Spring naar bijdragen

Bin Laden neerschieten?


Aanbevolen berichten

Kwam het onderwerp tegen in het 'Wat zou je doen als...'-topic en vond het wel een leuk discussiepunt smile.gif

Stel je voor dat je aan het jagen bent in het bos en je krijgt Bin Laden in je vizier? (kleine kans, maar het gaat om het idee)

Zou je schieten of niet? Zou dat christelijk verantwoord zijn?

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

je bent radicaal moslim of je bent het niet liedewij puh2.gif

het is iig niet christelijk om een kogel door zn kop te jagen. Maar aan de andere kant zou die engels kunnen? Dus praten lijkt me ook niet echt mogelijk. Dan maar onder schot houden en politie bellen ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

de video's die er zijn zijn allemaal in het arabisch ofzo? afgaans? iets in die richting.

waarom zou je als terrorist engels willen leren, iedereen doet toch wel zn best om aan je eisen te voldoen puh2.gif

of je moet willen geloven in de american gouverment conspiracy en dat bin laden getraint is door de americaanse overheid, dan zal hij vast wel engels kunnen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee, ik zou dit topic eigenlijk moeten openen knipoog_dicht.gif

Interessanter is als je het toespitst op doodschieten of helemaal niet. Je hebt bijvoorbeeld geen geweer maar een rocketlauncher. Je schiet hem dood of helemaal niet.

Ik weet niet of ik zou schieten, zijn opvolger staat hoogstwaarschijnlijk al lang klaar, dus het zogenaamde internationale terrorisme zal er niet minder op worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, zou het inderdaad zin hebben om hem dood te schieten?

Als je het goed bekijkt, maak je je dan schuldig aan hetzelfde wat hij heeft gedaan, verlaag je je tot zijn niveau..

En het terrorisme gaat toch wel door, ongeacht of de leider dood is. Een nieuwe leider staat dan vast wel weer op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de vraag is interesanter wat je zou doen als Christenen hem vangen. Ik ben voor opsluiting in een isoleer cel en hem te bestoken met Christelijke propaganda en hem een crucifix en een bijbel geven en zolang hij leeft zal hij geen koran meer zien....,..elke keer als hij schreeuwt om een koran laten we hem een band met schreeuw geluiden horen waarop geluiden uit de Hel gesimuleerd worden. (sounds of hell). Dat zal hem leren Moslim te BLijven GRRRRRRRRRRRRRR

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

de vraag is interesanter wat je zou doen als Christenen hem vangen. Ik ben voor opsluiting in een isoleer cel en hem te bestoken met Christelijke propaganda en hem een crucifix en een bijbel geven en zolang hij leeft zal hij geen koran meer zien....,..elke keer als hij schreeuwt om een koran laten we hem een band met schreeuw geluiden horen waarop geluiden uit de Hel gesimuleerd worden. (sounds of hell). Dat zal hem leren Moslim te BLijven GRRRRRRRRRRRRRR

Dat is een methode die door sommige secten zoals Berea ook op onschuldigen wordt toegepast. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij zo'n kwestie moeten we ons één ding realiseren: Osama Bin Laden heeft er zélf voor gekozen om terrorisme in naam van God te bedrijven. Hij is dus zélf verantwoordelijk voor elke daad die hij verricht. Dus stel dat ik hem niet zou neerschieten, terwijl ik de gelegenheid zou hebben, dan ben ik níét verantwoordelijk voor de volgende terroristische daad die hij zou plegen, omdat ik hem heb laten leven. Dat is en blijft Osama zélf.

Waarom ik dit zeg? Omdat als híj verantwoordelijk is voor zíjn daden, dan ben ik dat ook voor de míjne. En God heeft mij de opdracht gegeven niet te doden. Net zoals Osama ook die opdracht heeft. Het verschil alleen is: ik hou mij daaraan, Osama niet. Osama ziet de dood van anderen als oplossing voor zijn problemen, ik niet. Osama zou mij dus misschien neerschieten, maar ik hem niet. Dus nee, ik zou hem niet doden. De dood is geen oplossing, dus ook Osama's dood niet.

Vanzelfsprekend zou ik natuurlijk wel de politie attenderen dat ik iemand in het bos heb gezien die wel héél erg veel op Osama bin Laden lijkt (kun je natuurlijk nooit uitsluiten). Het is dan aan de politie om hem te vinden en te berechten. Kunnen ze dat niet, dan is dat hun verantwoordelijkheid. Niet de mijne. Ik heb ze getipt en de locatie doorgegeven, ik heb geen moord op mijn geweten door hem te laten leven, dus de rest is aan de politie én ook aan Osama.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee maar even hoor mensen, even alle gekheid op een stok,...ik zou het best interesant vinden als ze osama zouden vangen en hem een soort Christelijke voorlichting geven. Op deathrow bijv zitten ook veel christelijke bekeerlingen. Bij dit soort kwesties begrijp ik bijvoorbeeld ook niet dat er niemand op het idee was gekomen om Sadam een bijbeltje te geven.....ik bedoel hun levens mogen dan wel op aarde ten dienst hebben gestaan van het kwaad maar op deze manier voorkomen ze iig dat ze de eeuwigheid missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach ja, politiek correct zijn is niet mijn ding dus ik zal ook maar even mijn mening geven. Ik zou hem direct door zijn hoofd schieten bij het eerste schot. Ik zou niet het risico willen lopen dat hij ontsnapt.

Jemig... wat radicaal zeg ik dacht dat dit meer mijn ding was engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee maar even hoor mensen, even alle gekheid op een stok,...ik zou het best interesant vinden als ze osama zouden vangen en hem een soort Christelijke voorlichting geven. Op deathrow bijv zitten ook veel christelijke bekeerlingen. Bij dit soort kwesties begrijp ik bijvoorbeeld ook niet dat er niemand op het idee was gekomen om Sadam een bijbeltje te geven.....ik bedoel hun levens mogen dan wel op aarde ten dienst hebben gestaan van het kwaad maar op deze manier voorkomen ze iig dat ze de eeuwigheid missen.

Hoe had de Islamitische wereld daar volgens jou vervolgens op gereageerd? Denk je niet dat zij dat misschien een wat 'minder' goed plan zouden vinden?


Samengevoegd:

Quote:

Ach ja, politiek correct zijn is niet mijn ding dus ik zal ook maar even mijn mening geven. Ik zou hem direct door zijn hoofd schieten bij het eerste schot. Ik zou niet het risico willen lopen dat hij ontsnapt.

Hoe weet je zeker dat hij het is.. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe had de Islamitische wereld daar volgens jou vervolgens op gereageerd? Denk je niet dat zij dat misschien een wat 'minder' goed plan zouden vinden?


Samengevoegd:

[...]

Hoe weet je zeker dat hij het is..
noparty.gif

Dat was een deel van de hypothese.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid