Spring naar bijdragen

Wie wint, wie zou je willen dat wint?  

  1. 1. Wie wint, wie zou je willen dat wint?

    • McCain wint, McCain moet winnen
      6
    • McCain wint, Obama moet winnen
      7
    • Obama wint, Obama moet winnen
      18
    • Obama wint, McCain moet winnen
      1


Aanbevolen berichten

Quote:

De voornaamste reden dat ik bij McCain uitkom is denk ik toch wel dat ik het op punten als abortus, homohuwelijk stevig met hem eens ben. Voor de rest ben ik het nog met hem eens voor wat betreft zijn visie op Irak en andere schurkenstaten. Voor het overige ben ik het meestal stevig met hem oneens en iets minder oneens met Obama. Dus ja, wat moet je dan?
widegrin.gif

Ja, ik denk er ongeveer net zo over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Lekker doemdenken: de een is te oud om te blijven leven, de ander is te zwart om te blijven leven.

Dna gaat het weer om de running mates blijkbaar. En dan denk ik dat we met Biden (een van de meest ervaren politici in de VS) veiliger zitten dan met het onbeschreven blad Palin, die alleen maar een of ander [knip]dorp heeft bestuurd. knipoog_dicht.gif

Edit Dagmar: schuttingtaal is niet nodig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dna gaat het weer om de running mates blijkbaar. En dan denk ik dat we met Biden (een van de meest ervaren politici in de VS) veiliger zitten dan met het onbeschreven blad Palin, die alleen maar een of ander [knip]dorp heeft bestuurd.
knipoog_dicht.gif

Want Obama heeft vreselijk veel ervaring rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Want Obama heeft vreselijk veel ervaring
rofl.gif

Wat volg je niet? Obama sterft omdat hij negroide is en McCain sterft omdat hij oud is, dus het gaat om de running mates, en biden is een van de meest ervaren politici van de VS. Zo moeilijk is een post lezen. Niet. Eerder naar bed jij!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jongen, ik heb al gezegd dat Obama dat niet heeft. Maar als hij dood is doet dat er weinig meer toe. Ik vergelijk hier de running mates met elkaar.

Lees de post van Ol'Moth even en dan met de name de opmerking aan het einde. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lekker doemdenken: de een is te oud om te blijven leven, de ander is te zwart om te blijven leven.

Het zou me nog niet eens zo héél erg verbazen dat als Obama wint, bewegingen als de Ku Klux Klan ineens weer "wakker worden" en zich gaan beraden op "passende maatregelen."

Overigens vermoed ik ook dat McCain gaat winnen. Amerikanen hebben, globaal genomen, een traditie in het wantrouwen van overheden en willen dus een zo klein mogelijke overheid en problemen zoveel mogelijk zelf oplossen. Pioniersgeest, zeg maar. En of Obama daar nu echt voor staat...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het zou me nog niet eens zo héél erg verbazen dat als Obama wint, bewegingen als de Ku Klux Klan ineens weer "wakker worden" en zich gaan beraden op "passende maatregelen."

Overigens vermoed ik ook dat McCain gaat winnen. Amerikanen hebben, globaal genomen, een traditie in het wantrouwen van overheden en willen dus een zo klein mogelijke overheid en problemen zoveel mogelijk zelf oplossen. Pioniersgeest, zeg maar. En of Obama daar nu echt voor staat...?

Amerikanen hebben daarnaast ook een traditie in het kiezen van republikeinen. Hoeveel democratische presidenten hebben we gehad na 1945?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gaat de traditie maar terug tot 1945 dan?
hamer.gif

Mijn excuses, ik ging er van uit dat bekend was dat WO II een vrij grondige trendbreuk in de Amerikaanse politiek heeft betekend, en dat het dus geen toelichting behoefde waarom het zinnig is 1945 als breekpunt te kiezen. Als ik me daarin vergist heb, laat je het maar weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dosto

Je hebt gelijk. Had eerst enkel naar de tijdvakken gekeken en Ford valt in het tijdvak waarin Nixon verkozen was. Dus oke, er is 1 republikein meer. Dus Diakio wat betreft de aantallen heb je gelijk knipoog_dicht.gif

Reden om even over die traditie te beginnen is de constatering dat door de gehele geschiedenis van Amerika het voordeel hoe dan ook voor de Republikeinen is. Een echte trendbreuk is er dus in die zin niet na WOII of je moet al denken aan het dichterbij elkaar komen van de aantallen, al blijft het in jaren toch nog voordelig voor de Republikeinen (zoals ook Dosto al opmerkt) flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Dosto

Je hebt gelijk. Had eerst enkel naar de tijdvakken gekeken en Ford valt in het tijdvak waarin Nixon verkozen was. Dus oke, er is 1 republikein meer. Dus Diakio wat betreft de aantallen heb je gelijk
knipoog_dicht.gif

Reden om even over die traditie te beginnen is de constatering dat door de gehele geschiedenis van Amerika het voordeel hoe dan ook voor de Republikeinen is. Een echte trendbreuk is er dus in die zin niet na WOII of je moet al denken aan het dichterbij elkaar komen van de aantallen, al blijft het in jaren toch nog voordelig voor de Republikeinen (zoals ook Dosto al opmerkt)
flower.gif

Ik meen dat de republikeinen zelf ooit als een soort Ralph Nader begonnen zijn, als "derden-partij" dus. Maar van Amerikaanse geschiedenis weet ik weinig, zeker van vóór 1940.

Punt is dat de VS vóór 1940 ook geen al te grote betekenis hadden voor ons. Het lijkt tegenwoordig een soort eeuwige waarheid dat de VS de wereld domineren, maar tot 1940 was dat het VK, niet de VS. (Ja, en daarvoor de romeinen, chinezen, etc., natuurlijk). De dominantie van de VS hebben we direct te danken aan nazi-duitsland, gek genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is sinds 1829 inderdaad een paar keer een derdenpartij geweest die de president leverde. Voor die tijd was er nog niet het onderscheid zoals we dat sindsdien kennen.

De wereldbetekenis van Amerika is inderdaad wel veranderd sinds WOII. Als dat je punt was, snap ik het. Maar je leek te wijzen op een trendbreuk wb de keuze van president. Vandaar de opmerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid