Spring naar bijdragen

Bevrijding van homo-zijn


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Concreet vertaalt is er dus niet zoveel mis met een homosexuele vriendschapsrelatie, zolang men maar geen sex heeft.

stel, je hebt honger. je krijgt een heel lekker gebakje, maar je mag het niet eten. alleen ruiken en zien.

is dat niet erg gemeen?

ik ben het dan ook niet met je eens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God haat homosexualiteit. maar ondertussen is sex wel voor iedereen bedoeld. dit laat nog maar een optie open. je raad het al: bevrijding van homofilie!

Wil je werkelijk weten wat ik denk?

Ik denk dat het ongekend arrogant is om (weliswaar verdekt) te beweren dat je voor God kunt spreken. Je suggereert dat je alles aan God wil overlaten, maar voor de zekerheid vul je wel vast in wat Hij volgens jou zou moeten doen. Dat klopt van geen kant.

Weet je niet dat God het hart aanziet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wil je werkelijk weten wat ik denk?

Ik denk dat het ongekend arrogant is om (weliswaar verdekt) te beweren dat je voor God kunt spreken. Je suggereert dat je alles aan God wil overlaten, maar voor de zekerheid vul je wel vast in wat Hij volgens jou zou moeten doen. Dat klopt van geen kant.

Weet je niet dat God het hart aanziet?

wat Hij volgens mij zou moeten doen? God heeft mij heel duidelijk gemaakt wat mij staat te wachten. ik vul helemaal niks in.

en ja, ik weet dat God het hart 'aanziet'. gelukkig maar, want er zijn mensen die mij veroordelen om wat ik zeg, niet om wie ik ben. deze mensen kennen mij dan ook niet...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

ik dacht dat het biologisch bepaald is. maar god maakt (zogenaamd) de mens toch dus hoe kan hij daar wat aan doen dan?

ik geloof dan ook niet dat het (bij mij iig) niet om een genetisch of biologisch hoogstanje is. ik geloof dat er in de eerste jaren dingen zijn gebeurd die niet ok zijn. de satan is daar mee aan de haal gegaan...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

veranderen van sexuele voorkeur (door ervoor te bidden) is gewoon lachwekkend. je bent wie je bent en dat kun je niet zomaar veranderen. alsof bidden helpt. er zijn biljoenen mensen op de wereld en god zal jou dan belangrijk genoeg vinden om tijd voor te nemen. LOL

ik heb dit eerst genegeerd, maar ik kan het nu niet laten om toch te reageren.

lachwekkend?: leedvermaak

zomaar?: absoluut niet

alsof bidden helpt?: wat dacht je van: ja?

God zal mij belangrijk genoeg vinden?: euh, ja?

een vraagje: ben jij een christen?

zoja, dan is dat totaal niet te merken.

ten eerste lach jij om een ander zn pijn. wwjd?

en dan vind jij namens God dat ik niet belangrijk ben?

hoe durf je? ik vind het gewoon asociaal van je om zoiets te zeggen, en er nog bij lachen ook.

ik heb er geen woorden voor!

ooit gebeden voor wat dan ook? en dacht je toen ook: God vindt mij toch niet belangrijk genoeg, het zal wel niet uitmaken?

zoja, waarom bid je dan in vredesnaam?

of ben jij wel belangrijk en een ander niet?

ook als je geen christen bent:

hoe haal je het in je hoofd om mensen zo keihard onderuit te halen.

veel zegen,

ik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Dostojevski,

Nee, hoor, God roept lang niet altijd op basis van capaciteiten of hun karakter. Hij roept over het algemeen eerst mensen en wil ze dáárna pas omvormen tot wat ze moeten zijn. Denk aan de driftige Mozes, de al te enthousiaste Petrus, de ontactische Paulus, et cetera. Sterker nog, soms gebruikt Hij die zwakheden juist in hun roeping. Of roept Hij zelf mensen waarvan Hij wéét dat ze geen goed gaan doen. Denk aan Judas Iskariot, of die paar zondige tot zéér zondige bisschoppen die nog paus werden ook.

Gods roepingenbeleid is dus niet zo gemakkelijk te doorgronden en eigenlijk een mysterie. Het kan heel goed dat Hij homo's tot het celibaat roept. Maar het kan ook zijn dat Hij homo's hun geaardheid als kruis te dragen geeft. We weten het niet, en het kan erg kwetsend voor homo's zijn om daar al te harde uitspraken over te doen. Het enige wat we als katholieken weten, is dat homoseksualiteit een ongeordendheid in de natuur is. Niet per se een zonde dus, want dat is een persoonlijke daad van een mens, maar een ongeordendheid.

Ook is het misschien aardig om je te beseffen dat homo's niet minder mogen dan hetero's volgens de Kerk. Zij mogen gewoon alle sacramenten ontvangen als ze katholiek zijn en gewoon volop deelnemen aan het parochieleven. De geboden die voor hen gelden, gelden namelijk ook net zo goed voor hetero's. Ook hetero's mogen niet buiten het huwelijk seks hebben en kunnen niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht. Alleen voor homo's pakt het huwelijksgebod over man en vrouw nu eenmaal vaak een verrekt stuk moeilijker uit, vanwege hun geaardgheid.

Maar is het niet zo dat elk mens wel een aantal geboden heeft die voor hem of haar een heel stuk moeilijker uitpakken dan anderen? Hiermee wil ik niets bagatelliseren hoor, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn, maar wel aangeven dat we homo's niet als minderwaardig of zondiger moeten zien, omdat zij meer beperkingen zouden hebben. Dat is dus niet zo, hoogstends is hun kruis zwaarder te dragen. Aan ons de taak dan om hen daarin bij te staan en waar nodig te helpen dragen, zoals we bij iedereen behoren te doen. Net zoals Simon uit Cyrene Jezus hielp bij het dragen van zijn kruis.

Leuke post, maar in feite zeg jij net als ieder ander dat een homo geen relatie zou mogen aangaan. Je hebt het weliswaar prachtig verwoord, maar graag zou ik zien op welke bijbelse gronden je dat kan zeggen.

En ook zou ik wel van je willen weten waarom de Eeuwige, gezegend zij Hij, zegt: 'Het is niet goed dat de mens alleen is'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Leuke post, maar in feite zeg jij net als ieder ander dat een homo geen relatie zou mogen aangaan. Je hebt het weliswaar prachtig verwoord, maar graag zou ik zien op welke bijbelse gronden je dat kan zeggen.

En ook zou ik wel van je willen weten waarom de Eeuwige, gezegend zij Hij, zegt: 'Het is niet goed dat de mens alleen is'.

Waarom mag een homo geen relatie aangaan? Zolang hij maar geen sex heeft. Dat is, kort door de bocht, het punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom mag een homo geen relatie aangaan? Zolang hij maar geen sex heeft. Dat is, kort door de bocht, het punt.

Ah, dus jij kan je leven lang verliefd zijn op een meisje en een relatie met haar hebben, terwijl je geen sex hebt. Dat is op zich al knap en prijzenswaardig.

Maargoed. Als we het over de woorden van Jezus hebben, Hij zegt dat als iemand in zijn hart de vrouw van zijn naaste begeert, al overspel heeft begaan. Met andere woorden: waar je in je hart naar verlangt, is feitenlijk al gebeurd.

Stel je nu voor dat jij zo verliefd wordt op een meisje, dat je aan niets anders denken kunt. Je kan mij niet wijsmaken dat je niet eens een keertje fantaseert hoe het is om samen met haar te zijn (meer expliciet: sex met haar te hebben). De Heer zegt daarvan dat je het in feite - ook al heeft het zich niet lichamelijk afgespeeld - al met haar gedaan hebt.

Je kan mij ook niet wijsmaken dat een homo, ook al is hij nog zo verliefd, geen sex zal hebben met zijn vriend. En, al zou hij dat al niet hebben, dan nog verlangt hij ernaar. En volgens de woorden van Jezus heeft hij het dan al gedaan.

Wat zegt het katholieke geloof dan? Hebben ze dan nog zo'n kort door de bocht antwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ah, dus jij kan je leven lang verliefd zijn op een meisje en een relatie met haar hebben, terwijl je geen sex hebt. Dat is op zich al knap en prijzenswaardig.

Maargoed. Als we het over de woorden van Jezus hebben, Hij zegt dat als iemand in zijn hart de vrouw van zijn naaste begeert, al overspel heeft begaan. Met andere woorden: waar je in je hart naar verlangt, is feitenlijk al gebeurd.

Stel je nu voor dat jij zo verliefd wordt op een meisje, dat je aan niets anders denken kunt. Je kan mij niet wijsmaken dat je niet eens een keertje fantaseert hoe het is om samen met haar te zijn (meer expliciet: sex met haar te hebben). De Heer zegt daarvan dat je het in feite - ook al heeft het zich niet lichamelijk afgespeeld - al met haar gedaan hebt.

Je kan mij ook niet wijsmaken dat een homo, ook al is hij nog zo verliefd, geen sex zal hebben met zijn vriend. En, al zou hij dat al niet hebben, dan nog verlangt hij ernaar. En volgens de woorden van Jezus heeft hij het dan al gedaan.

Wat zegt het katholieke geloof dan? Hebben ze dan nog zo'n kort door de bocht antwoord?

Zoek het eens na in dat topic over kuisheid, of pluis 'Deus caritas est' eens uit. knipoog_dicht.gif Hoe zit het met celibatairen dan in jouw visie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

de duivel heeft meer macht dan jij/ik denkt.

satan heeft in principe geen macht tenzij die hem wordt gegeven. Dat kan door zonde of verdieping in occulte zaken. We moeten niet satan groter maken dan hij is, een verslagen vijand.

En tuurlijk liggen dingen een stuk genuanceerder allemaal, maar we moeten satan echt niet groter maken dan hij is.

Quote:

ik geloof dan ook niet dat het (bij mij iig) niet om een genetisch of biologisch hoogstanje is. ik geloof dat er in de eerste jaren dingen zijn gebeurd die niet ok zijn. de satan is daar mee aan de haal gegaan...

Daar kan een sleutel liggen. Zoals ik al eerder aangaf ben ik wat terughoudend met betrekking tot "genezing" van de homofiele geaardheid op zich. Als het echter mogelijk wortels heeft in negatieve ervaringen in het verleden verandert dat de zaak wel in mijn ogen.

Dan wil ik je eigenlijk vragen voor de duidelijkheid van de discussie wat voor dingen dat zijn geweest, maar ik kan me ook goed voorstellen als je er moeite mee hebt zulke dingen te vertellen.

Dan nog een laatste opmerking. In je profiel staat dat je 17 bent. Het is dan ook te verwachten dat je nog in je pubertijd zit. Nu is wetenschappelijk aangetoond dat veel jongens met name in de pre-pubertijd (13/14) twijfelen over hun geaardheid. Naarmate de eigen identiteit wordt gevormd zullen de meesten erachter komen dat ze hetero zijn, al zijn er ook jongens die er juist achter komen dat ze een homofiele geaardheid hebben. Biologisch gezien is de kans klein dat je op je 17e nog eigenlijk deels in de pre-pubertijd zit dus ik ga er niet vanuit. Maar misschien heb je daar zelf meer over te zeggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zoek het eens na in dat topic over kuisheid, of pluis 'Deus caritas est' eens uit.
knipoog_dicht.gif
Hoe zit het met celibatairen dan in jouw visie?

Ik stel gewoon een vraag...

Je zou me ook gewoon antwoord kunnen geven. Ik heb namelijk - eerlijk gezegd - geen zin om allerlei topics in te duiken die me helemaal niets zeggen of aanspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

satan heeft in principe geen macht tenzij die hem wordt gegeven. Dat kan door zonde of verdieping in occulte zaken. We moeten niet satan groter maken dan hij is, een verslagen vijand.

En tuurlijk liggen dingen een stuk genuanceerder allemaal, maar we moeten satan echt niet groter maken dan hij is.

[...]

De laatste tijd nog met een verscheurende leeuw gevochten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]

Leuke post, maar in feite zeg jij net als ieder ander dat een homo geen relatie zou mogen aangaan. Je hebt het weliswaar prachtig verwoord, maar graag zou ik zien op welke bijbelse gronden je dat kan zeggen.

En ook zou ik wel van je willen weten waarom de Eeuwige, gezegend zij Hij, zegt: 'Het is niet goed dat de mens alleen is'.

Sjaloom Levi,

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg juist dat voor homo's dezelfde geboden, en dus ook vrijheden gelden als voor hetero's. Homo's kunnen dus gewoon relaties aangaan, vriendschappen afsluiten, elkaar liefkozen, etc. Alleen mannen kunnen niet met mannen trouwen en vrouwen niet met vrouwen, of ze nu hetero of homo zijn. En seksualiteit is besloten in het huwelijk.

Ik vraag me dan af wat jij onder seks verstaat. Ik kan daar niet "denken aan seks" onder verstaan, want dan zou een gedachte al genoeg zijn om kindjes te verwekken. En dat is niet zo, daarvoor heb je toch echt seks nodig. Seks is, kort door de bocht, de daad zelf, en alle handelingen die daarnaar toewerken. Een gedachte over seks hoeft dus nog lang geen seks te zijn, omdat het niet naar die climax hoeft te leiden.

Jezus zegt helemaal nergens dat als je aan seks denkt, dat je dan al seks hebt gehad. Hij zegt dat als je iemand vurig begeert, dat je in je hart al overspel hebt gepleegd. En dat betekent: je bent in je hart al ontrouw aan je partner geworden.

Overspel en ontrouw staan echter niet meteen gelijk aan seks. Beiden houden in dat je vrouw bij jou niet meer de unieke plaats inneemt die ze zou moeten hebben. Als je een ander meisje vurig begeert, en dat gaat wat verder dan een vluchtige fantasie, dan neemt je vrouw die unieke plaats al niet meer in, en pleeg je dus al overspel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De laatste tijd nog met een verscheurende leeuw gevochten?

Nah, ik heb wel regelmatig een brullende leeuw gezien, maar dan rende ik liever naar mijn Papa. En als ik daar eenmaal was, zag ik dat de leeuw een kunstgebit had... Of dat de kop van de slang vermorzeld was... Excuus voor de simplistische bewoordingen, maar ik denk dat boodschap daarmee duidelijker overkomt.

Lijkt me alleen een beetje offtopic... Want ging het niet over "genezing" van homo-zijn in plaats van de positie van satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

satan heeft in principe geen macht tenzij die hem wordt gegeven. Dat kan door zonde of verdieping in occulte zaken. We moeten niet satan groter maken dan hij is, een verslagen vijand.

En tuurlijk liggen dingen een stuk genuanceerder allemaal, maar we moeten satan echt niet groter maken dan hij is.

tuurlijk!!! maar dat wil niet zeggen dat hij geen macht meer heeft. hij kan nog steeds heel goed mensen bedriegen en verleiden tot zonden ed. hij is verslagen, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet meer is...

Quote:

Daar kan een sleutel liggen. Zoals ik al eerder aangaf ben ik wat terughoudend met betrekking tot "genezing" van de homofiele geaardheid op zich. Als het echter mogelijk wortels heeft in negatieve ervaringen in het verleden verandert dat de zaak wel in mijn ogen.

Dan wil ik je eigenlijk vragen voor de duidelijkheid van de discussie wat voor dingen dat zijn geweest, maar ik kan me ook goed voorstellen als je er moeite mee hebt zulke dingen te vertellen.

het zijn dingen die ik niet weet. het zou met mijn vader te maken kunnen hebben, alleen zeg ik dat liever niet. stel je voor dat hij er niets mee te maken heeft... maar het zou (goed) kunnen.

Quote:

Dan nog een laatste opmerking. In je profiel staat dat je 17 bent. Het is dan ook te verwachten dat je nog in je pubertijd zit. Nu is wetenschappelijk aangetoond dat veel jongens met name in de pre-pubertijd (13/14) twijfelen over hun geaardheid. Naarmate de eigen identiteit wordt gevormd zullen de meesten erachter komen dat ze hetero zijn, al zijn er ook jongens die er juist achter komen dat ze een homofiele geaardheid hebben. Biologisch gezien is de kans klein dat je op je 17e nog eigenlijk deels in de pre-pubertijd zit dus ik ga er niet vanuit. Maar misschien heb je daar zelf meer over te zeggen...

ok, in dat geval zal ik mijn profiel even aanpassen.

ik heb namelijk 00/00/1989 ingevuld. daar is dat dus uitgekomen. in werkelijkheid ben ik bijna 19.

en ja, ik heb getwijfeld aan mn geaardheid. ik heb namelijk een relatie gehad met een meisje toen ik 13-14 was. dat alles liep voor geen meter. tijdens die relatie heb ik voor het eerst aan mijzelf toegegeven dat ik toch echt niet op meisjes, maar op jongens val.

ik heb homofiele gevoelens, of ik dat nou leuk vind of niet; het is zo. geen twijfel. echt niet.

tnx voor je reactie(s), keep going on! knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

P.U.S.H. je komt niet overtuigend over. Als je echt homo zou zijn zou je anders praten. Ik krijg sterkt het gevoel dat je geen homofiel bent, maar een discussie wilt uitlokken, waarbij je je eigen mening wilt opdringen. Je: P.U.S.H.E.D.

jij weet zeker wel hoe een homo praat en doet?

ik heb in de jaren mijzelf geleerd me niet te gedragen als een homo. immers, niemand mocht het weten....

en wie wil hier een discussie uitlokken?, jij of ik?

doe dit soort flauwekul maar ergens anders als je niet serieus kan zijn!

ik ben nu 1 keer duidelijk, in het vervolg negeer ik zulk soort opmerkingen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat ik, hoewel ik als ik grote moeite doe achter het homo-standpunt van de katholieke Kerk kan staan, alles behalve blij ben met de manier waarop de katholieke Kerk dit standpunt brengt. Veel te "makkelijk", een beetje zoals Pius het doet.)

Schei nou toch uit man! Jij bent getrouwt en ik gelukkig niet. We hebben hele topics volgekalkt over kuisheid, celibaat enz. werk dat eerst maar eens door. Ik voel er zo ontzettend weinig voor om dat allemaal weer te herkauwen, als je dit echt niet snapt, prima, dan mis je wat. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid