Salomon 0 Geplaatst 19 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2012 Heeft iemand ervaring met een NPB kerk? Ik ben van plan om zondag naar een dienst van hun te gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
peaches 0 Geplaatst 20 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2012 waarin God heel krachtig werkt. http://www.xrds.nl gaat God selectief gaan zijn in zijn gemeenten waar Hij wilt werken? Werkt God niet overal? Denk het wel, dat doen mensen toch ook.... kijk maar naar alle verschillende godsdiensten en gemeenten, sekten en ja wat je het ook wil noemen.. Jezus Christus heeft èèn Kerk gesticht.. geen verschillende soorten christdom.. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Jezus Christus heeft èèn Kerk gesticht.. geen verschillende soorten christdom.. Los van die hele stichtingsvraag lijkt me dat God overal aan het werk kan zijn. Ook buiten het christendom trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ben teleurgesteld in kerken, vooral evangelische.Dus op het moment ga ik naar geen kerk. Jammer. Maar waarom niet verder kijken bij andere kerken? Ze kunnen nogal eens compleet anders zijn. Misschien doe ik wel teveel aan projectie en doe je ik je onrecht. Maar ik heb wel mee gemaakt bij mensen die dan teleurgesteld raakten in een gemeente of zelfs stroming en dat (al dan niet onbewust) verbonden aan het hele christendom, terwijl ik zelf vond dat die redenen helemaal niet representatief waren voor elke kerk. Link naar bericht Deel via andere websites
HippieWeds 0 Geplaatst 11 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2012 Ben teleurgesteld in kerken, vooral evangelische.Dus op het moment ga ik naar geen kerk. Jammer. Maar waarom niet verder kijken bij andere kerken? Ze kunnen nogal eens compleet anders zijn. Misschien doe ik wel teveel aan projectie en doe je ik je onrecht. Maar ik heb wel mee gemaakt bij mensen die dan teleurgesteld raakten in een gemeente of zelfs stroming en dat (al dan niet onbewust) verbonden aan het hele christendom, terwijl ik zelf vond dat die redenen helemaal niet representatief waren voor elke kerk. Daar heb je op zich wel een punt. Ik zet me niet af tegen het christelijk geloof op zich, maar wel tegen de manier waarop kerken met dit geloof omgaan. Ik kan begrijpen dat mensen zich dan verzetten tegen het hele geloof, vooral als ze niet veel ervaring hebben in het geloof, maar ik zie wel verschil tussen het instituut kerk en hetgeen Christus ons gebracht heeft. Dat als een groep mensen (naar mijn idee) verkeerd met het geloof omgaat dat niet wil zeggen dat het geloof niet goed is, gelukkig maak ik dat onderscheid wel inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
eshmee 0 Geplaatst 13 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2012 Ben nog op zoek naar een kerk die bij me past. Vind het jammer dat bij de meeste gemeenten vooral veel ouderen komen, lijkt me leuk om ook in contact te komen met jongeren, dus ik zoek vrolijk verder Link naar bericht Deel via andere websites
Jeast 0 Geplaatst 15 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2012 Life Connexion. http://www.lifecx.net/ Hi Paul, Ik ben even benieuwd. Hoe ervaar jij LC? Wat betekent het voor jou? Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 21 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2013 Zelf ga ik naar de protestandse gemeente van Nijverdal. Deel van de PKN dus. Het werkt bij ons sterk samen met de vrij evangelische gemeente, een regiogemeente in ons dorp. Deze twee gemeentes kampen met een grote vergrijzing, maar er zijn hoopvolle initiatieven. Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Jezus Christus heeft èèn Kerk gesticht Precies Link naar bericht Deel via andere websites
henkpieter 0 Geplaatst 3 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2013 voel mijzelf sinds anderhalf jaar erg thuis bij Christengemeente Doorbrekers (amersfoort , barneveld en nu opstartend in regio Zwolle en Zeeland. Is een geweldige kerk. snelstgroeiend in Nederland. Goed bijbels gefundeerd onderwijs. krachtige aanbidding. www.doorbrekers.nl Link naar bericht Deel via andere websites
nathaliek18 0 Geplaatst 3 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2013 city life church assen, op dit moment nog een kleine gemeente, maar ik hoop dat er snel verandering in gaat komen Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 3 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2013 city life church assen, op dit moment nog een kleine gemeente, maar ik hoop dat er snel verandering in gaat komen Ook in netwerk met Hillsong kerk, komt mij over als een leuk kerkje:). Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 8 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2013 city life church assen, op dit moment nog een kleine gemeente, maar ik hoop dat er snel verandering in gaat komen Zitten ze ook in Assen tegenwoordig ja? Das de 4e locatie die ik van ze ken in NL. Link naar bericht Deel via andere websites
SuzieQ 0 Geplaatst 3 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2014 Ik ben lid van de Levensstroom gemeente in Leiderdorp Link naar bericht Deel via andere websites
Vertel 0 Geplaatst 13 april 2014 Rapport Share Geplaatst 13 april 2014 Ik ga naar de Vergadering van Gelovigen, een kerk in woerden Link naar bericht Deel via andere websites
kitten 0 Geplaatst 22 april 2014 Rapport Share Geplaatst 22 april 2014 Ik wist niet dat er een Vergadering van Gelovigen in Woerden zat? Ik zit daar in de Gereformeerde Gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
Rugzaktoerist 0 Geplaatst 23 april 2014 Rapport Share Geplaatst 23 april 2014 city life church assen, op dit moment nog een kleine gemeente, maar ik hoop dat er snel verandering in gaat komen Assen is dan ook niet bepaald een big city Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 23 april 2014 Rapport Share Geplaatst 23 april 2014 Niet haten op Assen! Dat is het mooiste dorp in Drenthe. Link naar bericht Deel via andere websites
Rugzaktoerist 0 Geplaatst 23 april 2014 Rapport Share Geplaatst 23 april 2014 Niet haten op Assen! Dat is het mooiste dorp in Drenthe. Ik heb ook niet gezegd dat ik het een lelijk dorp vond. Het is inderdaad erg mooi, laatst nog in het Drents Museum geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 23 april 2014 Rapport Share Geplaatst 23 april 2014 Mummies! Link naar bericht Deel via andere websites
Rugzaktoerist 0 Geplaatst 23 april 2014 Rapport Share Geplaatst 23 april 2014 Mummies! Inderdaad ja, af en toe wel erg luguber. Link naar bericht Deel via andere websites
GuusVA 0 Geplaatst 10 augustus 2014 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2014 Lid van een "vrije" gemeente te Tongeren Belgie. We zijn tegen woordig volgens de kerkenraad een Evangelische gemeente maar dat begrip is ook zeer groot maar aan vakantie gangers die vanuit nederland bij ons komen is het schale heel groot van gereformeerd, PKN tot Hervormd en Charismatisch. We zijn tot mijn spijt wel een zeer kleine gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
Beaudille 0 Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Ik ben lid van een Christelijk gereformeerde kerk. Wij gaan met de jongvolwassene onder ons een bijbelstudiegroep oprichten. Link naar bericht Deel via andere websites
ZENODotus 142 Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Een paar familieleden waarmee ik eigenlijk geen contact mee heb, gaan naar de freedom church in Brugge, een tamelijk nieuwe soort kerk die is overgewaaid uit het Verenigd Koninkrijk... Ik ben er ook één keer geweest, maar vind het spijtig dat de sprekers niet fysiek aanwezig zijn... De Freedom church gaat uit om overal dezelfde preek te houden, die wordt dan gestreemd via schermen (en hier in België Nederlands ondertiteld) Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Drenthen hebben vaak wel van die verweerde koppen idd...mummies kan je daar best gekscherend voor gebruiken ja. Maar lugeber wordt toch wel erg onaardig. Drenthen hebben ook gevoel:P Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten