOK-huis heeft subsidie gekregen. Er wordt terughoudender gehandeld met embryoselectie, dan de PvdA oorspronkelijk wilde, euthanasie en abortuswetten zijn bovendien niet verruimd. En dat zijn alleen dingen die ik uit mijn blote hoofd weet, in werkelijkheid zijn het er ongetwijfeld meer.

Bovendien gaat het niet alleen om medisch-ethische kwesties. Voor mij is het net zo principieel dat de overheid menswaardig met asielzoekers omgaat. En (mede) dankzij de ChristenUnie is er een generaal pardon gekomen en een menswaardiger asielzoekersbeleid. Voor mij is het ook principieel dat we een beleid voeren dat goed is voor het klimaat, en mede dankzij de CU was het beleid van Balkenende IV veel beter voor het milieu dan die van Balkenende I t/m III.

Er is ook nog de jeugdzorg, waar de ChristenUnie een speerpunt van heeft gemaakt. Dat er een minister van Jeugd & Gezin was en een kindgebonden budget, was dankzij de ChristenUnie.

Quote:

Come on, de grootste prestatie van de CU is een nog bemoeizuchtigere overheid die nog meer ingrijpt in het gezinsleven. Vroeger had men iets meer principes.

Misschien kun je voorbeelden noemen?

Quote:

Oh, en als je het echt over principes wilt hebben, lees dan eens art. 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis, één van de drie documenten waar de CU zich, volgens haar uniefundering, op baseert. Er staat daar iets over de taak van de overheid en dat is onverenigbaar met het gelijkheidsdenken van de ChristenUnie en er is ook helemaal niets van terug te vinden in haar verkiezingsprogramma.

Als ik het uit mijn blote hoofd goed heb, zegt de ChristenUnie dat ze zich fundeert op het evangelie, waar ook de drie formulieren van enigheid op zijn gebaseerd. De CU zegt dus niet dat ze alles klakkeloos overneemt uit de formulieren, vandaar dat katholieken welkom zijn en dat ze ook voor een scheiding van kerk en staat is. En terecht.

Edit: bovendien, ontdek ik nu, wordt artikel 36 niet meer erkend door de meeste kerken waar de achterban van de CU vandaan komt (zoals de PKN, NGK, GV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...] In plaats van dat je doet alsof ik belachelijke dingen zeg, zou je ook je meningen kunnen beargumenteren. Niet alleen communiceert dat makkelijker, maar bovendien wek je dan tenminste de indruk dat je mening ergens op is gebaseerd.

Ah, ik zal het meenemen.

Quote:

Je schetst een karikatuur van de hele situatie.

Het huidige kabinet is bezig met een 'kale' begroting. Deze bevat dus in principe geen nieuw beleid, en het nieuwe kabinet kan dat onmiddellijk vertalen naar haar regeerakkoord, als het dat wil.

Bovendien slaat het beeld van een jengelend kind nergens op. zei Arie Slob dat hij PVV en VVD best wil betrekken bij de komende begroting, alleen wil hij niet voor het karretje gespannen worden van maatregelen waar hij erg op tegen is.

[...] Je haalt er dingen bij die er niets mee te maken hebben. Al zou de PVV de grootste partij van het land zijn, het doet er niet toe. Dan nog zou het niet democratisch zijn. Want:

1. De politici van de ChristenUnie zijn gekozen door mensen die achter het ChristenUniegedachtegoed staan. Het zou daarom kiezersbedrog zijn, als de CU gaat meewerken aan beleid waar ze hoogst waarschijnlijk helemaal niet achter staat. Het is immers niet de taak van de CU om de grootste winnaar te vertegenwoordigen, maar haar eigen kiezers.

Dat blijf ik grappig van de CU, de pretentie haar kiezers te vertegenwoordigenwidegrin.gif (oeps, dat is vast ook doen alsof je belachelijke dingen zegt.)

Enfin, dit zie ik eerlijk gezegd als zout op slakken leggen, maar goed, allicht niet democratisch.

Quote:

2. Er is nog helemaal geen nieuwe kabinet. We weten nog niet eens zeker of de partijen er samen uitkomen. En als ze er wel samen uitkomen, weten we niet eens of het CDA goedkeuring krijgt van het congres (het kan je niet zijn ontgaan dat er nogal veel tegenstand is binnen het CDA). Het zou nogal bizar zijn als er nu een begroting wordt gemaakt voor een kabinet dat er misschien wel niet eens komt. En ook niet bepaald democratisch.

Dat was niet waar de CU zich op beriep, daarnaast, ze hebben nog iets meer dan een maand en er kan weldegelijk al gekeken worden waar op bezuinigd gaat worden.

(Mij is niet ontstaan dat de meerderheid van de achterban voor deelname is en de echte prominenten zich niet tegen hebben uitgesproken.)

Quote:

Het is niet zomaar een kwestie van staatssecretarissen promoveren, want die hebben het nu al verschrikkelijk druk.

CDA heeft behoorlijk wat bestuurlijk talent en een groot deel van het echte werk wordt door topambtenaren gedaan.

Quote:

Het is mogelijk, maar het zou wel een heel gedoe zijn, en het CDA zou zich nogal schofterig opstellen.

Of de CU.

Quote:

Ja. Het is dankzij de CU verplicht om vrouwen te informeren voor alternatieven, als ze een abortus willen. Er is geïnvesteerd in de palliatieve zorg. Het VBOK-huis heeft subsidie gekregen. Er wordt terughoudender gehandeld met embryoselectie, dan de PvdA oorspronkelijk wilde, euthanasie en abortuswetten zijn bovendien niet verruimd. En dat zijn alleen dingen die ik uit mijn blote hoofd weet, in werkelijkheid zijn het er ongetwijfeld meer.

Men heeft dus voornamelijk gedaan wat het CDA in het verleden (onder grote kritiek van GPV/RPF) altijd deed, namelijk het voorkomen dat we nog verder afglijdden. Sorry dat ik niet dronken van geluk ben daarvan.

Quote:

Bovendien gaat het niet alleen om medisch-ethische kwesties. Voor mij is het net zo principieel dat de overheid menswaardig met asielzoekers omgaat. En (mede) dankzij de ChristenUnie is er een generaal pardon gekomen en een menswaardiger asielzoekersbeleid. Voor mij is het ook principieel dat we een beleid voeren dat goed is voor het klimaat, en mede dankzij de CU was het beleid van Balkenende IV veel beter voor het milieu dan die van Balkenende I t/m III.

GroenLinks beleid. Dat is niet waar de meeste mensen CU voor stemmen.

Quote:

Er is ook nog de jeugdzorg, waar de ChristenUnie een speerpunt van heeft gemaakt. Dat er een minister van Jeugd & Gezin was en een kindgebonden budget, was dankzij de ChristenUnie.

Een overheid die zich gigantisch bemoeit met de opvoeding dus.

Quote:

Als ik het uit mijn blote hoofd goed heb, zegt de ChristenUnie dat ze zich fundeert op het evangelie, waar ook de drie formulieren van enigheid op zijn gebaseerd.

Fundeert op de Bijbel die door de 3FvE wordt nagesproken en ook wijsheid voor het staatskundige leven bevat.

Art. 36 is praktisch het enige artikel dat zich uitspreekt over het staatskundige leven.

En mocht de CU díe niet als fundament zien, dan kunnen ze de verwijzing net zo goed schrappen, omdat ze van de rest verder ook niets van aantrekken. En tot die tijd zijn het een stel hypocrieten dat ze de SGP aanvallen op beleid waar ze in hun Uniefundering naar verwijzen.

Quote:

De CU zegt dus niet dat ze alles klakkeloos overneemt uit de formulieren, vandaar dat katholieken welkom zijn en dat ze ook voor een scheiding van kerk en staat is. En terecht.

Scheiding kerk en staat staat hier volkomen los van. Ik weet dat dit soort kennis niet meer gemeengoed is en dat de Nederlandse Geloofsbelijdenis erg ingewikkeld is om te lezen, maar zowel de kerk en staat kennen verschillende taken en dat de NGB voor de overheid een taak ziet in het bevorderen van geloof betekent niét dat zij kerk is.

Er zijn meer vormen van scheiding tussen kerk en staat dan het Franse Laicite.

Quote:

Edit: bovendien, ontdek ik nu, wordt artikel 36 niet meer erkend door de meeste kerken waar de achterban van de CU vandaan komt (zoals de PKN, NGK, GV)

Binnen de PKN en NGK wellicht niet, zéker wel binnen de GKV en CGK en ik citeerde art. 36 zonder de beruchte 21 woorden die binnen o.a. de GKV geen gezag meer hebben.

En dan nog noemt de CU ze expliciet in haar uniefundering.

Maar als ik het goed begrijp ben jij het ermee eens dat ze slechts voor de buhne zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je haalt nu het voorbeeld aan van een nogal controversiële burgemeester van een grote stad. Dat vind ik geen eerlijk vergelijkingsmateriaal.

dus landelijke politici hebben niet zo'n riante wachtgeldregeling?

Quote:
Maar lokale gemeenteraadsleden hebben niet eens een fulltime baan. Die hebben dus vaak een normale baan, en daarnaast zitten ze in de gemeenteraad. En daarvoor krijgen ze niet eens een salaris, maar een onkostenvergoeding.

klopt gedeeltelijk, een familielid van mij is gemeenteraadslid voor de SP, inderdaad een parttime baan, goed voor 1250 euro per maand, niet supervet, maar genoeg, gezien een productiemedewerker dit per maand heeft voor een fulltime baan...

bovendien heb je nog de declaraties, etentjes, kilometervergoedingen, zij gaat op familiebezoek, op kosten van de belastingbetaler...

Quote:
Maar laten we eens kijken naar de landelijke overheid.

De politicus met het hoogste salaris is de minister-president, die verdient nu ongeveer 186.000 per jaar.

niet mis een dikke 15 duizend euro per maand... plus natuurlijk nog dat deze lieden ook hun etentjes, reisjes en zelfs zonnebrillen kunnen declareren...

Managers in de zorg verdienen meer, ICT-managers van de politie verdienen meer, directieleden van het CBR verdienen meer. En dan heb ik het alleen nog over organisaties die gelinkt zijn met de overheid, want in het bedrijfsleven liggen de lonen nóg veel hoger.

dus als Frits een auto jat, mag Henk een fiets jatten, omdat Frits iets jat dat veel duurder is?

die managers in de zorg e.d. vind ik ook belachelijk dat die zoveel verdienen, als je al van verdienen kunt spreken, ik prefereer de term ontvangen...

Quote:
Dus als jij alleen veel geld wil verdienen, dan is het nogal stom om minister-president te worden.

als ik een dikke 15.000 euro per maand kan verdienen, zal het mij worst wezen wat ik ervoor moet doen... of vind jij 15 ruggen niet veel geld? dat kan natuurlijk ook...

Quote:
Als jij de kwaliteiten hebt om premier te worden, kun je ook wel manager worden in een andere instantie. Niet alleen verdien je dan veel meer, bovendien ben je veel populairder.

tja, ik snap zijn drijfveer niet, misschien vindt hij het aanzien wel belangrijk, dan maar voor zo'n hongerloontje knipoog_dicht.gif

bovendien weet ik niet of je wel van kwaliteiten kunt spreken, hoeveel kabinetten Balkenende hebben ook alweer tot aan het einde volgehouden?

Quote:
Is Marijnissen de maatstaf van alle dingen? Dus als ik iets zeg waarmee Marijnissen het oneens is, spreek ik per definitie onzin? Interessant.

Marijnissen gaf daarmee het salaris aan van een kamerlid... ik ga er van uit dat een CDA of CU kamerlid niet minder verdient dan een SP kamerlid...

Quote:
En (mede) dankzij de ChristenUnie is er een generaal pardon gekomen en een menswaardiger asielzoekersbeleid.

jottum, een generaal pardon, men gaat procederen, het resultaat van die procedure is dat men terug gaat naar land van herkomst, maar het generaal pardon staat klaar, ongeacht de uitkomst van de procedure, blijven mag men toch wel... bespaar dan gewoon die procedure en geef meteen een paspoort, scheelt een hoop moeite en gedoe...

uitgeprocedeerd... wat zou dat betekenen? hamer.gif

menswaardiger?

in eigen land:

-hutje van oude lappen of koeiestront

-een dag lopen voor een emmer water

-vrijwel geen medische zorg

-geweld

-honger

-geen geld

eenmaal als asielzoeker hier:

-kamer met bed, koelkast, tv.

-stromend water, mogelijkheid om te douchen.

-gratis medische zorg, van goede kwaliteit.

-iedere dag eten verzorgd en wel.

-zakgeld.

-gratis fiets

bovendien zie je bij asielzoekerscentra ook genoeg auto's staan, dus ook daar valt iets over te zeggen.

Quote:
Er is ook nog de jeugdzorg, waar de ChristenUnie een speerpunt van heeft gemaakt.

de jeugdzorg, daar gaat het in 1 woord fantastisch!

hoe vaak zie je op tv dat gezinsvoogden zomaar kinderen uit hun vertrouwde omgeving wegrukken, terwijl aangetoond is dat dit niet had gemoeten...

Quote:
Dat er een minister van Jeugd & Gezin was

meerwaarde?

Quote:
en een kindgebonden budget, was dankzij de ChristenUnie.

dat heette vroeger gewoon kinderkorting, ook via de belastingdienst, dus een groot applaus voor de CU voor hun prestatie, het beestje heeft een andere naam gekregen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

klopt gedeeltelijk, een familielid van mij is gemeenteraadslid voor de SP, inderdaad een parttime baan, goed voor 1250 euro per maand, niet supervet, maar genoeg, gezien een productiemedewerker dit per maand heeft voor een fulltime baan...

bovendien heb je nog de declaraties, etentjes, kilometervergoedingen, zij gaat op familiebezoek, op kosten van de belastingbetaler...

Dus..? Als gemeenteraadslid heb je iets meer verantwoordelijkheid dan een productiemedewerker.

Quote:

als ik een dikke 15.000 euro per maand kan verdienen, zal het mij worst wezen wat ik ervoor moet doen... of vind jij 15 ruggen niet veel geld? dat kan natuurlijk ook...

15.000 is inderdaad niet veel. Het is alleen veel voor iemand die klein denkt.

Quote:

tja, ik snap zijn drijfveer niet, misschien vindt hij het aanzien wel belangrijk, dan maar voor zo'n hongerloontje
knipoog_dicht.gif

bovendien weet ik niet of je wel van kwaliteiten kunt spreken, hoeveel kabinetten Balkenende hebben ook alweer tot aan het einde volgehouden?

Balkenende heeft het 4 kabinetten volgehouden (in roerige tijden). Veel premiers kunnen hem dat niet nazeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dus..? Als gemeenteraadslid heb je iets meer verantwoordelijkheid dan een productiemedewerker.

ik bedoel ermee dat het gemeenteraardslid niet te klagen heeft... en een raadslid heeft niet per definitie meer verantwoordelijkheid dan een productiemedewerker...

Quote:
15.000 is inderdaad niet veel. Het is alleen veel voor iemand die klein denkt.

het wordt denk ik tijd voor je medicijnen, 15.000 euro per maand niet veel...

ik neem aan dat jij in 't Gooi woont?

als je 15.000 euro per maand als niet veel bestempelt, ben je niet goed wijs, of stinkend rijk...

of je nou groot of klein denkt, 15.000 euro is veel geld, tenminste, voor de normale werkende nederlander dan, zeker als je ziet dat sommigen in nederland dit bedrag per jaar hebben, terwijl ze iedere dag als straatmaker hun lichaam slopen...

Quote:
Balkenende heeft het 4 kabinetten volgehouden (in roerige tijden). Veel premiers kunnen hem dat niet nazeggen.

volhouden betekent een termijn afmaken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

het wordt denk ik tijd voor je medicijnen, 15.000 euro per maand niet veel...

ik neem aan dat jij in 't Gooi woont?

als je 15.000 euro per maand als niet veel bestempelt, ben je niet goed wijs, of stinkend rijk...

of je nou groot of klein denkt, 15.000 euro is veel geld, tenminste, voor de normale werkende nederlander dan, zeker als je ziet dat sommigen in nederland dit bedrag per jaar hebben, terwijl ze iedere dag als straatmaker hun lichaam slopen...

Ik woon niet in 't Gooi, maar in het koninkrijk van God. In het koninkrijk van God gelden heel andere bedragen dan in de wereld.

Quote:
volhouden betekent een termijn afmaken
knipoog_dicht.gif

Je hebt niet alles voor het zeggen in deze tijden. Sinds Fortuyn/de LPF is alles anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik bedoel ermee dat het gemeenteraardslid niet te klagen heeft... en een raadslid heeft niet per definitie meer verantwoordelijkheid dan een productiemedewerker...

Een gemeenteraadslid heeft inderdaad niets te klagen. Het zou ook niet gepast zijn als een gemeenteraadslid te klagen zou moeten hebben. Overigens zijn er maar erg weinig mensen die in de gemeenteraad willen zitten.

Quote:

Offtopic. Het gaat hier over de wereldse politiek. Gelieve dit topic niet de verkeerde kant op te duwen.

Ik duw een topic nooit een kant op. Het koninkrijk van God is hier op aarde. Het gaat hier niet over de wereldse politiek, maar de aardse politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een gemeenteraadslid heeft inderdaad niets te klagen. Het zou ook niet gepast zijn als een gemeenteraadslid te klagen zou moeten hebben. Overigens zijn er maar erg weinig mensen die in de gemeenteraad willen zitten.

ik vind het meer ongepast dat er in Nederland voedselbanken zijn en dat ze blijkbaar nodig zijn... dit heeft te maken met beleidvoering van politici.

iemand die in de bouw keihard ploetert, met zijn 50ste levensjaar een versleten rug heeft en een schijntje verdient, is dat dan ook niet ongepast?

dat burgers allemaal moeten inleveren, terwijl de hoge omes van bv de banken vrolijk verder gaan met zichzelf bonussen te geven, terwijl die banken overeind worden gehouden met belastinggeld, dat weer bij de hardwerkende bouwvakker wordt gesloten, is dat dan niet ook ongepast?

Dat de politie, in plaats van orde en veiligheid bewaren, als prioriteit heeft hun bonnenboekje zo snel mogelijk te vullen, dit in opdracht van de hoge omes, wat uiteindelijk ten koste gaat van de veiligheid, zodat criminelen vrij spel hebben, is dat niet ongepast?

dat een minister, als hij zijn Ray-Ban zonnebril kwijtraakt, hij een nieuwe declareert en dat in tijd van crisis, is dat dan niet ook ongepast?

kortom, in deze tijden moet iedereen inleveren... het opvallende is gewoon dat Jan Modaal de meest harde klappen krijgt, politici maken allerlei nieuwe regels, iedereen levert in, maar zelf hebben en houden ze een vele malen meer dan riant salaris en een asociale wachtgeldregeling... dat durven ze ook nog met droge ogen aan de burger te verkopen...

nu nog even inhaken op een opmerking van iemand die zegt dat politici het niet voor het geld doen:

gezien de wachtgeldregeling, ga je een aantal jaren de politiek in, hoef je de rest van je leven niet meer te werken en heb je een gigantisch bedrag per jaar, tot je de pijp uit gaat, omdat je een paar jaar minister bent geweest... dus niet voor het geld? tja, dat mag je natuurlijk denken... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het allemaal los van elkaar staan. Ik vind dat zowel de politici als mensen in de bouw goed moeten kunnen verdienen. Ik vind dat mensen best kunnen pleiten voor een betere CAO voor bepaalde beroepen, maar ik vind dat dat los moet staan van het salaris en de regelingen voor politici.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het allemaal los van elkaar staan. Ik vind dat zowel de politici als mensen in de bouw goed moeten kunnen verdienen. Ik vind dat mensen best kunnen pleiten voor een betere CAO voor bepaalde beroepen, maar ik vind dat dat los moet staan van het salaris en de regelingen voor politici.

het is mede door besluiten van politici, dat burgers het met een stuk minder moeten doen, dus het staat helemaal niet los van elkaar...

als wij het hier thuis met minder moeten doen, geef ik mijn vrouw en dochter een sneetje brood, want we moeten bezuinigen, maar zelf schep ik mijn bord vol met luxe eten als biefstuk van de haas e.d.

dat is eenzelfde vergelijking...

dat die politici eerst eens in hun eigen vlees snijden, daar is veel meer te halen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

het is mede door besluiten van politici, dat burgers het met een stuk minder moeten doen, dus het staat helemaal niet los van elkaar...

als wij het hier thuis met minder moeten doen, geef ik mijn vrouw en dochter een sneetje brood, want we moeten bezuinigen, maar zelf schep ik mijn bord vol met luxe eten als biefstuk van de haas e.d.

dat is eenzelfde vergelijking...

dat die politici eerst eens in hun eigen vlees snijden, daar is veel meer te halen...

amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

het is mede door besluiten van politici, dat burgers het met een stuk minder moeten doen, dus het staat helemaal niet los van elkaar...

als wij het hier thuis met minder moeten doen, geef ik mijn vrouw en dochter een sneetje brood, want we moeten bezuinigen, maar zelf schep ik mijn bord vol met luxe eten als biefstuk van de haas e.d.

dat is eenzelfde vergelijking...

dat die politici eerst eens in hun eigen vlees snijden, daar is veel meer te halen...

Ga gewoon werken voor je geld en bemoei je niet met andere mensen. Nu is het gewoon afgunst. (Ik zeg het niet tegen jou, maar het is mijn algemene mening.)

Luc. 3

14 En ook die in krijgsdienst waren, vroegen hem, zeggende: En wat moeten wij doen? En hij zeide tot hen: Plundert niemand uit en perst niets af en weest tevreden met uw soldij.

Hebr. 13

5 Laat uw wijze van doen onbaatzuchtig zijn, weest tevreden met wat gij hebt. Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten. 6 Daarom kunnen wij met vertrouwen zeggen:

De Here is mij een helper, ik zal niet vrezen;

wat zou een mens mij doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
Ga gewoon werken voor je geld en bemoei je niet met andere mensen.
Nu is het gewoon afgunst. (Ik zeg het niet tegen jou, maar het is mijn algemene mening.)

dat gaat een beetje moeilijk, als die mensen zich wel ons bemoeien en idioot veel verdienen van ons belastinggeld...

heeft met afgunst helemaal niks te maken, dus die domme opmerking van je voor je houden... dat jij ergens heen en weer zweeft tussen hemel en aarde kan niemand hier iets aan doen, maar er zijn ook mensen die wel helder zijn met hun gedachten knipoog_dicht.gif.

Quote:
Luc. 3

14 En ook die in krijgsdienst waren, vroegen hem, zeggende: En wat moeten wij doen? En hij zeide tot hen: Plundert niemand uit en perst niets af en weest tevreden met uw soldij.

wat heeft het verhaal van een soldaat van eeuwen geleden te maken met de politici van nu, die overal in snijden, behalve in eigen vlees?

Quote:
Hebr. 13

5 Laat uw wijze van doen onbaatzuchtig zijn, weest tevreden met wat gij hebt. Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten. 6 Daarom kunnen wij met vertrouwen zeggen:

De Here is mij een helper, ik zal niet vrezen;

wat zou een mens mij doen?

heel mooi, dus op grond van die tekst mag ik niet concluderen dat politici graaiers zijn die stelen van de burger en geven aan de bankdirecteur? dat is namelijk een feit, ontkennen van dit feit, of wegwuiven, is keihard liegen...

om nu van afgunst te praten... te zielig voor woorden, ik heb geen reden om afgunstig te zijn, mensen die iedere week in de rij staan bij de voedselbank en de kledingbank, die wel, en terecht, want wie zegt dat deze mensen niet werken voor hun geld? of weet onze alwetende wijze Eulogia dat iedereen die het wat minder heeft niet werkt voor zijn/haar geld en op zijn/haar luie gat zit te klagen?

een mooi vooroordeel... hoort dat ook bij de charismata? de gave van vooroordelen?

@Andreas

je gaat voorbij aan de moraal van het verhaal, namelijk, iedereen moet het met minder doen, behalve politici en hun vriendjes (directeuren e.d. ) zoals ik al schreef, eerst in eigen vlees snijden, dan pas in dat van de burger...

@Propje

blij om te lezen dat er toch nog iemand helder kan nadenken big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

dat gaat een beetje moeilijk, als die mensen zich wel ons bemoeien en idioot veel verdienen van ons belastinggeld...

heeft met afgunst helemaal niks te maken, dus die domme opmerking van je voor je houden... dat jij ergens heen en weer zweeft tussen hemel en aarde kan niemand hier iets aan doen, maar er zijn ook mensen die wel helder zijn met hun gedachten
knipoog_dicht.gif
.

Ook als iemand niet werkt, hoeft iemand nog niet naar een ander te kijken.

Daarnaast mag je je beledigende opmerking voor je houden.

Quote:

wat heeft het verhaal van een soldaat van eeuwen geleden te maken met de politici van nu, die overal in snijden, behalve in eigen vlees?

Dat een mens tevreden moet zijn met het inkomen.

Quote:

heel mooi, dus op grond van die tekst mag ik niet concluderen dat politici graaiers zijn die stelen van de burger en geven aan de bankdirecteur?

Dat zeg ik niet.

Quote:
dat is namelijk een feit, ontkennen van dit feit, of wegwuiven, is keihard liegen...

Dat zijn jouw woorden.

Quote:
om nu van afgunst te praten... te zielig voor woorden, ik heb geen reden om afgunstig te zijn, mensen die iedere week in de rij staan bij de voedselbank en de kledingbank, die wel, en terecht, want wie zegt dat deze mensen niet werken voor hun geld? of weet onze alwetende wijze Eulogia dat iedereen die het wat minder heeft niet werkt voor zijn/haar geld en op zijn/haar luie gat zit te klagen?

een mooi vooroordeel... hoort dat ook bij de charismata? de gave van vooroordelen?

Dat zeg ik allemaal niet. Dat maak je er zelf van. Wederom mag je je beledigingen voor je houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dit artikel staat nog niets over de brief van Klink. Wat vind jij van die brief van Klink Thorgrem? Er zijn namelijk al geluiden van mensen die nu, na die brief van Klink aangeven dat als ze dit geweten hadden ze zich erover verbazen dat het cda als geheel nog zo lang door is gegaan met de pvv.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In dit artikel staat nog niets over de brief van Klink. Wat vind jij van die brief van Klink Thorgrem? Er zijn namelijk al geluiden van mensen die nu, na die brief van Klink aangeven dat als ze dit geweten hadden ze zich erover verbazen dat het cda als geheel nog zo lang door is gegaan met de pvv.

De gebruikelijke halfzachte hap eigenlijk die al tijden uit linkse CDA hoek te horen zijn. Niets nieuws onder de zon. Het is enkel spijtig dat er nu geen CDA fossiel van stal is gehaald maar dat het een actief persoon betreft.

Kink durft deze nieuwe regeervorm niet aan en dat is zijn goed recht. Maar soms is het slikken of stikken in de politiek. Indien het CDA nog kan regeren ondanks het zware verlies dan heeft zij het slim gespeeld. Ik had liever ook de CDA in de oppositie, maar de regering die dan waarschijnlijk zou komen, daar gruwel ik van. Hoe dan ook houd ik het voor gezien bij het CDA als Verhagen gepiepeld wordt. Indien dat gebeurd hoop ik van harte dat Verhagen een nieuwe KVP opricht. Want voor mij als katholieke CDA'er is het CDA niet echt aantrekkelijk meer. Dat heeft er ook voor gezorgd (inc Balkenende) dat ik VVD gestemd heb, die laten het op morele punten net zo liggen maar zijn economisch beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid