Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Wat is er mis met sarcasme in een stuk tekst? En waarom mag er wel iets op een negatieve toon gezegd worden over Geert Wilders en de PVV, maar mag er niets gezegd worden vanuit een rechts standpunt dat iemand lid is van de PvdA?

[...]

Dit is onzin. Als je tegen homofilie bent, ben je ook niet tegen homo's. Als moslims het zo opvatten is dat hun keus en probleem, niet die van een ander. En zoals Hans Teeuwen al zei in de discussie met de meisje van Halal - 'je ontwikkelt daar een schild voor'.

Nou ... ik vind het allesbehalve een leuk stuk. Maar dat is mijn mening/smaak. Ik hou niet van sarcasme. Ik hou er gewoon van dat mensen vertellen wat hun denken en denken wat hun vertellen, zonder poespas eromheen. Zoals Rita dat ooit zei: 'Recht door zee'.

Verder zei ik niet dat het niet mag, (wie ben ik om hun iets te verbieden, het is immers vrijheid van meningsuiting, persvrijheid) ik zei alleen dat de toon mij niet bevalt.

Als ik een moslim ben en ik ben pro-islam (dat is vanzelfsprekend bij een moslim) dan ben je vanzelsprekend tegen mij als je anti-islam bent. Of het nou wel of niet de bedoeling is van diegene. (Een "slechte" daad valt niet met een goede intentie goed te praten).

Ik geef een ander voorbeeld: Ik hou van me ouders (evenals vd islaam) als iemand tegen me ouders is, is diegene ook tegen mij. Dat geldt ook zo voor de profeten. Als iemand vd profeten houdt, en iemand anders is anti-profeten, dan is diegene ook anti-mij.

Verder lijkt het mij 'krom' dat iemand een religie of een persoon als geheel als 'slecht' ziet. (tenzij dit met een bijbedoeling gebeurd) Maar dat is weer mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nou ... ik vind het allesbehalve een leuk stuk. Maar dat is mijn mening/smaak. Ik hou niet van sarcasme. Ik hou er gewoon van dat mensen vertellen wat hun denken en denken wat hun vertellen, zonder poespas eromheen. Zoals Rita dat ooit zei: 'Recht door zee'.

Dit is ook recht door zee. Er komt geen poespas bij kijken.

Quote:
Als ik een moslim ben en ik ben pro-islam (dat is vanzelfsprekend bij een moslim) dan ben je vanzelsprekend tegen mij als je anti-islam bent. Of het nou wel of niet de bedoeling is van diegene. (Een "slechte" daad valt niet met een goede intentie goed te praten).

Prima, dan ben ik fel anti-islam, want ik ben pro-christendom. En dat maakt jou anti-christendom. En toch ervaar ik het niet zo. Lief he, dat is er niet zo hard aan trek?

Quote:
Ik geef een ander voorbeeld: Ik hou van me ouders (evenals vd islaam) als iemand tegen me ouders is, is diegene ook tegen mij. Dat geldt ook zo voor de profeten. Als iemand vd profeten houdt, en iemand anders is anti-profeten, dan is diegene ook anti-mij.

Zoals hierboven al is gezegd door Machiavelli is het maar net in hoeverre je het slachtoffer wilt spelen in dit politieke spelletje.

Quote:
Verder lijkt het mij 'krom' dat iemand een religie of een persoon als geheel als 'slecht' ziet. (tenzij dit met een bijbedoeling gebeurd) Maar dat is weer mijn mening.

Het lijkt me vrij logisch dat als je een punt wilt maken over iets, je dit in de vorm van een betoog doet. Als je gaat beschouwen verlies je geloofwaardigheid (iets ala 'de islam is geweldadig, maar ze zijn wel enorm goed als het aankomt op hygiëne' oid). Dat laatste laat je vanzelfspreken weg. Er zijn ongetwijfeld goede dingen aan de islam, maar daar gaat het nu niet om. Weerleg die slechte dingen maar eens, dan kijken we verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat jij wilt.
smile.gif
Dan ben ik tegen moslims, vind het achterlijke barbaren, pseudo-religieuzen en een perversivering van het Joodse en Christelijke geloof en zie moslims het liefst van de aardbodem verdwijnen. Als jij jezelf op een dergelijke manier slachtoffer wilt maken, als jij elke vorm van kritiek op de Islamitische leer persoonlijk wilt opvatten, hé, ga je gang. Maar dan kijk ik niet vreemd op als jij iemand doodsteekt of een vliegtuig ergens in vliegt.

Elke moslim op de wereld vertegenwoordig een 'stukje' vd islaam. Moslim en islaam kan je niet als 2 aparte 'hoofdstukken' zien.

Islaam = moslim.

En een moslim = een stukje islaam. Als er geen moslims zijn is er ook geen islaam - en vice versa - dus, als er geen islaam is waren er ook geen moslims.

Net als over de kleine jihaad:

Dat de 'islaam' verdedigd dient te worden houdt niet in dat de koran in een kluis moet worden gestopt met heleboel bewakers eromheen, of dat alleen de ideologie verdedigd dient te worden. Maar de islaam verdedigen houdt ook in dat de moslims zichzelf moeten verdedigen. Want zoals ik zei: zonder moslims is er geen islaam op deze aardbol en vice versa.

Iedere moslim is een 'drager' van de islaam. Bij sommige mensen in sterkere mate dan bij andere. Iedere moslim heeft de islaam in zijn hart en geeft zo om de islaam en houdt vd islaam, vandaar dat ik wel van mening ben dat iedere moslim een stukje vd islaam vertegenwoordigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is ook recht door zee. Er komt geen poespas bij kijken.

[...]

Prima, dan ben ik fel anti-islam, want ik ben pro-christendom. En dat maakt jou anti-christendom. En toch ervaar ik het niet zo. Lief he, dat is er niet zo hard aan trek?

[...]

Zoals hierboven al is gezegd door Machiavelli is het maar net in hoeverre je het slachtoffer wilt spelen in dit politieke spelletje.

[...]

Het lijkt me vrij logisch dat als je een punt wilt maken over iets, je dit in de vorm van een betoog doet. Als je gaat beschouwen verlies je geloofwaardigheid (iets ala 'de islam is geweldadig, maar ze zijn wel enorm goed als het aankomt op hygiëne' oid). Dat laatste laat je vanzelfspreken weg. Er zijn ongetwijfeld goede dingen aan de islam, maar daar gaat het nu niet om. Weerleg die slechte dingen maar eens, dan kijken we verder.

Ik ben niet zo goed in stukjes quoten, dus doe ik het maar op deze manier:

Sarcasme is in mijn ogen allesbehalve recht door zee. Sarcasme is iets zeggen wat je eigenlijk niet bedoeld.

Sarcasme is het tegenovergestelde zeggen van wat je denkt om zo (op een meestal minachtende manier) te spotten.

Sarcasme volgens Van Dale:

sar·cas·me (het; sarcastisch, sarcast)

1 bittere, bijtende spot

Nee hoor, dat maakt jou niet automatisch anti-islam. Dan ben je eerder pro-islam in dat geval :-P

De islaam is geen anti-christ(us) en vice versa.

Maar juist in een betoog als iemand een punt wilt maken is het belangrijk om een zo onpartijdig mogelijk stelling in te nemen om geloofwaardig over te komen.

Zoals hoe veel arabisten dit doen (zoals Hans Jansen) hij verteld meestal wat hem niet bevalt a/d islaam, maar ook wat hem wel bevalt. Dan komt hetgeen wat hem niet bevalt a/d islaam geloofwaardiger over, doordat hij een neutrale houding laat zien, door zaken vanuit verschillende visies te bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan prima tegen de religie zijn, maar niet tegen de religieus. Dat bepaal jij niet voor mij, TM.

Dat is aan elke persoon zelf of - en zo ja - in hoeverre hij/zij dit zichzelf persoonlijk aantrekt.

Maar dat is dan eerder zijn dan jou "probleem" inderdaad.


Samengevoegd:

Quote:

Ik denk dat jij nog een hoop te leren hebt over de politiek.

Politiek is niet de 'ultieme' leermiddel. Politiek is in mijn ogen 1 grote wedstrijd, nl: Wie het meest geloofwaardig overkomt bij zoveel mogelijk mensen.

Maar geloofwaardig overkomen bij zoveel mogelijk mensen en écht wat betekenen voor ALLE medelanders zijn in mijn ogen twee verschillende zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Politiek is niet de 'ultieme' leermiddel. Politiek is in mijn ogen 1 grote wedstrijd, nl: Wie het meest geloofwaardig overkomt bij zoveel mogelijk mensen.

Maar geloofwaardig overkomen bij zoveel mogelijk mensen en écht wat betekenen voor ALLE medelanders zijn in mijn ogen twee verschillende zaken.

He, Trotse-Moslim, gaat dat toevallig ook op voor de jihad aanhangers onder ons?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar hoe zit dat dan als je in Iran bent geboren, en geen moslim wil zijn, en dus ook geen Moslim naam wil dragen?

Dat weet ik niet. Ik ben geen rechterlijke macht, evenals dat daar nooit een rechtzaak over heeft plaatsgevonden in jou specifieke geval, dus ik kan/wil/mag daar geen uitspraak over doen.

Een moslim 'naam' die draag je niet op je voorhoofd of op je paspoort oid. Een moslim ben je in je hart (of ben je niet).

Wel grappig hoevaak bij zulke onderwerpen iran (of saudi-arabie) erbij wordt gehaald terwijl we daar toch niks mee te maken krijgen, simpelweg omdat we in NL wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm… niet helemaal mee eens, omdat we nog niet zo lang gelden een pipo uit Iran hadden die iets wilde betekenen voor de afvallige moslims. Ik heb overigens begrepen dat de jihad een oorlog met je zelf is., klopt dat?

Ps. Heb je die link bij mijn vorige post al aangeklikt, dat komt nl in de buurt van onze eerdere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

He, Trotse-Moslim, gaat dat toevallig ook op voor de jihad aanhangers onder ons?

Uhmm ... heb je het over de "grote" of "kleine" jihad?

Ik ga ervanuit dat je het over de "kleine" jihaad hebt:

Nee, ik heb het puur alleen over mezelf. Hoe ik er persoonlijk over denk. Elke persoon is uniek, dus ik ga ervanuit dat iedereen (ietsje) anders denkt dan anderen. Ik weet niet wat elke persoon denkt, maar dat hoef ik ook niet te weten. Evenals dat ik niet bij mezelf ten rade hoef te gaan of hun wel of niet goed bezig zijn. Omdat ik simpelweg niet in hun schoenen sta, dus niet weet wat hun weten, laat staan dat ik weet wat hun denken.

Iedereen ervaart religie op zijn/haar eigen persoonlijke manier, volgens zijn/haar persoonlijke visie.


Samengevoegd:

Quote:

Uhm… niet helemaal mee eens, omdat we nog niet zo lang gelden een pipo uit Iran hadden die iets wilde betekenen voor de afvallige moslims. Ik heb overigens begrepen dat de jihad een oorlog met je zelf is., klopt dat?

Ps. Heb je die link bij mijn vorige post al aangeklikt, dat komt nl in de buurt van onze eerdere discussie.

Die jongen kan niks betekenen voor afvalligen in Iran. Hij heeft zichzelf niet eens geholpen (eerder zichzelf dieper in de nesten geholpen) laat staan andere Iraniërs die in Iran wonen. Hij kan gewoon afvallig zijn in Nederland evenals kritiek hebben op de islaam. Maar zovaak ik heb lopen roepen: Het is belangrijk op welke manier dat gebeurd. Dus dat ik kritiek (evenals vele andere moslims) kritiek op hem hebben is niet om het feit dat hij geen moslim is, evenals niet om het feit dat hij kritiek heeft op de islaam, maar het ergste is dat hij hier niet met een juiste manier mee omgaat.

Ooit was hij te gast bij NMO. Toen uitte hij wel op een nette manier zijn kritiek op de islaam. Waarop het publiek (overwegend moslims) en de imaam die daar was daar ook met een gepaste - dus ook nette manier - mee omgingen.

Nou, jihaad betekent het uiterst inspannen in het kiezen van de juiste beslissing. Bij elke beslissing die een persoon (lees: zowel moslim als niet-moslim) neemt dient hij/zij jihaad te doen. Je kan het inderdaad een "gevecht" of tweestrijd zien. Bijv. verlangens vs. ratio. of als we bijv. naar de vers kijken: ' ... laat de afkeer van sommige mensen jullie er niet toe aanzetten om onrechtvaardig te handelen ... ' zien we hier dat het een jihaad betreft van gevoelens/emoties vs. rechtvaardigheid.

Jihaad volgens wiki: link

Jihaad volgens een universiteit: link

ps. nope puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uhmm ... heb je het over de "grote" of "kleine" jihad?

Ik ga ervanuit dat je het over de "kleine" jihaad hebt:

Nee, ik heb het puur alleen over mezelf. Hoe ik er persoonlijk over denk. Elke persoon is uniek, dus ik ga ervanuit dat iedereen (ietsje) anders denkt dan anderen. Ik weet niet wat elke persoon denkt, maar dat hoef ik ook niet te weten. Evenals dat ik niet bij mezelf ten rade hoef te gaan of hun wel of niet goed bezig zijn. Omdat ik simpelweg niet in hun schoenen sta, dus niet weet wat hun weten, laat staan dat ik weet wat hun denken.

Iedereen ervaart religie op zijn/haar eigen persoonlijke manier, volgens zijn/haar persoonlijke visie.

Ik verwacht ook niet dat jij een ander zijn schoenen aantrekt, ook al staan er soms mooie schoenen bij die de verleiding groot maken. (grapje)

De innerlijke jihad, door Mohammed ook wel grote jihad genoemd, is de strijd tegen verleidingen en de strijd tegen het ego, wat evengoed uit de mond van Boeddha had kunnen komen.

Hebben deze twee religies, al is het boeddhisme geen religie, iets gemeen?

(CENCUUR) Trotse-Moslim, we gaan een beetje van de hak op de tak, grappig, en dat zonder stenen gooien, daar kan je landgenoot M een hoop van leren.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Uhmm ... heb je het over de "grote" of "kleine" jihad?

Ik ga ervanuit dat je het over de "kleine" jihaad hebt:

Nee, ik heb het puur alleen over mezelf. Hoe ik er persoonlijk over denk. Elke persoon is uniek, dus ik ga ervanuit dat iedereen (ietsje) anders denkt dan anderen. Ik weet niet wat elke persoon denkt, maar dat hoef ik ook niet te weten. Evenals dat ik niet bij mezelf ten rade hoef te gaan of hun wel of niet goed bezig zijn. Omdat ik simpelweg niet in hun schoenen sta, dus niet weet wat hun weten, laat staan dat ik weet wat hun denken.

Iedereen ervaart religie op zijn/haar eigen persoonlijke manier, volgens zijn/haar persoonlijke visie.


Samengevoegd:

[...]

Die jongen kan niks betekenen voor afvalligen in Iran. Hij heeft zichzelf niet eens geholpen (eerder zichzelf dieper in de nesten geholpen) laat staan andere Iraniërs die in Iran wonen. Hij kan gewoon afvallig zijn in Nederland evenals kritiek hebben op de islaam. Maar zovaak ik heb lopen roepen: Het is belangrijk op welke manier dat gebeurd. Dus dat ik kritiek (evenals vele andere moslims) kritiek op hem hebben is niet om het feit dat hij geen moslim is, evenals niet om het feit dat hij kritiek heeft op de islaam, maar het ergste is dat hij hier niet met een juiste manier mee omgaat.

Ooit was hij te gast bij NMO. Toen uitte hij wel op een nette manier zijn kritiek op de islaam. Waarop het publiek (overwegend moslims) en de imaam die daar was daar ook met een gepaste - dus ook nette manier - mee omgingen.

ps. nope
puh2.gif

Ik vond het een ontiegelijke gluiperd, die in de voetafdrukken van Hirsi probeerde te hinken, wat overigens ook een naar mens was.

Ik boekmark je universiteit link, bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik verwacht ook niet dat jij een ander zijn schoenen aantrekt, ook al staan er soms mooie schoenen bij die de verleiding groot maken. (grapje)

De innerlijke jihad, door Mohammed ook wel grote jihad genoemd, is de strijd tegen verleidingen en de strijd tegen het ego, wat evengoed uit de mond van Boeddha had kunnen komen.

Hebben deze twee religies, al is het boeddhisme geen religie, iets gemeen?

(CENCUUR) Trotse-Moslim, we gaan een beetje van de hak op de tak, grappig, en dat zonder stenen gooien, daar kan je landgenoot M een hoop van leren.


Samengevoegd:

[...]

Ik vond het een ontiegelijke gluiperd, die in de voetafdrukken van Hirsi probeerde te hinken, wat overigens ook een naar mens was.

Ik boekmark je universiteit link, bedankt.

Hahaha, maar het helpt mij wel soms om inspiratie op te doen. Dan denk ik: 'hmmzz ... mooie schoenen, zulke wil ik ook!'

Ik heb me 'jihaad-text' ge-edit (alvorens ik jou text las) en inderdaad erbij gezet dat jihaad voor elke persoon van toepassing kan zijn, ongeacht of het wel of niet een moslim is.

Ik beschouw jou ook als een landgenoot hoor knipoog_dicht.gif

Ik zie de wereld als 'geheel' maar de mensen zie ik wel als iedere aparte individuen. Verder zie ik mensen niet in 'groepjes', zo denk ik niet in de term: Marokkaan, of moslim of christen. Ik zie ieder persoon als een uniek schepsel. Want we zijn geen robots, dat iedere groep mensen op een bepaalde manier geprogrammeerd is. We hebben altijd een eigen persoonlijke mening, visie, smaak, wil, ideologie, etc.

Verder vind ik hem (Ehsan Jami) niet zozeer een 'gluiperd', maar ik vind wel dat het allemaal een stuk vriendelijker kan. Want hoe je je tegenover anderen gedraagt en opstelt, diezelfde houding kan je terug verwachten (of misschien wel erger, in zowel positieve als negatieve zin puh2.gif).

Dat (of die?) universiteit heeft nog een heleboel essay's en betogen omtrent de actuele 'hot issues' over de islaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zie de wereld als 'geheel' maar de mensen zie ik wel als iedere aparte individuen. Verder zie ik mensen niet in 'groepjes', zo denk ik niet in de term: Marokkaan, of moslim of christen. Ik zie ieder persoon als een uniek schepsel. Want we zijn geen robots, dat iedere groep mensen op een bepaalde manier geprogrammeerd is. We hebben altijd een eigen persoonlijke mening, visie, smaak, wil, ideologie, etc.

Nou, ik denk dat we juist wel worden geprogrammeerd, om juist geen persoonlijke mening, visie, smaak, wil, ideologie etc. te opperen om zo niet buiten de groep te vallen.

Quote:
Dat (of die?) universiteit heeft nog een heleboel essay's en betogen omtrent de actuele 'hot issues' over de islaam.

Ben pas bij de dieren smile.gif

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is bij mij nu rustig bezig met inladen, dus ik ga er vanuit dat ik hem vanavond al kan kijken. Zodat ik tenminste weet waarover ik kan gaan drammen. En omdat ik natuurlijk ouderwets nieuwsgierig ben. smile.gif 't Is maar een kwartiertje, dus wel zo gemakkelijk om eerst even te kijken voordat ik iets roep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid