Spring naar bijdragen

Bevrijding van homo-zijn


Aanbevolen berichten

Nou PUSH het rottige nieuws eerst dan maar: homosexualiteit is een ongenezelijke aandoening. Maar er is hoop!!! een klein gedeelte van de homofielen zal op een zeker moment ook wel eens heterosexuele gevoelens ervaren! Nee echt, zelf ondergetekende is eens verliefd geworden op een vrouw. Maar dat is allemaal vrij random. Zo heb ik 12 jaar gebeden enzo om verlossing van mijn homoseksualiteit maar de drie weken durende heteroseksuele episode kwam op een tijd dat ik al vrijwel atheist was. God works in mysterious ways.

PUSH: God haat homoseksuelen. op het moment dat je iets met iemand van hetzelfde geslacht doet moet je volgens de bijbel geexecuteerd worden. Maar gelukkig zijn er hersenspoel... pardon genezingsprogramma's om een braaf hetero van je te maken. De bijwerkingen zijn minimaal. psychoses, neuroses, zelfmoord dat soort kleinigheden.

Gods zegen iig dus maar

Jezelf verloochenen rules.

Marinus

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wil er toch nog even op terugkomen; homosexualiteit is géén ziekte, géén aandoening, maar een gerichtheid. Daarom heb ik zowel bezwaren tegen de bijdrages van Push als die van Levi en Dostofjevski. Het kwam er een beetje rot uit omdat ik ook andere dingen zat te doen en ik eigenlijk geen zin had in zowel het simplistische 'Jesus bootcamp' geneuzel als het 'wat zegt de Kerk toch moeilijke harde dingen'-gedoe.

Hebben homo's een kruis te dragen? Ja, dat hebben ze, maar niet meer dan dat we dat allemaal hebben. We zijn namelijk allemaal geroepen tot kuisheid, allemaal! In een huwelijk betekent dat sex weliswaar met liefde zou moeten worden beleeft, maar dat het wél bedoeld is om voor nageslacht te zorgen. Alle andere sex is eigenlijk niet de bedoeling. NFP is een soort van buitengrens om de menselijke neiging om hieraan voorbij te gaan, enigzins binnen de redelijke perken te houden.

Het huwelijk staat voor iedereen open, ook voor mensen met een grotendeels homosexuele neiging, ik zeg dit omdat dit wél iets heel anders is dan je homosexualiteit onderdrukken. Er zijn heel wat homo's die best sex zouden kunnen hebben met een vrouw, maar zodra als sex de hoofdrol zou krijgen binnen die relatie, ja dán voel je automatisch het gemis lijkt me. Maar ook hier zijn hetero's niet bevoorrecht, er zullen zat momenten zijn dat hetero's zich ook sexueel aangetrokken zullen voelen bij anderen dan met wie ze in een relatie zitten.

Dus ja, homo's hebben een specifieker kruis te dragen, maar het is in principe niet zwaarder dan dat van een ander, die onderscheidingslijn ontstaat pas als je een mens als primair een sexueel wezen gaat beschouwen, dán pas komt de homo als 'zieke' of 'extra onvolmaakte' naar voren, zowel in de visie van Push, maar eveneens in de visie van Dostofjevski als Levi. Máár... als je die benadering kiest, dan zul je eveneens voor de consequentie staan dat de bal voor waarschijnlijk de meeste getrouwde mensen nét zo hard komt teruggekaatst. Een huisje-boompje-beestje homo die monogaam samenleeft en af en toe sex heeft, is dan waarschijnlijk niet minder zondig bezig dan getrouwde stellen die voorbehoedsmiddelen gebruiken.

En dáárom worden volgens mij homo's steeds in het 'ziekenhoekje' gedrukt, om het eigen gedrag te rechtvaardigen.

Stof om te lezen:

topic over kuis leven

Encycliek 'Deus caritas est'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel voor je openheid Pius.

Dit topic is zo moeilijk voor velen, omdat het om persoonlijke gevoelens gaat. Het gaat niet om iets algemeens, zoals een verbod om te stelen of zo, maar in deze situatie komt het aan op een specifieke groep mensen. En dan nog gaat het niet over iets waarop ze zelf invloed uit kunnen oefenen, nee, het gaat om hun eigen gevoelens en emoties. En dat zijn zaken die een mens maken, tot wie ze zijn.

In het andere topic (homo in een christelijke wereld) kan gediscussierd worden over de vraag of je als je homo bent nu wel of niet een relatie mag aangaan en dat soort zaken.

In dit topic geeft de TS echter aan dat hij homo is, maar dat hij daarvan genezen wil worden. Zijn standpunt is dus duidelijk: hij is er kennelijk van overtuigd dat hij 'ziek' is. En dat is zijn goed recht, om dat te denken. En hij wil graag weten hoe wij erover denken.

Mijn mening: ik denk niet dat hij ziek is. En dat is ook mijn voornaamste reden om te reageren op mensen die stellen dat dat wel zo zou zijn. Ik begin me overigens nu af te vragen of we dat gesprek niet moeten voortzetten in het andere topic, daar het hier zijn doel voorbij schiet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In een huwelijk betekent dat sex weliswaar met liefde zou moeten worden beleeft, maar dat het wél bedoeld is om voor nageslacht te zorgen. Alle andere sex is eigenlijk niet de bedoeling.

Hoe zie jij, of de Kerk, dan sex tussen mensen waarvan er een onvruchtbaar is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja allemaal leuk en aardig hoor, dat seks alleen maar in het donker mag om kindjes te verwekken, maar als dat zo is,

Flauw en onwaar cliché.

Quote:
waarom heeft God het dan zo fijn gemaakt?

Om er nog maar wat clichés tegen aan te gooien, kroketten uit de muur zijn ook lekker als je niet beter weet. En lekker eten smaakt het best als het exclusief blijft.

Quote:

Mogen we nu ook niet naar een duur restaurant voor het goede eten omdat je eet om in leven te blijven en niet omdat het lekker kan zijn?

Als eten je leven gaat beheersen dan is er wel iets mis lijkt me, dan mis je zoveel anders, bijvoorbeeld de lol van het vasten, bovendien, iets wat fijn is, hoeft nog niet goed voor je te zijn.

Om het terug te brengen tot het onderwerp; het wordt steeds in de context van niet-mogen gebracht, en dan is alles een probleem natuurlijk. Als je die visie loslaat dan is sex een 'lagere' variant van het gevoel dat je opspaart als je je geilheid laat vergeestelijken. Het is in dat andere topic al betoogt, dat maakt liefde ook veel intenser.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boeken van Leanne Payne : "Crisis in mannelijkheid" en "Het gebroken beeld" zijn inspirerende boeken met betrekking tot homoseksualiteit idea8.gif ik denk dat homoseksualiteit een gerichtheid is en dat God mensen kan veranderen als je die weg van verandering wilt gaan! pet.gif ! Dan komen je broers en zussen goed van pas die naast je staan en je opbeuren als het mis gaat, maar ook aanmoedigen om door te gaan op de weg van Jezus. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iets voor een cliché uitmaken is helemaal een cliché.

Het is gewoon flauw als je voor de zoveelste keer een stropop neerzet van de zedelijkheidsleer van de Kerk.

Quote:
En iets doen omdat het fijn is, hoeft helemaal niet te betekenen dat het ook je leven beheerst: de meeste mensen proppen zich bijvoorbeeld niet dagelijks vol in een duur restaurant.

Nou er is toch ook niets tegen seks, mits dat er aan wat voorwaarden voldaan? Op zich is er ook niets tegen het eten van vette troep, zolang je daar ook maar aan voorwaarden houdt. Maar ook daar groei je overheen als het goed is.

Het is wel goed om deze zaken niet al te wettisch te bekijken, het gaat om idealen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Boeken van Leanne Payne : "Crisis in mannelijkheid" en "Het gebroken beeld" zijn inspirerende boeken met betrekking tot homoseksualiteit
idea8.gif
ik denk dat homoseksualiteit een gerichtheid is en dat God mensen kan veranderen als je die weg van verandering wilt gaan!
pet.gif
! Dan komen je broers en zussen goed van pas die naast je staan en je opbeuren als het mis gaat, maar ook aanmoedigen om door te gaan op de weg van Jezus.
flower.gif

Zelfmoord onder religieuze homosexuele jongeren is epidemisch in de USA. Vooral omdat mensen zulke fijne dingen schrijven en zeggen over homoseksualiteit Dat het zo gruwelijk is en dat je een tweederangs leven mag lijden als homo en daar dan ook nog eens dankbaar voor mag zijn. En als iemand dan toch bezig is met zichzelf haten dan is het niet zo moeilijk meer om voor de trein te stappen of een kogel door je hoofd te jagen. Als uwe zalvendheid daar ook even aan denkt als u weer verheven dingen denkt over homo's komen we misschien nog ergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

Dit is zomaar een van de ugh links. Het laagste wat ik tegenkwam in een kort onderzoek was 2 tot 3 keer zo hoog als bij "normale" tieners. deze schrijft een aantal van 30% van alle zelfmoorden onder tieners toe aan homoseksualiteit of beter gezegd homofobie.


Samengevoegd:

Quote:

Zie het verband niet tussen.....naast iemand staan & accepteren en zelfmoord in Amerika
handsup.gif

Ik wel. Ik ben tot mijn 22ste christelijk geweest. Weet je hoe het voelt als je liefde een gruwel wordt genoemd? In nettere woorden uiteraard. En dan natuurlijk het "hinderlijke" feit dat verliefdheid en lust zich echt niet laten stoppen door geloof. Als jij naast een homo wil staan dan kun je maar beter accepteren zoals hij is. Ook al staat er in een zeker boek dat hij een gruwel is. Misschien red je hem dan wel echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het is gewoon flauw als je voor de zoveelste keer een stropop neerzet van de zedelijkheidsleer van de Kerk.[...]

Nou er is toch ook niets tegen seks, mits dat er aan wat voorwaarden voldaan? Op zich is er ook niets tegen het eten van vette troep, zolang je daar ook maar aan voorwaarden houdt. Maar ook daar groei je overheen als het goed is.

Het is wel goed om deze zaken niet al te wettisch te bekijken, het gaat om idealen.

Weet je wat nog flauwer is? Als andere mensen gaan eisen hoe je al dan niet moet leven. Dat je een slecht mens bent als je je niet aan jouw zogenaamde voorwaarden houdt. En de mensen die het spel niet spelen, bemoeien zich nog het meeste met de regels. Die hebben het over dat mensen kruizen moeten dragen, en ik snap gewoon niet waarom je in hemelsnaam een kruis moet dragen. Ik ben helemaal niet christelijk, maar ik ken genoeg christelijke mensen, die ook niet de noodzaak zien van het mensen kruizen opleggen. Het leven is er ook om van te genieten, en ik krijg soms het idee hier dat dat totaal niet mag. En daar komt zo'n cynische opmerking van mij vandaan.

Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar dit moet me gewoon even van het hart. Ik zal (denk ik) in dit topic hier niet verder meer op ingaan, maar ik lees nog wel een eventuele reactie van je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag weer ontopic verder hier.

Dit topic is specifiek bedoed voor vragen over de mogelijkheid van bevrijding van homoseksualiteit, een relatief ingekaderd onderwerp dus. Voor onderwerpen die daar buiten vallen, wil ik jullie graag verwijzen naar het topic van 'homo in een christelijke wereld'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet je wat nog flauwer is? Als andere mensen gaan eisen hoe je al dan niet moet leven. Dat je een slecht mens bent als je je niet aan jouw zogenaamde voorwaarden houdt.

Zegt dat niet veel meer over jouw projectie? Dat bedoel ik niet snedig maar heel serieus. Ik reageer op de TS en vanuit een specifiek paradigma stel ik hoe het ideaal zou zijn. Ik eis van niemand dat hij/zij zo moet leven.

Quote:
En de mensen die het spel niet spelen, bemoeien zich nog het meeste met de regels.

Dit is in ieder geval sowieso niet van toepassing.

Quote:
Die hebben het over dat mensen kruizen moeten dragen, en ik snap gewoon niet waarom je in hemelsnaam een kruis moet dragen. Ik ben helemaal niet christelijk, maar ik ken genoeg christelijke mensen, die ook niet de noodzaak zien van het mensen kruizen opleggen.

Nogmaals, je moet niets, als je het in wettische termen gaat stellen, dan mis je sowieso doel. Maar wat ik niet begrijp, is dat je je kennelijk zo aangesproken voelt?

Quote:
Het leven is er ook om van te genieten, en ik krijg soms het idee hier dat dat totaal niet mag. En daar komt zo'n cynische opmerking van mij vandaan.

Het leven is er ook om van te genieten, of dieper, om gelukkig te zijn, niet dat het me verder wat aangaat, maar ik heb juist vaak het idee dat jij het niet wezenlijk begrijpt dat juist die liefde (zonder welk het allemaal onbegrijpelijke waanzin is) is die Christenen gelukkig maakt. smile.gif Als jij nou werkelijk gelukkig bent met wat je hebt, en wie je bent, waarom dan zo vaak die zure opmerkingen? Het ergens tegenaan trappen? Van mij moet je niks, hoef je niks, en als je me niet begrijpt, dan kun je van alles vragen.

Quote:
Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar dit moet me gewoon even van het hart. Ik zal (denk ik) in dit topic hier niet verder meer op ingaan, maar ik lees nog wel een eventuele reactie van je.

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Graag weer ontopic verder hier.

Dit topic is specifiek bedoed voor vragen over de mogelijkheid van bevrijding van homoseksualiteit, een relatief ingekaderd onderwerp dus.

Zouden de mods die grenzen dan eens helder aan willen geven? TS snijdt hier namelijk m.i. weldegelijk een meta-onderwerp aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar er is een ding in mijn leven wat niet zo zou moeten zijn: ik val op jongens...

Ik heb hier al een forum gezien over het homo-zijn zelf, maar niet echt over genezing.

Ik geloof namelijk dat ik op een dag zal worden bevrijd van mijn homofiele gevoelens(!). Dat heeft God mij heel erg duidelijk gemaakt. Ik geloof ook dat iedereen kan genezen van deze gevoelens.

hoe denken jullie hierover?

Ik denk dat het kader, gezien de beginpost, behoorlijk duidelijk is. Er wordt van uitgegaan dat homoseksualiteit vanuit christelijk oogpunt niet goed is. De kwestie die dan gesteld wordt, is hoe er over genezing/bevrijding van homoseksualiteit gedacht wordt.

Voor de vraag of homoseksualiteit al dan niet christelijk verantwoord zou zijn, kan men dan verder gaan in het andere topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Genezing" van homoseksualiteit is zelden blijvend en kan ernstige psychische stoornissen veroorzaken. Ik beschouw het daarom als geestelijke mishandeling. Zeker die organisaties die door middel van indoctrinatie homoseksuelen willen genezen heb ik geen goed woord voor over. Neemt niet weg dat geaardheid helemaal vastligt. Maar je moet dat niet forceren.

Voor de topicstarter: je bent homo probeer in hemelsnaam niet een verandering te forceren. Dat werkt gewoon niet. En geloof me iedere homo heeft dat geprobeert zo ongeveer. Ik ook: nul resultaat. Als mensen je niet kunnen accepteren zoals je bent zijn ze je aandacht niet waard of je nou besluit te gaan praktizeren of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het kader, gezien de beginpost, behoorlijk duidelijk is. Er wordt van uitgegaan dat homoseksualiteit vanuit christelijk oogpunt niet goed is. De kwestie die dan gesteld wordt, is hoe er over genezing/bevrijding van homoseksualiteit gedacht wordt.

Nou, daar geef ik dus antwoord op, en prompt blijkt dat zo'n beetje niemand het begrijpt, dus geef ik verduidelijking. En daar blijkt kennelijk heel wat uitleg voor nodig te zijn.

Dus ik heb eigenlijk nog steeds geen helder antwoord waarom mijn posts offtopic zouden zijn. verbaasd.gif

Het is mij


Samengevoegd:

Quote:

"Genezing" van homoseksualiteit is zelden blijvend en kan ernstige psychische stoornissen veranderen. Ik beschouw het daarom als geestelijke mishandeling. Zeker die organisaties die door middel van indoctrinatie homoseksuelen willen genezen heb ik geen goed woord voor over. Neemt niet weg dat geaardheid helemaal vastligt. Maar je moet dat niet forceren.

Kijk, we hebben uiteindelijk andere uitgangspunten, maar hier kan ik het helemaal mee eens zijn. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn ex-vriendin en ik hebben, toen we nog een relatie hadden, geen seks met elkaar gehad en zeer scherp onze grenzen bewaakt. Maar onze relatie was diepgaander, intenser en rijker dan ik ooit had kunnen verwachten. Zowel op geestelijk als op lichamelijk vlak.

Dat kan ik beamen smile.gif

Quote:
Ik heb ook nergens gezegd dat je niet aan elkaar zou mogen zitten. Want dan zouden hetero's ook niet eens met elkaar mogen zoenen.

Probleem is wel dat je het als christelijke homo dan moeilijk met je vriend over de huwelijksnacht kunt hebben ... Als beide partners ervan overtuigd zijn, dat het huwelijk iets tussen man en vrouw is, dan is er voor heteropartners een perspectief (ook al komt dat misschien niet in alle gevallen uit), maar tussen homopartners met diezelfde opvatting niet. Ik denk niet dat ik ooit met iemand zou zoenen als ik niet ook serieus zou willen onderzoeken (hoeft niet heel snel te gaan) of ik ook met diegene in het huwelijksbootje zou willen stappen. Ik heb geen seksuele gevoelens voor vrouwen (ja, voordat nou iedereen over me heen valt: wel enkele malen over gedroomd en in Pius' topic heb ik dan ook 'ja' geantwoord op de pollvraag puh2.gif), maar als ik die had, zou ik toch niet met een vrouw gaan zoenen - precies om bovengenoemde reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog maar een voor de topicstarter. Homoseksualiteit is waarschijnlijk niet helemaal genetisch. Vermoedelijk ontstaat het leeuwendeel van de geaardheid onder hormonale invloeden in de baarmoeder. Om nog onbekende redenen komen bepaalde hormonen niet vrij waardoor het brein zich anders ontwikkeld. Dit uit zich vooral ook in de dimorfe sexuele kern. Dit deel speelt een grote rol in de partnerkeuze en is bij homo's gevormd als bij vrouwen. ergo de partnerkeuze zal dus een man zijn. Bij lesbiennes werkt het precies andersom.

Nu zal een homo van nature geen nageslacht produceren en zou je verwachten dat de natuur homoseksualiteit al lang had laten uitsterven. Maar dit is niet het geval. Dit betekend in het ergste geval dat homoseksualiteit niet schadelijk is en in het beste geval dat het nut heeft.

Nu ja homo's zijn gewoon als ieder ander en de geaardheid an sich geeft geen problemen. Verder hebben homo's vaak een soort lijmende werking voor de maatschappij omdat ze deels vrouwelijk en deels mannelijk van geest zijn. Veel vrouwen kunnen homo's waarderen omdat ze wel man zijn maar gegarandeert geen bijbedoelingen hebben in hun contact met vrouwen.

Het is geen makkelijk bestaan maar het kan wel prettig zijn om min of meer tweeslachtig te zijn. Zelfs als je het sexuele gedeelte verafschuwd is het niet alleen maar een vloek. Veel van het vrouwelijke pakket wat je mee krijgt is verrekte handig. Ik ben niet echt gezegen wat vrouwelijke trekken betreft maar een paar dingen heb ik wel. Zo is mijn intuitie scherper dan bij een gemiddelde man.

Nu ja accepteer iig dat je anders ben en omhels de goede dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hai allemaal!

ik ben een jongen van rond de 18 jaar en ik vind God helemaal te gek! Hij is er altijd voor mij.

Maar er is een ding in mijn leven wat niet zo zou moeten zijn: ik val op jongens...

Ik heb hier al een forum gezien over het homo-zijn zelf, maar niet echt over genezing.

Ik geloof namelijk dat ik op een dag zal worden bevrijd van mijn homofiele gevoelens(!). Dat heeft God mij heel erg duidelijk gemaakt. Ik geloof ook dat iedereen kan genezen van deze gevoelens.

hoe denken jullie hierover?

laat het weten en reageer!!!

groetjes!!

Wouw jij snapt het..

God gaat je genezen man!! Hij is je bevrijder en je hoeft deze vuile machten die jou leven proberen over te nemen niet toe te laten.

Als jij die gevoelens hebt weet dan dat jij het niet bent maar dat het het rijk der duisternis is die jou gevoelens probeerd te prikkelen voor zonde en onreinheid

Het feit dat jij je al beseft dat het niet pluis is maakt dat God met jou bezig is.

God Bless U

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid