Spring naar bijdragen

Bin Laden neerschieten?


Aanbevolen berichten

Quote:

Zou dat christelijk verantwoord zijn?

Het neerschieten van iemand met als opzet hem te doden, of zowieso iemand met opzet verwonden kan volgens mij nooit christelijk verantwoord zijn.

Daarbij, Bin laden lijkt me nou niet iemand die in zijn eentje een wandelingetje gaat maken. Je kan er donder op zeggen dat er dan lijfwachten van hem of dergelijke in de buurt zijn, dus om daar in je eentje op af te gaan lijkt me ook niet zo'n strak plan. Ik denk dat dan politie bellen en hem op gepaste afstand volgen dan de beste optie zou zijn.

Maar zelfs dat zou levensgevaarlijk zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Hoe had de Islamitische wereld daar volgens jou vervolgens op gereageerd? Denk je niet dat zij dat misschien een wat 'minder' goed plan zouden vinden?


Samengevoegd:

[...]

Ja lekker op deze manier....laten we dan gewoon stoppen met evangeliseren in Moslimlanden....want door daar rekening mee te houden verdwijnen per minuut ongeveer 50 moslims door satans stofzuiger zo het hellegat binnen en verdrinken ze met open oog de verdoemenis binnen....Tenzij we dat willen??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach ja, politiek correct zijn is niet mijn ding dus ik zal ook maar even mijn mening geven. Ik zou hem direct door zijn hoofd schieten bij het eerste schot. Ik zou niet het risico willen lopen dat hij ontsnapt.

widegrin.gifrofl.gif

Zo kennen we je weer party.gif

Persoonlijk: nee, ik zou niet schieten, ik ben als het op doden aankomt een absolute pacifist. Ik ontken niet dat er situaties zijn waarin iemand het recht of zelfs de plicht kan hebben te doden, maar ik ben nu zo ongeveer halverwege mijn leven zonder het toepassen van fysiek geweld, en dat wilde ik zo houden.

(Oh ja, voor wie mijn principes wil testen: ik maak een uitzondering hoor. Kom aan mijn kinderen en je bent dood, simpel als dat)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of ik Osama zou neerschieten? Dat zou betekenen dat ik dan een wapen zou moeten bezitten EN toevallig Osama tegen het lijf lopen. Statistisch gezien lijkt me die kans vrijwel uitgesloten, daar ik geen politieagent ben, geen wapenvergunning bezit en ook geen militair ben.

Stel dat ik echter wel de kans zou krijgen zou ik:

1. de man vragen of hij spaans spreekt. (he. weet jij hoe Sinterklaas eruit ziet zonder mijter en rode jurk?)

2. De man vragen of hij zo vriendelijk zou willen zijn zich aan mij over te geven.

3. Als hij dat niet zou doen hem helemaal overhoop knallen om vervolgens (bang voor wraak) me een baard aan te meten en een comfortabele grot opzoeken in het grensgebied tussen Afganistan en Pakistan.

Natuurlijk zou ik niet schieten maar heel hard gaan lachen omdat er weer eens een Osama-look-alike in de Kalverstraat rondloopt en vervolgens voor de zekerheid 112 bellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik Osama zou tegen komen ben ik vermoedelijk al zeven keer dood ben, edoch ik ben St. Raido de Osamaslayer. Wat zou ik doen..

* Raido pakt een kruis en gilt 'bekeer u of sterfff'.

Nee nou serieus. Ik zou hem niet neer schieten, als ik een wapen in mijn klauwtjes zou hebben en hem in werkelijkheid zie, weet ik niet of ik bij het richten niet per ongeluk een fatale plek zou raken. Zoals al eerder gezegt, ik zou gaan voor de voeten o.i.d (knieschijven doet gruwelijk pijn, alleen een buikwond is pijnlijker).

De belangrijkste vraag is echter, is het geoorloofd? Nee, dat is het niet. Vanuit het christelijke perspectief mag een burger niet een andere burger doden, daar is namelijk de overheid voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja lekker op deze manier....laten we dan gewoon stoppen met evangeliseren in Moslimlanden....want door daar rekening mee te houden verdwijnen per minuut ongeveer 50 moslims door satans stofzuiger zo het hellegat binnen en verdrinken ze met open oog de verdoemenis binnen....Tenzij we dat willen??

Een voormalig dictator van een groot Islamitisch land gevangen nemen en een Bijbel geven?

Als ze president Bush gevangen zouden nemen en hem de Koran voor zouden gaan lezen zou dat ook niet echt in goede aarde vallen bij de amerikanen.. en nu zijn er takken van de Islam die niet echt bekend staan om hun vergevingsgezindheid.. ik snap niet waarom je opzettelijk olie op het vuur zou willen gooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als ik hem tegenkwam, scheet ik geloof ik alle kleuren van de regenboog..

ALS je hem tegen zou komen... De kans lijkt me, eerlijk gezegd, HEEL erg klein.

Waar hebben we het no helemaal over? Volgens mij is de echte vraag of je eigen rechter zou spelen als het (vermeende) misdrijf (in jouw ogen} maar ernstig genoeg is en het bewijs geleverd is.

Voorbeeld: Je hebt een dochtertje/nichtje tussen de 2 en 7 jaar. Ze word onzedelijk betast (of nog veel erger) door een ontsnapte TBS-er. De man is voortvluchtig, maar het staat vast dat hij de dader is.

Je gaat boodschappen doen (want ook in tijden van crisis gaat het leven door en moet er dus gegeten worden), en de man in casu steekt ineens over.

Rem je of geef je gas?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is net als met mijn Jack Russel. Dat is een schijtensbenauwd beestje, en daarom valt 'ie van alles aan.
knipoog_dicht.gif

eh, als dat aanvallen moest voorstellen, zou ik een extra waakhond nemen rofl.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

ALS
je hem tegen zou komen... De kans lijkt me, eerlijk gezegd, HEEL erg klein.

Waar hebben we het no helemaal over? Volgens mij is de echte vraag of je eigen rechter zou spelen als het (vermeende) misdrijf (in jouw ogen} maar ernstig genoeg is en het bewijs geleverd is.

Voorbeeld: Je hebt een dochtertje/nichtje tussen de 2 en 7 jaar. Ze word onzedelijk betast (of nog veel erger) door een ontsnapte TBS-er. De man is voortvluchtig, maar het staat vast dat hij de dader is.

Je gaat boodschappen doen (want ook in tijden van crisis gaat het leven door en moet er dus gegeten worden), en de man in casu steekt ineens over.

Rem je of geef je gas?

zei ik al dat ik pacifist ben enzo? Ik rem. Stap uit, en stap pas weer in als de man onherkenbare smurrie is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd wel leuk om zulke vragen out of the blue aan mensen te stellen. Dus ik vanmiddag: 'Hee pa als jij aan het jagen was in het bos en Bin Laden tegenkwam, zou je hem dan doodschieten?'

Mijn vader:

'HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA (dit doet hij standaard, red.). Nou eh... nee. Wie weet joh, misschien is die vent nog bestwel aardig ook! HAHAHAHAHAHA'

*stilte*

'Maar als hij iets met mijn gezin zou doen, zou het anders zijn. Dan zou ik hem niet sparen.'

Mijn broertje zou hem zonder pardon door z'n hoofd knallen, mijn zusje dacht er net zo over als ik en mijn moeder vond het een belachelijke vraag. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

zei ik al dat ik pacifist ben enzo? Ik rem. Stap uit, en stap pas weer in als de man onherkenbare smurrie is.

Misschien heel erg on-Christelijk, maar ik moet er wel erg om lachen! rofl.gifrofl.gifrofl.gif Vooral ook omdat het zo herkenbaar is.

Osama zou ik nog laten lopen, maar wie aan mijn nichtje van anderhalf komt, is toch echt de mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik zou schieten zou ik vast mis schieten en dan pakken ze mij. puh2.gif

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ben gelukkig niet in die situatie.

Iets in mij is bang dat ik die man idd door z'n kop zou gaan schieten. Ik kijk door het vizier, heb de trekker zover ingedrukt dat ik een bepaalde weerstand voel. Dan heb ik een bepaalde macht over zijn leven. Iets zou het dan misschien niet willen, iets anders zegt dat ik het kan, dat ik laf ben als ik het niet doe en dat ik het goed kan praten omdat het zo'n misdadiger is. Het is zo gebeurd. Alleen je vinger een beetje verder inspannen.

Dan schiet ik en het is gebeurd. Ben benieuwd of ik vervolgens nog dagen lang dat moment voor mijn ogen zie verschijnen. Als ik slaap, of als ik gewoon over dag rond loop.

Wat natuurlijk ook kan, en best realistisch is, is dat ik gewoon de politie bel 'he, Osama loopt hier rond!' Ik denk trouwens niet dat ze me geloven. puh2.gif

Btw, ben ik in Nederland strafbaar als ik (even aangenomen dat ik een wapenvergunning heb) Osama neer schiet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, ook militairen zijn aan strikte regels gebonden. Ze mogen er niet zomaar op los knallen als ze stoute mensen zien. Militairen mogen dus absoluut niet iemand als Osama neerschieten, als daar geen noodzaak toe is. Ze moeten hem allereerst geweldloos proberen te arresteren en als Osama bijvoorbeeld op de millitairen begint te schieten, dán mogen ze terugschieten.

Als Nederlandse militairen bijvoorbeeld in Afghanistan in gevecht zijn met Osama en zijn legers, kan het wel gebeuren dat Osama wordt neergeschoten. Dat is dan geen moord of doodslag, omdat dan de krijgswetten gelden. Het leger bevindt zich dan namelijk in een oorlogssituatie. Maar ook dán zijn er nog steeds regels waar militairen zich aan moeten houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een voormalig dictator van een groot Islamitisch land gevangen nemen en een Bijbel geven?

Als ze president Bush gevangen zouden nemen en hem de Koran voor zouden gaan lezen zou dat ook niet echt in goede aarde vallen bij de amerikanen.. en nu zijn er takken van de Islam die niet echt bekend staan om hun vergevingsgezindheid.. ik snap niet waarom je opzettelijk olie op het vuur zou willen gooien.

olie op het vuur ...Het mooiste gebed wat ooit gebeden is...."God have mercy on my enemies cause i won't"

Dus ja als ze Moslims gevangen nemen verplicht de Christelijke zweep er over heen, en als ze Mohammed zeg...2x Het Johannes evangelie opdreunen, en voor straf een hele dienst bij wonen bij de zware bond of een ltianie voor Maria zingen....gewoon door proboceren.! hamer.gifclown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid