Spring naar bijdragen

Bevrijding van homo-zijn


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Homofilie is geen ziekte en ook niet iets wat genetisch is bepaald, maar een persoonlijke keuze.

Vandaar dat het gepaard gaat met meetbare fysiologische verschillen in hersenstructuren en er een statistisch relevante voorspelbaarheid is met betrekking tot erfelijkheid (tweelingstudies)... nee echt, dat wijst duidelijk op een keuze.

Bijvoorbeeld:

Sexual Orientation in a U.S. National Sample of Twin and Nontwin Sibling Pairs

Kenneth S. Kendler, M.D., Laura M. Thornton, Ph.D., Stephen E. Gilman, S.M., and Ronald C. Kessler, Ph.D.

link

A genetic study of male sexual orientation

J. M. Bailey and R. C. Pillard

Department of Psychology, Northwestern University, Evanston, Ill 60208.

link

Human Sexual Orientation Has a Heritable Component

RC Pillard, JM Bailey - HUMAN BIOLOGY, 1998 - nerdland.net

link

A Family History Study of Male Sexual Orientation Using Three Independent Samples

JM Bailey, RC Pillard, K Dawood, MB Miller, LA

Behavior Genetics, 1999 - Springer

link

Dus... met je 'keuze'.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Mensen zijn geen robots die doen wat in hen is geprogrammeerd.

We zijn in ontzettend veel opzichten robots, vooral in het opzicht dat wij als wezens geen invloed hebben op onze originele hard- en software.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Waarom is dat jezelf verloochenen? Als ik bewust besluit om niet te trouwen als ik hetero ben, loochen ik mezelf dan ook?

Nou, als je niet trouwt omdat je ho bent en wel zou trouwen als je he geweest zou zijn dan vind ik dat lichtelijk problematisch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige mensen zijn eerst hetero en worden dan homo - of komen er achter dat ze dat zijn. Ik heb zo'n tante. Dus ja, andersom zal ook wel kunnen. Maar om dat genezing te noemen, vind ik vrij grof. Homoseksualiteit is geen ziekte.

Mee eens. Vind ik ook van die reinste onzin en ontzettend grof om dat een ziekte te noemen. Bij mijn ex ( die baptist is en het is een meisje. Ik ben namelijk zo hetero als wat. ) dachten ze dat ook altijd en zeiden ze dat ook gewoon.

Voor de mensen die daadwerkelijk menen dat het een ziekte is en daar van overtuigd zijn:

Kan iemand er in hemelsnaam aan doen dat hij op jongens valt? Moet je verdomme iemands gevoel afbreken? Moet je iemand kapot maken door persé te willen dat die gozer of die meid ( bij lesbiënnes ) hetero wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor de mensen die daadwerkelijk menen dat het een ziekte is en daar van overtuigd zijn:

Kan iemand er in hemelsnaam aan doen dat hij op jongens valt? Moet je ******** iemands gevoel afbreken? Moet je iemand kapot maken door persé te willen dat die gozer of die meid ( bij lesbiënnes ) hetero wordt?

Van mij mag je verontwaardigd zijn maar ik zie geen enkele noodzaak om daarbij te vloeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Van mij mag je verontwaardigd zijn maar ik zie geen enkele noodzaak om daarbij te vloeken.

Ik wel: als je ziet hoeveel mensen beschadigt raken door deze, bij iedere gelegenheid liefde blatende, holebi-geneesnoobs, die te stom zijn om liefde te herkennen als het om twee mannen of vrouwen gaat, dan zie ik reden genoeg om te vloeken. Of moet ik respect hebben voor dat tuig wat holebi's het liefst zo jong mogelijk tot zelfmoord drijft. Met uiteraard een succespercentage van 0 wat genezing betreft, nu ja een paar zeer gefrustreerde mensen die hun vertier buitenshuis zoeken na hun "genezing".

Overigens ontken ik niet dat geaardheid kan veranderen, maar dat zal dan spontaan gebeuren, en niet door een gebedje van een stel op sexuele obsessie trippende hersendoden met als liefde verkapte homohaat.

Kijk kluivert het kan ook zonder vloeken knipoog_dicht.gif

En voor de mensen die zich wellicht beledigt voelen. Ik voel me ook zeer beledigt door die homogeneeskwakzalvers. zoek een leven met je different- exodus, of wat-dan-ook-clubje en laat vooral anderen en dan met name jongeren met rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wel: als je ziet hoeveel mensen beschadigt raken door deze, bij iedere gelegenheid liefde blatende, holebi-geneesnoobs, die te stom zijn om liefde te herkennen als het om twee mannen of vrouwen gaat, dan zie ik reden genoeg om te vloeken. Of moet ik respect hebben voor dat tuig wat holebi's het liefst homo's zo jong mogelijk tot zelfmoord drijft. Met uiteraard een succespercentage van 0, nu ja een paar zeer gefrustreerde mensen die hun vertier buitenshuis zoeken na hun genezing.

Overigens ontken ik niet dat geaardheid kan veranderen, maar dat zal dan spontaan gebeuren, en niet door een gebedje van een stel op sexuele obsessie trippende hersendoden met als liefde verkapte homohaat.

Kijk kluivert het kan ook zonder vloeken
knipoog_dicht.gif

En voor de mensen die zich wellicht beledigt voelen. Ik voel me ook zeer beledigt door die homogeneeskwakzalvers. zoek een leven met je differentclubje en laat vooral anderen en dan met name jongeren met rust.

Ik weet ook wel dat ik verdikkeme of verdraaid had kunnen gebruiken, maar so be it. That's history. smile.gif

Wees gerust, ik ben een christen. worshippy.gif

Trouwens, als je het niet eens bent met iemand zijn/haar mening, mag dat, maar ga dan niet zeggen dat ze een ander leven moeten zoeken. Kom je vrij simpel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet ook wel dat ik verdikkeme of verdraaid had kunnen gebruiken, maar so be it. That's history.
smile.gif

Wees gerust, ik ben een christen.
worshippy.gif

Trouwens, als je het niet eens bent met iemand zijn/haar mening, mag dat, maar ga dan niet zeggen dat ze een ander leven moeten zoeken. Kom je vrij simpel over.

Ik ben niet echt een vloekerd en vooral ook niet in het openbaar, maar een welgemeend "potjandrie" maakt ons menselijk denk ik. Maar nu ja ik ben niet perse christelijk natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben niet echt een vloekerd en vooral ook niet in het openbaar, maar een welgemeend "potjandrie" maakt ons menselijk denk ik. Maar nu ja ik ben niet perse christelijk natuurlijk.

Kijk, dat zocht ik precies. Potjandrie, of misschien nog beter potjandriedubbeltje nog an toe. puh2.gif

Nee, ok. Maar ik zei dat van dat christelijk omdat het hier een christelijk forum is en er was dus wel een redelijke kans dat je christen zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet ook wel dat ik verdikkeme of verdraaid had kunnen gebruiken, maar so be it. That's history.
smile.gif

Wees gerust, ik ben een christen.
worshippy.gif

Trouwens, als je het niet eens bent met iemand zijn/haar mening, mag dat, maar ga dan niet zeggen dat ze een ander leven moeten zoeken. Kom je vrij simpel over.

Ze moeten ophouden met mensen te beschadigen dunkt me. Ik kan ook wel een neger gaan vertellen dat ie beter blank kan worden, maar gek genoeg gaan mensen dan wel zeggen dat ik een leven moet zoeken. Ik zie weinig verschil tussen beide situaties trouwens. En in feite zeggen die geneesclubjes precies dat tegen mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze moeten ophouden met mensen te beschadigen dunkt me. Ik kan ook wel een neger gaan vertellen dat ie beter blank kan worden, maar gek genoeg gaan mensen dan wel zeggen dat ik een leven moet zoeken. Ik zie weinig verschil tussen beide situaties trouwens. En in feite zeggen die geneesclubjes precies dat tegen mij.

Ah, op die manier. Ja, dan mijn excuses. Zoveel excuses heb ik nog nooit gedaan op een dag. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het verliest alleen een beetje zijn glans als je kijkt naar seriemoordenaars en kinderverkrachters.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar die seriemoordenaars en kinderverkrachters waren eerst ook lieve baby's die ( toen ze kind werden ) ook niet de gevoelens hadden om als 'beroep' seriemoordenaar of kinderverkrachter te worden. ( tenzij ze misschien toen al gek waren, maar iedereen is ooit normaal geweest. )

Zelfs jij moet dat toegeven. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar die seriemoordenaars en kinderverkrachters waren eerst ook lieve baby's die ( toen ze kind werden ) ook niet de gevoelens hadden om als 'beroep' seriemoordenaar of kinderverkrachter te worden. ( tenzij ze misschien toen al gek waren, maar iedereen is ooit normaal geweest. )

Zelfs jij moet dat toegeven.
widegrin.gif

Dat hoeft hij helemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow ik ben vrij deterministisch ingesteld qua mijn beeld van gedrag.. maar dat betekent niet dat alles maar 'ok' is.. de omgeving (wiens gedrag ook ergens zijn oorzaak vindt) kan immers voor verandering bij een individu zorgen.

Bij homosexualiteit is dit natuurlijk overbodig, iemand kan dan simpelweg 'zijn'.. maar het is niet een regel die voor iedereen geldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat hoeft hij helemaal niet.

Excuses dat mijn glimlach niet duidelijk was. puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ow ik ben vrij deterministisch ingesteld qua mijn beeld van gedrag.. maar dat betekent niet dat alles maar 'ok' is.. de omgeving (wiens gedrag ook ergens zijn oorzaak vindt) kan immers voor verandering bij een individu zorgen.

Bij homosexualiteit is dit natuurlijk overbodig, iemand kan dan simpelweg 'zijn'.. maar het is niet een regel die voor iedereen geldt.

Veel dingen hebben een oorzaak, ( zeker in het voorbeeld wat jij noemt ) dus opzich kan ik me daar in vinden.

Het gekke is dat veel mensen een mening zijn toegedaan, waar het bij sommige zaken toch vreemd is dat er anders gedacht had kunnen worden.

Bv. als er iemand homo is. Een gevoel hoor je feitelijk niet van iemand af te nemen. Hij/zij heeft dat immers. Wel kan het natuurlijk zijn dat diegene dat niet zou willen, maar dat is natuurlijk weer iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Boeiende vergelijking, waarmee je al het voorafgaande weer onderuit haalt.

Opzich niet. Dat mensen veranderen, kan natuurlijk gebeuren. ( dat heeft dan weer een oorzaak, maar dat terzijde ) Die verandere persoon - van lief kind naar kinderverkrachter - blijft ( ook al is het in de meeste gevallen maar tijdelijk ) die veranderde persoon. Feit blijft ook die persoon anders is geworden ( dus abnormaal ) door een bepaalde reden.

je bent wie je bent, en je staat waarvoor je staat, sommige mensen zien dit helaas als een probleem, maar je kunt er niets aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid