Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maar er wordt naar gekeken, volgens mij kan je je dáár beter zorgen om maken: dat mensen dit programma stoer vinden

Ik denk ook dat de weerzin tegen een programma als de Gouden Kooi in feite een afkeer van de moraal in sommige delen van onze samenleving is. En wellicht zit daar ook angst bij over het feit dat dit allemaal getolereerd wordt terwijl de christelijke waarden steeds meer naar de achtergrond lijken te verdwijnen. Ik denk zelf dat je daar niet te wanhopig over moet zijn, we weten tenslotte allemaal dat het vroeger ook niet koek en ei was. Maar toch, ik vind dat je je er niet voor hoeft te schamen om ervoor uit te komen dat je het programma afkeurt. Liever een overbezorgde softie dan immuun worden voor en zels genieten van het onchristelijke gedrag dat door de programmamakers wordt gepromoot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je hebt ook dingen die je niet hoeft te zien, maar die je ook uberhaupt niet in een beschaafd landen zou willen kunnen zien.

Zoals dat ik ook geen openbare executies op tv wil hebben, ook al kan ik weg zappen. Mensen elkaar weg laten mishandelen (mentaal en ook fysiek, al mag dat 'officieel' volgens de programmamakers niet) voor een prijs, vind ik onetisch.

Als ik zo om me heen kijk vraag ik me af of dit land zich nog beschaafd kan noemen.

Executies en andere misdrijven hoef ik niet op tv te zien. Ik hoef ook niet op TV te zien hoe een fiets het beste gestolen kan worden, toch is het uitgezonden op de publieke omroep.

Mensen zijn vrijwillig in het huis en fysiek mag je elkaar niet mishandelen, daar staan dan ook straffen op.

Maar er gebeurt niets wat in het land in het echt niet gebeurd. Ik denk dat de werkelijkheid zoals die voor veel mensen is nog wel slimmer is.

Wat ik onetisch vind en zelfs misselijkmakend is dat er tijdens een live uitzending gewoon doorgedraaid wordt terwijl nog geen 10 meter verderop iemand vecht voor zijn leven: link

Dat is pas bij de beesten af, en gewoon op de publieke omroep, en er is geen sprake van spel oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat hadden ze dan moeten doen Thorgrem. Op die persoon inzoomen dat lijkt mij helemaal niks voor die persoon. Kunnen ze beter gewoon verder gaan of iets verplaatsen.

Maar over de gouden kooi gesproken dat vind ik echt vanaf het begin al verschrikkelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat hadden ze dan moeten doen Thorgrem. Op die persoon inzoomen dat lijkt mij helemaal niks voor die persoon. Kunnen ze beter gewoon verder gaan of iets verplaatsen.

Ze hadden de uitzending kunnen staken. Ze hadden een handje kunnen helpen met de hulpverlening. Koelbloedig doorgaan waarmee je bezig bent past niet in zo'n situatie.

Quote:
Maar over de gouden kooi gesproken dat vind ik echt vanaf het begin al verschrikkelijk!

Al wel enkele uitzendingen gezien neem ik aan?

Zodra het door RTL wordt uitgezonden stopt men met de internet uitzendingen en zal men wat 'vriendelijker' monteren. Dat is het laatste nieuws.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]Wat ik onetisch vind en zelfs misselijkmakend is dat er tijdens een live uitzending gewoon doorgedraaid wordt terwijl nog geen 10 meter verderop iemand vecht voor zijn leven:

Dat is pas bij de beesten af, en gewoon op de publieke omroep, en er is geen sprake van spel oid.

Sjaloom Thorgrem,

Dus omdat er elders iets onethisch gebeurd, moeten we het onethische op Tien maar bagatelliseren? Of omdat het onethische daar erger is, moeten we het iets minder erge onethische hier maar negeren? Alsof je een klap die je krijgt ook zult negeren, omdat er elders iemand vermoordt wordt.

Wat mij betreft is de handelswijze van de publieke omroep in dat filmpje bedenkelijk, en is de Gouden Kooi bedenkelijk. En welke nu het minst of het meest bedenkelijk is boeit mij niet, bedenkelijk is bedenkelijk. En onethisch is onethisch. Dus we moeten ons niet op het ene of het andere richten, maar gewoon op beiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik onetisch vind en zelfs misselijkmakend is dat er tijdens een live uitzending gewoon doorgedraaid wordt terwijl nog geen 10 meter verderop iemand vecht voor zijn leven:

Ik vind dat ze dat, net als de gouden kooi ook niet moeten doen. Ze hadden die opname ook moeten stoppen. Maar dat verlicht wat mij betreft niet dat ik ook vind dat de gouden kooi van de buis moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die man had geen hartaanval maar een epilepsieaanval. En dan nog, wat had er dan moeten gebeuren? Als je erbij gaat staan dan ben je toch teveel. En een beetje niks zitten doen omdat er een ambulance achter je staat en je eigenlijk niks kunt doen maar ook niet bot wil zijn, is ook weer zo wat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Actie tegen Gouden Kooi stopt

Op de website stopgoudenkooi.nl is het niet meer mogelijk een petitie te tekenen tegen het Tien-programma De Gouden Kooi. Dat lieten de initiatiefnemers vandaag weten.

RTL Nederland maakte vanmiddag bekend dat het spraakmakende programma het komende seizoen is te zien op RTL5. Programmadirecteur Bart in 't Hout vertelde tijdens de presentatie van de winterprogrammering van de RTL-zenders (RTL4, RTL5, RTL7, de nieuwe zender RTL8 en de overgenomen radiozender Radio 538) dat een gekuiste versie van het programma verschijnt. Ook laat RTL aan de bewoners van De Gouden Kooi weten niet alle omgangsvormen in het huis normaal te vinden. Reden genoeg voor de makers van stopgoudenkooi.nl niet meer verder te gaan met de site. Inmiddels hadden ruim 27.000 mensen de petitie getekend.

Bron: link

Hester ze wisten toen nog niet dat de man een epilepsieaanval had, men ging uit van een hartaanval.

Maar gewoon strak blijven zitten en doorgaan alsof er niets aan de hand is vind ik niet kunnen. Dan kun je beter de schijn ophouden dat je niet bot wil doen, dan lijkt het voor de kijker thuis tenminste nog of je een greintje gevoel in je hart hebt. Zo kwam het nu beslist niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar, maar dan heb je het over een situatie waar je ineens voor komt te staan en dan maak je wel eens een verkeerde keuze. Dit lijkt me daarvan een voorbeeld, de NOS had dit anders moeten doen.

Ik snap echter niet dat je dit vergelijkt met de Gouden Kooi, dat is geen situatie waar je ineens voor staat, dat wordt doelbewust en weldoordacht op deze manier op de buis gebracht. Compleet onvergelijkbaar dus.

Van mij mag je andere zaken aankaarten, zoals je voorbeeld hoe een fiets het beste gestolen kan worden, of wat dan ook, en dat als onethisch aan de kaak stellen. Geef maar eens een lijst met allerlei onethische programma's van de publieke omroep en leg uit waarom de commerciëlen alles veel beter doen. Voorlopig ben ik daar allerminst van overtuigd, maar ik ben geen starre moralist, ik ben best op andere gedachten te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan kun je beter de schijn ophouden dat je niet bot wil doen, dan lijkt het voor de kijker thuis tenminste nog of je een greintje gevoel in je hart hebt. Zo kwam het nu beslist niet over.

Je klopt het wel erg op. Ze moesten snel beslissen en dat hebben ze gedaan. Verder hebben ze er in de uitzending een paar woorden aan besteed en is de muzikale afsluiting geschrapt. Overdrijven is ook een vak...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je klopt het wel erg op. Ze moesten snel beslissen en dat hebben ze gedaan. Verder hebben ze er in de uitzending een paar woorden aan besteed en is de muzikale afsluiting geschrapt. Overdrijven is ook een vak...

Tuurlijk klop ik het op, anders zou het lang niet zoveel reacties uitlokken. knipoog_dicht.gif

Overdrijven is idd een vak, eentje waar ik vrij ver in gevorderd ben. smile.gif


Samengevoegd:

Natasia weggestemd uit Gouden Kooi

HILVERSUM - Gouden Kooi-bewoonster Natasia is door haar medebewoners unaniem weggestemd. Door haar vertrek strijden nog zeven potentiële miljonairs om de zege. Natasia zat vanaf het begin van het omstreden Tien-programma in de Gouden Kooi. Ze verbleef 303 dagen in de villa.

Omdat de Surinaamse unaniem is weggestemd, komt er geen nieuwe bewoner voor haar in de plaats, zo liet Tien vrijdag weten. Het programma, waarin geweld, geschreeuw en gescheld schering en inslag is, kwam onlangs in opspraak toen het leek alsof een vrouwelijke bewoonster door haar medebewoonsters, waaronder Natasia, werd aangerand.

Donderdag werd bekend dat de Gouden Kooi vanaf half augustus bij RTL5 te zien is. RTL heeft al laten weten de bewoners aan te spreken op hun zedenloze gedrag.

Bron: link

De moeder die haar kinderen in de steek liet is dus weggestemd. party.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

niets opgeleverd? ze heeft toch een borstvergroting en een rijbewijs?
puh2.gif

Haar kinderen een maand of 10 gemist. Hopeloos te kort geschoten in het moederschap dus. Zichzelf erg laten zien op tv waardoor iedereen nu anders tegen haar aan zal kijken (en dan druk ik het voorzichtig uit).

Kortom, ik denk dat geen een moeder zal willen ruilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haar kinderen een maand of 10 gemist. Hopeloos te kort geschoten in het moederschap dus. Zichzelf erg laten zien op tv waardoor iedereen nu anders tegen haar aan zal kijken (en dan druk ik het voorzichtig uit).

Kortom, ik denk dat geen een moeder zal willen ruilen.

Toch koos ze er zelf voor

* hopeloos citeert

Natasia heeft haar persoonlijke doelen bereikt, zo verklaarde ze haar aftocht. Ze heeft een borstvergroting gekregen, haar rijbewijs gehaald en zal voor ze het huis verlaat nog een buikwandcorrectie laten uitvoeren.

Al haar wensen werden mogelijk gemaakt door de producent van het programma van Tien, die voor de kosten opdraaide. Het was een kwestie van afvinken, zei Natasia. Ze kan nu met een gerust hart vertrekken.

Dat ze met haar vertrek geen kans meer maakt miljonair te worden, interesseert haar niet. Ze zei niet om geld te geven en meer behoefte hebben om weer fulltime bij haar vriend en kinderen te zijn.

rofl.gif Ze geeft niet om geld, maar ze laat wel 10 maanden haar kinderen in de steek voor wat plastische chirurgie en een rijbewijs

dieptries eigenlijk... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toch koos ze er zelf voor

* hopeloos citeert

Natasia heeft haar persoonlijke doelen bereikt, zo verklaarde ze haar aftocht. Ze heeft een borstvergroting gekregen, haar rijbewijs gehaald en zal voor ze het huis verlaat nog een buikwandcorrectie laten uitvoeren.

Al haar wensen werden mogelijk gemaakt door de producent van het programma van Tien, die voor de kosten opdraaide. Het was een kwestie van afvinken, zei Natasia. Ze kan nu met een gerust hart vertrekken.

Dat ze met haar vertrek geen kans meer maakt miljonair te worden, interesseert haar niet. Ze zei niet om geld te geven en meer behoefte hebben om weer fulltime bij haar vriend en kinderen te zijn.

rofl.gif
Ze geeft niet om geld, maar ze laat wel 10 maanden haar kinderen in de steek voor wat plastische chirurgie en een rijbewijs

dieptries eigenlijk...
noparty.gif

Idd, dieptriest. Wat moet er terecht komen van haar gezin? Als ik de vader zou zijn dan had ik naar de rechtbank gestapt om haar uit haar ouderlijke macht te laten ontzetten.

Maar ook dit geeft een mooie inkijk in hoe vandaag de dag mensen schijnen te denken. Het pure egocentrische komt hierin goed naar boven. Ik hoop dat voor veel mensen het als een waarschuwing is voor wat kan gaan komen. Als een gewone huismoeder al dit soort dingen verkiest boven haar bloedeigen kinderen.... what's next?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Doek valt voor De Gouden Kooi

HILVERSUM - De realitysoap De Gouden Kooi verdwijnt dit jaar nog van de buis, maar 'als het weer uit de hand loopt, dan stoppen we direct'. Dat zegt topman Fons van Westerloo van RTL Nederland, waar de show sinds deze week te zien is na de overname van Tien.

Volgens Van Westerloo zijn er heldere afspraken gemaakt met John de Mol, die de 'Treitershow' voor het eerst bij Tien op de buis bracht. "We blijven De Gouden Kooi tot het eind van het jaar uitzenden, zodat hij het format in het buitenland kan verkopen. Want een programma dat van de buis is gehaald, breng je lastig aan de man. Maar aan het eind van het jaar is het afgelopen. We stoppen, tenzij we dan 1,5 miljoen kijkers hebben. Maar dat zie ik niet gebeurenâ€, aldus Van Westerloo donderdag in de Volkskrant.

Toen bekend werd dat RTL Nederland mogelijk de zender Tien, die in augustus 2005 begon, zou overnemen, liet Van Westerloo al weten niet gecharmeerd te zijn van het omstreden programma. In juni zei Van Westerloo over De Gouden Kooi: "Dat kan best een tandje minder, om het maar even eufemistisch uit te drukken. Bovendien is de Luxemburgse mediawet een stuk puriteinser dan de onze. Natuurlijk moet De Gouden Kooi geen klooster worden. Ik ben geen moraalridder. Maar ik ben er ook geen voorstander van dat alles maar moet kunnen onder het motto goed voor de kijkcijfers.â€

In De Gouden Kooi kunnen deelnemers de villa en veel geld winnen door zo lang mogelijk in het met camera's behangen landgoed te blijven zitten. Degene die dat het langst volhoudt, is winnaar.

De realitysoap, waarin geweld, seks en grof taalgebruik niet worden geschuwd, haalde diverse keren het nieuws. Zo riepen regeringspartijen CDA en ChristenUnie bedrijven op geen spotjes te plaatsen rond het programma. Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA noemde het tv-programma te walgelijk voor woorden in de Volkskrant, dat een interview met hem had

Bron: link

En dan vraag ik mij af wanneer deze moraal ridder het uiterst verdervelijke GTST eindelijk van de buis gaat halen.

Maar dit zal nog we een leuk staartje krijgen. Als ik bewoner was dan had ik tonnen schade vergoeding opgeëist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid